Skocz do zawartości

Hardcorowy smród z buta - proste i tanie rozwiązanie!

Gość

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witajcie,

po jeździe w zimie i w ulewach zaczęły mi bardzo śmierdzieć (walę prosto z mostu) buty rowerowe. Próbowałem już wszystkiego, wszystkich możliwych środków - a pracuję jako grafik w sklepie obuwniczym i sprowadzałem z szefem wszystko co tylko się da. Nic nie pomagało na dłuższą metę, pomagało maksymalnie do pierwszej jazdy.

W Internetach znalazłem dosyć dziwny pomysł z wykorzystaniem tabletek KATADYN do odkażania wody. Wystarczy - w przypadku butów - wrzucić dwie tabletki na litr wody (im więcej litrów tym dorzucacie więcej tabletek) i przez godzinę wymoczyć w nich buty rowerowe w całości - nic się złego z nimi nie stanie, bo to nie jest skóra naturalna. Podczas wyciągania butów nie można ich wyżymać - więc polecam potraktować je porządnie suszarką lub w sezonie wystawić na mocne słońce.

Podczas suszenia butów dalej czułem przykry zapach i stwierdziłem, że ta metoda również nie pomaga. Po 3 dniach zdjąłem je z grzejnika i okazało się, że pachną nowością jak wyjęte z pudełka. Cały odór zniknął za sprawą m.im. jonów srebra, które zamieszkały sobie w tkaninie butów. Gorąco polecam coś takiego, jeżeli macie podobne problemy z 'pachnącymi' butami. Dodam, że skarpety po wyjęcia z butów w ogóle mi nie śmierdziały i na co dzień również nie mam takich problemów. Od tamtej pory jeździłem w nich 6 razy i nadal zero przykrych zapachów.

Polecam wrzucać te tabletki w rękawiczkach, podczas moczenia butów również.

Przykładowy link (polecam zakupić/poszukać na Allegro 50 tabletek): https://silesiasports.eu/KATADYN-MICROPUR-FORTE-25TBL-BLISTER

Pozdrawiam.
m4rvell0us

Andrzej Sawicki
Opublikowano

Nigdy mi nie śmierdziały żadne buty i nic specjalnego nie kupowałem w tym celu. Wystarczy używać mydła i nie trzymać butów w wilgoci.

1. Myj stopy.

2. Myj regularnie wkładki butów.

3. Myj co kilka miesięcy same buty, potem dokładnie susząc.