Skocz do zawartości

Triban 100 - commuter, "gravel", pierwszy baranek


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Wsadziłem grube klocki tiagra. Im cieńsze klocki i mocniej ściśnięty hebel tym więcej pod nim miejsca ale widać, że koło kręci się nawet na luźnej szczęce więc jakiś luz pozostał ;)

Nie wiem jeszcze czy to właściwe ciśnienie bo na oko pompa. 

IMG_20200925_125353.jpg

IMG_20200925_125330.jpg IMG_20200925_125325.jpg Edytowane przez FalconHeavy
Opublikowano

Czyli powinna wejść. Ty masz i tak szerszą obręcz niż typowo szosowe które są w T100 więc opona jest szersza.

Opublikowano (edytowane)

Mam 19 mm. Tylko na 17 opona może inaczej się ułożyć. Ja bym zrobił tak, że zamawiasz na allegro. Otwierasz karton od spodu i mierzysz. Jak nie wpasi to s powrotem do kartonu i zwrot na paczkomat. Nie trzeba nawet adresu znać/pisać bo klikasz na allegro zwrot, dostajesz kod zwrotu. W Paczkomacie wpisujesz kod i wkładasz paczkę do zwrotu z dowodem zakupu. 

Te szczęki z T100 to jakiś fenomen objętości :D

 

 

Edytowane przez FalconHeavy
Opublikowano

Pojeździłem. Pierwsze uczucie jak na miękkiej kanapie. Studzienki można pokonać. Gorsza reakcja na szybkie skręcanie na asfalcie, za to szutrach i niezbyt głębokim piachu lecę bez myszkowania i na miękko. Myślę, ze po lesie będę zadowolony ;)

Opublikowano (edytowane)

czy ma ktos na sprzedaz fabryczne tylne kolo z tribana rc100 (kaseta)?

kupilem uzywanego t100 z zastepczym tylnym kolem, srebrnym - wolalbym doprowadzic do org wygladu.

kaseta/lancuch i tak do wymiany bo przeskakuje na biegach 4-7

 

widze ze jakiegos duzego wyboru w kasetach 12-28 7rz to nie ma. albo hg200 albo sunrace. co polecicie z tych dwoch?

lancuch to pewnie jakis zwykly kmc-8

 

 

 

 

 

 

W dniu 6.05.2020 o 09:52, mario_09 napisał:

Witam wszystkich, tydzień temu stałem się świeżym posiadaczem Tribana 100 RC. Z miejsca wywaliłem plastik na korbie, odblaski na obręczach, wymieniłem klocki, dętki oraz opony na ciut szersze 35mm Kendy.

Mam za sobą kilka przejazdów, póki co wrażenia pozytywne. Zaczyna mnie tylko denerwować przerzutka przednia Shimano A050, to przekładanie ręki jakoś do mnie ciężko przemawia... Chciałbym wymienić ją na klamkomanetkę z obsługą kasety 8 albo 9 rzędowej (automatycznie kaseta też idzie do zmiany). Korbę z przodu chciałbym zostawić jednorzędową. Pytanie: jaki zestaw klamkomanetka + kaseta wybrać? Czy jeśli zostawię lewą klamkę od hamulca klasyczną tektro to czy chwyt będzie się różnić od nowej jaką miałbym założyć do obsługi kasety? Dzięki z góry za pomoc 😀

IMG-1344.jpg

jak sie sprawuja te opony? wygladaja bardzo fajnie fajnie. ile przejechales na nich? mozesz wrzucic jakies zdjecie bieznika?

Edytowane przez bikemihal
Opublikowano
W dniu 23.09.2020 o 18:56, FalconHeavy napisał:

I własnie sobie uświadomiłem, że tylko sztyca pozostała z tribana niezmieniona.

Może pora na jakiś carbon? 😜

Opublikowano (edytowane)

Huech 😂 wystarczy. To będzie taki rower na dojazdy, tym bardziej zimowe. Nie opłaca się go sprzedawać, więc raczej zostanie takim dzikiem na trudne dojazdy.

Wsadziłem takie balony, że ciężko mi się przestawić ;)

Tak to odczuwam tylko straciłem zrywność :P

christian-bale-w-filmie-mroczny-rycerz.j

Edytowane przez FalconHeavy
Opublikowano (edytowane)

Podsumowanie:

+ miękko jak na kanapie

+ po lesie dzik! 

+ będę miał uda jak Pudzian jeśli ta zima szybko nie nadejdzie

- po asfalcie muł, rzadziej używam dużego blatu i zaczynam w końcu rozumieć ideę napędu 1x1999, czy to, że GRX jest 46 zamiast 50.

- następnym razem kupię 35c. Ktoś chętny na opony do batmobila? :D

W sumie moje Magnum Opus to  przełajka+, czyli 33c z lekkim odejściem na 35c. 

Edytowane przez FalconHeavy
Opublikowano (edytowane)

Cześć. Czy możesz mi doradzić odpowiednie błotniki do Tribana 100? Dziękuję Ci

Edytowane przez kockagejsa
Opublikowano
Cześć. Czy możesz mi doradzić odpowiednie błotniki do Tribana 100? Dziękuję Ci
Temat rzeka. Koła seryjne? Jakie opony?
Opublikowano

Wystawiłem na OLX za 130. Kuźwa ten projekt zrobi ze mnie bankruta. 

Dzisiaj już do pracy na szosowo. Efekt? Rekord dojazdu pobity o minutę :)

Opublikowano
2 godziny temu, FalconHeavy napisał:

Rekord dojazdu pobity o minutę

Z ciekawości jaki dystans i średnia?

 

 

Opublikowano
Z ciekawości jaki dystans i średnia?
 
 
Nie ma co pytać My z Trójmiasta. Ja na powrocie do domu mam 130m przewyższeń na 13km z czego te przewyższenia są na odcinku może 3km średnia do pracy 26km/h. Z pracy 20 km/h. Ah te wzgórza morenowe
Opublikowano (edytowane)

Jakbym pozostał przy 42c to albo bym zwiększył obwód nogi albo przeszedł na doping... Albo zmienił korbę na 48 czy 46T :D

To tak na luzie by się nie spocić.

Screenshot_2020-10-02-10-19-01-013_com.endomondo.android.jpg

Edytowane przez FalconHeavy
  • Lubię to! 1
Opublikowano

Coś jak ja na południu :) . Do pracy mam 4km ciągłego podjazdu z przewyższeniem 100m. Zaczyna się od 2% a potem to cały czas 6-8%. Średnia do pracy 20km/h a powrót 31. Byłoby dużo szybciej gdyby nie to, że połowa drogi po ścieżce rowerowej.

Opublikowano (edytowane)

Zawsze jakieś światła... I zawsze powrót pod górkę. 

Powiedzcie mi czy zmiana tych 42c na Panarcer gravel Kinga 38c będzie odczuwalna na asfalcie +?

Te opony są drogie i trochę mi szkoda na eksperymenty i oddawanie po kosztach na OLX :P

Czy po prostu gravel jest tak niedorzeczny, ze wymaga zmiany korby i zaakceptowania mniejszych prędkości przelotowych?

 

Edytowane przez FalconHeavy
Opublikowano (edytowane)
35 minut temu, FalconHeavy napisał:

Panarcer gravel Kinga 38c

Ja mam je  35C i to są szybkie opony, ale też szybko je zjada. Pewnie odczujesz na plus że będzie lżej, ale pewnie też odczujesz że fajnie kleją, trzymanie w nich jest super. Nie wiem na jakich ciśnieniach jeździsz, ja przy 80kg bije na full ile pozwala producent.

Do ich minusów jeszcze dodam ze są ciasne, w trasie zmiana dętki będzie męczarnią bez dobrych łyżek. Za to są bardzo lekkie co głównie czuje po przesiadce z 820g oryginalnych na 350g gravelkingi  co pewnie przy podjazdach jeszcze bardziej odczujesz.

 

Jakie teraz masz opony? Continental speed ride 42c?

 

Edytowane przez mmichal
Opublikowano

Dokładnie takie, ale wczoraj zdjąłem i wystawiłem na OLX bo zacząłem szukać korby :D

A gdybyś teraz kupował to 35c czy 38c ?

Opublikowano (edytowane)
33 minuty temu, FalconHeavy napisał:

35c czy 38c ?

Zdecydowanie 35C, częściej po twardym jeżdżę,a jak szutry to ubite i oryginalne decathlonowe opony 32 sobie radziły, a nawet  i po piachu na seryjnych 32 dało się kawałek radę.  Zawsze nawet do lasu muszę dojechać głównie asfaltem lub ścieżkami z kostki, 32 dawało minimum komfortu na tych 35 jest bardzo dobrze, szerzej to pewnie komfort będzie kosztem oporów a swój kompromis znalazłem w tych 35c i jestem zadowolony.

Ogólnie też nie ma co patrzeć tak mocno na szerokość bo bo jest złudne, bieżnik i mieszanka gumy bardzo dużo znaczą.

Edytowane przez mmichal
  • Lubię to! 2
Opublikowano
2 godziny temu, Odie napisał:

Nie ma co pytać emoji14.png My z Trójmiasta. Ja na powrocie do domu mam 130m przewyższeń na 13km z czego te przewyższenia są na odcinku może 3km emoji14.png średnia do pracy 26km/h. Z pracy 20 km/h. Ah te wzgórza morenowe

 

Hej, ja miałem podobne dylematy

Lubię sobie wędrować rowerem po różnych wioskach i bezdrożach, nie ścigam się i średnia prędkość nie ma dla mnie większego znaczenia.

W zeszłym roku wymieniłem napęd na korbę HT2 z 38 narrow wide żebami na blacie i wolnobieg 8 rz 11-32 z aliexpress.

Serwisanci z deca którzy to składali byli zdziwieni że zmieniam korbę na lżejszą, że to nie ma sensu w Warszawie.

Z moich doświadczeń z tego roku to była chyba najlepszy mod jaki zrobiłem. Z zębatki 11 właściwie nigdy nie skorzystałem, bo nie osiągam takich prędkosci. Napęd chodzi super leciutko,  łańcuch nie spada, jeżdzę z wysoką kadencją długie dystanse i nie męczę się.

 

Jakbym to robił teraz to wrzucił bym nawet mniejszy blat może 36 albo nawet i 32 zęby. 

  • Lubię to! 1
Opublikowano



 
Hej, ja miałem podobne dylematy

Jedyny dylemat jaki jest to trochę wąski kapeć :P5ac88fa010a95ca28413a8d4612b2baf.jpg
Opublikowano (edytowane)
20 godzin temu, mmichal napisał:

Zdecydowanie 35C, częściej po twardym jeżdżę,a jak szutry to ubite i oryginalne decathlonowe opony 32 sobie radziły, a nawet  i po piachu na seryjnych 32 dało się kawałek radę.  Zawsze nawet do lasu muszę dojechać głównie asfaltem lub ścieżkami z kostki, 32 dawało minimum komfortu na tych 35 jest bardzo dobrze, szerzej to pewnie komfort będzie kosztem oporów a swój kompromis znalazłem w tych 35c i jestem zadowolony.

Ogólnie też nie ma co patrzeć tak mocno na szerokość bo bo jest złudne, bieżnik i mieszanka gumy bardzo dużo znaczą.

A jaką wersję posiadasz SK, SS?

Wyprzedaję moje graty. Myślę, że warto czasem tam zajrzeć bo jak nie idzie to obniżam ceny ;) https://www.olx.pl/oferty/?search[user_id]=65314582&view=galleryWide

Edytowane przez FalconHeavy
Opublikowano
13 godzin temu, FalconHeavy napisał:

posiadasz SK

SK czyli grubszy bieżnik

Ja mam blat 46/30 I czasem brakuje 50 z przodu, w wawie jadąc do pracy czasem pod 60 z wiaduktu się rozpędzam przy kadencji 120. Przelotowe mam blisko 30.

Opublikowano
14 godzin temu, mmichal napisał:

SK czyli grubszy bieżnik

Ja mam blat 46/30 I czasem brakuje 50 z przodu, w wawie jadąc do pracy czasem pod 60 z wiaduktu się rozpędzam przy kadencji 120. Przelotowe mam blisko 30.

Szczerze mówiąc, abstrahując już od mojej formy, to ja na tribanie bym się bał osiągać takie prędości. Hamulce nawet po wymianie klocków są dosyć średnie, w dodatku ten rower potrafi zaskakiwać róznymi awariami w trakcie jazdy.

Opublikowano

Coś w tym jest. Pomijając aspekty związane z moją wagą czy nietypowym napędem składanym po taniości - to co chwilę coś się dzieje. To koła krzywe, sztyca piszczy, urwany pedał, luz na sterach, łańcuch spadnie + moje grzechy związane z ovalem, kasetą i Sorą. A przy 20 letnim MTB mimo grubego (patrz moja waga) dop.... w lesie na korzeniach itp itd jakoś dużo mniej robię. Oczywiście #staljestlepsza i waży te 4-5 kg więcej. No i te zwalniacze w T100 są okropne. Jestem ciekaw czy wymiana tych zacisków na Tiagrę chociażby zmieniło, by DUŻO. Chociaż nie chcę znowu dokładać - mam na oku pewien projekt związany z nowymi potrzebami od dwóch miesięcy i niestety T100 w nich się nie pojawia :(

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...