Skocz do zawartości

Oringi do amortyzatorów.


Gość

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Czy oringi z zestawów serwisowych, są z jakiejś specjalnej mieszanki czy są to zwykłe oringi NBR? Czy może jeszcze jakieś inne?

Albo jakiej firmy oringi można z powodzeniem stosować w amortyzatorach?

Opublikowano

Nie sądzę aby producenci amorów stosowali jakieś "specjalne" oringi. Skoro coś uszczelnia np. klimatyzacje to i dlaczego miało by nie uszczelnić amora. Głownie wymiary powinny się zgadzać. Jeśli oring nie jest obciążony tarciem mieszanka nie ma aż takiego znaczenia ale oczywiście mogę się mylić. 

Opublikowano

Jeśli to zwykły oring o przekroju koła, to sa to NBR 70Sh (czyli potocznie zwane miękkie). W przypadku specjalnych uszczelnień, jak np. w foxach to i tak zamienników znormalizowanych nie wstawisz.
A wszelkie oringi (np. Rs reba) to spokojnie oringi ze sklepu z tego typu akcesoriami (hydraulika siłowa, łożyska)

Opublikowano

Naczytałem się, już sporo o oringach i doszedłem do tych samych wniosków, że są to NBR 70. Lepiej używać NBR 70 czy może NBR 80? 

Komplet oringów do recona wychodzi ze 4 zł. Śmieszne pieniądze :)

 W rs recon oringi wygladaja na znormalizowane, wszystkie przy ostatnim serwisie pomierzyłem, jeden wyglądał na lekko jajowaty w sprężynie powietrznej, w jedna stronę mial 2.5 w drugą 2.3 mm ale podejrzewam, że to raczej zużycie? 

Opublikowano
2 godziny temu, Kruup napisał:

w jedna stronę mial 2.5 w drugą 2.3 mm ale podejrzewam, że to raczej zużycie? 

Ku temu właśnie bym się skłaniał, bo chyba aż tak sobie i nam życia by nie komplikowali. 

Opublikowano (edytowane)

Co do oringów to już badałem temat bo kolega zajmuje się produkcją. Te fabryczne w amorach/damperach są o twardości 45-50 SHA

Zwykły oring czyli 70 NBR kosztuje kilka złoty zaś o twardości poniższej sporo niż 70 NBR to już kosztują sporo drożej

Czym mniejsza twardość tym lepsza elastyczność

Edytowane przez ACTIVIA
Opublikowano (edytowane)

W dwóch różnych rocznikach reby 2009 i 2015 zastosowałem 70sh - działa poprawnie.
Komory szczelne.
Płynne uginanie.
Na płynność ma za to wpływ inny czynnik - fabrycznie za mało oleju w dolnych lagach w bieżących modelach. Starsze egzemplarze <2012  posiadały więcej oleju w dolnych lagach (np reba 15ml, obecnie 5ml)

Edytowane przez StefanX
Opublikowano

@StefanX oleje, wszystkie też wymieniałem, wlewam tyle co w instrukcji czyli po 6 cm/3 

Używasz oryginalnych olejów RS czy jakieś inne? 

Opublikowano

Motorex.
Zalecam dać więcej oleju w dolne lagi.
Tylko w tłumik dokładnie tyle ile w instrukcji

Opublikowano

Ja uzywam silkolene, wiecej tzn. ile? 10 ml? I czemu wiecej niz zaleca RS?

Opublikowano

Stare reby (<2012) wg instrukcji miały po 15ml oleju w dolnych lagach.

Roczniki bieżące to 5ml do każdej. Do tego fabrycznie chyba nawet tych marnych 5ml nie było. Swoje sztućce (SID 2015 i Reba 2015) zaraz po zakupie zalałem po 12-15ml. 

Nie rozumiem, z czego wynika zalecenie tak małej ilości oleju. Miejsca jest dosyć. A na początku podejrzewałem, że więcej oleju może powodować jakiś problem z uszczelnieniami górnych lag przy maksymalnym ugięciu. Jednak prawie trzy lata jazdy z taką ilością oleju (12-15ml) nie potwierdziły obaw.

Przy serwisie dobrze też solidnie nasączyć gąbki (te pod uszczelkami kurzowymi).

Jeszcze jedna wskazówka poprawiająca smarowanie, zwłaszcza górnych tulejek ślizgowych. Ja rower wieszam w pozycji pionowej na ścianie (tj. przednie koło u góry, coś jak na wieszakach rowerowych w pociągach). A wcześniej, gdy nie miałem wieszaka, to co jakiś czas rower zostawiałem na noc do góry kołami, olej ma wtedy czas, aby spłynąć aż do gąbek.

Przy tradycyjnej eksploatacji górne tuleje nie są zbyt dobrze smarowane.

  • 1 rok później...
Opublikowano
W dniu 24.02.2018 o 08:30, StefanX napisał:

W przypadku specjalnych uszczelnień, jak np. w foxach to i tak zamienników znormalizowanych nie wstawisz.

Jakie specjalne uszczelnienia masz na myśli? Chcę właśnie przeserwisować mojego Foxa po raz pierwszy i zastanawiam się czy uda mi si użyć standardowe o-ringi. Jedynie uszczelki kurzowe kupiłem oryginalne.

Opublikowano

Oringi to oring byle byłby odporny na olej
Natomiast gorzej dostać xringi które są też w amortyzatorach czy damperach

Opublikowano

O to chodzilo, bo srednio mi sie usmiecha kupowac oryginalny zestaw 150zl za kilkanascie oringow.

A ma ktos moze jakas rozpiske jakie oringi wchodza czy trzeba rozlozyc i pomierzyc?

Opublikowano

Z tym raczej ciężko ale oringi góra max 3 dni i będziesz miał

Opublikowano

A oringi wymienic zawsze proforma czy tylko jak bedzie widac, ze sa uszkodzone?

Opublikowano

Generalnie jak jest amor stary to wiadomo że oringi twardnieją i nie mają już swoich właściwości
Może być że gdzieś przepuszcza powietrze a może być że puszcza olej

Opublikowano (edytowane)

Amor dwuletni, będę robił pierwszy serwis. Chyba wymienię dla świętego spokoju.

 

Edytowane przez skraburski
Opublikowano

Jeżeli maszzamiar robić sobie pełny serwis uważam że warto dać nowe uszczelnienia

 

 

Opublikowano

Naturalnie daj wszystkie nowe uszczelki. W FOX'ach zdarzają się X ringi które ciężko dostać w odpowiednim rozmiarze, w RS'ach są tylko o ringi jak idzie o amory także jest prościej.

Opublikowano

Nie wiem czy na razie nie odpuszczę serwisu dampera i zrobię tylko uszczelki kurzowe i wymianę oleju.

Opublikowano

Chodziło mi że odpuszczę serwis tłumika (dampera) grip który jest wewnątrz widelca

Opublikowano

Amortyzator warto serwisować tym bardziej że długo nie był robiony serwis
Więc dobrze by było chociaż zobaczyć jak wygląda smar i czy wogóle jest

W sumie zrobisz jak uważasz

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...