Skocz do zawartości

Triban 100 - commuter, "gravel", pierwszy baranek


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Tak z ciekawości, jeździ ktoś na kierownicy typu flara (rozszerzana) ?

Czy rzeczywiście jest wygodniej ?

Edit:

Myślałem o założeniu tej przerzutki z tył, nie wygląda źle:

https://rowerplus.pl/przerzutki-tylne-mtb-cross-trekking/8521-sunrace-rdm900-przerzutka-tylna.html?search_query=przerzutka&results=136?s=1#wersje

Tylko nie wiem czy ogarnie dwa blaty z przodu (50/34).

Edytowane przez piwko7
Opublikowano (edytowane)

Przerzutka ma pojemność 40, przy napędzie 50-34 x 12/32 potrzeba pojemności 30, ciekawe czemu producent podaje, że wyłącznie do napędów 1x, chociaż tutaj podają, że może być do 2x. Może sobie zamówię po wypłacie na testy i tak mam łańcuch do wymiany. Jest jeszcze microshift advent ze sprzęgłem ale trzeba sprowadzać od majfrjendów bo aledrogo milczy :D

Edytowane przez Dziaku
Opublikowano (edytowane)
21 minut temu, Dziaku napisał:

Przerzutka ma pojemność 40, przy napędzie 50-34 x 12/32 potrzeba pojemności 30, ciekawe czemu producent podaje, że wyłącznie do napędów 1x, chociaż tutaj podają, że może być do 2x. Może sobie zamówię po wypłacie na testy i tak mam łańcuch do wymiany. Jest jeszcze microshift advent ze sprzęgłem ale trzeba sprowadzać od majfrjendów bo aledrogo milczy :D

Sunrace cena w miare ok, tylko w opisie ma direct mount, wiec moze byc z tym problem.

Nawet tutaj na forum był wątek ze nie do końca dobrze działała jak ktoś zamontował tradycyjnie.

Ja wziłąem ostatecznie Shimano Alivio, nowy model M3100.

Advent jest tu - https://www.bikester.pl/microshift-advent-rear-derailleur-9-speed-with-clutch-black-1178363.html

Ale one maja chyba inny ciąg linki (tzn kompatybilny z manetka advent)

Edit:

Tu nieco taniej:

https://novabike.pl/przerzutki/71-microshift-advent-rd-6195m.html

Ale tez ma mocowanie direct mount

Edytowane przez piwko7
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

 

 szukam porządnych opon do Tribana najlepiej szerokosc około najlepiej 32 mm. Tyle żeby sie zmieściło na oryginalnej obręczy

To na czym mi zależy to możliwie duża odpornosc na przebicia, oczywiście kosztem wagi i oporów toczenia.

Aktualnie używam Continentali Ultra Sport II i wkurzają mnie częste kapcie, a nie ścigam sie i te kilkaset gr wiecej mi nie zrobi róznicy

Słyszałem że opony Schalbe Marathon Plus są bardzo pancerne, ale czy to prawda. 

Pozdrawiam

Opublikowano

Odnośnie opon mam pytanko, czy zwijane się lepiej zakłada niż drutowe ?

Zmienialem w RC120 na conti contact speed i bardzooo opornie to szło. W domu ledwo dałem radę, w trasie było by naprawdę kiepsko. Czy to ze obręcze są tubles ready ma znaczenie ?

Opublikowano

To może być wina obręczy. Czasem świeże opony się trudniej zakłada. Ja zwykle zwijki mam bo są lżejsze.

Opublikowano (edytowane)

@tygrysek To może te wspomniane przez @piwko7 continental contact speed. Jan Piątkiewicz z kanałów bikeshow i dobrerowery używa(ł) je w swoich różnych rowerach i bardzo chwali. Nie widzi też większych różnic między drutową wersją a zwijaną. Szybkie na asfalcie i dobre na szutrze czy ubitych leśnych dróżkach. Waga za 32c to ok 400 g. Continental umieszcza je chyba w kategorii opona miejska i do rowerów elektrycznych więc większych kłopotów z przebijaniem nie powinno być. Zresztą Janek również i za to je chwalił. 

Edytowane przez Raphael80
  • Lubię to! 1
Opublikowano
3 godziny temu, tygrysek napisał:

 

 szukam porządnych opon do Tribana najlepiej szerokosc około najlepiej 32 mm. Tyle żeby sie zmieściło na oryginalnej obręczy

To na czym mi zależy to możliwie duża odpornosc na przebicia, oczywiście kosztem wagi i oporów toczenia.

Aktualnie używam Continentali Ultra Sport II i wkurzają mnie częste kapcie, a nie ścigam sie i te kilkaset gr wiecej mi nie zrobi róznicy

Słyszałem że opony Schalbe Marathon Plus są bardzo pancerne, ale czy to prawda. 

Pozdrawiam

Kurde ja Continentalach Ultra Speed III 28c zrobiłem 1500km póki co bez żadnego kapcia, aż taka różnica jest między II a III ? 

  • Lubię to! 1
Opublikowano
13 godzin temu, Dziaku napisał:

Kurde ja Continentalach Ultra Speed III 28c zrobiłem 1500km póki co bez żadnego kapcia, aż taka różnica jest między II a III ? 

Nie wiem.

Ja zwykle przebijam jak zjadę z asfaltu w las ewentualnie w jakieś drogi po łąkach.

Ciśnienia zawsze pilnuje żeby było minimum 5 atmosfer.

Te opony kupiłem jako zwijki bo są leciutkie, ale chyba niezbyt je dobrałem do mojego stylu jazdy.

Opublikowano (edytowane)
Godzinę temu, tygrysek napisał:

Ja zwykle przebijam jak zjadę z asfaltu w las ewentualnie w jakieś drogi po łąkach.

Strasznie często łapiesz te gumy. W sumie od początku masz z tym problem. Jesteś PEWNY, że jest to wina opony? To przebicie to jest "punkt" i znajdujesz ciało obce w oponie czy raczej linia "snake/snejk"? Może ciśnienie źle dobrane do wagi? Bo jeśli jesteś 100% pewny, że opona to może kup Marathon Mondial 37-622? Wspominałeś, że nie zapierdzielasz. To kultowa opona turystyczna - ciężka ale legendarna za swoją trwałość i odporność na przebicia. To jazdy asfalt/szutry/szlak w lesie da radę - dopiero przy głębokich błotach się poddaje.

A tak w ogóle w zeszłym tygodniu mój Trib100 został sprzedany studentowi w potrzebie :P

Edytowane przez Odie
Opublikowano

Pytanie czy masz taśmę na obręczy? U mnie jak łapałem kapcie to miałem tylko 2x izolacyjną nawiniętą. Ustało jak dałem 4x taśma.

Opublikowano

Ja mam fabryczna żółtą opaskę z takimi rowkami i na to raz zwykła izolacyjna i jest perfecto :D

Opublikowano (edytowane)
W dniu 2.12.2020 o 09:49, tygrysek napisał:

Ciśnienia zawsze pilnuje żeby było minimum 5 atmosfer.

Ile ważysz do takiego ciśnienia? bo 28c przy 5 atmosferach to 50kg-60kg przy oponie 28c

Continentalach Ultra Speed III 28c to opony mocno szosowe:

Zalecane przez firmę Michelin ciśnienie w oponach roweru szosowego zależności od wagi ciała:

Waga rowerzysty do

50 kg = 6bar, 

60 kg - 6,7bar

70 kg - 7,5bar

80 kg - 8 bar

 

Z szybkich względnie opon najlepsze jakie miałem do tej pory to Vittoria Rubino Pro, opona po 3,5 sezonach jest już kwadratowa, ma około 23 000km i ani jednej gumy - dosłownie ani razu nie przebiłem a czasami lasami (green velo), czy łąkami nawet jeździłem (zbieram kwadraty). Pompuje do 8bar zawsze.

 

Na wiosnę przechodzę na 32c Vittoria Zaffiro Pro - też podobno pancerne opony o dość niskich oporach toczenia ale z lekkim bieżnikiem więc ubite leśne ścieżki im nie straszne

 

 

Edytowane przez mmichal
  • Lubię to! 1
Opublikowano

ponawiam pytanko bo troche czasu minelo - nie zalega komus tylne kolo na kasete? :)

Opublikowano

Koledzy chcę zmienić korbę na taką ze zintegrowaną osia i mam wątpliwości a nie potrafię nigdzie znaleźć takiej informacji, mam teraz korbę Prowheel Ounce 50/34 + suport neco na kwadrat 110 mm, do tego przerzutka Claris FD-2400. Linia łańcucha wychodzi w tej chwili 43,5 mm. Chciałbym wstawić korbe Shimano FC-MT210-2 46/30 tylko tutaj podają, że linia łańcucha jest 48,8 i pytanie czy ten Claris (w co wątpie) poradzi sobie z taka linia łańcucha ? Jakie mam opcje, żeby to dostosować ? Podkładki i dłuższe śruby do tarcz ? Inna przerzutka (jaka?)? Chciałbym rozwiązanie maksymalnie budżetowe :D

Opublikowano

Maksymalnie budżetowe? To zostań przy kwadracie.

Opublikowano

Temat chyba umrze bo znaleźć tą korbę w wariancie 46/30 i długości 170 mm graniczy z cudem, a to właśnie na długości mi zależy bo na 170 mi się jeździło lepiej niż na obecnym 175 a zmiana standardu suportu miała być przy okazji :D

  • Lubię to! 1
Opublikowano

No i do tego zmiana na szerokie opony wymusza zmniejszenie blatu. Ja tak odczuwam i trochę żałuję, że te oponki szerokie sprzedałem. Jeszcze marudzili, że drogo :P

Opublikowano
36 minut temu, Dziaku napisał:

Temat chyba umrze bo znaleźć tą korbę w wariancie 46/30 i długości 170 mm graniczy z cudem, a to właśnie na długości mi zależy bo na 170 mi się jeździło lepiej niż na obecnym 175 a zmiana standardu suportu miała być przy okazji :D

Ale teraz tak patrze i nie wierzę. Niezły keks.  Ale żeby już nie szło kupić juniorki na kwadrat?  Się porobiło.

Opublikowano

Ja planowałem zmienić samą tarczę ale też odpuściłem bo mam 175.

Idealnie by było 46/34 172,5mm ;)

Opublikowano
19 godzin temu, Dziaku napisał:

Chciałbym wstawić korbe Shimano FC-MT210-2 46/30 tylko tutaj podają, że linia łańcucha jest 48,8 i pytanie czy ten Claris (w co wątpie) poradzi sobie z taka linia łańcucha ? Jakie mam opcje, żeby to dostosować ? Podkładki i dłuższe śruby do tarcz ? Inna przerzutka (jaka?)? Chciałbym rozwiązanie maksymalnie budżetowe :D

Ja mam w swoim T100 właśnie taką korbę, trzeba było podkładkami się pobawić żeby trochę linię łańcucha dostosować ale wszystko działa bez zarzutu. Z tyłu zmieniłem całe koło na kasetę 9s + przerzutkę Alivio bo ma dwa razy mocniejszy naciąg łańcucha dzięki czemu nic nie skacze.

Opublikowano
4 godziny temu, mmichal napisał:

Ja mam w swoim T100 właśnie taką korbę, trzeba było podkładkami się pobawić żeby trochę linię łańcucha dostosować ale wszystko działa bez zarzutu. Z tyłu zmieniłem całe koło na kasetę 9s + przerzutkę Alivio bo ma dwa razy mocniejszy naciąg łańcucha dzięki czemu nic nie skacze.

A z przodu jaka masz przerzutkę ? Korbę masz 170 czy 175 mm ?

Opublikowano

Z przodu mam Sorę bo przednie przerzutki nie są kompatybilne tak jak tylne z klamkomanetkami szosowymi. Korbę mam 175 bo nie było krótszej.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...