Vrzechu Opublikowano 2 Marca 2018 Opublikowano 2 Marca 2018 Witam! Wreszcie moja maszyna wyjechała z domu Po nieprzyjemnej przygodzie z pękniętą ramą Speca w ramach gwarancji dostałem Trek X-Caliber 7 z roku 2018. Szybko sprzęt został przygotowany do przeszczepu. Cała operacja trwała stanowczo za długo, ale zakończona sukcesem! Poniżej krótka specyfikacja: Rama: Trek X-Caliber 7 2018r Amortyzator: RockShox Reba RL Dual Air Koło przód: Mavic Crossone + opona Maxxis Ikon Koło tył: Obręcz DT Swiss E512 + piasta DT Swiss 370 + opona Geax Saguaro Napęd: 1x11 Shimano XT m8000 (kaseta 11-46, blat 32T) Hamulce: Shimano XT m775 na tarczach 180mm Kierownica: Force 780mm (będzie prawdopodobnie skracana) Siodło: Selle Italia Nekkar W najbliższym czasie planuję zakup oponek, ale wybór jeszcze nie padł. Jeśli finanse kiedyś pozwolą chciałbym też zmienić przednie koło, żeby był elegancki komplet oraz wymienić hamulce na nowsze XT. Na jeszcze dalszym horyzoncie amor ze sztywną osią Pozdrawiam wszystkich!
Franz Mauer Opublikowano 2 Marca 2018 Opublikowano 2 Marca 2018 (edytowane) Godzinę temu, Vrzechu napisał: Jeśli finanse kiedyś pozwolą chciałbym też zmienić przednie koło, żeby był elegancki komplet oraz wymienić hamulce na nowsze XT. Na jeszcze dalszym horyzoncie amor ze sztywną osią Fajna maszynka ! Masz fajny amor, więc szkoda byłoby wywalać kasę na kolejny tylko dla sztywnej osi. Za to możesz mieć oś o średnicy 9 czy 10 mm przy okazji wymiany koła. Wystarczy, że kupisz koło na sztywną oś z przodu z adapterem na Bolta marki Novatec lub Thru Bolta marki DT SWISS. Dadzą odczuwalną sztywność i wyjdzie ten zabieg zdecydowanie taniej niż wymiana amora ; ) Wiem o czym mówię,bo tak właśnie ma z przodu i z tyłu w moim Zaskarze, choć ramę mam na standardowe haki: Edytowane 2 Marca 2018 przez Franz Mauer 1
Vrzechu Opublikowano 2 Marca 2018 Autor Opublikowano 2 Marca 2018 @Franz Mauer dzięki za patent czyli przy zakupie koła piasta jest na sztywną oś i wystarczy dokupić adapter na zwykłą oś i zastosować zamiast zacisku na szybkozamykacz zacisk z boltem? Czy jest inny adapter do tego? Przy wymianie tylnego koła miałem problem, ponieważ w tym X caliber jest boost 141 i potrzebowałem piasty z takim udziwnieniem. Teraz to piasta z boostem 148 na oś sztywną z adapterami na 141 na zwykłą oś i zastanawiam się czy to właśnie taki adapter?
Franz Mauer Opublikowano 2 Marca 2018 Opublikowano 2 Marca 2018 Kupujesz piastę na sztywną oś np. 12 lub 15 mm i adapter do thru bolt 9 lub 10mm, w zależności który ci się zmieści w hak widelca. Potem dokupujesz właściwy thru bolt np. DT SWISS RWS (droższy,bo dość lekki aluminiowy) lub Thru bolt Novatec (trochę cieższy,bo stalowy). Ja jako adapter ma specjalne tuleje wsadzone w piastę a a nie wsuniete bolty. Dzięki temu koło opiera się na boltach a nie na piaście. Wyglądają solidnie, co?
cieq Opublikowano 2 Marca 2018 Opublikowano 2 Marca 2018 (edytowane) Z tego co pisali na innych forach na przód idzie Thru Bolt 9 mm a na tył 10 mm. Sam podchodzę właśnie do tego tematu Edytowane 2 Marca 2018 przez cieq
Franz Mauer Opublikowano 2 Marca 2018 Opublikowano 2 Marca 2018 Mają jedną wadę: wraz z tulejami o kilkadziesiąt gram podnoszą wagę roweru, ale za to są tańszym rozwiązaniem dla osób, które nie do końca potrzebują wymieniać amortyzator, (jak ja) i chcieliby mieć sztywniejszą niż 5 mm oś. Przyznam szczerze,że Thru Bolt RWS od DT Swiss, choć droższy niż Novatec to jednak ma genialne, wyygodne i pewne rozwiązanie zaciskania dźwigni Rzuć okiem: 2 minuty temu, cieq napisał: Z tego co pisali na innych forach na przód idzie Thru Bolt 9 mm a na tył 10 mm. Sam podchodzę właśnie do tego tematu Dokładnie tak jak piszesz!
Vrzechu Opublikowano 2 Marca 2018 Autor Opublikowano 2 Marca 2018 No to wygląda naprawdę solidnie! przy zmianie przedniego koła jest to obowiązkowa modyfikacja. Tylne na razie musi zostać takie jak jest, ale zapytam chłopaków z firmy, w której składałem koło czy da się do tego dziwnego boosta141 dokupić adapter na bolta Super sprawa muszę to wpisać na listę najbliższych modyfikacji
cieq Opublikowano 2 Marca 2018 Opublikowano 2 Marca 2018 Franz Mauer zwrócił mi uwagę na jeszcze jedną zaletę takiego rozwiązania - przy zmianie roweru (czy samej ramy) na taki ze sztywnymi osiami wyjmujesz adaptery i przerzucasz do niego takie koła
cieq Opublikowano 2 Marca 2018 Opublikowano 2 Marca 2018 (edytowane) Gratki sprzętu Możesz napisać coś więcej o tej pękniętej ramie Speca? Edytowane 2 Marca 2018 przez cieq
Vrzechu Opublikowano 2 Marca 2018 Autor Opublikowano 2 Marca 2018 @cieq dzięki jeśli chodzi o pęknięcie ramy Speca to odkryłem je przypadkiem przy czyszczeniu roweru. Pęknięta dolna rura tylnych widełek od strony napędu.
_r0adie Opublikowano 2 Marca 2018 Opublikowano 2 Marca 2018 Piękna jest ta rama nowych 'kaliberków'. Rower świetnie się prezentuje. Rozumiem, że reklamowałeś w sklepie, gdzie dokonałeś zakupu i mogłeś wybrać jakikolwiek inny rower w tej cenie?
Vrzechu Opublikowano 3 Marca 2018 Autor Opublikowano 3 Marca 2018 No właśnie na zdjęciach tego nie widać ale na żywo rama wygląda ekstra Pękniętą ramę reklamowałem w sklepie i okazało się, że producent nie ma takich ram w starych rocznikach w a nowych największy Rockhopper w rozmiarze XL jest sporo mniejszy od moich 23" i sklep rozwiązał ten problem sam w taki właśnie sposób. Muszę przyznać, że Panowie podeszli do sprawy znakomicie i dostałem całego Treka, żeby nie było problemów z kompatybilnością części 1
_r0adie Opublikowano 3 Marca 2018 Opublikowano 3 Marca 2018 1 godzinę temu, Vrzechu napisał: No właśnie na zdjęciach tego nie widać ale na żywo rama wygląda ekstra Pękniętą ramę reklamowałem w sklepie i okazało się, że producent nie ma takich ram w starych rocznikach w a nowych największy Rockhopper w rozmiarze XL jest sporo mniejszy od moich 23" i sklep rozwiązał ten problem sam w taki właśnie sposób. Muszę przyznać, że Panowie podeszli do sprawy znakomicie i dostałem całego Treka, żeby nie było problemów z kompatybilnością części Możesz zdradzić i zareklamować co to za sklep? Na pewno zarówno użytkownicy forum, jak i sklep będą wdzięczni
Gość Opublikowano 5 Marca 2018 Opublikowano 5 Marca 2018 Dawaj więcej i większe foty... Ładny cukiereczek wyszedł... P.S. jak będziesz hample zmieniał to pisz ;-) Kiera się przyjęła, hamulce też bym przygarnął...
Vrzechu Opublikowano 5 Marca 2018 Autor Opublikowano 5 Marca 2018 Spoko będę pamiętał zdjęcia wrzucę, ale chwilowo pokutuję za piątkową przejażdżkę i walczę z przeziębieniem. Już nie mogłem wysiedzieć przy takim słońcu i skompletowanym wreszcie sprzęcie, ale jednak 4 miesiące bez roweru i bez jazdy po świeżym zimnym powietrzu zrobiły swoje. Mimo wszystko wkrótce powiększę galerię Kolibra
Gość Opublikowano 5 Marca 2018 Opublikowano 5 Marca 2018 15 minut temu, Vrzechu napisał: świeżym zimnym powietrzu W Krakowie nie ma takich luksusów
Vrzechu Opublikowano 5 Marca 2018 Autor Opublikowano 5 Marca 2018 No dobra... tutaj za świeże też nie było. Niech będzie po prostu zimne
mirekh Opublikowano 9 Kwietnia 2018 Opublikowano 9 Kwietnia 2018 Mam Coliberka 7 jak Twój i dziś rozwaliłem sobie ramię korby ( przez własne niedopatrzenie - źle wkręciłem platformę w ramię) i to po części jest powód do zmiany korby na XT. Podpowiedz proszę czy jest potrzeba wymiany suportu do korby XT 2 x 11 - czy tylko wystarczy wyjąć oś na kwadrat.
Gość Opublikowano 9 Kwietnia 2018 Opublikowano 9 Kwietnia 2018 Mam Coliberka 7 jak Twój i dziś rozwaliłem sobie ramię korby ( przez własne niedopatrzenie - źle wkręciłem platformę w ramię) i to po części jest powód do zmiany korby na XT. Podpowiedz proszę czy jest potrzeba wymiany suportu do korby XT 2 x 11 - czy tylko wystarczy wyjąć oś na kwadrat.Na kwadrat nie ma żadnej osi. Konieczna jest wymiana supportu. Ale nie są to kosmiczne pieniądze. Polecam accenta bo bez problemu wymienisz w nim łożyska. Powodzenia. Sztywna oś to dobry mod
mirekh Opublikowano 9 Kwietnia 2018 Opublikowano 9 Kwietnia 2018 Dzięki tylko przez ten Boost 141( nie czaję o co chodzi) nie wiem jaki suport dobrać.W specyfikacji roweru jest tylko " uszczelniane łożyska maszynowe" i dla takiego "lajka" jak ja stanowi to pewną zagadkę ( jak u Wołoszańskiego)Tym bardziej, że czas goni bo chciałem pojechać w Garmin MTB Kolbudy w sobotę.
Gość Opublikowano 9 Kwietnia 2018 Opublikowano 9 Kwietnia 2018 Zapewne shimanowski bb51 będzie pasował
Vrzechu Opublikowano 27 Kwietnia 2018 Autor Opublikowano 27 Kwietnia 2018 @mirekh przepraszam, że tak późno ale coś mi nie pokazuje nowych odpowiedzi w tematach, muszę w ustawieniach konta pogrzebać. Boost 141 oznacza zwiększoną szerokość tylnej piasty do 141mm. Muszę przyznać, że jest to zupełnie dziwny standard ponieważ jest pomiędzy dostępnymi wszędzie piastami 135 i dostępnymi wszędzie 148mm musiałem chwilę poszukać żeby znaleźć koło do tego systemu (chciałem koniecznie wymienić seryjne bo wazą po pół tony każde ). Co do korby XT to ja mam z serii M8000 z suportem BB-MT800 (o ile mnie pamięć nie myli). Już pewnie nie potrzebujesz pomocy ale jakby co to pisz pozdrawiam!
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się