spidelli Opublikowano 20 Maja 2019 Opublikowano 20 Maja 2019 Nie wiem, nie znam się W T540 przyoszczędzili widocznie na hamulcach bo jest tylko B'twin by Tektro A i tak jest sporo lepiej niż w T100 W każdym razie chyba wszystko jest lepsze od fabryki w T100. No ale wracam do szukania klocków
FalconHeavy Opublikowano 20 Maja 2019 Opublikowano 20 Maja 2019 (edytowane) Ja mam takie klocki, od razu jest zapas. https://www.24bike.pl/sklep/do-hamulcow-szosowych/clarks-klocki-do-rowerow-szosowych-cp240.html Jako ciekawostkę dodam, że te skrzydełka podobno miały ułatwiać szybkie zmiany kół podczas wyścigu. Opona jest naprowadzana do środka. Edytowane 20 Maja 2019 przez FalconHeavy
spidelli Opublikowano 20 Maja 2019 Opublikowano 20 Maja 2019 Miałem już upatrzone clarksy ale nie mogę mieć konta w każdym sklepie i chyba wezmę w swoim sklepiku Shimano R55C3 w srebrnym macie bo rower chcę mieć srebrno-czarny
KiLLeXX Opublikowano 20 Maja 2019 Opublikowano 20 Maja 2019 Mam taką małą propozycje. Gdyby w 1 poście opisać mody każdego z tych rowerów. I tak zrobił się wspólny wątek.
FalconHeavy Opublikowano 20 Maja 2019 Opublikowano 20 Maja 2019 (edytowane) Miejsca na te wszystkie druty by nie wystarczyło 😆 Kiedyś będzie trzeba czerwone wkładki przetestować https://velonews.pl/posts/2817-klocki-hamulcowe-clark-s-sprawdzone Edytowane 20 Maja 2019 przez FalconHeavy
tygrysek Opublikowano 21 Maja 2019 Opublikowano 21 Maja 2019 Ja wymieniłem okładziny z fabrycznych na takie https://www.decathlon.pl/klocki-hamulce-szosowe-500-id_3257105.html Generalnie jestem zadowolony, siła hamowania moim zdaniem znacznie wzrosła.
FalconHeavy Opublikowano 21 Maja 2019 Opublikowano 21 Maja 2019 (edytowane) Czy tylko ja mam wrażenie, że są identyczne jak te moje clarks? Łącznie z napisami. Tylko w clarks dostajesz + 2 pary klocków na zapas. Jestem pod wrażeniem jak mało materiału zeszło po tym czasie. Umyte do zdjęcia Edytowane 21 Maja 2019 przez FalconHeavy
spidelli Opublikowano 21 Maja 2019 Opublikowano 21 Maja 2019 Możliwe, ostatnio szukałem części do samochodu i zetknąłem się z klasyfikacją części zamiennych: O - część wyprodukowana przez producenta ale brandowana marką auta, Q - jw. ale z brandem producenta, P - z dodatkową literką - (...) W rowerowych może być podobnie
FalconHeavy Opublikowano 21 Maja 2019 Opublikowano 21 Maja 2019 Na samych klockach nie ma producenta, więc wystarczy przepakować.
tygrysek Opublikowano 21 Maja 2019 Opublikowano 21 Maja 2019 (edytowane) A ma ktoś może listę co ile waży w Tribanie 100? Bo z tego co widzę, to rama z Tribana 100 jest stosowana przez decathlon nawet w rowerach za 3-4 tys zł. Domyślam się, że najwięcej wagi robi widelec i koła z oponami, ale ile konkretnie ważą? Ok, znalazłem taką tabelkę na początku tematuhttps://uploads.tapatalk-cdn.com/20180626/35f3bc14a54944d4d3e7c62372bcef88.jpg Edytowane 21 Maja 2019 przez tygrysek
spidelli Opublikowano 21 Maja 2019 Opublikowano 21 Maja 2019 O, to ja zejdę z masą na siodełku ale odrobię na dwóch dodatkowych zębatkach (tarcza przód + dodatkowy rząd na wolnobiegu) + klamkomanetki. Mam to luzem jeszcze to mogę wrzucić na wagę
FalconHeavy Opublikowano 21 Maja 2019 Opublikowano 21 Maja 2019 (edytowane) Tylko te 3-4k mają wymienny hak. To nie jest ta sama rama. Ja czekam na wagę https://pl.aliexpress.com/item/Hoomall-100g-40-kg-waga-cyfrowa-skala-baga-u-wy-wietlacz-LCD-nowy-przeno-ny-Mini/32861842482.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.5cb45c0frdFVIx Można obstawiać ile zeszło. Czy jest poniżej tribana 500? Na widelcu to prawie kilo poszło Edytowane 21 Maja 2019 przez FalconHeavy
spidelli Opublikowano 21 Maja 2019 Opublikowano 21 Maja 2019 Ciekaw jestem dwóch rzeczy: 1) czy konwersja na widelec np. z T500 jest „plug and ride” (pomijając cenę i dostępność części) 2) opcja z widelcem stalowym ale markowym a na pewno lżejszym - czy wymaga rzeźbienia czy też „p&r”?
FalconHeavy Opublikowano 21 Maja 2019 Opublikowano 21 Maja 2019 (edytowane) Ja musiałem hamulec wymienić bo nie brakowało mu zasięgu na lewej szczęce. Chodzi o to, że zawsze jest jakaś niewiadoma Edytowane 21 Maja 2019 przez FalconHeavy
spidelli Opublikowano 21 Maja 2019 Opublikowano 21 Maja 2019 To zapewne w tym temacie była mowa z jakimi rowerami T100 współdzieli ramę, kolejna sprawa - jak piszesz - hamulce. Ale i tak obstawiam, że powinno być łatwiej niż w opcji, którą Ty wybrałeś czyli przeszczep nie tyle, że nie od członka rodziny ale nawet od chińczyka
FalconHeavy Opublikowano 21 Maja 2019 Opublikowano 21 Maja 2019 (edytowane) Oczywiście, widły od T500 będą plug&play. Ja natomiast kupiłem za 1/3 ceny i full carbon ~340g przed przycięciem. Ważne było dla mnie by by 28c weszło. Edytowane 21 Maja 2019 przez FalconHeavy
spidelli Opublikowano 21 Maja 2019 Opublikowano 21 Maja 2019 To zostaje jeszcze opcja lepszej stali i ew. amelinium ale to osobiście z góry wykluczam.
FalconHeavy Opublikowano 21 Maja 2019 Opublikowano 21 Maja 2019 6 minut temu, spidelli napisał: To zostaje jeszcze opcja lepszej stali i ew. amelinium ale to osobiście z góry wykluczam. Ja bym wziął T500, ale za drogo dla mnie by wsadzać do tego roweru. Jakieś 460zł jak się kiedyś pytałem w serwisie, bo na wolnym rynku nikt nie udało się upolować. Podobno ten jest szeroki https://pl.aliexpress.com/item/Original-BonTtrager-650c-700c-highway-bicycle-carbon-fiber-front-fork-workblank-straight-pipe-hard-fork/32769170469.html?spm=a2g0s.8937460.0.0.2f412e0emxWXtr Szkoda, że wcześniej tego nie wiedziałem. No ewentualnie ten, ale również trzeba by dopytać: https://pl.aliexpress.com/item/Magazynie-EARREL-700C-rower-szosowy-UD-matowy-b-yszcz-cy-w-gla-widelce-rama-rowerowa-widelce/32985913755.html?spm=a2g0s.8937460.0.0.2f412e0emxWXtr
spidelli Opublikowano 21 Maja 2019 Opublikowano 21 Maja 2019 Nie do końca o to mi idzie ale chyba i tak lepiej: https://www.centrumrowerowe.pl/widelec-accent-pd2184/
FalconHeavy Opublikowano 21 Maja 2019 Opublikowano 21 Maja 2019 (edytowane) Ale to jest v-brake. Może nie działać za dobrze z klamkami szosowymi. Poza tym jeśli również waży około kilogram to nie ma sensu brudzić rąk. Fork w t100 jest ok, tylko ta waga Edytowane 21 Maja 2019 przez FalconHeavy
spidelli Opublikowano 21 Maja 2019 Opublikowano 21 Maja 2019 No to zostawię oryginalny ale nawiercę otwory jak stary hotrodowiec karoserię
tygrysek Opublikowano 21 Maja 2019 Opublikowano 21 Maja 2019 (edytowane) Waga zawsze wiąże się z wytrzymałością. Ten widelec idealnie nadaje się na wyprawy, jest nie do zarżnięcia. W ogóle to co lubię w Tribanie najbardziej to fakt, że wszędzie w nim przejadę, nie martwię się że coś mi się złamie lub uszkodzi. Od pewnego kolarza słyszałem "że im więcej karbonu tym szybciej się jedzie, ale dużo bardziej się człowiek przejmuje jazdą.." Moim zdaniem zmiana widelca w Tribanie nie ma sensu, za duży koszt w stosunku do potencjalnego zysku (kilkaset złotych w zamian za 600-700 gramów wagi mniej) Edytowane 21 Maja 2019 przez tygrysek
Tiller Opublikowano 21 Maja 2019 Opublikowano 21 Maja 2019 @FalconHeavy Możesz podrzucić link do dokładnie tego widelca, który kupiłeś? Ja moją modyfikację opiszę w wolnej chwili, na razie brak czasu nawet, żeby pojeździć porządnie.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się