Skocz do zawartości

Triban 100 - commuter, "gravel", pierwszy baranek


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Nie wiem, nie znam się :) W T540 przyoszczędzili widocznie na hamulcach bo jest tylko B'twin by Tektro :D A i tak jest sporo lepiej niż w T100

W każdym razie chyba wszystko jest lepsze od fabryki w T100. No ale wracam do szukania klocków :)

Opublikowano

Miałem już upatrzone clarksy ale nie mogę mieć konta w każdym sklepie ;) i chyba wezmę w swoim sklepiku Shimano R55C3 w srebrnym macie :D bo rower chcę mieć srebrno-czarny ;)

Opublikowano

Mam taką małą propozycje. Gdyby w 1 poście opisać mody każdego z tych rowerów. I tak zrobił się wspólny wątek. 

Opublikowano (edytowane)

Czy tylko ja mam wrażenie, że są identyczne jak te moje clarks? Łącznie z napisami. 

Tylko w clarks dostajesz + 2 pary klocków na zapas. 

Jestem pod wrażeniem jak mało materiału zeszło po tym czasie. Umyte do zdjęcia ;)

 

 

 

IMG_20190521_082213.jpg Edytowane przez FalconHeavy
Opublikowano

Możliwe, ostatnio szukałem części do samochodu i zetknąłem się z klasyfikacją części zamiennych:

O - część wyprodukowana przez producenta ale brandowana marką auta,

Q - jw. ale z brandem producenta,

P - z dodatkową literką - (...) 

W rowerowych może być podobnie :)

Opublikowano

Na samych klockach nie ma producenta, więc wystarczy przepakować. 

Opublikowano (edytowane)

A ma ktoś może listę co ile waży w Tribanie 100? Bo z tego co widzę, to rama z Tribana 100 jest stosowana przez decathlon nawet w rowerach za 3-4 tys zł. Domyślam się, że najwięcej wagi robi widelec i koła z oponami,  ale ile konkretnie ważą?

 

Ok, znalazłem taką tabelkę na początku tematuhttps://uploads.tapatalk-cdn.com/20180626/35f3bc14a54944d4d3e7c62372bcef88.jpg

Edytowane przez tygrysek
Opublikowano

O, to ja zejdę z masą na siodełku ale odrobię na dwóch dodatkowych zębatkach (tarcza przód + dodatkowy rząd na wolnobiegu) + klamkomanetki.

Mam to luzem jeszcze to mogę wrzucić na wagę :)

Opublikowano

Ciekaw jestem dwóch rzeczy:

1) czy konwersja na widelec np. z T500 jest „plug and ride” (pomijając cenę i dostępność części)

2) opcja z widelcem stalowym ale markowym a na pewno lżejszym - czy wymaga rzeźbienia czy też „p&r”?

Opublikowano (edytowane)

Ja musiałem hamulec wymienić bo nie brakowało mu zasięgu na lewej szczęce. Chodzi o to, że zawsze jest jakaś niewiadoma ;)

Edytowane przez FalconHeavy
Opublikowano

To zapewne w tym temacie była mowa z jakimi rowerami T100 współdzieli ramę, kolejna sprawa - jak piszesz - hamulce.

Ale i tak obstawiam, że powinno być łatwiej niż w opcji, którą Ty wybrałeś czyli przeszczep nie tyle, że nie od członka rodziny ale nawet od chińczyka ;)

Opublikowano (edytowane)

Oczywiście, widły od T500 będą plug&play.

Ja natomiast kupiłem za 1/3 ceny i full carbon ~340g przed przycięciem. Ważne było dla mnie by by 28c weszło.

Edytowane przez FalconHeavy
Opublikowano

To zostaje jeszcze opcja lepszej stali i ew. amelinium ale to osobiście z góry wykluczam.

Opublikowano
6 minut temu, spidelli napisał:

To zostaje jeszcze opcja lepszej stali i ew. amelinium ale to osobiście z góry wykluczam.

Ja bym wziął T500, ale za drogo dla mnie by wsadzać do tego roweru. Jakieś 460zł jak się kiedyś pytałem w serwisie, bo na wolnym rynku nikt nie udało się upolować. 

 

Podobno ten jest szeroki https://pl.aliexpress.com/item/Original-BonTtrager-650c-700c-highway-bicycle-carbon-fiber-front-fork-workblank-straight-pipe-hard-fork/32769170469.html?spm=a2g0s.8937460.0.0.2f412e0emxWXtr

Szkoda, że wcześniej tego nie wiedziałem.

No ewentualnie ten, ale również trzeba by dopytać: https://pl.aliexpress.com/item/Magazynie-EARREL-700C-rower-szosowy-UD-matowy-b-yszcz-cy-w-gla-widelce-rama-rowerowa-widelce/32985913755.html?spm=a2g0s.8937460.0.0.2f412e0emxWXtr

Opublikowano (edytowane)

Ale to jest v-brake. Może nie działać za dobrze z klamkami szosowymi. Poza tym jeśli również waży około kilogram to nie ma sensu brudzić rąk. Fork w t100 jest ok, tylko ta waga :D

Edytowane przez FalconHeavy
Opublikowano

No to zostawię oryginalny ale nawiercę otwory jak stary hotrodowiec karoserię :D 

Opublikowano (edytowane)

Waga zawsze wiąże się z wytrzymałością. Ten widelec idealnie nadaje się na wyprawy, jest nie do zarżnięcia. 

W ogóle to co lubię w Tribanie najbardziej to fakt, że wszędzie w nim przejadę, nie martwię się że coś mi się złamie lub uszkodzi.

Od pewnego kolarza słyszałem "że im więcej karbonu tym szybciej się jedzie, ale dużo bardziej się człowiek przejmuje jazdą.."¬¬

 

Moim zdaniem zmiana widelca w Tribanie nie ma sensu, za duży koszt w stosunku do potencjalnego zysku (kilkaset złotych w zamian za 600-700 gramów wagi mniej)

Edytowane przez tygrysek
Opublikowano

@FalconHeavy 

Możesz podrzucić link do dokładnie tego widelca, który kupiłeś?

Ja moją modyfikację opiszę w wolnej chwili, na razie brak czasu nawet, żeby pojeździć porządnie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...