Skocz do zawartości

Triban 100 - commuter, "gravel", pierwszy baranek


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Ja nie grymaszę tylko podkreślam to co potwierdził  Tribanator

Kulki mają ponoć swoje plusy :)

Jak świadomie wybierasz to ok.

Opublikowano

Ten ostatni link jest na maszynówkach ale które lepsze to już niech ktoś mądrzejszy ode mnie się wypowie. Ciekawe jak się serwisuje te maszynówki - tzn. pewnie wymienia tylko czy są powszechnie dostępne? 

Kulki już wiemy z czym jeść  :)

Opublikowano (edytowane)

Wiecie, ja imho trochę nie rozumiem sensu wymiany wolnobiegu na kasetę. Dla mnie to marketingowy bulshit, że nowe jest znacznie lepsze niż stare rozwiązania.

Ja mam rower górski z kasetą 8 rzędową i tribana z wolnobiegiem - w jeździe nie czuje żadnej różnicy, a wolnobieg nawet 7 rzędowy daje dużą rozpiętość 13-34 T. To że ośki się krzywią to prawda, choć mi się nigdy nie zdarzyło mimo dziesiątek tysięcy kilometrów na wynalazkach typu rower z Auchanu. A nawet jak się zdarzy to koszt naprawy nie jest duży.

Dużo większy rozstaw przełożen niż 13-34 dają dopiero kasety 11-12 rzędowe, a one są drogie i wymagają drogich łańcuchów.

 

Jeżeli dla kogoś fabryczny napęd to za mało to wystarczy założyć jakąś używaną korbę szosową lub nową tanią mtb i mamy napęd uniwersalny...

A jeżeli taka wymiana miałaby mieć sens to patrzcie na lepsze koła niż za 200 zł, kasetę co najmniej 10 rzędów i przerzutkę to obsługującą. Dopiero wtedy jest jakiś wzrost użyteczności takiego upgradu, ale cena jest niewiele niższa niż nowy triban 100.

 

PS: Tak w roli ciekawostki - Szurkowski wygrywając MŚ i wyścig pokoju miał rower z wolnobiegiem na 5 przełożeń.  :)

 

Edytowane przez tygrysek
Opublikowano (edytowane)

@tygrysek

No masz trochę racji ale z szukaniem głupiej ośki jest już rzeźba. Na alledrogo są podobne, tzn. konusy chyba trzeba będzie przekładać. 

Jakby części były dostępne bez problemu, to 100% się zgadzam.

Ale może się mylę :)

Ciekawa opcja tutaj można zamówić, może koledzy z Poznania coś więcej wiedzą?

http://onemorebike.pl/

Edytowane przez spidelli
Opublikowano (edytowane)

Tym czasem paczulka z vittoria przyszła ;)

IMG_20190527_141147.jpg

Edytowane przez FalconHeavy
  • Lubię to! 1
Opublikowano

No to masz czym zająć ręce. Ja czekam na kulki, wprawdzie nie gejszy tylko od Shimano ;)

Opublikowano

Na stronie decathlonu pojawił się nowy model z kasetą zamiast wolnobiegu:

https://www.decathlon.pl/rower-szosowy-rc-100-m-ltd-id_8545771.html

Szukam roweru do 2000zł (aczkolwiek najlepiej byloby gdybym zamknął się w tej kwociee z całym sprzętem np. kaskiem czy jakimiś koszulami) - przeznaczenie miasto/szosa - na tygodniu dojazd około 15 minut do pracy (Kraków) głównie ścieżki rowerowe, ale też kawałek kostki czy krawężnika. W weekend natomiast trochę dłuższe wycieczki.

Dosiadłem w Decathlonie tribana 100, bardzo mi się spodobał - zapewne dlatego, że dotychczas jeździłem na jakimś starym rowerze miejskim. 

Moje pytanie - czy zainwestować w podstawowego tribana 100, w tego nieco droższego z kasetą, czy może dołożyć do np. https://www.decathlon.pl/rower-szosowy-rc-120-m-id_8505088.html lub tribana 500. Obawiam się, że te droższe modele nie sprawdzą się w mieście. 

Opublikowano

520 ;) bo będziesz babrał się w smarach jak my.

  • Lubię to! 2
Opublikowano

 Będę się rozglądał za jakąś używką :) Lecz czy 520 da radę w mieście? 

Opublikowano

Fajna ta nowa setka. Ja najpierw kupiłem szosówkę T540 i uwielbiam ten rower - leciutki, szybciutki ale obchodzę się z nim jak z jajkiem - większa dziura i można obręcz uszkodzić - dosłownie cienka opona wpadnie między kostki czy płyty i można przerysować :) Na co dzień wolę T100 na fajnej oponie z bieżnikiem. Jak latam te same trasy na obu rowerach, to na T540 robię szybsze odcinki ale na gładkim :) Na dziurach zwalniam a na T100 jakoś przejeżdżam.

Do rzeczy: T100 byłby fajny na miasto, na dziury, krawężniki, bruk itp. ale pewnie jak Ci przestanie wystarczać 7 przełożeń i ta sprytna cynglomanetka to będziesz musiał włożyć parę złotych. Za to w tym wątku masz już sporo rzeczy rozpisanych :)

T500 i kolejne - masz na wyjściu fajny rower ale chyba - IMO - za delikatny do ciorania. Można przełożyć opony na takie jak w T100 ale nie wiadomo, może Ci się spodoba jazda szosowa.

Jest jeszcze do wyboru T120 albo ten Indiana Arrow z MediaExperta ale to też raczej pod rozbudowę.

Tribany:

https://www.decathlon.pl/rower-szosowy-rc-120-id_8545836.html

Wydajesz cały budżet na rower, masz 2x8, mechaniczne tarczówki, pseudokarbon - fajny rower ale opony bym wymienił czyli wyłazisz poza budżet

https://www.decathlon.pl/rower-szosowy-rc-120-m-id_8505088.html

1799 PLNów, jw. tylko tańsze hamulce, te 200 zł zainwestowałbym w opony a`la T100 (ale ja zboczony jestem na tym punkcie)

 

Generalnie to masz trudny wybór :)

Podsumowując - typowa szosa - IMO- za delikatna na miasto, ja wymieniłbym opony. T100 - super pancerny ale szybko może Ci zabraknąć przełożeń w napędzie ;)

Opublikowano (edytowane)

Oh, faktycznie - decyzja jest co raz trudniejsza. Wczoraj byłem w Deca usiasc na T100 i jakims modelu za 1800zl i bylem zadowolony. Zaczalem czytac, czy na pewno T100 bedzie odpowiedni i jak to czesto bywa - im dalej w las, tym mniej mam pewnosci. Za to wiem, ilu rzeczy jeszcze nie wiem :) . 

Co do przelozen - moze dobra opcja jesli faktycznie zacznie mi ich brakowac bedzie po prostu wymiana kasety na taka z 8 przelozeniami? 

No i tak jak napisales - jednak chce sie tym rowerem poruszac po miescie, wiec typowa szosa chyba odpada 

Edytowane przez ArturR
Opublikowano (edytowane)

...albo zmiana na 2 blaty z przodu :) Kraków  to już i podjazdy się znajdą, mi właśnie górki uzmysłowiły, że mam za mało miękkich przełożeń, szybkich mi nie brakowało :) 

Może faktycznie T100 i się obkupisz w sprzęt. Dołożyć potem 2 blaty i klamkomanetki to będzie 300 - 500 zł w zależności od stanu i źródła części.

Edytowane przez spidelli
Opublikowano (edytowane)
2 godziny temu, ArturR napisał:

Na stronie decathlonu pojawił się nowy model z kasetą zamiast wolnobiegu:

https://www.decathlon.pl/rower-szosowy-rc-100-m-ltd-id_8545771.html

Szukam roweru do 2000zł (aczkolwiek najlepiej byloby gdybym zamknął się w tej kwociee z całym sprzętem np. kaskiem czy jakimiś koszulami) - przeznaczenie miasto/szosa - na tygodniu dojazd około 15 minut do pracy (Kraków) głównie ścieżki rowerowe, ale też kawałek kostki czy krawężnika. W weekend natomiast trochę dłuższe wycieczki.

Dosiadłem w Decathlonie tribana 100, bardzo mi się spodobał - zapewne dlatego, że dotychczas jeździłem na jakimś starym rowerze miejskim. 

Moje pytanie - czy zainwestować w podstawowego tribana 100, w tego nieco droższego z kasetą, czy może dołożyć do np. https://www.decathlon.pl/rower-szosowy-rc-120-m-id_8505088.html lub tribana 500. Obawiam się, że te droższe modele nie sprawdzą się w mieście. 

rozumiem , że chcesz mieć kierę typu baranek ? , jeżeli nie jest to " mus " to może kross seto  lub pulso , jeżdżę od 2 miechów rowerem typu fitness i stwierdzam że do miasta , do pracy super sprawa ( asfalt lub ścieżki rowerowe ) , cena 2000 zł , kupujesz , dokładasz drobnicę ( lampki , licznik ) i jeździsz a nie jak koledzy od T100 już tyle powymieniali , że ja straciłem rachubę a śledzę wątek 😀 .

Edytowane przez yacek _b
Opublikowano
7 minut temu, yacek _b napisał:

rozumiem , że chcesz mieć kierę typu baranek ? , jeżeli nie jest to " mus " to może kross seto  lub pulso , jeżdżę od 2 miechów rowerem typu fitness i stwierdzam że do miasta , do pracy super sprawa ( asfalt lub ścieżki rowerowe ) , cena 2000 zł , kupujesz , dokładasz drobnicę ( lampki , licznik ) i jeździsz a nie jak koledzy od T100 już tyle powymieniali , że ja straciłem rachubę a śledzę wątek 😀 .

Szczerze mowiac baranek to bardziej moja fanaberia niz mus. Po prostu nigdy nie mialem, wiec chcialem sprobowac :) . 

Opublikowano

Ladniutka ta czarna ;) Ale ciężko to złożyć bez druta. 

IMG_20190527_194338.jpg

Pierwszy raz w historii zdjąłem tylna oponę. Czy to normalne, że z dętki leci woda 😁. Kurde ona trzymała ciśnienie. 

  • Lubię to! 2
Opublikowano (edytowane)

Spociła się. Serio, kondensacja :)

1 godzinę temu, yacek _b napisał:

kross seto

Chyba Trek FX startuje cennikowo od 1999 PLN z tego co kojarzę.

FX1 nawet taniej FX2 za 1999

https://www.trekbikes.com/pl/pl_PL/rowery/rowery-crossowe/rowery-fitness/fx/fx-2/p/17455/?colorCode=blue

A teraz podajemy najnowsze wiadomości dla posiadaczy T100.

Po reserczu Q&A dla T100:

Cytat

Dzień Dobry.
Piasta z tyłu to standardowa piasta pod pełną oś M10 na rozstaw 135mm pod klasyczny wolnobieg z gwintem 35mm. Łożyska to 9 kulek 1/4" na stronę. Jest to bardzo klasyczna konstrukcja powszechna w budżetowych rowerach, piasta jest bliźniaczo podobna do piast marki joytech.

https://rowerek.pl/product-pol-15002-Kompletna-os-piasty-tylnej-3-8-x-175-mm.html

Edytowane przez spidelli
Opublikowano

W tych cenach, to jeszcze wiadro tawotu i można dalej skakać i giąć ośki 😆

Opublikowano
Teraz, FalconHeavy napisał:

W tych cenach, to jeszcze wiadro tawotu i można dalej skakać i giąć ośki 😆

Koledze się humor poprawił :) 

Jeszcze tylko znajdźmy źródło osiek plug&play 

Opublikowano

Ja zamówiłem pierwszą lepszą, podobno cr-mo. Zobaczymy co to będzie. To tylko navwintowany pręt ;)

Konusy i reszta jak nie pasują to się przełoży. 

Opublikowano

Na czyścik piasty najlepsze są opaski odblaskowe. Serio, ja nawet dałem połówki, bo wiadomo to dodatkowe gramy 😉

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...