mmichal Opublikowano 22 Października 2020 Opublikowano 22 Października 2020 Nie, ja zmieniłem na 46 dopiero jest różnica.
Dziaku Opublikowano 22 Października 2020 Opublikowano 22 Października 2020 Też mi się wydaje że 2 zęby z przodu to będzie za mała różnica.
Gość Opublikowano 22 Października 2020 Opublikowano 22 Października 2020 Czy odczuję zmianę tarczy 50 na 48?Ale Ci za twardo? Co chcesz osiągnąć? 48 to już w MTB występują nawet w napędach 3x. Jak masz na przodzie dwa blaty to trochę bezsens wg mnie zmieniać na mniejszy. Tym bardziej, że Ty raczej szosowo i szybko latasz. U mnie w 1x jest na przodzie 42 i w takim ustawieniu mi np jest jeszcze trochę za twardo.
mmichal Opublikowano 22 Października 2020 Opublikowano 22 Października 2020 (edytowane) 2 godziny temu, FalconHeavy napisał: Czy odczuję zmianę tarczy 50 na 48? Z tego kalkulatora: https://www.bikecalc.com/speed_at_cadence Przy 80 obrotach korbą masz różnice prędkości ~2km/h. Nie odczujesz tego. Ja mam 46/30 -11/34 i jestesm w stanie na 46/11 jechać około 60km/h. Rzadko się zdarza aż tyle ale czasem się przydaje nawet na płaskim. Edytowane 22 Października 2020 przez mmichal
FalconHeavy Opublikowano 22 Października 2020 Opublikowano 22 Października 2020 (edytowane) 17 minut temu, Odie napisał: 3 godziny temu, FalconHeavy napisał: Czy odczuję zmianę tarczy 50 na 48? Ale Ci za twardo? Co chcesz osiągnąć? 48 to już w MTB występują nawet w napędach 3x. Jak masz na przodzie dwa blaty to trochę bezsens wg mnie zmieniać na mniejszy. Tym bardziej, że Ty raczej szosowo i szybko latasz. U mnie w 1x jest na przodzie 42 i w takim ustawieniu mi np jest jeszcze trochę za twardo. Chodzi o to, że na szerokich oponach rzadziej używam blatu. A jak już 50T to z tyłu wędruję ku środkowi i nie wykorzystuję rozpiętości kasety. Dokręcanie z górki się nie liczy. Myślę, że nie bez powodu GRXy 2x robią 46T lub 48T max. Kasetę mam 13-32, wiec jak będzie zbyt lekko to przy wymianie można wstawić 11-32 by utwardzić. Edytowane 22 Października 2020 przez FalconHeavy
Gość Opublikowano 22 Października 2020 Opublikowano 22 Października 2020 Ja bym zostawił jak jest Chyba, że kasa aż tak swędzi w kieszeni.
GLSMN Opublikowano 24 Października 2020 Opublikowano 24 Października 2020 Czy orientuje się ktoś jaka jest oryginalna linia łańcucha z przodu i z tyłu? Fabrycznie korba wydaje się być zbyt wysunięta w prawo i działa najlepiej z biegami 6,7. Czy próbował ktoś w związku z tym zmieniać suport i korbę na jeden blat z narrow wide unikając przy tym spadania łańcucha?
KonradTrek800 Opublikowano 25 Października 2020 Opublikowano 25 Października 2020 Nie wiem jak jest w Tirbanie ale bliżej 45 niż 49mm. Dla pewności kup na Ali dwie zębatki NW z offsetem 6mm i 3mm. Na 90% odpowiednią będzie ta z offsetem 6mm.
Gość Opublikowano 25 Października 2020 Opublikowano 25 Października 2020 Jest tak odsunięta, bo nie ma miejsca na taką dużą zębatkę - haczy o tylny widelec. U mnie z jednym blatem na przodzie przy systemie HT2 wchodzi 42T i przy poprawnej linii łańcucha jest na styk (dosłownie - jak łańcuch spadnie to się zakleszcza w szczelinie)
GLSMN Opublikowano 25 Października 2020 Opublikowano 25 Października 2020 Dzięki za odpowiedzi, moja zębatka ma 38t i grubość 4mm, także myśle, że ocieranie o tylny trójkąt ramy nie będzie problemem (ale aktualnie nie mogę tego sprawdzić). Czy w takim wypadku zmieniać suport na krótszy czy ten fabryczny 122,5 mm będzie ok z założoną odpowiednią do suportu korbą i zębatką o której wspomniałem wyżej?
mmichal Opublikowano 28 Października 2020 Opublikowano 28 Października 2020 Dziś przyszły oponki z promocji w merlinie już się nie mogę doczekać wiosny!
LYSYGRZBIET Opublikowano 29 Października 2020 Opublikowano 29 Października 2020 Mam podobny dystans do pracy około 11 km i jeżdżę rowerem cały rok i u mnie też się nic zbytnio nie dzieje, fakt że w tym tygodniu pojawił się luz na sterach ale trochę dokręciłem i jest ok. Jedynym ostatnim problemem było smarowanie łańcucha gdyż kupiłem olej do łańcucha (jakiś bardzo wodnistej konsystencji) i okazało się że co 2-3 dni łańcuch zaczynał piszczeć, więc dwa razy w tyg go smarowałem. Więc kupuje nowe smarowidło do napędu i będzie bajka;)
Faerloss Opublikowano 30 Października 2020 Opublikowano 30 Października 2020 U mine generalnie wszysko gra i buczy, po modach triban spisuje sie wysmienicie. Ostatnio prawie zaliczylem fikola prze kiere przy naglym hamowaniu, tak mi się tarczówki sprawują Co do smarowania - ja używam squirt lube, naturalne smarowidło na bazie wody - nie brudzi, syf sie nie klei, ale trzeba lać częściej niż "normalny" smar.
Gość Opublikowano 30 Października 2020 Opublikowano 30 Października 2020 Ja wosk na lato. Teraz jak zimno i mokro to mnie wkurza, bo częściej trzeba smarować. Niby jest zimowy Squirt ale $$$
k3lt Opublikowano 30 Października 2020 Opublikowano 30 Października 2020 (edytowane) Rozglądam się za jakimś Gravelem a że dostępność jest jaka jest a budżet mam dość niski (ok 2-2.5k) to coraz bardziej skłaniam się ku Tribanowi 100. Ale strasznie nie podoba mi się ta manetka, jaki byłby orientacyjny koszt wrzucenia z przodu jakiejś korby z 2 blatami, przerzutek i klamkomanetek? Nie wymagam od tego cudów może być nawet Tourney albo najnizsza grupa szosowa.. w razie słabej dostępności części zamówiłbym z Aliexpress. Wszystko było by wykonane przez serwis. (ostatni kontakt z rowerem miałem jakieś 15 lat temu) Jaki to byłby orientacyjny koszt, może mi ktoś podrzucić listę części czego bym potrzebował do takiej modyfikacji żeby to miało ręce i nogi? Wstępnie po lekturze forum i tego tematu myślałem nad 2x7/2x8 ST-A070, korba FC-R2000 + BB RS500, co do przerzutek i kasety nie jestem pewien. Edytowane 30 Października 2020 przez k3lt
mareq Opublikowano 30 Października 2020 Opublikowano 30 Października 2020 13 minut temu, k3lt napisał: Rozglądam się za jakimś Gravelem a że dostępność jest jaka jest a budżet mam dość niski (ok 2-2.5k) to coraz bardziej skłaniam się ku Tribanowi 100. Minimalnie dźwignij budżet i masz Tribana RC500. Masz od razu tarcze, napęd 2x9 i normalne klamkomanetki. Do tego węglowy widelec. Może to się bardziej opłaci i masz gotowca.
k3lt Opublikowano 30 Października 2020 Opublikowano 30 Października 2020 (edytowane) W RC500 musiałbym jeszcze zmienić opony i robi się prawie 3.000 zł, to nie mój budżet.. Napisałem 2-2.5k ale raczej bliżej 2000.. Edytowane 30 Października 2020 przez k3lt
Dziaku Opublikowano 30 Października 2020 Opublikowano 30 Października 2020 (edytowane) Za 2000 masz Tribana RC120, 2x8 na microshifcie, 50/34x11-34, dorzuć dwie sówki na jakieś szersze kapcie i masz to samo co proponowałeś tylko mniej roboty (i nie musisz wydawać na roboczogodziny w serwisie) A i jeszcze w RC120 masz widelec karbon-alu zamiast stalowego. Edytowane 30 Października 2020 przez Dziaku
Gość Opublikowano 30 Października 2020 Opublikowano 30 Października 2020 Wszystko w teorii. A w sklepach pusto. Na półkach nic nie ma. Nie da się zamówić przez internet. Ja bym szukał używki - jest jesień. Pełno ludzi sprzedaje, bo skończyła się zajawka.
Dziaku Opublikowano 30 Października 2020 Opublikowano 30 Października 2020 5 minut temu, Odie napisał: Wszystko w teorii. A w sklepach pusto. Na półkach nic nie ma. Nie da się zamówić przez internet. Ja bym szukał używki - jest jesień. Pełno ludzi sprzedaje, bo skończyła się zajawka. RC120 M, L, XL są dostępne przez internet. Sprawdzane 5 sekund temu. Szczerze mówiąc ja bym drugi raz się w Tribana nie pchał, ale tak to jest że trzeba od czegoś zacząć żeby doprecyzować swoje wymagania
rzepak Opublikowano 30 Października 2020 Opublikowano 30 Października 2020 Cześć Przyszedłem się tylko pochwalić swoim małym upgradem tribanka bo nikt z rodziny i znajomych nie docenia Wleciały microshift SB-R472, nowa owijka, linki i pancerze. Lata jak rakieta teraz. 2
mmichal Opublikowano 31 Października 2020 Opublikowano 31 Października 2020 W dniu 30.10.2020 o 11:24, k3lt napisał: coraz bardziej skłaniam się ku Tribanowi 100 Moje propozycje: - jeśli T100 to używkę za 700zł max i wtedy może to będzie miało sens - Rc120 a najlepiej używką (pewnie na tarczach nie znajdziesz) + szersze oponki - triban 520 szosowy za 1500zł znajdziesz + opony i masz na pełnej sorze, widelec karbon tylko bez tarczówek, ale oponka wchodzi 35c bez problemu
Faerloss Opublikowano 2 Listopada 2020 Opublikowano 2 Listopada 2020 Nie poleciłbym modzenia tribana, tylko szukanie czegoś gotowego/prawie gotowego... Triban nie ma ani rozowjowej ramy, ani komponentów, które mogłyby zostać - wymienić będziesz musiał cały napęd+klamki+opony(najlepiej koła też). Jeśli śledzisz wątek to wiesz też ile jest zabawy z przejściem na tarcze. Brałbym chyba RC120 - jest praktycznie gotowcem w którym nic na start nie musisz grzebać(potem ewentualnie kasetę tył zmienić). Nowy za 2200, używka będzie jakieś 400zł tańsza. 3
Kessel12 Opublikowano 3 Listopada 2020 Opublikowano 3 Listopada 2020 (edytowane) Na OLX kilka Tribanów 500 było ostatnio, jak oglądałem. Nawet jeden za 699. Niestety bez baranka. Ostatnio Używam mojego sporadycznie. Jeździłem nim trochę do pracy. Ma zmienione manetki na klamko manetki. Dwa blaty z przodu, czyli i przerzutkę dołożyłem. Korba i przerzutka Tourney. Klocki także zmieniłem. Gdybym nie okazyjne ceny gratów rozbudowa nie była by opłacalna i sensowna. Lepiej było by poszukać czegoś używanego lepszego. Niemniej absolutnie nie żałuję kupna i rozbudowy. Lekcja w którą stronę się odkręca support bez cenna. Dodam, że mini szlifierka daje radę... 🤣 Ile było śmiechu z samego siebie. @k3lt Moje upgrady: 1. Klamkomanetki micronew 2/7 165 z przesyłka 2. Korba Tourney FC A070 - 115 z owijka i przesyłka 3. Support Shimano BB-UN-26 110/ BSA - 32,90 4. Przerzutka przednia Tourney FD-A070 - 52,89 5. SHIMANO SP40 Zestaw pancerzy i linek przerzutki - 24,90 6. Klocki CLARKS CPS240B - 42,90 Edytowane 3 Listopada 2020 przez Kessel12 1
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się