tygrysek Opublikowano 23 Maja 2019 Opublikowano 23 Maja 2019 (edytowane) @Drozda a jak oceniasz ten widelec? On jest pod hamulce szczękowe? Jak z jakością wykonania? Bo tak z grubsza by mi pasował chyba. Edytowane 23 Maja 2019 przez tygrysek
drozda Opublikowano 23 Maja 2019 Opublikowano 23 Maja 2019 (edytowane) Jakość jest dobra - prawdopodobnie są to wymiecione z magazynu resztki z produkcji dla Bontragera zanim go nie przejął Trek. Zresztą przejechałem na nim prawie 4000 km po warszawskich ulicach chodnikach i ścieżkach więc gdyby miał się rozpaść to już dawno by to zrobił na jakiejś dziurze. Hamulce szczękowe, tylko muszą być z długimi ramionami jak Tektro R317 (zdaje się że w Triban 100 BTwin to są właśnie te przebrandowane) bo otwór mocujący jest o jakieś 5mm wyżej niż w zwykłych widelcach szosowych. Edytowane 23 Maja 2019 przez drozda 1
KiLLeXX Opublikowano 23 Maja 2019 Opublikowano 23 Maja 2019 2 godziny temu, spidelli napisał: Przypomnijcie mi PLS czy wyrobię się na fabrycznych linkach hamulcowych czy lepiej dokupić? Podobnie linka do tylnej przerzutki. Ktoś mi o tym pisał ale nie mam mocy do przewalania połowy wątku A ile mam w aucie do zrobienia to nawet nie chcę wiedzieć Edyta: linki do przerzutek i tak nam przy klamkach Ja musialem kupić wszystko nowe, przerzutka za krótka była i hamulce też. Jednak masz inne manetki niż, inne prowadzenie niż ja, tak więc 100 % tak nie musi być.
spidelli Opublikowano 24 Maja 2019 Opublikowano 24 Maja 2019 (edytowane) Chłopy, my mamy dekarbonizować gospodarkę a Wy wszyscy tylko węgiel i węgiel Dokupię jeszcze linki hamulcowe w razie "W" (najwyżej zwrócę) i będę miał w zasadzie komplet do modyfikacji. Jutro zaczynam. Edyta: Też tak macie, że niektóre wątki wyświetlają się z opóźnieniem? Jak pisałem pierwszą część tego wątku to nie było odpowiedzi KiLLeXXa, a teraz jest i to przed moim postem o_O Dzięki KiLLeXX Edytowane 24 Maja 2019 przez spidelli
Tribanator Opublikowano 24 Maja 2019 Opublikowano 24 Maja 2019 (edytowane) 23 godziny temu, spidelli napisał: Przypomnijcie mi PLS czy wyrobię się na fabrycznych linkach hamulcowych czy lepiej dokupić? Podobnie linka do tylnej przerzutki. Ktoś mi o tym pisał ale nie mam mocy do przewalania połowy wątku A ile mam w aucie do zrobienia to nawet nie chcę wiedzieć Edyta: linki do przerzutek i tak nam przy klamkach W komplecie z klamkomanetkami powinieneś dostać też linki przerzutek (przód i tył). Jeżeli chodzi o hamulce to tylną możesz skrócić i dac jako przednią. Orginalne linki hamulcowe w Tribana chyba nie są nierdzewne, a tylko cynkowane. Więc na twoim miejscu do hamulców zaopatrzył bym się w nowy komplet. Pamiętaj, żeby linki kupić pod klamki szosowe. Edytowane 24 Maja 2019 przez Tribanator 1
FalconHeavy Opublikowano 24 Maja 2019 Opublikowano 24 Maja 2019 (edytowane) Zostaw kwadrat, mówili... Kwadrat jest wieczny, mówili.. I kurde coś mi strzela pod prawym butem. Najgorsze, że nie mogę tego na stojaku odtworzyć. Ale to wkurza. Edytowane 24 Maja 2019 przez FalconHeavy
spidelli Opublikowano 24 Maja 2019 Opublikowano 24 Maja 2019 (edytowane) @Tribanator Linki są faktycznie pod klamkami, ukryte pod tekturką. Co do hamulcowych, to w deklu są takie zwykłe i takie z poteflonem: https://www.decathlon.pl/linka-hamulca-ptfe-mtb-szosowa-id_8352559.html Warto dopłacić i wymienić mimo wszystko bo są wyraźnie lepsze czy wystarczą zwykłe? https://www.decathlon.pl/linka-ham-szosowa-uniwersalna-id_8043615.html @FalconHeavy Kurde, jak mój napęd hałasuje... Szumi, puka, stuka... Ciekaw jestem, co będzie na octalinku. Jutro zaczynam grzebanie, na pierwszy ogień wymienię siodełko i klocki hamulcowe, od razu sobie sprawdzę, jak duża jest poprawa Jak już rozgrzebię napęd, to pewnie nieprędko znów wsiądę na T100. Zaczynam się zastanawiać nad sensem posiadania szosy ale pewnie teraz na 2 weekendy się przeproszę (tyle pewnie mi zejdzie z wymianą i regulacją T100). Edytowane 24 Maja 2019 przez spidelli
FalconHeavy Opublikowano 24 Maja 2019 Opublikowano 24 Maja 2019 Ściągnąłem łańcuch, zakrecilem korbą, wszystko ok. Jutro wsiade na rower i znów będzie stukać. Sprawdzone dokrecenie zębatek, bedały, nawet SPD w butach i nie wiem co jest do jasnej.. Zamówiłem dzisiaj lepsiejszą oponę na przód. Bez drutu. Wiadomo, przód się dłużej utrzymuje w dobrej kondycji https://allegro.pl/oferta/opona-vittoria-zaffiro-700x28c-zwijana-oem-8076345940?snapshot=MjAxOS0wNS0yNFQwNjowMTo1OS4xNDBaO2J1eWVyOzZjNjJmOGIxYWE5MWI2ZjQ2OTRjYzVkMDI0NzBlOTkxYjI1MTBkYzY4MmI3YjBjYjdlNGMxNTJlMzljNDU1ZTg%3D
FalconHeavy Opublikowano 24 Maja 2019 Opublikowano 24 Maja 2019 (edytowane) Tak, obie 28c z bieznikiem. Kenda Quick Roller + vittoria zaffiro przód. Kenda jest tańsza drutowana i będzie się szybciej zużywać na tyle. Więc tańsze wymiany. Po oponach oryginalnych wywnioskowalem, że przód ma bieżnik jak nowy, a tył jest łysy jak kolano. Stąd takie podejście, że przód dać droższą. Obecnie mam 32c + 28c przód. Edytowane 24 Maja 2019 przez FalconHeavy
KiLLeXX Opublikowano 24 Maja 2019 Opublikowano 24 Maja 2019 7 minut temu, FalconHeavy napisał: Tak, obie 28c z bieznikiem. Kenda Quick Roller + vittoria zaffiro przód. Kenda jest tańsza drutowana i będzie się szybciej zużywać na tyle. Więc tańsze wymiany. Po oponach oryginalnych wywnioskowalem, że przód ma bieżnik jak nowy, a tył jest łysy jak kolano. Stąd takie podejście, że przód dać droższą. Obecnie mam 32c + 28c przód. Nie ufam oponom kenda. Kojarzą mi się z nieustannymi papciami
Tribanator Opublikowano 24 Maja 2019 Opublikowano 24 Maja 2019 (edytowane) 2 godziny temu, FalconHeavy napisał: Zostaw kwadrat, mówili... Kwadrat jest wieczny, mówili.. I kurde coś mi strzela pod prawym butem. Najgorsze, że nie mogę tego na stojaku odtworzyć. Ale to wkurza. Może to dziwnie zabrzmi, ale spróbuj wyciągnąć sztycę i oczyścić ją i rurę podsiodlową oraz zacisk z piachu. Nie mówię, że to pomoże, jak suport jest uszkodzony, ale czasem dziwne dźwięki nie pochodzą od suportu. Edytowane 24 Maja 2019 przez Tribanator 1
KiLLeXX Opublikowano 24 Maja 2019 Opublikowano 24 Maja 2019 Godzinę temu, spidelli napisał: @Tribanator Linki są faktycznie pod klamkami, ukryte pod tekturką. Co do hamulcowych, to w deklu są takie zwykłe i takie z poteflonem: https://www.decathlon.pl/linka-hamulca-ptfe-mtb-szosowa-id_8352559.html Warto dopłacić i wymienić mimo wszystko bo są wyraźnie lepsze czy wystarczą zwykłe? https://www.decathlon.pl/linka-ham-szosowa-uniwersalna-id_8043615.html @FalconHeavy Kurde, jak mój napęd hałasuje... Szumi, puka, stuka... Ciekaw jestem, co będzie na octalinku. Jutro zaczynam grzebanie, na pierwszy ogień wymienię siodełko i klocki hamulcowe, od razu sobie sprawdzę, jak duża jest poprawa Jak już rozgrzebię napęd, to pewnie nieprędko znów wsiądę na T100. Zaczynam się zastanawiać nad sensem posiadania szosy ale pewnie teraz na 2 weekendy się przeproszę (tyle pewnie mi zejdzie z wymianą i regulacją T100). Panie strasznie drogo te linki w decathlon
spidelli Opublikowano 24 Maja 2019 Opublikowano 24 Maja 2019 @FalconHeavy Te różne opony nie mają negatywnego wpływu na jazdę? Różne bieżniki i szerokości...
FalconHeavy Opublikowano 24 Maja 2019 Opublikowano 24 Maja 2019 (edytowane) Niekoniecznie, gdy są podobne. Gorzej jak jest w sytuacji obecnej, gdzie mam różne rozmiary. Ktoś to kiedyś omawiał na yt, że tak można jeździć. Te opony przynajmniej będą podobne rozmiarem i bieznikiem. Edytowane 24 Maja 2019 przez FalconHeavy
spidelli Opublikowano 24 Maja 2019 Opublikowano 24 Maja 2019 Ja raz na szybkim asfaltowym łuku na fabrycznych ledwo się wyratowałem - pewnie resztki przyczepności na ranciku - przy slicku albo różnych oponach na obu osiach pewnie byłaby gleba. Ja myślałem, żeby tył z przodem zamienić i dojeździć przód na tyle a potem komplet do wymiany i od nowa
FalconHeavy Opublikowano 24 Maja 2019 Opublikowano 24 Maja 2019 Póki co jakoś przez piach jadę, bo 32 na tyle. Wejdą 2 cienkie i może stracę napęd na grząskim gruncie.
spidelli Opublikowano 25 Maja 2019 Opublikowano 25 Maja 2019 (edytowane) Na coś się musisz zdecydować Albo zmieniasz trasy albo opony Ta fabryczna jest chyba optymalnym kompromisem na szosę (także mokry asfalt) i szuter. Każda zmiana to już decyzja, gdzie chcemy jeździć, a raczej - po jakim podłożu. Fabryka jest chyba też optymalna na rower wyprawowy, kiedy nie wiemy, po czym przyjdzie nam jechać. Rozważasz opcję wymiany wolnobiegu na kasetę? Ja chyba nieprędko, bo wczoraj z częściami dobiłem do 1300 PLN: Opłacalność mojej modyfikacji jest dyskusyjna, chyba że szukałbym części okazyjnie i przyjął założenie, że dobieram komponenty jakie chcę. Ale gdyby ktoś rozważał zakup T100 i modyfikacje to warto jednak wziąć pod uwagę: https://www.decathlon.pl/rower-szosowy-triban-500-id_8377759.html Cena: 1699 Za: - pseudokarbon, - kaseta - cena Przeciw: (jak dla mnie): - mechanizm korbowy? opony zbyt szosowe https://www.decathlon.pl/rower-szosowy-rc-120-m-id_8505088.html Cena: 1799 Za: jw. Przeciw: - Tourney? (ale można zmienić po zużyciu) - opona (jak dla mnie za wąska) https://www.decathlon.pl/rower-szosowy-rc-120-id_8545836.html Cena: 1999 Za: Jw + tarcze Przeciw: Jw https://www.decathlon.pl/rower-szosowy-rc-triban-500-id_8518726.html Cena: 2699 Za: Jw + Sora! Sora! Sora! Przeciw: opony - jak dla mnie Sporo ciekawych opcji, chociaż dla mnie rowery zbyt szosowe, więc na pewno wymieniłbym opony, pozostałe części - ew. po eksploatacji. Mam nadzieję, że utrudniłem wybór Edytowane 25 Maja 2019 przez spidelli 1
Zajop Opublikowano 25 Maja 2019 Opublikowano 25 Maja 2019 Triban 100: 999zł, Modyfikacje do clarisa: 1332zł Razem : 2331 zł Romet huragan 2+ :2599 zł (i mamy kasetę i carbonowy widelec) a to tylko przykład bez zbędnego szukania. 1
FalconHeavy Opublikowano 25 Maja 2019 Opublikowano 25 Maja 2019 Moje modyfikacje do clarisa to oko 400pln, na używkach. Ale co z tego? Jak ktośubi grzebać to będzie. Wszystko się w czasie rozkłada. To czego się przy tym nauczysz to twoje.
spidelli Opublikowano 25 Maja 2019 Opublikowano 25 Maja 2019 (edytowane) @Zajop No właśnie fajnie, że uzupełniłeś opcje spoza stajni dekla, bo ja wyedytowałem i rozpisałem opcje deklowskie. Można jeszcze porównać dostępność rowerów, gwarancje itp. Na swoje usprawiedliwienie dodam, że kupowałem T100 jako drugi rower do ciorania, a chęć na mody przyszła później. Ale jakbym usiadł teraz, to faktycznie są lepsze opcje No i Koledzy szukali części poza sklepami, więc można taniej. Wreszcie, nawet w takim wszystkomającym rowerze zawsze coś jest do wymiany. To tak dla tych, którzy się wahają Edyta: No dokładnie, jak ktoś lubi to będzie grzebał Ja tu nikogo i niczego nie deprecjonuję tylko naświetlam szeroki kontekst Pozostaje jeszcze fun i duma z własnoręcznie wystruganego roweru Zazdrość kolegów - bezcenna Edytowane 25 Maja 2019 przez spidelli
tygrysek Opublikowano 25 Maja 2019 Opublikowano 25 Maja 2019 @spidelli ale po co tłumaczenie, przecież to twoje pieniądze i pasja, nie przechlales ani nie przecpałes tej kasy. W dodatku nauczyłeś się serwisu roweru i masz narzędzia,więc w przyszlosci na tym zaoszczędzisz.😊 Ja bardzo sobie cenię fabryczne opony. Są ciężkie ale tylko 1 raz zlapalem w nich kapcia na kilka tysięcy kilometrów. Brat na markowych schwalbe maraton kilka razy miał taką przygodę.
spidelli Opublikowano 25 Maja 2019 Opublikowano 25 Maja 2019 (edytowane) @tygrysek Jeszcze się nie nauczyłem, dopiero zaczynam Tak tylko podsumowałem temat (z mojego punktu widzenia), bo ja robię moda z marszu, z dnia na dzień, na częściach ze sklepu, co stawia opłacalność operacji w wymiarze czysto finansowym pod znakiem zapytania Oczywiście pozostaje cały wymiar pozafinansowy czyli nauka, doświadczenie, satysfakcja, miło spędzony czas na forum Gdyby ktoś się zastawiał nad tą drogą, to może warto wziąć od razu lepszy rower, np. z tarczami, żeby mieć albo na gotowo albo ciut lepszą bazę do modów. Można też modzić stopniowo, szukając okazji i wtedy finansowo będzie lepiej niż u mnie. To w przypadku opcji mam rower "A" i robię "B", tj. wiem co zmieniam i na co. FalconHeavy bawi się modyfikacjami, eksperymentuje i jest to zupełnie inny przypadek, bo pokazuje, co można zrobić z tym rowerem Łamiąc konwencję jednocześnie nie łamie żadnej, bo nie ma zakazu eksperymentów na rowerach A fakt, że się tłumaczę na wyrost, bo jak wrzuciłem wycenę, to będę się musiał tłumaczyć Co do opon, to w sklepie sprzedawca pokazywał mi oponę do roweru żony - nie pamiętam modelu, zwijka, 38, semi - slick - coś ala nasza opona w T100. Uzasadniając cenę pokazał mi oponę do górala, z agresywnym bieżnikiem, wydawałoby się pancerną. Ale kazał mi pomacać boki opony i ta w góralu była ciut grubsza od kondoma Edyta: Wracając do mojego cennika - zależy też jak liczymy. Np. zakup narzędzi można przyporządkować do modyfikacji albo i nie. Podobnie siodełko - nie jest z grupy Claris ale chciałem coś wygodniejszego niż fabryczne. Hamulce - część eksploatacyjna. Ja policzyłem, bo i tak mi się kończą powoli, a że zamawiałem inne rzeczy to wziąłem ale nie był to mus. Smar grafitowy? Jakbym miał, to bym nie kupił. Owijka i żel - nie były niezbędne ale chciałem coś fajniejszego Można spokojnie ze 300 zł z mojej wyceny urwać i udawać, że nie mają związku z wymianą Pierwszy modzio - miodzio: Zrobiłem ze 100 m ale wydaje się dużo wygodniejsze od fabryki, mimo że jest twarde Hamulce zostawiłem na razie, jest tam jeszcze 1 - 2 mm do granicy wymiany. Korba i wolnobieg psiknięte WD-40 a ja idę na kawę. Edytowane 25 Maja 2019 przez spidelli
KiLLeXX Opublikowano 25 Maja 2019 Opublikowano 25 Maja 2019 (edytowane) 2 godziny temu, spidelli napisał: Na coś się musisz zdecydować Albo zmieniasz trasy albo opony Ta fabryczna jest chyba optymalnym kompromisem na szosę (także mokry asfalt) i szuter. Każda zmiana to już decyzja, gdzie chcemy jeździć, a raczej - po jakim podłożu. Fabryka jest chyba też optymalna na rower wyprawowy, kiedy nie wiemy, po czym przyjdzie nam jechać. Rozważasz opcję wymiany wolnobiegu na kasetę? Ja chyba nieprędko, bo wczoraj z częściami dobiłem do 1300 PLN: Opłacalność mojej modyfikacji jest dyskusyjna, chyba że szukałbym części okazyjnie i przyjął założenie, że dobieram komponenty jakie chcę. Ale gdyby ktoś rozważał zakup T100 i modyfikacje to warto jednak wziąć pod uwagę: https://www.decathlon.pl/rower-szosowy-triban-500-id_8377759.html Cena: 1699 Za: - pseudokarbon, - kaseta - cena Przeciw: (jak dla mnie): - mechanizm korbowy? opony zbyt szosowe https://www.decathlon.pl/rower-szosowy-rc-120-m-id_8505088.html Cena: 1799 Za: jw. Przeciw: - Tourney? (ale można zmienić po zużyciu) - opona (jak dla mnie za wąska) https://www.decathlon.pl/rower-szosowy-rc-120-id_8545836.html Cena: 1999 Za: Jw + tarcze Przeciw: Jw https://www.decathlon.pl/rower-szosowy-rc-triban-500-id_8518726.html Cena: 2699 Za: Jw + Sora! Sora! Sora! Przeciw: opony - jak dla mnie Sporo ciekawych opcji, chociaż dla mnie rowery zbyt szosowe, więc na pewno wymieniłbym opony, pozostałe części - ew. po eksploatacji. Mam nadzieję, że utrudniłem wybór 2 godziny temu, spidelli napisał: Na coś się musisz zdecydować Albo zmieniasz trasy albo opony Ta fabryczna jest chyba optymalnym kompromisem na szosę (także mokry asfalt) i szuter. Każda zmiana to już decyzja, gdzie chcemy jeździć, a raczej - po jakim podłożu. Fabryka jest chyba też optymalna na rower wyprawowy, kiedy nie wiemy, po czym przyjdzie nam jechać. Rozważasz opcję wymiany wolnobiegu na kasetę? Ja chyba nieprędko, bo wczoraj z częściami dobiłem do 1300 PLN: Opłacalność mojej modyfikacji jest dyskusyjna, chyba że szukałbym części okazyjnie i przyjął założenie, że dobieram komponenty jakie chcę. Ale gdyby ktoś rozważał zakup T100 i modyfikacje to warto jednak wziąć pod uwagę: https://www.decathlon.pl/rower-szosowy-triban-500-id_8377759.html Cena: 1699 Za: - pseudokarbon, - kaseta - cena Przeciw: (jak dla mnie): - mechanizm korbowy? opony zbyt szosowe https://www.decathlon.pl/rower-szosowy-rc-120-m-id_8505088.html Cena: 1799 Za: jw. Przeciw: - Tourney? (ale można zmienić po zużyciu) - opona (jak dla mnie za wąska) https://www.decathlon.pl/rower-szosowy-rc-120-id_8545836.html Cena: 1999 Za: Jw + tarcze Przeciw: Jw https://www.decathlon.pl/rower-szosowy-rc-triban-500-id_8518726.html Cena: 2699 Za: Jw + Sora! Sora! Sora! Przeciw: opony - jak dla mnie Sporo ciekawych opcji, chociaż dla mnie rowery zbyt szosowe, więc na pewno wymieniłbym opony, pozostałe części - ew. po eksploatacji. Mam nadzieję, że utrudniłem wybór Ja na slickach tribanem wszędzie jadę. Dobrze jest. Edytowane 25 Maja 2019 przez KiLLeXX
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się