Skocz do zawartości

Triban 100 - commuter, "gravel", pierwszy baranek


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

A czy ktoś sprawdzał czy do tribanka.bedzie pasować korba z supportem Bsa?

Opublikowano (edytowane)

Tribanator ładnie to opisał aczkolwiek nie wiem czy znajdziesz odpowiedź na swoje pytanie. Z tego co wiem, to BSA to typ gwintu czyli brytyjski. W linkowanym przeze mnie filmiku facet to ładnie tłumaczy z użyciem suwmiarki.

My właśnie mamy BSA :)

Jeśli ja dobrze rozumiem to pytasz o ułożyskowanie ;)

wiecie jak zrobić, żeby w stopce podlinkować ważne wątki tej dyskusji?

Póki co w „O mnie” są podlinkowane. Wklejam też tu: 

 

O suportach:

Cd. o modach:

Przerzutki, manetki:

Moje klocki

 

Edytowane przez spidelli
Opublikowano

Ten mój Fork jest spoko. Dopóki nie wjadę na błoto. Wszystko jest teraz za ciasno na takie warunki i lepi się na szczekach i forku. 

Na stalowym nawet uwagi na to nie zwracałem. Tyle prześwitu, że wszystko przelatywało. 

Może za rok jak nie zmienię roweru to zmienię na szerszy. Jakiś gravel, nie szosa.

Opublikowano (edytowane)

Jak na mój gust, to za bardzo na szosę zjechałeś z tymi modami, a trasy zostały po staremu. Ale jak byś nie sprawdził, to byś nie wiedział. Ani my :) Jak masz stary widelec to go załóż z powrotem a na ten może się znajdzie chętny, jeśli ktoś idzie z modami na szosę.

Sporo graveli ma wręcz koła 40 a nie jakieś 32 ;)

Edytowane przez spidelli
Opublikowano (edytowane)

Ale 28c daje radę. Serio, nie zauważyłem większych problemów. Problemem jest prześwit tego forka, a na błoto to i tak potrzebne są tarcze i tu już muszę odpuścić. 

 

Przesadziłem tylko z forkiem ;)

Edytowane przez FalconHeavy
Opublikowano

Mogłem jednak wziąć Marina Nicassio :) Rama stalowa, korba na kwadrat, trochę Clarisa , hak zintegrowany ale tarcze już miał :)

Opublikowano (edytowane)

Ile on waży na tej ramie stalowej? 

T100 jest spoko, tylko ja z nim przesadzam 😁 pewnie większość na tych specach i innych pięknych rowerach nie zaryzykowałoby wjazdu na moje ścieżki z obawy o uszkodzenia drogiego sprzęty, choć pewnie ich by się tam lepiej sprawdził ;)

Znajomy ma speca, rama cieniowana jak puszka :D piękny rowerek. 

Edytowane przez FalconHeavy
Opublikowano
11 godzin temu, FalconHeavy napisał:

Ten mój Fork jest spoko. Dopóki nie wjadę na błoto. Wszystko jest teraz za ciasno na takie warunki i lepi się na szczekach i forku. 

Na stalowym nawet uwagi na to nie zwracałem. Tyle prześwitu, że wszystko przelatywało. 

Może za rok jak nie zmienię roweru to zmienię na szerszy. Jakiś gravel, nie szosa.

 Falconheavy - ja właśnie się zastanawiam nad zmianą widelca. Sam koszt nie jest dla mnie problemem, ale chciałbym wybrać coś gdzie zmieszczą się opony co najmniej 32 mm.

Tylko nie do końca wiem na co mam zwracać uwagę. Tak sobie też pomyślałem - może głupio - a gdyby zakupić widelec do mtb, ale bez amortyzacji, dla koła 29 cali? Na szerokość to na pewno przyjmie i dużo szerszą oponę, ale czy to się nie będzie gryźć?

Opublikowano (edytowane)

Ja miałem Troszke inny cel modyfikacji niż wy. Z racji na cienki portfel z reguły, chciałem zrobić troszkę szybszy rower który nadal wszędzie wjedzie, a w razie zużycia, usterki naprawa będzie tania.  Hamulcy szosowych na taki widelec już nie zamontujesz

Edytowane przez KiLLeXX
Opublikowano

Dzięki

Z napisu 650c - 40 można by chyba domniemywać że ten 700c przyjąłby oponę o szerokości 32 mm.

Tylko jak tam wygląda sprawa z hamulcami? do takiego widelca da się przełożyć szczęki?
FalconHeavy - sam pracowałeś przy wymianie widelca, czy ktoś Ci to wykonał? Czy to jest mocno skomplikowane? Samemu przycinałeś rurę sterową?

Opublikowano

Zapytam od razu - czy bieżnikowanie opony należy brać pod uwagę, np. 32 slick wchodzi a 32 z klockami haczy?

Opublikowano (edytowane)
2 godziny temu, tygrysek napisał:

Dzięki

Z napisu 650c - 40 można by chyba domniemywać że ten 700c przyjąłby oponę o szerokości 32 mm.

Tylko jak tam wygląda sprawa z hamulcami? do takiego widelca da się przełożyć szczęki?
FalconHeavy - sam pracowałeś przy wymianie widelca, czy ktoś Ci to wykonał? Czy to jest mocno skomplikowane? Samemu przycinałeś rurę sterową?

Musisz przeklikać kilka stron wstecz. Ktoś tam pisał, że na takim forku śmigał, ale inny rower.

Tak wszystko robiłem sam. Cięcie było akurat łatwe. polecam zwykły brzeszczot do metalu - bez piły. Oklejasz rurę taśmą malarską w celu łatwiejszego oznaczenia cięcia. Zakładasz mostek i wszystkie podkładki jakie będziesz potrzebował. odrysowujesz linię. Ciecie trzeba uciąć jakieś 2-3 mm poniżej tej linii. Jako prowadnice brzeszczota wykorzystałem opaskę z jakiegoś uchwytu. No i pilnik się przyda na koniec ;)

Tu gdzieś są nawet foto: https://photos.app.goo.gl/6iq6U1NKzkwziYRQ6

 

Nie jestem pewien czy mam dobrą miskę sterów dolnych. Oryginalnych nie udało mi się zdjąć z metala. Wziąłem to co było w declu, w zestawie sterów półzintegrowanych.

Ale wiem, ze jest taka tabelka: http://www.kochamrowery.pl/2013/01/stery-rowerowe-jakie-wybrac-jakich.html

A tu są miski tribana: https://photos.app.goo.gl/2hkCS9sMZ6WTor41A

Edytowane przez FalconHeavy
Opublikowano (edytowane)

@FalconHeavy

 

Czy możesz podać mi 6 liczb w zakresie od 1 do 49?

;)

Rozłożyłeś ten rower na czynniki pierwsze :) Dzięki postom norena, Tribanatora i kilku innych osób jest tu kompendium wiedzy o tym rowerze. To chyba drugi taki przypadek do tuningu po VW Golf :D  

Ja właśnie kupiłem smar grafitowy na gwint suportu. 

Edytowane przez spidelli
Opublikowano
9 godzin temu, KiLLeXX napisał:

Ja miałem Troszke inny cel modyfikacji niż wy. Z racji na cienki portfel z reguły, chciałem zrobić troszkę szybszy rower który nadal wszędzie wjedzie, a w razie zużycia, usterki naprawa będzie tania.  Hamulcy szosowych na taki widelec już nie zamontujesz

Największy wpływ na twoją prędkość mają opory aerodynamiczne. Masa roweru w przypadku jazdy po prostej, w miarę płaskiej drodze jest drugorzędną. Zaczyna odgrywać dopiero rolę podczas długich i ciężkich podjazdów. Kilogram na rowerze nie spowoduje, że staniesz się demonem prędkości. Zmiana pozycji na bardziej aero pozwoli uzyskać zdecydowanie większe korzyści. Doskonale można to zaobserwować jadąc w dolnym chwycie. Mając ciągle ta samą masę (rower + rowerzysta) kręci się zdecydowanie lżej. Oczywiście im większa prędkość, tym różnica bardziej odczuwalna. Gdyby odchudzanie roweru było prostą metodą na poprawienie prędkości, to nikt nie musiałby za bardzo przejmować się treningiem. Rzeczywistość jest na szczęście  zupełnie inna. 

Tak mi się przynajmniej wydaje :-). Falcon a Ty jesteś maniakiem jeżeli chodzi o wszelkie usprawnienia i eksperymenty. Nie wszystkie rozumiem, ale za zapał i chęci bardzo podziwiam 🙂

Opublikowano

Co do masy - nie wiem na ile to kwestia masy, na ile cienkiej i gładkiej opony ale jak pierwszy raz wsiadłem na T540 (pierwsza szosa) to czułem po prostu jak obrót korbą wyrywał rower do przodu. Oczywiście przy szybkiej jeździe opory powietrza odgrywają coraz większą rolę, co potwierdzi każdy kierowca obserwujący spalanie auta ;)

Opublikowano (edytowane)

A ja to łapie dołek, gdy sobie przypomnę, że muszę auto naprawić, a nie szukać tylko dziury w tribanie 😁

Edytowane przez FalconHeavy
Opublikowano (edytowane)

Ja właśnie uskuteczniam to co napisał tribanator. Mostek regulowany 30 mm dłuższy i jeszcze kilka stopni skierowany w dół. Na górnym chwycie dalej da sie jechać a  w dolnym przy większej prędkości  naprawdę czuć róznicę.

Generalnie pozycję roweru określa sie stosunkiem stack do reach. Triban w wersji M ma 580/376 a więc około 1,545. Rowery stricte wyścigowe mają te współczynnik w granicach 1.4 do 1,45,a  endudarance 1,45 do 1,50/ .

Ale gdyby wziąc pod uwagę jeszcze długość mostka przy założeniu umieszczenia go równolegle do osi ramy górnej, to Triban na fabrycznym mostku ma 580/376+100. czyli około  1,22. Taki Giant Advanced SL za 45 tys zł  (rower aero, a wiec naprawdę mocno wyścigowy) ma stack/reach 1,43, a stack/reach + mostek ma około 1,12.

Mój tribanek ma 580/376+130 a wiec 1,14.

 

Czyli jest prawie tak wyscigowy jak ten za 50 kawałków. :)

 

Wadą takiego rozwiązania jest fakt, że rower staje sie mniej zwinny i dużo bardziej trzeba sie pilnować przy podmuchach bocznego wiatru.

Edytowane przez tygrysek
Opublikowano (edytowane)

Przypomnijcie mi PLS czy wyrobię się na fabrycznych linkach hamulcowych czy lepiej dokupić? Podobnie linka do tylnej przerzutki. Ktoś mi o tym pisał ale nie mam mocy do przewalania połowy wątku ;)

A ile mam w aucie do zrobienia to nawet nie chcę wiedzieć :D 

Edyta: linki do przerzutek i tak nam przy klamkach :)

Edytowane przez spidelli
Opublikowano

A czy ktoś ma może suwmiarkę i mógłby mi zmierzyć szerokość korony widelca w oryginalnym Tribanie 100?

Opublikowano

Szerokość misek to 50 mm, czyli tyle co główka. Korona, to to na co nakładamy bieżnie? 50mm

 

1558634405647270167079038430069.jpg
Opublikowano

Hej, dzięki

Korona to bardziej jest ten dolny odcinek łączy miejsca gdzie oba ramiona widelca wchodzą w ramę.

Standardowo przy widelcach podają 46 mm.

Opublikowano (edytowane)

 40 mm. To? 🤔15586350610101467414449499204049.jpg

 

 

 

Tu ktoś zamawiał widly na zamówienie 13 lat temu, ale... https://pl.rec.rowery.narkive.com/ld5PU2AM/wstawianie-piwotow-do-widelca-szosowego

http://www.biobike.pl/

-Produkcja ram i widelców z CRMO i aluminium 

 

 

Odnośnie bontragera z Ali :

W dniu 10.05.2019 o 12:26, drozda napisał:

Jak ktoś szuka widelca 1 1/8  do którego wejdzie szeroka opona na podmianę to od dwóch lat ujeżdżam tak (prawdopodobnie jest to oryginalna produkcja dla Bontragera sprzed 8 lat) :

https://pl.aliexpress.com/item/32769170469.html

Osobiście jeździłem z oponami  35C i sądzę że 38C  lub nawet 40C też by weszły , problem był z tylnym mocowaniem hamulca w mojej ramie. Wideł przejechał ok 3000 km po ulicach Warszawy więc raczej z wytrzymałością problemów nie ma.

Tyle że zapłaciłem wtedy 42 USD a teraz trzeba dwa razy więcej :(

 

Pytać tego Pana, jak ktoś szuka szerokiego karbonu ;)

No dobra. Nie wyczymie ;)

@drozda mi tam był problem z tym hamulcem? Masz jakieś foto tego problemu i rozwiązania? 

Edytowane przez FalconHeavy
Opublikowano (edytowane)
1 godzinę temu, FalconHeavy napisał:

 40 mm. To? 🤔15586350610101467414449499204049.jpg

 

 

 

Tu ktoś zamawiał widly na zamówienie 13 lat temu, ale... https://pl.rec.rowery.narkive.com/ld5PU2AM/wstawianie-piwotow-do-widelca-szosowego

http://www.biobike.pl/

-Produkcja ram i widelców z CRMO i aluminium 

 

 

Odnośnie bontragera z Ali :

Pytać tego Pana, jak ktoś szuka szerokiego karbonu ;)

No dobra. Nie wyczymie ;)

@drozda mi tam był problem z tym hamulcem? Masz jakieś foto tego problemu i rozwiązania? 

Problem był z hamulcem w ramie Indiana Arrow vel Kross Vento 1.0 2016 przy oponach slick 35C - przy ubłoceniu ocierały o mocowanie tylnego:

https://szosa.org/topic/22796-indiana-arrow/

Aktualnie jeżdżę na oponach 25C więc na razie szerokich tam nie wstawiam.

Natomiast widelec jest na 99% ten tylko bez malunku:

http://web.archive.org/web/20120417090444/http://www.bontrager.com/model/04036

Edytowane przez drozda
  • Lubię to! 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...