Skocz do zawartości

SR Suntour Raidon rl-r 2017 r. - nieprawidłowa praca amortyzatora.


Miłosz.A

Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam problem po zakupie raidona rl-r z 2017 a mianowicie nie chce się uginać. Po spuszczeniu powietrza i rozkręceniu go zawuważyłem że tłumik jest jakoś dziwnie luźny. Jestem zielony jeszcze jeżeli chodzi o powietrzne amorki wię jeżęli ktoś ma jakieś uwagi to prosze mówić :D

Odnośnik do komentarza

Sprawdź czy blokada tłumika w ogóle go otwiera. Zdemontuj i pokręć imbusem w odpowiednim rozmiarze to w prawo to w lewo i sprawdź czy blokada w ogóle funkcjonuje.

P.S.

Nie na temat ale Twój avatar z "ojcem demokracji" razi w oczy. Bądź tak łaskaw i zmień go. 

Odnośnik do komentarza

Blokada działa ale amor się nie ugina... Mi nie chodzi o wajchę na kierownicy tylko o to co znajduje się w amortyzatorze a dokładnie w tłumiku. Dawno temu  kupiłeś ten amor?

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza

Co to znaczy według Ciebie że chodzi opornie? Może jednak jeszcze za mocno go napompowałeś. Sprawdź czy masz prawidłowy SAG. Z innych przyczyn to może być taka sytuacja że manetka nie odblokowuje go całkowicie. Ta blokada skoku ma coś w rodzaju pozycji pośredniej.. więc może to. No chyba że przyczyną jest niesprawny tłumik powrotu który stwarza dodatkowy opór podczas uginania się amora. Jest jeszcze coś... fabrycznie te amortyzatory są przesmarowane w sposób symboliczny więc zalecał bym Ci oddać go do serwisu na tak zwany przegląd zerowy.

Mam dokładnie taki amortyzator tylko że z 2016. Do tej pory wymieniłem tylko uszczelki przeciwkurzowe a zrobiłem już na nim  przeszło 16 tys. km.  Amortyzator choć z niższej półki cenowej ale według mnie konstrukcja jak najbardziej okej.

Odnośnik do komentarza
Co to znaczy według Ciebie że chodzi opornie? Może jednak jeszcze za mocno go napompowałeś. Sprawdź czy masz prawidłowy SAG. Z innych przyczyn to może być taka sytuacja że manetka nie odblokowuje go całkowicie. Ta blokada skoku ma coś w rodzaju pozycji pośredniej.. więc może to. No chyba że przyczyną jest niesprawny tłumik powrotu który stwarza dodatkowy opór podczas uginania się amora. Jest jeszcze coś... fabrycznie te amortyzatory są przesmarowane w sposób symboliczny więc zalecał bym Ci oddać go do serwisu na tak zwany przegląd zerowy.
Mam dokładnie taki amortyzator tylko że z 2016. Do tej pory wymieniłem tylko uszczelki przeciwkurzowe a zrobiłem już na nim  przeszło 16 tys. km.  Amortyzator choć z niższej półki cenowej ale według mnie konstrukcja jak najbardziej okej.
Jeśli producent na dzień dobry nie potrafi wlać tyle oleju ile ma być do prawidłowej pracy to gratuluję.


Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
17 godzin temu, dzordz napisał:

Jeśli producent na dzień dobry nie potrafi wlać tyle oleju ile ma być do prawidłowej pracy to gratuluję.


Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka
 

Raczej winiłbym tutaj serwis sprzedawcy...

Generalnie moim zdaniem masz podstawy do reklamacji.

nakręć filmik jak pracuje i przekaż sprzedawcy, możesz nam też wrzucić.

Odnośnik do komentarza
Raczej winiłbym tutaj serwis sprzedawcy...
Generalnie moim zdaniem masz podstawy do reklamacji.
nakręć filmik jak pracuje i przekaż sprzedawcy, możesz nam też wrzucić.
To sprzedawca ma dolać oleju ?
Pomoc w regulacji czy ustawieniu SAG to rozumiem.
Oddać do serwisu musiałbym pewno cały rower a nie sam Amor ?




Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
12 minut temu, dzordz napisał:

To sprzedawca ma dolać oleju ?
Pomoc w regulacji czy ustawieniu SAG to rozumiem.
Oddać do serwisu musiałbym pewno cały rower a nie sam Amor ?




Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka
 

Sprzedawca jako gwarant... ma Ci wydać rower zdatny do jazdy.

 

Korzystaj z rękojmi czyli odpowiedzialności sprzedawcy...

 

Jeśli kupiłeś cały rower, a nie części to pewnie cały...

Odnośnik do komentarza

Panowie.. to jest prosta konstrukcja. W tym amortyzatorze po prostu nie ma być oleju. Chodzi tylko o sprawdzenie przesmarowania tulei ślizgowych i ewentualnie dołożenie smaru pod uszczelki przeciwkurzowe.  Jedyny olej jaki się znajduje w tym amorze to w tłumiku ale on jest nierozbieralny. Moim zdaniem nie ma sensu szukać tu winnego tylko wziąść sprawy we własne ręce ;)

Ale może lepiej niech autor tematu sprecyzuje co dokładnie jest nie tak 

Cytuj
Dnia Saturday, February 24, 2018 o 21:58, Miłosz.A napisał:

 teraz amor chodzi ale bardzo opornie. 

 

 

Odnośnik do komentarza

Rozumiem, żę powiniem go po prostu oddać na serwis zerowy tak? 

Arthood napisał, żę w najgorzym wypadku może być to niesprawny tłumik powrotu(poprawcie mnie, jeżeli źle to rozumiałem), więc narazie napisałem do sprzedawcy z chęciął oddania na gwarancję . 

Będe na bieżąco informował :D

Odnośnik do komentarza

Kolego Miłosz ja na Twoim miejscu zanim bym oddał amortyzator do serwisu to najpierw wolał bym sam się upewnić czy potrzebna jest naprawa czy tylko zwykłe przesmarowanie.  Co konkretnie masz na mysli pisząc że amortyzator chodzi opornie? Podstawowa sprawa to sprawdź ile wykorzystujesz skoku swojego amortyzatora.. ale nie w czasie jazdy po mieście tylko w terenie ;). Ostatecznie możesz  zjechać z wższego krawężnika itp. Wcześniej załóż na jedną z lag opaskę zaciskową, tak zwaną trytytkę i przesuń ją do samej uszczelki. To Ci pomoże ocenić na ile ugiął się amor w najbardziej ekstremalnym momencie jazdy.  Zasada jest taka że powinieneś mieć tak napompowaną komorę powietrzną żeby  w naprawdę wymagającym terenie wykorzystywać 100% skoku... bo po to w końcu jest te 100 mm w tym przypadku.  I nie  sugeruj się wartościami ciśnienia jakie podaje producent czy ktoś w internecie. Ustaw amor pod siebie a właściwie pod swoją wagę

Odnośnik do komentarza
  • 2 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...