Skocz do zawartości

Triban 100 - commuter, "gravel", pierwszy baranek


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

@Drozda

a jak oceniasz ten widelec? On jest pod hamulce szczękowe? Jak z jakością wykonania?

Bo tak z grubsza by mi pasował chyba. :)

 

Edytowane przez tygrysek
Opublikowano (edytowane)

Jakość jest  dobra - prawdopodobnie są to wymiecione z magazynu resztki z produkcji dla Bontragera zanim go nie przejął Trek. Zresztą przejechałem na nim prawie 4000 km po warszawskich ulicach chodnikach i ścieżkach więc gdyby miał się rozpaść to już dawno by to zrobił na jakiejś dziurze.

Hamulce szczękowe, tylko muszą być z długimi ramionami jak Tektro R317 (zdaje się że w Triban 100 BTwin to są właśnie te przebrandowane) bo otwór mocujący jest o jakieś 5mm wyżej niż w zwykłych widelcach szosowych.

Edytowane przez drozda
  • Lubię to! 1
Opublikowano
2 godziny temu, spidelli napisał:

Przypomnijcie mi PLS czy wyrobię się na fabrycznych linkach hamulcowych czy lepiej dokupić? Podobnie linka do tylnej przerzutki. Ktoś mi o tym pisał ale nie mam mocy do przewalania połowy wątku ;)

A ile mam w aucie do zrobienia to nawet nie chcę wiedzieć :D 

Edyta: linki do przerzutek i tak nam przy klamkach :)

Ja musialem kupić wszystko nowe, przerzutka za krótka była i hamulce też. Jednak masz inne manetki niż, inne prowadzenie niż ja, tak więc 100 % tak nie musi być. 

Opublikowano (edytowane)

Chłopy, my mamy dekarbonizować gospodarkę a Wy wszyscy tylko węgiel i węgiel ;)

Dokupię jeszcze linki hamulcowe w razie "W" (najwyżej zwrócę) i będę miał w zasadzie komplet do modyfikacji. Jutro zaczynam.

Edyta:

Też tak macie, że niektóre wątki wyświetlają się z opóźnieniem?

Jak pisałem pierwszą część tego wątku to nie było odpowiedzi KiLLeXXa, a teraz jest i to przed moim postem o_O

Dzięki KiLLeXX

Edytowane przez spidelli
Opublikowano (edytowane)
23 godziny temu, spidelli napisał:

Przypomnijcie mi PLS czy wyrobię się na fabrycznych linkach hamulcowych czy lepiej dokupić? Podobnie linka do tylnej przerzutki. Ktoś mi o tym pisał ale nie mam mocy do przewalania połowy wątku ;)

A ile mam w aucie do zrobienia to nawet nie chcę wiedzieć :D 

Edyta: linki do przerzutek i tak nam przy klamkach :)

W komplecie z klamkomanetkami powinieneś dostać też linki przerzutek (przód i tył). Jeżeli chodzi o hamulce to tylną możesz skrócić i dac jako przednią. Orginalne linki hamulcowe w Tribana chyba nie są nierdzewne, a tylko cynkowane. Więc na twoim miejscu do hamulców zaopatrzył bym się w nowy komplet. Pamiętaj, żeby linki kupić pod klamki szosowe.

Edytowane przez Tribanator
  • Pomógł 1
Opublikowano (edytowane)

Zostaw kwadrat, mówili... Kwadrat jest wieczny, mówili.. I kurde coś mi strzela pod prawym butem. Najgorsze, że nie mogę tego na stojaku odtworzyć. Ale to wkurza. 

Edytowane przez FalconHeavy
Opublikowano (edytowane)

@Tribanator

Linki są faktycznie pod klamkami, ukryte pod tekturką.

Co do hamulcowych, to w deklu są takie zwykłe i takie z poteflonem:

https://www.decathlon.pl/linka-hamulca-ptfe-mtb-szosowa-id_8352559.html

Warto dopłacić i wymienić mimo wszystko bo są wyraźnie lepsze czy wystarczą zwykłe?

https://www.decathlon.pl/linka-ham-szosowa-uniwersalna-id_8043615.html

@FalconHeavy

Kurde, jak mój napęd hałasuje... Szumi, puka, stuka... Ciekaw jestem, co będzie na octalinku.

 

Jutro zaczynam grzebanie, na pierwszy ogień wymienię siodełko i klocki hamulcowe, od razu sobie sprawdzę, jak duża jest poprawa ;) Jak już rozgrzebię napęd, to pewnie nieprędko znów wsiądę na T100. Zaczynam się zastanawiać nad sensem posiadania szosy ale pewnie teraz na 2 weekendy się przeproszę (tyle pewnie mi zejdzie z wymianą i regulacją T100).

Edytowane przez spidelli
Opublikowano

Ściągnąłem łańcuch, zakrecilem korbą, wszystko ok. Jutro wsiade na rower i znów będzie stukać. Sprawdzone dokrecenie zębatek, bedały, nawet SPD w butach i nie wiem co jest do jasnej.. 

Zamówiłem dzisiaj lepsiejszą oponę na przód. Bez drutu. Wiadomo, przód się dłużej utrzymuje w dobrej kondycji ;)

https://allegro.pl/oferta/opona-vittoria-zaffiro-700x28c-zwijana-oem-8076345940?snapshot=MjAxOS0wNS0yNFQwNjowMTo1OS4xNDBaO2J1eWVyOzZjNjJmOGIxYWE5MWI2ZjQ2OTRjYzVkMDI0NzBlOTkxYjI1MTBkYzY4MmI3YjBjYjdlNGMxNTJlMzljNDU1ZTg%3D

Opublikowano (edytowane)

Tak, obie 28c z bieznikiem. Kenda Quick Roller + vittoria zaffiro przód. Kenda jest tańsza drutowana i będzie się szybciej zużywać na tyle. Więc tańsze wymiany. 

Po oponach oryginalnych wywnioskowalem, że przód ma bieżnik jak nowy, a tył jest łysy jak kolano. Stąd takie podejście, że przód dać droższą. 

Obecnie mam 32c + 28c przód. 

 

Edytowane przez FalconHeavy
Opublikowano
7 minut temu, FalconHeavy napisał:

Tak, obie 28c z bieznikiem. Kenda Quick Roller + vittoria zaffiro przód. Kenda jest tańsza drutowana i będzie się szybciej zużywać na tyle. Więc tańsze wymiany. 

Po oponach oryginalnych wywnioskowalem, że przód ma bieżnik jak nowy, a tył jest łysy jak kolano. Stąd takie podejście, że przód dać droższą. 

Obecnie mam 32c + 28c przód. 

 

Nie ufam oponom kenda. Kojarzą mi się z nieustannymi papciami

Opublikowano (edytowane)
2 godziny temu, FalconHeavy napisał:

Zostaw kwadrat, mówili... Kwadrat jest wieczny, mówili.. I kurde coś mi strzela pod prawym butem. Najgorsze, że nie mogę tego na stojaku odtworzyć. Ale to wkurza. 

Może to dziwnie zabrzmi, ale spróbuj wyciągnąć sztycę i oczyścić ją i rurę podsiodlową  oraz zacisk z piachu. Nie mówię, że to pomoże, jak suport jest uszkodzony, ale czasem dziwne dźwięki nie pochodzą od suportu. 

Edytowane przez Tribanator
  • Lubię to! 1
Opublikowano
Godzinę temu, spidelli napisał:

@Tribanator

Linki są faktycznie pod klamkami, ukryte pod tekturką.

Co do hamulcowych, to w deklu są takie zwykłe i takie z poteflonem:

https://www.decathlon.pl/linka-hamulca-ptfe-mtb-szosowa-id_8352559.html

Warto dopłacić i wymienić mimo wszystko bo są wyraźnie lepsze czy wystarczą zwykłe?

https://www.decathlon.pl/linka-ham-szosowa-uniwersalna-id_8043615.html

@FalconHeavy

Kurde, jak mój napęd hałasuje... Szumi, puka, stuka... Ciekaw jestem, co będzie na octalinku.

 

Jutro zaczynam grzebanie, na pierwszy ogień wymienię siodełko i klocki hamulcowe, od razu sobie sprawdzę, jak duża jest poprawa ;) Jak już rozgrzebię napęd, to pewnie nieprędko znów wsiądę na T100. Zaczynam się zastanawiać nad sensem posiadania szosy ale pewnie teraz na 2 weekendy się przeproszę (tyle pewnie mi zejdzie z wymianą i regulacją T100).

Panie strasznie drogo te linki w decathlon 

Opublikowano

@FalconHeavy

Te różne opony nie mają negatywnego wpływu na jazdę? 

Różne bieżniki i szerokości...

Opublikowano (edytowane)

Niekoniecznie, gdy są podobne. 

Gorzej jak jest w sytuacji obecnej, gdzie mam różne rozmiary. Ktoś to kiedyś omawiał na yt, że tak można jeździć. Te opony przynajmniej będą podobne rozmiarem i bieznikiem. 

Edytowane przez FalconHeavy
Opublikowano

Ja raz na szybkim asfaltowym łuku na fabrycznych ledwo się wyratowałem - pewnie resztki przyczepności na ranciku - przy slicku albo różnych oponach na obu osiach pewnie byłaby gleba. 

Ja myślałem, żeby tył z przodem zamienić i dojeździć przód na tyle a potem komplet do wymiany i od nowa :)

Opublikowano

Póki co jakoś przez piach jadę, bo 32 na tyle. Wejdą 2 cienkie i może stracę napęd na grząskim gruncie.

Opublikowano (edytowane)

Na coś się musisz zdecydować :) Albo zmieniasz trasy albo opony ;) Ta fabryczna jest chyba optymalnym kompromisem na szosę (także mokry asfalt) i szuter. Każda zmiana to już decyzja, gdzie chcemy jeździć, a raczej - po jakim podłożu. Fabryka jest chyba też optymalna na rower wyprawowy, kiedy nie wiemy, po czym przyjdzie nam jechać.

Rozważasz opcję wymiany wolnobiegu na kasetę? Ja chyba nieprędko, bo wczoraj z częściami dobiłem do 1300 PLN:

rower wycena.jpg

Opłacalność mojej modyfikacji jest dyskusyjna, chyba że szukałbym części okazyjnie i przyjął założenie, że dobieram komponenty jakie chcę.

Ale gdyby ktoś rozważał zakup T100 i modyfikacje to warto jednak wziąć pod uwagę:

https://www.decathlon.pl/rower-szosowy-triban-500-id_8377759.html

Cena: 1699

Za:

- pseudokarbon,

- kaseta

- cena

Przeciw: (jak dla mnie):

- mechanizm korbowy? opony zbyt szosowe

 

https://www.decathlon.pl/rower-szosowy-rc-120-m-id_8505088.html

Cena: 1799

Za: jw.

Przeciw:

- Tourney? (ale można zmienić po zużyciu)

- opona (jak dla mnie za wąska)

 

https://www.decathlon.pl/rower-szosowy-rc-120-id_8545836.html

Cena: 1999

Za: Jw + tarcze

Przeciw: Jw

 

https://www.decathlon.pl/rower-szosowy-rc-triban-500-id_8518726.html

Cena: 2699

Za: Jw + Sora! Sora! Sora!

Przeciw: opony - jak dla mnie

 

Sporo ciekawych opcji, chociaż dla mnie rowery zbyt szosowe, więc na pewno wymieniłbym opony, pozostałe części  - ew. po eksploatacji.

Mam nadzieję, że utrudniłem wybór ;)

 

 

 

Edytowane przez spidelli
  • Lubię to! 1
Opublikowano

Triban 100: 999zł, 

Modyfikacje do clarisa: 1332zł

Razem : 2331 zł 

 

Romet huragan 2+ :2599 zł (i mamy kasetę i carbonowy widelec) 

a to tylko przykład bez zbędnego szukania.

  • Lubię to! 1
Opublikowano

Moje modyfikacje do clarisa to oko 400pln, na używkach. Ale co z tego? Jak ktośubi grzebać to będzie. Wszystko się w czasie rozkłada. To czego się przy tym nauczysz to twoje. 

Opublikowano (edytowane)

@Zajop

No właśnie fajnie, że uzupełniłeś opcje spoza stajni dekla, bo ja wyedytowałem i rozpisałem opcje deklowskie. Można jeszcze porównać dostępność rowerów, gwarancje itp.

Na swoje usprawiedliwienie dodam, że  kupowałem T100 jako drugi rower do ciorania, a chęć na mody przyszła później. Ale jakbym usiadł teraz, to faktycznie są lepsze opcje :)

No i Koledzy szukali części poza sklepami, więc można taniej. Wreszcie, nawet w takim wszystkomającym rowerze zawsze coś jest do wymiany.

To tak dla tych, którzy się wahają :)

Edyta:

No dokładnie, jak ktoś lubi to będzie grzebał :) Ja tu nikogo i niczego nie deprecjonuję tylko naświetlam szeroki kontekst :D

Pozostaje jeszcze fun i duma z własnoręcznie wystruganego roweru ;)

Zazdrość kolegów - bezcenna :D

Edytowane przez spidelli
Opublikowano

@spidelli ale po co tłumaczenie, przecież to twoje pieniądze i pasja, nie przechlales ani nie przecpałes tej kasy. W dodatku nauczyłeś się serwisu roweru i masz narzędzia,więc w przyszlosci na tym zaoszczędzisz.😊

Ja bardzo sobie cenię fabryczne opony. Są ciężkie ale tylko 1 raz zlapalem w nich kapcia na kilka tysięcy kilometrów. Brat na markowych schwalbe maraton kilka razy miał taką przygodę.

Opublikowano (edytowane)

@tygrysek

Jeszcze się nie nauczyłem, dopiero zaczynam :)

Tak tylko podsumowałem temat (z mojego punktu widzenia), bo ja robię moda z marszu, z dnia na dzień, na częściach ze sklepu, co stawia opłacalność operacji w wymiarze czysto finansowym pod znakiem zapytania :) Oczywiście pozostaje cały wymiar pozafinansowy czyli nauka, doświadczenie, satysfakcja, miło spędzony czas na forum :) 

Gdyby ktoś się zastawiał nad tą drogą, to może warto wziąć od razu lepszy rower, np. z tarczami, żeby mieć albo na gotowo albo ciut lepszą bazę do modów.

Można też modzić stopniowo, szukając okazji i wtedy finansowo będzie lepiej niż u mnie.

To w przypadku opcji mam rower "A" i robię "B", tj. wiem co zmieniam i na co.

FalconHeavy bawi się modyfikacjami, eksperymentuje i jest to zupełnie inny przypadek, bo pokazuje, co można zrobić z tym rowerem :) Łamiąc konwencję jednocześnie nie łamie żadnej, bo nie ma zakazu eksperymentów na rowerach ;)

A fakt, że się tłumaczę na wyrost, bo jak wrzuciłem wycenę, to będę się musiał tłumaczyć :D

Co do opon, to w sklepie sprzedawca pokazywał mi oponę do roweru żony - nie pamiętam modelu, zwijka, 38, semi - slick - coś ala nasza opona w T100. Uzasadniając cenę pokazał mi oponę do górala, z agresywnym bieżnikiem, wydawałoby się pancerną. Ale kazał mi pomacać boki opony i ta w góralu była ciut grubsza od kondoma :)

 

Edyta:

Wracając do mojego cennika - zależy też jak liczymy. Np. zakup narzędzi można przyporządkować do modyfikacji albo i nie. Podobnie siodełko - nie jest z grupy Claris ale chciałem coś wygodniejszego niż fabryczne. Hamulce - część eksploatacyjna. Ja policzyłem, bo i tak mi się kończą powoli, a że zamawiałem inne rzeczy to wziąłem ale nie był to mus. Smar grafitowy? Jakbym miał, to bym nie kupił. Owijka i żel - nie były niezbędne ale chciałem coś fajniejszego :) Można spokojnie ze 300 zł z mojej wyceny urwać i udawać, że nie mają związku z wymianą :D

Pierwszy modzio - miodzio:

siodlo.thumb.JPG.23588b789b7b070a0a0a8435b3331abe.JPG

Zrobiłem ze 100 m ale wydaje się dużo wygodniejsze od fabryki, mimo że jest twarde :)

Hamulce zostawiłem na razie, jest tam jeszcze 1 - 2 mm do granicy wymiany. Korba i wolnobieg psiknięte WD-40 a ja idę na kawę.

 

Edytowane przez spidelli
Opublikowano (edytowane)
2 godziny temu, spidelli napisał:

Na coś się musisz zdecydować :) Albo zmieniasz trasy albo opony ;) Ta fabryczna jest chyba optymalnym kompromisem na szosę (także mokry asfalt) i szuter. Każda zmiana to już decyzja, gdzie chcemy jeździć, a raczej - po jakim podłożu. Fabryka jest chyba też optymalna na rower wyprawowy, kiedy nie wiemy, po czym przyjdzie nam jechać.

Rozważasz opcję wymiany wolnobiegu na kasetę? Ja chyba nieprędko, bo wczoraj z częściami dobiłem do 1300 PLN:

rower wycena.jpg

Opłacalność mojej modyfikacji jest dyskusyjna, chyba że szukałbym części okazyjnie i przyjął założenie, że dobieram komponenty jakie chcę.

Ale gdyby ktoś rozważał zakup T100 i modyfikacje to warto jednak wziąć pod uwagę:

https://www.decathlon.pl/rower-szosowy-triban-500-id_8377759.html

Cena: 1699

Za:

- pseudokarbon,

- kaseta

- cena

Przeciw: (jak dla mnie):

- mechanizm korbowy? opony zbyt szosowe

 

https://www.decathlon.pl/rower-szosowy-rc-120-m-id_8505088.html

Cena: 1799

Za: jw.

Przeciw:

- Tourney? (ale można zmienić po zużyciu)

- opona (jak dla mnie za wąska)

 

https://www.decathlon.pl/rower-szosowy-rc-120-id_8545836.html

Cena: 1999

Za: Jw + tarcze

Przeciw: Jw

 

https://www.decathlon.pl/rower-szosowy-rc-triban-500-id_8518726.html

Cena: 2699

Za: Jw + Sora! Sora! Sora!

Przeciw: opony - jak dla mnie

 

Sporo ciekawych opcji, chociaż dla mnie rowery zbyt szosowe, więc na pewno wymieniłbym opony, pozostałe części  - ew. po eksploatacji.

Mam nadzieję, że utrudniłem wybór ;)

 

 

 

 

2 godziny temu, spidelli napisał:

Na coś się musisz zdecydować :) Albo zmieniasz trasy albo opony ;) Ta fabryczna jest chyba optymalnym kompromisem na szosę (także mokry asfalt) i szuter. Każda zmiana to już decyzja, gdzie chcemy jeździć, a raczej - po jakim podłożu. Fabryka jest chyba też optymalna na rower wyprawowy, kiedy nie wiemy, po czym przyjdzie nam jechać.

Rozważasz opcję wymiany wolnobiegu na kasetę? Ja chyba nieprędko, bo wczoraj z częściami dobiłem do 1300 PLN:

rower wycena.jpg

Opłacalność mojej modyfikacji jest dyskusyjna, chyba że szukałbym części okazyjnie i przyjął założenie, że dobieram komponenty jakie chcę.

Ale gdyby ktoś rozważał zakup T100 i modyfikacje to warto jednak wziąć pod uwagę:

https://www.decathlon.pl/rower-szosowy-triban-500-id_8377759.html

Cena: 1699

Za:

- pseudokarbon,

- kaseta

- cena

Przeciw: (jak dla mnie):

- mechanizm korbowy? opony zbyt szosowe

 

https://www.decathlon.pl/rower-szosowy-rc-120-m-id_8505088.html

Cena: 1799

Za: jw.

Przeciw:

- Tourney? (ale można zmienić po zużyciu)

- opona (jak dla mnie za wąska)

 

https://www.decathlon.pl/rower-szosowy-rc-120-id_8545836.html

Cena: 1999

Za: Jw + tarcze

Przeciw: Jw

 

https://www.decathlon.pl/rower-szosowy-rc-triban-500-id_8518726.html

Cena: 2699

Za: Jw + Sora! Sora! Sora!

Przeciw: opony - jak dla mnie

 

Sporo ciekawych opcji, chociaż dla mnie rowery zbyt szosowe, więc na pewno wymieniłbym opony, pozostałe części  - ew. po eksploatacji.

Mam nadzieję, że utrudniłem wybór ;)

 

 

 

Ja na slickach  tribanem wszędzie jadę. Dobrze jest. 

Edytowane przez KiLLeXX

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...