tygrysek Opublikowano 22 Maja 2019 Opublikowano 22 Maja 2019 A czy ktoś sprawdzał czy do tribanka.bedzie pasować korba z supportem Bsa?
spidelli Opublikowano 22 Maja 2019 Opublikowano 22 Maja 2019 (edytowane) Tribanator ładnie to opisał aczkolwiek nie wiem czy znajdziesz odpowiedź na swoje pytanie. Z tego co wiem, to BSA to typ gwintu czyli brytyjski. W linkowanym przeze mnie filmiku facet to ładnie tłumaczy z użyciem suwmiarki. My właśnie mamy BSA Jeśli ja dobrze rozumiem to pytasz o ułożyskowanie wiecie jak zrobić, żeby w stopce podlinkować ważne wątki tej dyskusji? Póki co w „O mnie” są podlinkowane. Wklejam też tu: O suportach: Cd. o modach: Przerzutki, manetki: Moje klocki Edytowane 22 Maja 2019 przez spidelli
FalconHeavy Opublikowano 22 Maja 2019 Opublikowano 22 Maja 2019 Ten mój Fork jest spoko. Dopóki nie wjadę na błoto. Wszystko jest teraz za ciasno na takie warunki i lepi się na szczekach i forku. Na stalowym nawet uwagi na to nie zwracałem. Tyle prześwitu, że wszystko przelatywało. Może za rok jak nie zmienię roweru to zmienię na szerszy. Jakiś gravel, nie szosa.
spidelli Opublikowano 22 Maja 2019 Opublikowano 22 Maja 2019 (edytowane) Jak na mój gust, to za bardzo na szosę zjechałeś z tymi modami, a trasy zostały po staremu. Ale jak byś nie sprawdził, to byś nie wiedział. Ani my Jak masz stary widelec to go załóż z powrotem a na ten może się znajdzie chętny, jeśli ktoś idzie z modami na szosę. Sporo graveli ma wręcz koła 40 a nie jakieś 32 Edytowane 22 Maja 2019 przez spidelli
FalconHeavy Opublikowano 22 Maja 2019 Opublikowano 22 Maja 2019 (edytowane) Ale 28c daje radę. Serio, nie zauważyłem większych problemów. Problemem jest prześwit tego forka, a na błoto to i tak potrzebne są tarcze i tu już muszę odpuścić. Przesadziłem tylko z forkiem Edytowane 22 Maja 2019 przez FalconHeavy
spidelli Opublikowano 22 Maja 2019 Opublikowano 22 Maja 2019 Mogłem jednak wziąć Marina Nicassio Rama stalowa, korba na kwadrat, trochę Clarisa , hak zintegrowany ale tarcze już miał
FalconHeavy Opublikowano 22 Maja 2019 Opublikowano 22 Maja 2019 (edytowane) Ile on waży na tej ramie stalowej? T100 jest spoko, tylko ja z nim przesadzam 😁 pewnie większość na tych specach i innych pięknych rowerach nie zaryzykowałoby wjazdu na moje ścieżki z obawy o uszkodzenia drogiego sprzęty, choć pewnie ich by się tam lepiej sprawdził Znajomy ma speca, rama cieniowana jak puszka piękny rowerek. Edytowane 22 Maja 2019 przez FalconHeavy
spidelli Opublikowano 22 Maja 2019 Opublikowano 22 Maja 2019 Producent się nie chwali za bardzo ale chyba ze 14 kg. Ale to kultowa stal Cro-Mo Sęk w tym, że aluminium też mają w ofercie. Ale te stalowe taki oldskul - rama z rurek https://www.marinbikes.com/pl/bikes/2019-pavement-drop-bar-beyond-road-nicasio T100 z modami taniej wychodzi jednak
tygrysek Opublikowano 23 Maja 2019 Opublikowano 23 Maja 2019 11 godzin temu, FalconHeavy napisał: Ten mój Fork jest spoko. Dopóki nie wjadę na błoto. Wszystko jest teraz za ciasno na takie warunki i lepi się na szczekach i forku. Na stalowym nawet uwagi na to nie zwracałem. Tyle prześwitu, że wszystko przelatywało. Może za rok jak nie zmienię roweru to zmienię na szerszy. Jakiś gravel, nie szosa. Falconheavy - ja właśnie się zastanawiam nad zmianą widelca. Sam koszt nie jest dla mnie problemem, ale chciałbym wybrać coś gdzie zmieszczą się opony co najmniej 32 mm. Tylko nie do końca wiem na co mam zwracać uwagę. Tak sobie też pomyślałem - może głupio - a gdyby zakupić widelec do mtb, ale bez amortyzacji, dla koła 29 cali? Na szerokość to na pewno przyjmie i dużo szerszą oponę, ale czy to się nie będzie gryźć?
KiLLeXX Opublikowano 23 Maja 2019 Opublikowano 23 Maja 2019 (edytowane) Ja miałem Troszke inny cel modyfikacji niż wy. Z racji na cienki portfel z reguły, chciałem zrobić troszkę szybszy rower który nadal wszędzie wjedzie, a w razie zużycia, usterki naprawa będzie tania. Hamulcy szosowych na taki widelec już nie zamontujesz Edytowane 23 Maja 2019 przez KiLLeXX
FalconHeavy Opublikowano 23 Maja 2019 Opublikowano 23 Maja 2019 Ktoś tu pisał, że ten podobno jest pod duże opony https://pl.aliexpress.com/item/Original-BonTtrager-650c-700c-highway-bicycle-carbon-fiber-front-fork-workblank-straight-pipe-hard-fork/32769170469.html?spm=a2g0s.8937460.0.0.72342e0enQarhA
tygrysek Opublikowano 23 Maja 2019 Opublikowano 23 Maja 2019 Dzięki Z napisu 650c - 40 można by chyba domniemywać że ten 700c przyjąłby oponę o szerokości 32 mm. Tylko jak tam wygląda sprawa z hamulcami? do takiego widelca da się przełożyć szczęki? FalconHeavy - sam pracowałeś przy wymianie widelca, czy ktoś Ci to wykonał? Czy to jest mocno skomplikowane? Samemu przycinałeś rurę sterową?
spidelli Opublikowano 23 Maja 2019 Opublikowano 23 Maja 2019 Zapytam od razu - czy bieżnikowanie opony należy brać pod uwagę, np. 32 slick wchodzi a 32 z klockami haczy?
FalconHeavy Opublikowano 23 Maja 2019 Opublikowano 23 Maja 2019 (edytowane) 2 godziny temu, tygrysek napisał: Dzięki Z napisu 650c - 40 można by chyba domniemywać że ten 700c przyjąłby oponę o szerokości 32 mm. Tylko jak tam wygląda sprawa z hamulcami? do takiego widelca da się przełożyć szczęki? FalconHeavy - sam pracowałeś przy wymianie widelca, czy ktoś Ci to wykonał? Czy to jest mocno skomplikowane? Samemu przycinałeś rurę sterową? Musisz przeklikać kilka stron wstecz. Ktoś tam pisał, że na takim forku śmigał, ale inny rower. Tak wszystko robiłem sam. Cięcie było akurat łatwe. polecam zwykły brzeszczot do metalu - bez piły. Oklejasz rurę taśmą malarską w celu łatwiejszego oznaczenia cięcia. Zakładasz mostek i wszystkie podkładki jakie będziesz potrzebował. odrysowujesz linię. Ciecie trzeba uciąć jakieś 2-3 mm poniżej tej linii. Jako prowadnice brzeszczota wykorzystałem opaskę z jakiegoś uchwytu. No i pilnik się przyda na koniec Tu gdzieś są nawet foto: https://photos.app.goo.gl/6iq6U1NKzkwziYRQ6 Nie jestem pewien czy mam dobrą miskę sterów dolnych. Oryginalnych nie udało mi się zdjąć z metala. Wziąłem to co było w declu, w zestawie sterów półzintegrowanych. Ale wiem, ze jest taka tabelka: http://www.kochamrowery.pl/2013/01/stery-rowerowe-jakie-wybrac-jakich.html A tu są miski tribana: https://photos.app.goo.gl/2hkCS9sMZ6WTor41A Edytowane 23 Maja 2019 przez FalconHeavy
spidelli Opublikowano 23 Maja 2019 Opublikowano 23 Maja 2019 (edytowane) @FalconHeavy Czy możesz podać mi 6 liczb w zakresie od 1 do 49? Rozłożyłeś ten rower na czynniki pierwsze Dzięki postom norena, Tribanatora i kilku innych osób jest tu kompendium wiedzy o tym rowerze. To chyba drugi taki przypadek do tuningu po VW Golf Ja właśnie kupiłem smar grafitowy na gwint suportu. Edytowane 23 Maja 2019 przez spidelli
Tribanator Opublikowano 23 Maja 2019 Opublikowano 23 Maja 2019 9 godzin temu, KiLLeXX napisał: Ja miałem Troszke inny cel modyfikacji niż wy. Z racji na cienki portfel z reguły, chciałem zrobić troszkę szybszy rower który nadal wszędzie wjedzie, a w razie zużycia, usterki naprawa będzie tania. Hamulcy szosowych na taki widelec już nie zamontujesz Największy wpływ na twoją prędkość mają opory aerodynamiczne. Masa roweru w przypadku jazdy po prostej, w miarę płaskiej drodze jest drugorzędną. Zaczyna odgrywać dopiero rolę podczas długich i ciężkich podjazdów. Kilogram na rowerze nie spowoduje, że staniesz się demonem prędkości. Zmiana pozycji na bardziej aero pozwoli uzyskać zdecydowanie większe korzyści. Doskonale można to zaobserwować jadąc w dolnym chwycie. Mając ciągle ta samą masę (rower + rowerzysta) kręci się zdecydowanie lżej. Oczywiście im większa prędkość, tym różnica bardziej odczuwalna. Gdyby odchudzanie roweru było prostą metodą na poprawienie prędkości, to nikt nie musiałby za bardzo przejmować się treningiem. Rzeczywistość jest na szczęście zupełnie inna. Tak mi się przynajmniej wydaje :-). Falcon a Ty jesteś maniakiem jeżeli chodzi o wszelkie usprawnienia i eksperymenty. Nie wszystkie rozumiem, ale za zapał i chęci bardzo podziwiam 🙂
spidelli Opublikowano 23 Maja 2019 Opublikowano 23 Maja 2019 Co do masy - nie wiem na ile to kwestia masy, na ile cienkiej i gładkiej opony ale jak pierwszy raz wsiadłem na T540 (pierwsza szosa) to czułem po prostu jak obrót korbą wyrywał rower do przodu. Oczywiście przy szybkiej jeździe opory powietrza odgrywają coraz większą rolę, co potwierdzi każdy kierowca obserwujący spalanie auta
FalconHeavy Opublikowano 23 Maja 2019 Opublikowano 23 Maja 2019 (edytowane) A ja to łapie dołek, gdy sobie przypomnę, że muszę auto naprawić, a nie szukać tylko dziury w tribanie 😁 Edytowane 23 Maja 2019 przez FalconHeavy
tygrysek Opublikowano 23 Maja 2019 Opublikowano 23 Maja 2019 (edytowane) Ja właśnie uskuteczniam to co napisał tribanator. Mostek regulowany 30 mm dłuższy i jeszcze kilka stopni skierowany w dół. Na górnym chwycie dalej da sie jechać a w dolnym przy większej prędkości naprawdę czuć róznicę. Generalnie pozycję roweru określa sie stosunkiem stack do reach. Triban w wersji M ma 580/376 a więc około 1,545. Rowery stricte wyścigowe mają te współczynnik w granicach 1.4 do 1,45,a endudarance 1,45 do 1,50/ . Ale gdyby wziąc pod uwagę jeszcze długość mostka przy założeniu umieszczenia go równolegle do osi ramy górnej, to Triban na fabrycznym mostku ma 580/376+100. czyli około 1,22. Taki Giant Advanced SL za 45 tys zł (rower aero, a wiec naprawdę mocno wyścigowy) ma stack/reach 1,43, a stack/reach + mostek ma około 1,12. Mój tribanek ma 580/376+130 a wiec 1,14. Czyli jest prawie tak wyscigowy jak ten za 50 kawałków. Wadą takiego rozwiązania jest fakt, że rower staje sie mniej zwinny i dużo bardziej trzeba sie pilnować przy podmuchach bocznego wiatru. Edytowane 23 Maja 2019 przez tygrysek
spidelli Opublikowano 23 Maja 2019 Opublikowano 23 Maja 2019 (edytowane) Przypomnijcie mi PLS czy wyrobię się na fabrycznych linkach hamulcowych czy lepiej dokupić? Podobnie linka do tylnej przerzutki. Ktoś mi o tym pisał ale nie mam mocy do przewalania połowy wątku A ile mam w aucie do zrobienia to nawet nie chcę wiedzieć Edyta: linki do przerzutek i tak nam przy klamkach Edytowane 23 Maja 2019 przez spidelli
tygrysek Opublikowano 23 Maja 2019 Opublikowano 23 Maja 2019 A czy ktoś ma może suwmiarkę i mógłby mi zmierzyć szerokość korony widelca w oryginalnym Tribanie 100?
FalconHeavy Opublikowano 23 Maja 2019 Opublikowano 23 Maja 2019 Szerokość misek to 50 mm, czyli tyle co główka. Korona, to to na co nakładamy bieżnie? 50mm
tygrysek Opublikowano 23 Maja 2019 Opublikowano 23 Maja 2019 Hej, dzięki Korona to bardziej jest ten dolny odcinek łączy miejsca gdzie oba ramiona widelca wchodzą w ramę. Standardowo przy widelcach podają 46 mm.
FalconHeavy Opublikowano 23 Maja 2019 Opublikowano 23 Maja 2019 (edytowane) 40 mm. To? 🤔 Tu ktoś zamawiał widly na zamówienie 13 lat temu, ale... https://pl.rec.rowery.narkive.com/ld5PU2AM/wstawianie-piwotow-do-widelca-szosowego http://www.biobike.pl/ -Produkcja ram i widelców z CRMO i aluminium Odnośnie bontragera z Ali : W dniu 10.05.2019 o 12:26, drozda napisał: Jak ktoś szuka widelca 1 1/8 do którego wejdzie szeroka opona na podmianę to od dwóch lat ujeżdżam tak (prawdopodobnie jest to oryginalna produkcja dla Bontragera sprzed 8 lat) : https://pl.aliexpress.com/item/32769170469.html Osobiście jeździłem z oponami 35C i sądzę że 38C lub nawet 40C też by weszły , problem był z tylnym mocowaniem hamulca w mojej ramie. Wideł przejechał ok 3000 km po ulicach Warszawy więc raczej z wytrzymałością problemów nie ma. Tyle że zapłaciłem wtedy 42 USD a teraz trzeba dwa razy więcej Pytać tego Pana, jak ktoś szuka szerokiego karbonu No dobra. Nie wyczymie @drozda mi tam był problem z tym hamulcem? Masz jakieś foto tego problemu i rozwiązania? Edytowane 23 Maja 2019 przez FalconHeavy
drozda Opublikowano 23 Maja 2019 Opublikowano 23 Maja 2019 (edytowane) 1 godzinę temu, FalconHeavy napisał: 40 mm. To? 🤔 Tu ktoś zamawiał widly na zamówienie 13 lat temu, ale... https://pl.rec.rowery.narkive.com/ld5PU2AM/wstawianie-piwotow-do-widelca-szosowego http://www.biobike.pl/ -Produkcja ram i widelców z CRMO i aluminium Odnośnie bontragera z Ali : Pytać tego Pana, jak ktoś szuka szerokiego karbonu No dobra. Nie wyczymie @drozda mi tam był problem z tym hamulcem? Masz jakieś foto tego problemu i rozwiązania? Problem był z hamulcem w ramie Indiana Arrow vel Kross Vento 1.0 2016 przy oponach slick 35C - przy ubłoceniu ocierały o mocowanie tylnego: https://szosa.org/topic/22796-indiana-arrow/ Aktualnie jeżdżę na oponach 25C więc na razie szerokich tam nie wstawiam. Natomiast widelec jest na 99% ten tylko bez malunku: http://web.archive.org/web/20120417090444/http://www.bontrager.com/model/04036 Edytowane 23 Maja 2019 przez drozda 1
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się