Skocz do zawartości

Triban 100 - commuter, "gravel", pierwszy baranek


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Kupiłbym baryłkę, jeśli linka nie przejdzie to bym to rozwiercił. 

Baryłki są różne, nie wszystkie tak samo wyglądają. 

Edytowane przez FalconHeavy
Opublikowano
2 minuty temu, FalconHeavy napisał:

Kupiłbym baryłkę, jeśli linka nie przejdzie to bym to rozwiercił. 

Baryłki są różne, nie wszystkie tak samo wyglądają. 

Skoro kellys dał takie coś seryjnie to musi taka redukacja istnieć. Od biedy też myślę, że dam baryłkę i nie będę tym kręcić, ważna żeby tam się pancerz zatrzymał 

Opublikowano

Ciekaw byłem po ile chodzą. W sumie dobrze, że nie zmieniłem swojego na stalowego Mariana, bo finansowo byłoby to szaleństwo :) 

Opublikowano

W tej cenie to spoko rowerek. Zostają 300 na zmianę w napędzie :D

Opublikowano

@ Cymunio podaj proszę namiar na ten twój szybko-zamykacz do tylnej ośki?

Opublikowano

W zeszłym roku miałem parę razy aferę bo wstawałem raniutko, cichutko żeby pokręcić samemu :)

Opublikowano

Jaa nigdzie nie mają w rowerowym takich przelotek. W uni bike jedynie facet mi mówił że to taka specjalna końcówka na linkę hamulca i szukać tego muszę wśród tych rzeczy. 

Opublikowano (edytowane)

Jak potrzebujesz na szybko w stylu MacGyvera  to wytnij z główki jakiegoś plastikowego długopisu, lub lepiej zatyczki plastikowej do tych tanich długopisów jak BIC.

Edytowane przez FalconHeavy
Opublikowano (edytowane)

A co byście mi doradzili - od czego zacząć? Suport i przednia przerzutka, potem klamki i linki?

Na rozgrzewkę wymienię wolnobieg i tylną przerzutkę, a potem jw.

Długie ale bardzo profesjonalne:

 

 

Edytowane przez spidelli
Opublikowano
2 godziny temu, FalconHeavy napisał:

Jak potrzebujesz na szybko w stylu MacGyvera  to wytnij z główki jakiegoś plastikowego długopisu, lub lepiej zatyczki plastikowej do tych tanich długopisów jak 

To już lepiej zostawić całe w pancerzu 

Opublikowano
Godzinę temu, spidelli napisał:

A co byście mi doradzili - od czego zacząć? Suport i przednia przerzutka, potem klamki i linki?

Na rozgrzewkę wymienię wolnobieg i tylną przerzutkę, a potem jw.

Długie ale bardzo profesjonalne:

 

 

Klamki na sam koniec

  • Pomógł 1
Opublikowano (edytowane)

Tiagra wylądowała. Dużo lepiej pasuje ;)

Już się zastanawiałem, czy producent źle wyliczył otwór. Im wyżej klocki, tym powinno większą siła dociskać. Potrzebna była tylko dodatkowa podkładka by oddalić klocki od widełek. Tak samo było w tectro. 

IMG_20190520_164046_1.jpg

Hamuje jak zły 😀

Czy w tym tribanie wszystko musi być do d**y, a zmiana na byle co robi efekt WOW? 😉

Edytowane przez FalconHeavy
  • Lubię to! 1
Opublikowano
1 godzinę temu, FalconHeavy napisał:

Tiagra wylądowała. Dużo lepiej pasuje ;)

Już się zastanawiałem, czy producent źle wyliczył otwór. Im wyżej klocki, tym powinno większą siła dociskać. Potrzebna była tylko dodatkowa podkładka by oddalić klocki od widełek. Tak samo było w tectro. 

IMG_20190520_164046_1.jpg

Hamuje jak zły 😀

Czy w tym tribanie wszystko musi być do d**y, a zmiana na byle co robi efekt WOW? 😉

No skądś ta cena 1000 zł za nowy musi się brac. 

  • Lubię to! 2
Opublikowano

Chopy, a jakie klocki byście doradzili? Muszę coś wybrać ale nie wiem co, poza tym, że mają być wymienne okładziny. Oczywiście mówimy o standardowych hamulcach T100

Opublikowano
10 minut temu, Fimala napisał:

No skądś ta cena 1000 zł za nowy musi się brac. 

Pytanie retoryczne 😁

10 minut temu, spidelli napisał:

Chopy, a jakie klocki byście doradzili? Muszę coś wybrać ale nie wiem co, poza tym, że mają być wymienne okładziny. Oczywiście mówimy o standardowych hamulcach T100

Ja mam clarcsy, ale pewnie jakie by nie dać to i tak nie szarpnie jak np Tiagra ;)

A właśnie może, klocki Tiagra? Koszt około 20pln. Ja w sumie stwierdzam, że co mi po wymiennych skoro żadko się je zmienia. Mam zapasy do clarksa nieruszone, a to już drugi sezon lata. 

A, pewnie teraz bym szukał czerwonych okładzin. Szybciej się zużywa, ale są bardziej miękkie. 

Opublikowano

A ja przyjąłem inny cel. Po części to wynika że skąpstwa.

Zamierzam wymieniać osprzęt na możliwe dobry, ale dopiero w momencie jak ten aktualny się zużyje.

Stąd muszę dużo jeździć w tym roku łącznie z trenazerem zrobiłem jakieś 1500 km, ale aura ostatnio było kiepska. W zeszlym z 3 do 4  tysiecy.

Na razie udało mi się wymienić wolnobieg, łańcuch kilka razy, okładziny hamulca. Ostatnio z nadzieją patrzę na opony, które zaczynają się przecierać. Zwłaszcza tylna dobrze rokuje.😁 Mam już kupione Continentale ultra slicki 32 mm i liczę że do sierpnia będzie trzeba je założyć.

W kwestii korby gdy przyjdzie jej ostatnia chwila rozważam albo coś trekingowego bądź klasyczny blat 2 rzędowy.

Czy ktoś z was wymieniał suport z kwadratu na Bsa lub octalink? Daje to podobno duża większą sztywność, ale nie wiem.czy są korby na suporcie BSA pod 7 rzędowy napęd z tyłu.

Na zmianę koła i przerzutki z tyłu chyba przyjdzie mi poczekać, bo tourney po serwisowaniu jest zaskakująco zywotny

Opublikowano (edytowane)

Ja to sobie tłumaczę tak, że skoro i tak sporo oszczędzam na dojazdach do pracy - korki, to od czasu do czasu coś tam dorzucę ;). Rower daje więcej frajdy w czasie wolnym.

 Ja teraz z mojego skąpstwa mam z tyłu zajechane ori 32c, a przód 28c. Skoro nie kupuję drugiej opony 28c,to chyba wymienię na tę co była na przodzie, bo bieżnik ma jak nowy. 

Ogólnie to na przód opłaca się dać lepszą, bez drutu oponę, bo tam się prawie nie zużywa 😁

My tu będziemy mistrzami skąpego modowania 🤣

Edytowane przez FalconHeavy
Opublikowano (edytowane)

@tygrysek

Ja będę zmieniał kwadrat na octalink. Z tym, że ja nie zauważyłem, żadnego braku sztywności, przynajmniej jeśli idzie o rower ;)

Nie twierdzę, że nic się nie dzieje ale skoro tego nie widzę? Coś mi czasami hałasuje w napędzie ale nie zlokalizowałem przyczyny. Pod tym filmem

 jest bardzo ciekawa dyskusja w komentarzach. I wolnobiegi i korby na kwadrat znajdują tam swoich zwolenników, szczególnie jeśli atutem ma być cena albo trwałość :)

W moim przypadku opierałem się o spostrzeżenia kolegi @Tribanator w zakresie wymiany korby. Dokładnie nie pamiętam gdzie ale jest ładne podsumowanie tematu modernizacji T100, kilkanaście stron wstecz było przeze mnie wklejane, więc nie trzeba kopać od początku ;)

@FalconHeavy

Mechanizm hamulców też bym chętnie wymienił, pisałem już o tym, że T540 hamuje duuuużo lepiej :) Na razie jednak nie ruszam tego elementu poza klockami, które się kończą. Zapas biorę koniecznie na nadchodzącą wyprawę bo obawiam się, że komplet zetrę w górach :)

Edytowane przez spidelli
Opublikowano

Kwadrat jest szczelnie zamkniętym układem. Nie do zajechania w trybie bezobsługowym. 

Hamulce szczękowa są lżejsze. Triban RC 120 pewnie waży tyle co 120 z tym kilogramowym widelcem, ale na błotku w lesie wolałbym mieć tarcze ;)

Opublikowano (edytowane)

Ale czym one do shimano? Tiagra też ma dualpivot. Robotę robi dopiero symetryczny dualpivot jak jest w 105.

Tektro na foto wyglądają na lekkie. 

Ogólnie to byłem w szoku jak w declu triban 100 hamuje. Wystarczyło wyjechać na ulicę i demo się skoczyło 😁 No ale takiej lipy w drogim 540 to chyba nie powinno być ;)

Z triban 100 to trochę jak te laboratoryjne testy spalania. Niby ok, ale jednak nie do końca 

Edytowane przez FalconHeavy

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...