Skocz do zawartości

Triban 100 - commuter, "gravel", pierwszy baranek


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Kupiłem z tej aukcji. ale za jakieś śmieszce 110zł. Chyba mieli błąd w aplikacji i kupony naliczało w dziwny sposób. Na innych aukcja są też inne kolory.

https://pl.aliexpress.com/item/Wacako-pe-na-widelec-z-w-kna-w-glowego-nowy-styl-widelec-cz-ci-rowerowe-1/32846113802.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.1ff65c0fiUlg8g

Nie wiem czy to dobry pomysł z ważywszy na to, że musiałem szczękę hamulca kupić inną.

Opublikowano
26 minut temu, tygrysek napisał:

Waga zawsze wiąże się z wytrzymałością. Ten widelec idealnie nadaje się na wyprawy, jest nie do zarżnięcia. 

W ogóle to co lubię w Tribanie najbardziej to fakt, że wszędzie w nim przejadę, nie martwię się że coś mi się złamie lub uszkodzi.

Od pewnego kolarza słyszałem "że im więcej karbonu tym szybciej się jedzie, ale dużo bardziej się człowiek przejmuje jazdą.."¬¬

 

Moim zdaniem zmiana widelca w Tribanie nie ma sensu, za duży koszt w stosunku do potencjalnego zysku (kilkaset złotych w zamian za 600-700 gramów wagi mniej

Carbon też jest dość solidny bez obaw. Myślę też nad zakupem widelca carbon do tribana 100.

Opublikowano (edytowane)

Dlatego ja myślę o stali ale z jednej strony koszty a z drugiej marny zysk na wadze czyli w ogóle nierozwojowa modyfikacja. Poza tym ja nie idę w stronę szosy z tym rowerem więc ten fabryczny widelec zły nie jest...

A szczęki chyba i tak warto wymienić?

Edytowane przez spidelli
Opublikowano (edytowane)
37 minut temu, spidelli napisał:

Dlatego ja myślę o stali ale z jednej strony koszty a z drugiej marny zysk na wadze czyli w ogóle nierozwojowa modyfikacja. Poza tym ja nie idę w stronę szosy z tym rowerem więc ten fabryczny widelec zły nie jest...

A szczęki chyba i tak warto wymienić?

Ja myślę o uzywanych szczekach shimano 105. Jednak najważniejsza i tak jest regulacja i dobre klocki. Z tektro w Mtb też się uporalem, pomimo pancerza długości przez prawie cały rower. Widać najważniejsze są szczęki, siła sprężyny i ich regulacja.  Mój triban już chyba zaczyna wyglądać agresywnie szosowo, bo wielu już z daleka mi zjezdza xD

Edytowane przez KiLLeXX
Opublikowano

Karbon karbonem ale z zakupami na aliexpress bym się zastanowił.

Nie wiem czy te widelce były przez kogoś certyfikowane pod kątem wytrzymałości i jakości materialow.  Z tego co patrzyłem to widelce karbonowe tzw markowe waza koło 500 g i kosztują z 500- 600 zł minimum.

Stąd pytanie w jaki sposób zrobili to tak tanio i tak lekko 

 

Uszkodzenie widelca to poważna sprawa, jeśli się zdarzy w trakcie jazdy....

Opublikowano

U mnie lekko nie ma. Codziennie ma 2 hopki przy 40 km/h + żużel. Do tego często las. Oby wytrzymał. Aczkolwiek chyba do żadnego karbonu bym nie miał 100 pro pewności. 

Opublikowano

1 i 1/8, czy taperowane(zwężane)? 

Opublikowano

No właśnie

Widelec accenta z karbonu waży 650 gram i kosztuje 400 zł

Wprost niewiarygodne wydaje mi się, aby widelec z aliexpress mógł byc prawie 2  razy lżejszy i 3 razy tanszy. 

Innymi słowy zyskujemy 600 gramów wagi za połowę wartości roweru

 

Ja w kwestii modowania polecam inny trick - zmiana mostka na regulowany i dłuższy. Mam 180 cm i ramę M i zmieniłem mostek że 100 mm na 130 mm za 40 zł. Jest odrobinę cięższy ale na długich prostych mam bardziej agresywna pozycje, która jednak można łatwo regulować nachyleniem mostka w stosunku do górnej rury

Triban w wersji standardowej ma geometrię ramy zbliżona do rowerów endurance, a po moim modziku to już zdecydowanie jest rama sportowa...😉

 

 

Opublikowano

 

 

 

 

Kupiłem ten widelec i lepiej majfrendów nie pytać bo mnie tak zmierzył ten karbon, że miały się zmieścić opony 700x35 a może być problem z 700x32. Zrobiłem trochę przymiarek i ciekawostka. Na wąskich szosowych obręczach ledwo mieszczą się 700x28. Natomiast na szerszej feldze trekingowej 700x28 ma duży luz. Zamówiłem dla siebie opony Mavic Re-Fuse 700x32C i nie jestem pewien czy wejdą z kołem Alexrims DH19. No ale trzeba być uczciwym i potwierdzam, że wykonanie rewelacja. Wygląda pancerne, nie ma szans cokolwiek ugiąć no ale waży prawie 500g. Ma też aluminiowe haki. Gdyby zaprojektowali go 5mm dłuższy to byłby idealny. A tak jest mega szeroki co nic nie daje bo dużych opon nie zmieści.

 

Wysłane z mojego meizu note9 przy użyciu Tapatalka

 

 

b49c954693804bcf26d8375ce79a3f50.jpg65e944d884f137e9bbd6617e7667f775.jpg

Opublikowano (edytowane)

Zależy czy widelec jest full carbon. Tego z decla to nawet serwisanci mi odradzali, że to taki nie do końca... 

Pełne karbonowe siodło śmiga już 2 sezon. Nawet nie wiem z jaką siła przykręcałem, ale te patyczki zaprojektowane na 75 kilo wytrzymały te moje prawie 80. A podobno ta sztyca też nie jest odpowiednia do karbonu. Siodło bardzo sobie chwalę, myślę jedynie nad wymianą na takie z jeszcze większym otworem. 

IMG_20190521_205620.jpg

No właśnie czekam, aż majfrendy domyślą, że jest już zapotrzebowanie na gravel i szersze widły.

Edytowane przez FalconHeavy
Opublikowano
Godzinę temu, KonradTrek800 napisał:

 

 

 

 

 

Kupiłem ten widelec i lepiej majfrendów nie pytać bo mnie tak zmierzył ten karbon, że miały się zmieścić opony 700x35 a może być problem z 700x32. Zrobiłem trochę przymiarek i ciekawostka. Na wąskich szosowych obręczach ledwo mieszczą się 700x28. Natomiast na szerszej feldze trekingowej 700x28 ma duży luz. Zamówiłem dla siebie opony Mavic Re-Fuse 700x32C i nie jestem pewien czy wejdą z kołem Alexrims DH19. No ale trzeba być uczciwym i potwierdzam, że wykonanie rewelacja. Wygląda pancerne, nie ma szans cokolwiek ugiąć no ale waży prawie 500g. Ma też aluminiowe haki. Gdyby zaprojektowali go 5mm dłuższy to byłby idealny. A tak jest mega szeroki co nic nie daje bo dużych opon nie zmieści.

 

Wysłane z mojego meizu note9 przy użyciu Tapatalka

 

 

 

Może masz oponę szerszą. Producenci, często kłamią z rozmiarami. 

Opublikowano (edytowane)

Widelec accenta waży 600g bo jest pół karbon, rura jest ciężka i tylko golenie są karbon. 

A cena, ceną. Wiadomo, że Polak zarobić musi więcej. 

Jak wejdziesz na alledrogo, to są tam używane fundy za 3x lub 4x cena u majfrienda. To nie oznacza, że te używki są lepsze od nowej fundy że źródła. 

Edytowane przez FalconHeavy
Opublikowano

Tak z czystej ciekawości, co wam daje ta redukcja masy roweru, nawet o 1 kg? 

Opublikowano (edytowane)

niektórzy idą w kierunku modyfikacji szosowych, dla mnie osobiście, przy zamiarze obwieszenia roweru sakwami, gdzie same sakwy z bagażnikiem ważą więcej niż 1 kg też zaczyna to być atrakcyjne, chociaż cenowo - wcale :)

Tak jak pisałem - moja wersja, czyli nowe części z krajowych sklepów i szybko dochodzę do wniosku, że można było wziąć T500 albo T520, nawet na raty ;)

Z używanymi widelcami to bym uważał, kupiłem co prawda stalowy i ucho mocujące koło było skrzywione - po założeniu na rower koło było w innej płaszczyźnie niż reszta roweru - i to zarówno w pionie, jak i w poziomie, coś a'la tylne koło z malucha :)

Dlatego, nie mając doświadczenia technicznego i nie będąc w stanie odróżnić części używanych od zużytych, za to mając doświadczenie z legendarną polską uczciwością - unikam części używanych ;) Może po prostu ktoś kupił lżejszy widelec i pozbywa się starego a może wyrżnął w krawężnik aż ziemia jęknęła, a że lakier nie pękł, to puszcza widelec jako "używany, przebieg 500 km, zmieniam, bo odchudzam rower" ;)

Co do części od Chińczyków, to podzielam zdanie @tygrysek i jestem pełen obaw - może niesłusznie ale na starość zrobiłem się cykor i tyle :D

 

Oczywiście nie deprecjonuję modyfikacji kolegi @FalconHeavy bo poszedł chyba najdalej i przeciera szlaki, w dodatku nie strzeże zazdrośnie swoich tajemnic i wszystkim się dzieli, ale młodość ma swoje prawa :D

Co do cen - cena zawiera marżę, cła, podatki, potencjalne użeranie się z klientem, zwroty w ciągu 14 dni - fajnie jest mieć prawa konsumenta ale przecież płacimy za nie w cenie, prawda?

Do tego atesty, homologacje - to też kosztuje. To nie przypadek, że w UE nie ma chyba żadnego chińskiego auta na drogach (pomijam volvo ;) ) - po prostu za wysokie progi. Za to chińskie ulice pełne są podróbek zachodnich samochodów.

Oczywiście nie popieram sytuacji, kiedy ktoś zleca produkcję do Chin, daje nalepkę „Made in Germany” i cenę końcową mnoży przez 10 :)

Edytowane przez spidelli
Opublikowano (edytowane)
Cytat

Tak z czystej ciekawości, co wam daje ta redukcja masy roweru, nawet o 1 kg? 

Kilogram zyskany na widelcu, 300g na siodle, 300-400g na oponach, .. Jest z czego zrzucać. Dużo jeżdżę i lubię mieć lekki rower, zwłaszcza pod górkę i na schodach ;) Dzisiaj bym tego roweru nie kupił, ale dzisiaj wiem dużo więcej.

 

A to moja modyfikacja plecaka do noszenia na przodzie, DRUT Pany! ;) 

Ten pasek jest przesuwny i można go sobie zaciągnąć pod łopatki, tak by nie zjeżdżał po barkach. Białe kabelki mają to ułatwić, bo zarzucam to zapięte przez głowę.

 

IMG_20190522_085743.jpg

Edytowane przez FalconHeavy
Opublikowano

A czemu na przód? Nie przeszkadza bardziej niż na plecach?

Opublikowano (edytowane)

Bo nie lubię mieć mokrych pleców gdy jest ciepło. 

Bo rano gdy jest zimo osłania dudy ;)

Ogólnie te plecaki są źle przystosowane do intensywnego wysiłku. Niby są gąbki perforowane, ale plecy zawsze mokre bo zbyt duża powierzchnia styku z ciałem.

Plecak służy do przewożenia ubrań i jedzonka do pracy. Dzisiaj w końcu bez przebieranki ;)

Edytowane przez FalconHeavy
Opublikowano

No, plecak to ZUO ale czasami niezbędny. Mimo wszystko z przodu przeszkadzałby mi bardziej, zwłaszcza ze mój Rockrider jest długi a wąski*

—————-

* wszelkie skojarzenia są przypadkowe

Opublikowano
17 godzin temu, FalconHeavy napisał:

Kupiłem z tej aukcji. ale za jakieś śmieszce 110zł. Chyba mieli błąd w aplikacji i kupony naliczało w dziwny sposób. Na innych aukcja są też inne kolory.

https://pl.aliexpress.com/item/Wacako-pe-na-widelec-z-w-kna-w-glowego-nowy-styl-widelec-cz-ci-rowerowe-1/32846113802.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.1ff65c0fiUlg8g

Nie wiem czy to dobry pomysł z ważywszy na to, że musiałem szczękę hamulca kupić inną.

Masz go już w Polsce? Też się nad nim zastanawiałem ale kupiłem ten "gruby" bo skośny źle zmierzył. Ten Twój wydaje się dłuższy. Zmierz go dokładnie od osi do górnej krawędzi czyli jaki R koła się zmieści. W moim jest ok. 346mm

Opublikowano (edytowane)

To jest szosowy fork. 28c to tak już max przy obręczach z tribana 100. Ograniczenie jest od wysokości opony, bo gdyby był dłuższy wideł to by większa opona weszła.

Wiadomo koło nie jest idealnie wycentrowane. Jak złapiesz piach to słychać na nim dużo więcej. Karbon też przenosi dużo dźwięków i miękkich drgań. Drgania akurat lubię ;)

Ciekawe ile kosztuje frameset T120?

Edytowane przez FalconHeavy
Opublikowano
18 minut temu, FalconHeavy napisał:

Ciekawe ile kosztuje frameset T120?

Chwila strachu :)

Opublikowano

Skoro za fork T500 usłyszałem 460zł. To pewnie poniżej 1000 nie zejdą. A to już wolałbym Accenta.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...