FalconHeavy Opublikowano 14 Grudnia 2019 Opublikowano 14 Grudnia 2019 A jak tam wasze klocki? coś mi już nie chciało chamować.
mmichal Opublikowano 15 Grudnia 2019 Opublikowano 15 Grudnia 2019 @FalconHeavy testuje Swisstop flash bxp i muszę przyznać że całkiem się fajnie spisują jak jest mokro i na minusie. (mam wsuwki więc wymiana to 5 minut roboty)
Faerloss Opublikowano 17 Grudnia 2019 Opublikowano 17 Grudnia 2019 W dniu 14.12.2019 o 10:04, FalconHeavy napisał: A jak tam wasze klocki? coś mi już nie chciało chamować. Ja u siebie założyłem ultegry i dają radę...w stosunku do seryjnych różnica naprawdę duża...z tamtymi czyszczenie felgi, klocków i regulowanie hamulców wiele nie dawało. Na ultegrze czuć różnicę.
FalconHeavy Opublikowano 18 Grudnia 2019 Opublikowano 18 Grudnia 2019 A w klejeniu dętek stałem się mistrzem Po 4 minutach łatka i kolejny klocek i docisk
mareq Opublikowano 18 Grudnia 2019 Opublikowano 18 Grudnia 2019 Z samoprzylepnymi łatkami byłoby szybciej. Pytanie tylko jak one się spisują w praktyce .
FalconHeavy Opublikowano 18 Grudnia 2019 Opublikowano 18 Grudnia 2019 (edytowane) Generalnie nie bawię się w klejenie na drodze. Wymieniam na zapas i kleje w domu. Tak jest szybciej i sprawniej. Klej wulkanizacyjny wchodzi w reakcję z gumą i na chłopski rozum będzie mocniejszy od naklejki. Trzeba tylko odczekać te 4-5 minut aż się przetrawi. Powierzchnię również należy przygotować/wyrównać papierem ściernym. Pompuję dętkę i tak leży cały dzień testowo. Edytowane 18 Grudnia 2019 przez FalconHeavy
mmichal Opublikowano 18 Grudnia 2019 Opublikowano 18 Grudnia 2019 14 godzin temu, Faerloss napisał: Ja u siebie założyłem ultegry i dają radę...w stosunku do seryjnych różnica naprawdę duża...z tamtymi czyszczenie felgi, klocków i regulowanie hamulców wiele nie dawało. Na ultegrze czuć różnicę. Tylko że nie nadają się na zimno i mokro. To najsłabsze klocki pod tym względem, oryginalne nawet na mokrym lepiej hamują od ultegry. Na suchym tylko jest dużo lepiej na nich.
kaido2 Opublikowano 18 Grudnia 2019 Opublikowano 18 Grudnia 2019 6 godzin temu, mareq napisał: Z samoprzylepnymi łatkami byłoby szybciej. Pytanie tylko jak one się spisują w praktyce . Powiedzmy, że masz szansę dojechać domu. W przypadku łatek i klejenia trwa to może kilka minut dłużej, ale dojedziesz do domu, a nawet więcej, dopóty nie złapiesz kapcia w innym miejscu na dętce. Najdłużej trwa klejenie w przypadku butaprenu i łatki zrobionej z kawałka innej dętki, no i na dworze tego dobrze nie zrobisz. 6 godzin temu, FalconHeavy napisał: Pompuję dętkę i tak leży cały dzień testowo. Nie musi leżeć cały dzień, jak umiesz kleić to po praktycznie od razu taka dętkę można spowrotem założyć.
mareq Opublikowano 18 Grudnia 2019 Opublikowano 18 Grudnia 2019 12 minut temu, kaido2 napisał: Nie musi leżeć cały dzień, jak umiesz kleić to po praktycznie od razu taka dętkę można spowrotem założyć. Dokładnie. A po napompowaniu łatka ma dodatkowy docisk do opony.
Fimala Opublikowano 18 Grudnia 2019 Opublikowano 18 Grudnia 2019 7 godzin temu, mareq napisał: Z samoprzylepnymi łatkami byłoby szybciej. Pytanie tylko jak one się spisują w praktyce . Bardzo dobrze, nawet opony nimi łatałem i wszystko się trzyma elegancko.
kaido2 Opublikowano 18 Grudnia 2019 Opublikowano 18 Grudnia 2019 Które miałeś? Bo ja miałem takie, że je wszystkie wywaliłem.
mmichal Opublikowano 18 Grudnia 2019 Opublikowano 18 Grudnia 2019 (edytowane) 2 godziny temu, kaido2 napisał: Które miałeś? Bo ja miałem takie, że je wszystkie wywaliłem. Mi się ZEFALa przeterminowały albo od temperatury klej przestał trzymać i dojechać do domu dojechałem ale ciągle uciekało, ze 3 razy w trasie czyściłem i naklejałem kolejną i to było ostatni raz z łatkami. Jak były nowe to ze 2 razy ich użyłem i problemów nie było ale odkleiły się po jakimś czasie i tak. Już dużo lepsze są Łatki wulkanizacyjne na zimno, minutę dwie potrzymasz i jazda A jak skleją to już nie puszczą. Mi polecono TipTop i ja też je będę polecał, są bardzo dobre. Edytowane 18 Grudnia 2019 przez mmichal
kaido2 Opublikowano 19 Grudnia 2019 Opublikowano 19 Grudnia 2019 12 godzin temu, mmichal napisał: Jak były nowe to ze 2 razy ich użyłem i problemów nie było ale odkleiły się po jakimś czasie i tak. Dlatego wywaliłem to w cholere.
Fimala Opublikowano 19 Grudnia 2019 Opublikowano 19 Grudnia 2019 16 godzin temu, kaido2 napisał: Które miałeś? Bo ja miałem takie, że je wszystkie wywaliłem. Ja mam Topeaka
kaido2 Opublikowano 19 Grudnia 2019 Opublikowano 19 Grudnia 2019 No to zupełnie inne jak ja miałem. Nie pamiętam już producenta. Były charakterystyczne, ale nie mogę ich znaleźć w necie.
mmichal Opublikowano 19 Grudnia 2019 Opublikowano 19 Grudnia 2019 (edytowane) Kolejny upgrade mojego T100, weszły oponki panarace gravelking sk 700x35c i mieszczą się bez problemu z pełnymi błotnikami Orion 45mm. Opony są mega ciasne (kuewsko ciężko je założyć), do tego stopnia że nie ma szans na zmianę dętki w trasie. Chyba że 1h zabawy. Cały czas opona jest w środku felgi w najwęższym jej punkcie,nawet po napompowaniu nie wchodzi na ranty tylko cały czas jest na środku felgi, co akurat nie przeszkadza bo i tak mam dętki jednak jak ktoś planuje zakup to radzę 2 razy się zastanowić. Przyczepność jest fajna, na mokrym i śliskim (dziś był przymrozek) zamarzniętym asfalcie czy kostce nie ma dyskomfortu. Po błocie i mokrej zmarzniętej trawie się przejechałem i oponka bardzo fajnie prowadzi nie ucieka i nie uślizguje, może to być zasługa miękkiej mieszanki co pewnie wpłynie znacząco na jej przebieg. Opony to najdroższa rzecz w moim tribanie, kupiłem nowe za 200zł od kolegi któremu nie udało się ich nałożyć na jego felgi (zniszczyłby felgę lub oponę) Po mału projekt bieda gravela się kończy, zostało malowanie ramy (plastidip) i kaseta 11-32 czeka na koniec zimy, może owijka pod kolor i trzeba poszukać nowych wyzwań Z efektu końcowego jestem bardzo zadowolony, nie spodziewałem się że tak to się zgra wszystko, w sumie same używki po taniości + pomiesznie grup mtb z szosową. Rower spisuje się pięknie Edytowane 19 Grudnia 2019 przez mmichal
piwko7 Opublikowano 26 Grudnia 2019 Opublikowano 26 Grudnia 2019 Witam, Przeczytałem cały wątek (!) i rozważam kupno tribana 100. Głównie asfalt plus leśne ścieżki. Do tej pory tylko MTB. Przebiegi roczne będą male więc niepotrzebuję nic lepszego. Jedynie rozważam dołożenie 200 zł do wersji RC 100 z kasetą. Obecnie i tak triban 100 online jest dosępny tylko w rozmiarze XS. Mam 190 cm i 100 kg więc raczej będe celować w XL. Czy lepiej szukać używki 500 ? Jednak wolałby coś nowego, z gwarancja z decathlonu. PS. Wiece moze czy ze względu na niedostępność modelu T100 decathlon będzie wprowadzać jakąś nową wersje na 2020 ?
tygrysek Opublikowano 26 Grudnia 2019 Opublikowano 26 Grudnia 2019 8 godzin temu, piwko7 napisał: Witam, Przeczytałem cały wątek (!) i rozważam kupno tribana 100. Głównie asfalt plus leśne ścieżki. Do tej pory tylko MTB. Przebiegi roczne będą male więc niepotrzebuję nic lepszego. Jedynie rozważam dołożenie 200 zł do wersji RC 100 z kasetą. Obecnie i tak triban 100 online jest dosępny tylko w rozmiarze XS. Mam 190 cm i 100 kg więc raczej będe celować w XL. Czy lepiej szukać używki 500 ? Jednak wolałby coś nowego, z gwarancja z decathlonu. PS. Wiece moze czy ze względu na niedostępność modelu T100 decathlon będzie wprowadzać jakąś nową wersje na 2020 ? Ja gdybym dzisiaj kupowal to bralbym 500. Kolo na kasete daje duzo wieksze mozliwosci, wiec nie warto isc w wolnobieg. Podobnie klamkonetka, a wymiana tych podzespolow to wraz z kolem minimun 500 zl w tej cenie masz chyba juz prawie 500. Mowie to z doswiadczeniem 2 lat druciarstwa przy tribanie 100
mmichal Opublikowano 27 Grudnia 2019 Opublikowano 27 Grudnia 2019 19 godzin temu, piwko7 napisał: Mam 190 cm i 100 kg Jeśli brać 500 to opony musisz dać od razu grubsze dużo, na standardowych koła nie wytrzymają za długo szczególnie po szutrach. Różnica jest bardzo duża na korzyść 500, same klamkomanetki dają bardzo dużo, sztywna kaseta, więcej biegów przyda się na podjazdach a chyba najważniejsze to brak spadania łańcucha Tylko nie każdy tego wszystkiego potrzebuje. No może poza spadającym łańcuchem bo tego nikt nie chce Jednak przy małych przebiegach T100 wystarczy w zupełności.
kaido2 Opublikowano 27 Grudnia 2019 Opublikowano 27 Grudnia 2019 1 godzinę temu, mmichal napisał: sztywna kaseta Że co? :) Żeby kaseta nie leciała na boki to trzeba mieć już konkretne koła ( konkretne nie musi oznaczac drogie), a nie jak to bywa przy typowych dostępnych od ręki do 2k, że bębenek ma luz z marszu bo jest na ślizgu. Wolnobieg tak nie lata na boki ( porządny w ogóle nie będzie miał luzu bocznego), jak kaseta w tanich kołach zwłaszcza z Decathlonu. Chyba , że o inną sztywność chodzi, o której ja nie wiem 1 godzinę temu, mmichal napisał: No może poza spadającym łańcuchem bo tego nikt nie chce Wystarczy dać 2x korbę, albo ogranicznik w postaci zablokowanej przedniej przerzutki. To co z marszu jak dla mnie jest do wywalenia w Tribach 100 i 500 to koła. Na szczęście dobre koła nie są drogie.
mmichal Opublikowano 27 Grudnia 2019 Opublikowano 27 Grudnia 2019 (edytowane) W sumie racja, sztywność jest dużo większa ale zmieniłem całe koło i wolnobieg na kasetę. Swoją drogą @kaido2 mógłbyś polecić jakieś gotowe koła pod T100? Takie wytrzymujące leśne ścieżki, miejskie krawężniki. Edytowane 27 Grudnia 2019 przez mmichal
piwko7 Opublikowano 27 Grudnia 2019 Opublikowano 27 Grudnia 2019 Raczej będę szedł w T100 tylko w werjsi RC, z kasetą za 1200. Rower tylko do jazdy na weekendach na wsi. Obecnie nie ma dostępnego T100 z wolnobiegiem, tylko o 200 zł droższa z kasetą. Ewetualnie mam w okolicy używany 500 za 850 zł i bym zmienił opony na szersze. Tylko wtedy nie mam gwarancji z deca
mmichal Opublikowano 27 Grudnia 2019 Opublikowano 27 Grudnia 2019 28 minut temu, piwko7 napisał: Ewetualnie mam w okolicy używany 500 za 850 zł i bym zmienił opony na szersze. Tylko wtedy nie mam gwarancji z dec Szedłbym w taką opcję właśnie. Lub używkę T100. W tym tribanie 500: - masz od razu kasetę, nie musisz wymieniać kół, jak te się pogną to za 400zł kupisz dużo lepszy komplet a wtedy wyjdzie dopiero cena tribana 100 rc - masz klamkomanetki, dużo lepiej ze zmianą biegów - nie musisz w nic inwestować na początku, ewentualnie szersze opony Jak rama prosta to nie ma czego się bać, napęd który może być zużyty to bardzo niski koszt i łatwo wymienić samemu.
kaido2 Opublikowano 27 Grudnia 2019 Opublikowano 27 Grudnia 2019 Inna sprawa sztywność która mnie interesuje to na lini obręcz piasta. To mam w trekkingu, nie boją się lasu , bunny hopów, rozstaw 135 jednak przy Tribowym tylnym rozstawie da sie założyć. https://pl.aliexpress.com/item/33002039676.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.67845c0fuOuePh I typowe szosowe z rozstawem 130, wytrzymałość ta sama, bębenek ślizgowy jak to w tej klasie Mavic`a, co nie oznacza źle. https://pl.aliexpress.com/item/32864697901.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.1ec65c0fpEa81a
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się