Skocz do zawartości

Oringi do amortyzatorów.


Rekomendowane odpowiedzi

Czy oringi z zestawów serwisowych, są z jakiejś specjalnej mieszanki czy są to zwykłe oringi NBR? Czy może jeszcze jakieś inne?

Albo jakiej firmy oringi można z powodzeniem stosować w amortyzatorach?

Odnośnik do komentarza

Nie sądzę aby producenci amorów stosowali jakieś "specjalne" oringi. Skoro coś uszczelnia np. klimatyzacje to i dlaczego miało by nie uszczelnić amora. Głownie wymiary powinny się zgadzać. Jeśli oring nie jest obciążony tarciem mieszanka nie ma aż takiego znaczenia ale oczywiście mogę się mylić. 

Odnośnik do komentarza

Jeśli to zwykły oring o przekroju koła, to sa to NBR 70Sh (czyli potocznie zwane miękkie). W przypadku specjalnych uszczelnień, jak np. w foxach to i tak zamienników znormalizowanych nie wstawisz.
A wszelkie oringi (np. Rs reba) to spokojnie oringi ze sklepu z tego typu akcesoriami (hydraulika siłowa, łożyska)

Odnośnik do komentarza

Naczytałem się, już sporo o oringach i doszedłem do tych samych wniosków, że są to NBR 70. Lepiej używać NBR 70 czy może NBR 80? 

Komplet oringów do recona wychodzi ze 4 zł. Śmieszne pieniądze :)

 W rs recon oringi wygladaja na znormalizowane, wszystkie przy ostatnim serwisie pomierzyłem, jeden wyglądał na lekko jajowaty w sprężynie powietrznej, w jedna stronę mial 2.5 w drugą 2.3 mm ale podejrzewam, że to raczej zużycie? 

Odnośnik do komentarza
2 godziny temu, Kruup napisał:

w jedna stronę mial 2.5 w drugą 2.3 mm ale podejrzewam, że to raczej zużycie? 

Ku temu właśnie bym się skłaniał, bo chyba aż tak sobie i nam życia by nie komplikowali. 

Odnośnik do komentarza

Co do oringów to już badałem temat bo kolega zajmuje się produkcją. Te fabryczne w amorach/damperach są o twardości 45-50 SHA

Zwykły oring czyli 70 NBR kosztuje kilka złoty zaś o twardości poniższej sporo niż 70 NBR to już kosztują sporo drożej

Czym mniejsza twardość tym lepsza elastyczność

Edytowane przez ACTIVIA
Odnośnik do komentarza

W dwóch różnych rocznikach reby 2009 i 2015 zastosowałem 70sh - działa poprawnie.
Komory szczelne.
Płynne uginanie.
Na płynność ma za to wpływ inny czynnik - fabrycznie za mało oleju w dolnych lagach w bieżących modelach. Starsze egzemplarze <2012  posiadały więcej oleju w dolnych lagach (np reba 15ml, obecnie 5ml)

Edytowane przez StefanX
Odnośnik do komentarza

Stare reby (<2012) wg instrukcji miały po 15ml oleju w dolnych lagach.

Roczniki bieżące to 5ml do każdej. Do tego fabrycznie chyba nawet tych marnych 5ml nie było. Swoje sztućce (SID 2015 i Reba 2015) zaraz po zakupie zalałem po 12-15ml. 

Nie rozumiem, z czego wynika zalecenie tak małej ilości oleju. Miejsca jest dosyć. A na początku podejrzewałem, że więcej oleju może powodować jakiś problem z uszczelnieniami górnych lag przy maksymalnym ugięciu. Jednak prawie trzy lata jazdy z taką ilością oleju (12-15ml) nie potwierdziły obaw.

Przy serwisie dobrze też solidnie nasączyć gąbki (te pod uszczelkami kurzowymi).

Jeszcze jedna wskazówka poprawiająca smarowanie, zwłaszcza górnych tulejek ślizgowych. Ja rower wieszam w pozycji pionowej na ścianie (tj. przednie koło u góry, coś jak na wieszakach rowerowych w pociągach). A wcześniej, gdy nie miałem wieszaka, to co jakiś czas rower zostawiałem na noc do góry kołami, olej ma wtedy czas, aby spłynąć aż do gąbek.

Przy tradycyjnej eksploatacji górne tuleje nie są zbyt dobrze smarowane.

Odnośnik do komentarza
W dniu 24.02.2018 o 08:30, StefanX napisał:

W przypadku specjalnych uszczelnień, jak np. w foxach to i tak zamienników znormalizowanych nie wstawisz.

Jakie specjalne uszczelnienia masz na myśli? Chcę właśnie przeserwisować mojego Foxa po raz pierwszy i zastanawiam się czy uda mi si użyć standardowe o-ringi. Jedynie uszczelki kurzowe kupiłem oryginalne.

Odnośnik do komentarza

O to chodzilo, bo srednio mi sie usmiecha kupowac oryginalny zestaw 150zl za kilkanascie oringow.

A ma ktos moze jakas rozpiske jakie oringi wchodza czy trzeba rozlozyc i pomierzyc?

Odnośnik do komentarza

Generalnie jak jest amor stary to wiadomo że oringi twardnieją i nie mają już swoich właściwości
Może być że gdzieś przepuszcza powietrze a może być że puszcza olej

Odnośnik do komentarza

Naturalnie daj wszystkie nowe uszczelki. W FOX'ach zdarzają się X ringi które ciężko dostać w odpowiednim rozmiarze, w RS'ach są tylko o ringi jak idzie o amory także jest prościej.

Odnośnik do komentarza

Amortyzator warto serwisować tym bardziej że długo nie był robiony serwis
Więc dobrze by było chociaż zobaczyć jak wygląda smar i czy wogóle jest

W sumie zrobisz jak uważasz

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...