Skocz do zawartości

Merida Big.Nine Limited - ból głowy


sajekk

Rekomendowane odpowiedzi

Ciągle szukam i szukam i ostatnio zachorowałem na nowy rower od Meridy

http://www.rowerymerida.pl/produkt1426/bignine-limited-rower-merida.html

Cena to 5300 PLN

Generalnie skusiłbym się, tyle tylko że boli mnie ten napęd 1x11 i 30 zębów z przodu ;/ wiem, że na 80% mi to nie starczy i nie wiem co z tym fantem zrobić. 

Rama wygląda obłędnie, a w tym malowaniu to już w ogóle cudo. 

Mógłbym kupić Big.Nine 500 Lite, za tysiąc mniej, ale ten kolor, oglądany  na żywo, nie przejdzie... 

Co ewentualnie w tych pieniądzach? Nie Kross, nie Kellys i nie Rose. 

 

Pozdrawiam!

Edytowane przez sajekk
Odnośnik do komentarza
5 minut temu, Marek Karnecki napisał:

Big.Nine 500 Lite ma dwa kolory: granat i zielony fluo - oba są be ? :P

 

Zielony jakoś do mnie nie przemawia, liczyłem trochę na ten niebieski, ale na żywo wygląda dla mnie gorzej niż na zdjęciach i no też jakoś nie podchodzi mi w ogóle ;) a wydać tyle kasy na coś co sie nie podoba to bym jednak nie chciał :)

  • Lubię to! 1
Odnośnik do komentarza
Teraz, sajekk napisał:

Zielony jakoś do mnie nie przemawia, liczyłem trochę na ten niebieski, ale na żywo wygląda dla mnie gorzej niż na zdjęciach i no też jakoś nie podchodzi mi w ogóle ;) a wydać tyle kasy na coś co sie nie podoba to bym jednak nie chciał :)

Dokładnie, przede wszystkim musi się podobać :)  
dodam sobie wątek do obserwowanych, bo ja w podobnej cenie szukam fury :) dla siebie :)

Odnośnik do komentarza
Andrzej Sawicki

Kilka przykładów konkurencji:

Grand Canyon AL 6.0 na 2x11, amortyzator taki sobie

Mustang 29 3 na 2x11, z lepszym amortyzatorem (RS Recon RL)

Scott Scale 960 podobnie 2x11 i Recon RL

Zeszłoroczny Scott Scale 750 na 2x11 z podstawowym Fox 32 Float

 

Z budżetem 5300 nie dobijesz jeszcze do GX Eagle.

 

Edytowane przez Andrzej Sawicki
Odnośnik do komentarza
6 minut temu, Andrzej Sawicki napisał:

Kilka przykładów konkurencji:

Grand Canyon AL 6.0 na 2x11, amortyzator taki sobie

Mustang 29 3 na 2x11, z lepszym amortyzatorem (RS Recon RL)

Scott Scale 960 podobnie 2x11 i Recon RL

Zeszłoroczny Scott Scale 950 na 2x11 z podstawowym Fox 32 Float

 

Z budżetem 5300 nie dobijesz jeszcze do GX Eagle.

 

Dzięki za propozycję :)

Najbardziej zależy mi na ramie, tzn. sztywne ośki, w miarę nowoczesna, amortyzator na pewno powietrzny, myślę że poziom Recon to minimum, no i napęd najlepiej 2x

Odnośnik do komentarza
1 minutę temu, Marek Karnecki napisał:

Big.Nine 500 lite nie ma sztywnej na przodzie :( 

No nie ma, ale byłbym w stanie to przeboleć, bo rama jest świetna i amorek można kiedyś wymienić na coś lepszego. 

Tylko ten kolor :D z drugiej strony, pewnie za 2 stówki mógłbym przemalować tę ramę :D

Odnośnik do komentarza

Takie pytanie jeszcze do osób, które bardziej ogarniają osprzęt - czy i w jakiej kwocie da się przerobić ten napęd na 2x ?

Czy można dołożyć tylko jedną tarczę z przodu do istniejącego napędu, w sensie dorzuć tarczę np 36z? Widzę, że ten SLX m7000 ma chyba tylko dostępną tarczę max 34z.

Czy trzeba wymienić całą korbę i kupić dedykowaną dla 2x?

Odnośnik do komentarza
8 godzin temu, sajekk napisał:

Takie pytanie jeszcze do osób, które bardziej ogarniają osprzęt - czy i w jakiej kwocie da się przerobić ten napęd na 2x ?

musisz dokupić dwie zębatki do korby, zmieniarkę na przód i manetkę. Koszt myślę około 400 zł jak dobrze poszukasz to może taniej w używce w dobrym stanie dorwać. 

Zębatki do M7000 są do rozmiaru 38T z tym że pamiętaj, że różnica zębów pomiędzy dużą a małą koronką nie może być większa niż 10T.  Taką pojemność mają teraz nowe przerzutki na przód. 

  • Pomógł 1
Odnośnik do komentarza
2 godziny temu, martines80 napisał:

musisz dokupić dwie zębatki do korby, zmieniarkę na przód i manetkę. Koszt myślę około 400 zł jak dobrze poszukasz to może taniej w używce w dobrym stanie dorwać. 

Zębatki do M7000 są do rozmiaru 38T z tym że pamiętaj, że różnica zębów pomiędzy dużą a małą koronką nie może być większa niż 10T.  Taką pojemność mają teraz nowe przerzutki na przód. 

A różni się czymś ta korba 1x od 2x? Tzn czy do tej dedykowanej do 1x da sie dołożyć dwa blaty czy ma inną konstrukcje niż fabryczna 2x?

Odnośnik do komentarza

Tak przeglądam jeszcze konkurencje i wpadł mi tegoroczny Cube 

https://www.rove.pl/rowery-kolekcje/rowery-cube/cube-reaction-pro-black-n-red-29-2018.html

Tylna oś sztywna i boost, w podstawie 2x, widelec tylko gorszy i bez sztywnej osi. No ale kosztuje 500 zł mniej i nie trzeba nic przerabiać. 

Design też fajny, rama wydaje sie nowoczesna. Jak myślicie, dobra konkurencja? 

Odnośnik do komentarza

Cube w porównaniu do meridy ma bardziej kwadratową geometrię. Nie mówię, że to źle ale nie każdemu to odpowiada. Najlepiej abyś przed zakupem miał możliwość przymiarki do roweru. Nie wiem dla czego tak się wzbraniasz przed napędem 1x11. 

Ja w zeszłym roku także szukałem roweru dla siebie i też w grę wchodził tylko napęd 2x10/11 i takowy kupiłem. Po sezonie stwierdziłem, że zmieniam na jednoblat. Stanęło na 1x12 i teraz jeździ mi się o wiele płynniej niż przy poprzednim napędzie. 

Może spróbuj tego napędu w meridzie tym bardziej, że jest tam kaseta 11-50T czyli o dużej rozpiętości przełożeń a jak będzie Tobie czegoś brakowało to po sezonie doposażysz w dwu rzędową korbę z przodu. W rowerze jak w wielu innych rzeczach chodzi nie tylko o cenę ale i o walory estetyczne, czyli ma się Tobie podobać i dopiero wtedy będziesz czerpał radość z jazdy. 

Odnośnik do komentarza
51 minut temu, martines80 napisał:

Nie wiem dla czego tak się wzbraniasz przed napędem 1x11.

W poprzednim rowerze miałem z przodu trzy blaty i najczęściej jeździłem na środkowym czyli 32z, a na kasecie na 12-14z, na prostych na 11z. Z górki to już w ogóle do gry wchodził największy blat z przodu czyli 44z.

Dlatego obawiam się, że w napędzie 1x, będę w normalniej jeździe mial przelozenia 30-11 albo 30-12 co praktycznie już wyczerpuje mi możliwości napędu na prostej.

EDIT:

Tak licząc na kalkulatorze przełożeń, może sama zmiana przedniego blatu na 34 lub ew 36z dała by radę, biorąc pod uwagę zakres kasety.

Edytowane przez sajekk
Odnośnik do komentarza
Dnia 27.02.2018 o 10:11, sajekk napisał:

Takie pytanie jeszcze do osób, które bardziej ogarniają osprzęt - czy i w jakiej kwocie da się przerobić ten napęd na 2x ?

Z reguły da się, chociaż czasem są ramy które o prostu nie przyjmą przedniej przerzutki. Ta rama ma trochę nietypowy kształt (lekko gięta rura podsiodłowa w dolnej części) ale z tego co widzę po innych modelach, to w tej ramie meridy stosują przerzutkę e-type. Na zdjęciu chyba nawet widać gniazdo do mocowania, więc powinno się dać.

2 godziny temu, sajekk napisał:

Tak licząc na kalkulatorze przełożeń, może sama zmiana przedniego blatu na 34 lub ew 36z dała by radę, biorąc pod uwagę zakres kasety.

Tu zdecydowanie większy blat byłby wskazany, ta Merida pod tym względem jest trochę przesadzona. 30 przód i 50 tył to przełożenie którego w praktyce nie wykorzystasz. Jeżeli jest tak stromo, że potrzebujesz takiego przełożenia, to zwykle i tak już problemem w jeździe nie jest siła w nogach a przyczepność roweru do podłoża (zwłaszcza w terenie)

  • Lubię to! 1
  • Pomógł 1
Odnośnik do komentarza
21 minut temu, Genzo napisał:

Ja od siebie bym zaproponował coś takiego:

https://www.trekbikes.com/pl/pl_PL/rowery/rowery-górskie/rowery-xc/x-caliber/x-caliber-9/p/2050600-2018/

Napęd 2x11.

Kolor to rzecz gustu, ale do mnie przemawia najbardziej.

Znajomy brał i dostał 500-800zł rabatu, więc zamknął się w Twoim budżecie.

 

Mierzyłem się do tego modelu, też jest mega fajny, ale ma jeden "defekt" - brak sztywnej osi z tyłu, co przy tej kwocie obecnie, to takie świadome kupowanie starej technologii. 

Niby jest standard boost, ale jest bardzo nietypowy w rozmiarze 141 i jak poczytałem trochę o tym to jest z tym tylko problem, chodzi o dostępność części np. 

Także x-calibera skreśliłem z listy, choć jest bardzo ładny :)

Dnia 28.02.2018 o 07:45, martines80 napisał:

Cube w porównaniu do meridy ma bardziej kwadratową geometrię. Nie mówię, że to źle ale nie każdemu to odpowiada. Najlepiej abyś przed zakupem miał możliwość przymiarki do roweru.

Oglądałem go wczoraj w sklepie, faktycznie, jest taki dość kwadratowy, nie trafił w moje gusta :)

Odnośnik do komentarza

No i jest :D na żywo wygląda wg mnie obłędnie, sama kaseta robi mega wrażenie :D

Jestem też po pierwszej przejażdżce i w porównaniu do poprzedniego roweru jest przepaść na korzyść Meridy. 

Co do korby, to musiałbym sprawdzić w terenie, ale raczej potwierdza sie to co myślałem wcześniej, że zębatka 30t to będzie dla mnie na styk. Także najpewniej założę 34t ew pomyślę nad 36t.

Druga sprawa to hamulce, tu są Shimano m315, więc totalna podstawa, hamują, ale szału nie ma. W przyszłości pewnie do wymiany będą, może w przyszłym sezonie :)

Jak macie jakieś pytania to śmiało, jak będę mógł to odpowiem/sprawdzę :)

IMG_20180307_204522.jpg IMG_20180307_204558.jpg

Edytowane przez sajekk
Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...