Skocz do zawartości

Triban 100 - commuter, "gravel", pierwszy baranek


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

U mnie teraz tak. Kaseta 9rz 12-36, manetka sunrace.

Nie do końca jestem zadowolony z efektu, więc to nie jest jeszcze wersja ostateczna (inb4 linka nieprzycięta)

IMG_20200607_130939.jpg IMG_20200607_131014.jpg
Opublikowano
14 godzin temu, ffurbo napisał:

U mnie teraz tak. Kaseta 9rz 12-36, manetka sunrace.

Kierownicy nie komentuje xD  ale przerzutka czeka u mnie ta sama już w pudełeczku na montaż, liczę że poprawi dużo precyzję,  bo wrzuciłem starą sorę (też mam 9s)  i jest poprawnie ale nic więcej, już ma za słabą sprężynę i zbyt duże luzy na każdą stronę ta sora (~20k najechane)

 

A u siebie dziś zerwałem wszystkie czarne naklejki bo z racji że na co dzień śmigam typową szosą to triban100 służy mi jako rower zimowo bojowy i nie boi się krzaków i błota, w środę wpadłem w bagno do osi równo i musiałem dziś z kasety wydłubać błoto żeby zaczęło działać. Krzaki i nie tylko porwały mi i tak naklejki i nie było wszystkich liter to zerwałem całość i muszę przyznać że bez tych pasków i napisu dużo lepiej wygląda.

 

 

Opublikowano
6 godzin temu, mmichal napisał:

muszę przyznać że bez tych pasków i napisu dużo lepiej wygląda

Napisy to ja zerwałem pierwszego dnia, ale paski mam do dziś :)

Z tą przerzutką alivio mam małe problemy. Przez chwilę podejrzewałem, że może trafiła mi się podróbka, bo z tego co widziałem na YT to podróby się trafiają.

Nie mogłem jej wyregulować, udało się dopiero zmieniając sposób zamocowania linki na teoretycznie nieprawidłowy. Na tę chwilę podejrzewam, że mogę mieć lekko krzywy hak przerzutki. Przy 7 rz to nie przeszkadzało, ale przy 9 rz na kasecie zaczyna być ciasno i potrzebna jest większa precyzja.

Opublikowano
W dniu 15.06.2020 o 16:11, TTomson napisał:

Ostatnio z braku czasu zastanawiam się nad sprzedażą swojego Tribana. Wymienione klamkomanetki na Microshift 2x7 oraz opony na Kenda 35C.

a ja się zastanawiam nad zakupem tribana to może się dogadamy ;)

Opublikowano

Bije się z myślami czy pogonić Tribana do żyda, ale...w międzyczasie modzę :D
Stąd pytanie - mechaniczne zaciski - czy muszę szukać modelu konkretnie pod szosę?
Np Avid BB5 - na jedych aukcjach widzę dopisek road, na innych mtb, wygląd i wymiary te same. O co kaman?

Opublikowano

Inny ciąg linki. W wersji szosowej skok ramienia jest mniejszy. Mam akurat BB7 w obu wersjach i porównywałem. Swoją drogą jak tarcza jest prosta to można klocki ustawić dosyć blisko i może się okazać, że wersję mtb będzie się dało bez problemu używać w szosie.

Opublikowano

Są takie adaptery zmieniające ciąg linki do przerzutek, może do hamulców tez się coś znajdzie ?

Opublikowano
2 godziny temu, mareq napisał:

Inny ciąg linki. W wersji szosowej skok ramienia jest mniejszy. Mam akurat BB7 w obu wersjach i porównywałem. Swoją drogą jak tarcza jest prosta to można klocki ustawić dosyć blisko i może się okazać, że wersję mtb będzie się dało bez problemu używać w szosie.

Jeśli masz jakieś zbędne szosowe pod tarcze to kupię :D

Dzięki, nie spodziewałem się, ze pomimo takich samych rozmiarów różnica będzie. Kupować nowe  bo "a może się uda" wcale mi się nie uśmiecha.

 

2 godziny temu, Dziaku napisał:

Są takie adaptery zmieniające ciąg linki do przerzutek, może do hamulców tez się coś znajdzie ?

Szukam, ale znaleźć nie mogę, jak na coś wpadniesz to podlinkuj :)

Jeśli ktoś z was ma do sprzedanie jakieś szosowe zaciski terczowe, to piszcie.

 

Opublikowano
4 godziny temu, Dziaku napisał:

Są takie adaptery zmieniające ciąg linki do przerzutek, może do hamulców tez się coś znajdzie ?

Np taki, ale on jest kątowy pod v brake: https://pl.aliexpress.com/item/10000042111223.html?spm=a2g0o.productlist.0.0.6094503bBkafog&algo_pvid=56de2f6f-4dd0-48d9-9409-c3ee120d2bb9&algo_expid=56de2f6f-4dd0-48d9-9409-c3ee120d2bb9-17&btsid=0b0a3f8115931019449133363e0443&ws_ab_test=searchweb0_0,searchweb201602_,searchweb201603_

Widziałem, że są też proste pod tarcze ale na ali nie mogę znaleźć.

Z tego co czytałem, problem z tymi adapterami jest taki, że linka hamulcowa wygięta na takim małym promieniu bardzo szybko pęka. Linka od przerzutki jest cieńsza i lepiej znosi takie wyginanie.

  • Lubię to! 1
Opublikowano

Wymieniał ktoś zaciski hamulcowe na inne ? Na jakieś Claris lub Tiagra ? Pasują bez problemu ?

Opublikowano (edytowane)
50 minut temu, damian398 napisał:

Wymieniał ktoś zaciski hamulcowe na inne ? Na jakieś Claris lub Tiagra ? Pasują bez problemu ?

Zaciski nic nie zmienią, klocki tak. Mam szosę na Sorze, zmieniłem zaciski na dual-pivoty 105 i nie było różnicy na starych klockach.

Polecam zmienić klocki na ultegry z wsuwkami od shimano na suchą porę r55c4 a na mokre i zimę swisstop flash pro bxp.

Same wsuwki później zmieniasz.

 

https://allegro.pl/oferta/klocki-shimano-105-br-5800-r55c4-alu-ham-szczekowy-6817062405

Edytowane przez mmichal
Opublikowano
W dniu 26.06.2020 o 08:49, mmichal napisał:

Zaciski nic nie zmienią, klocki tak. Mam szosę na Sorze, zmieniłem zaciski na dual-pivoty 105 i nie było różnicy na starych klockach.

Polecam zmienić klocki na ultegry z wsuwkami od shimano na suchą porę r55c4 a na mokre i zimę swisstop flash pro bxp.

Same wsuwki później zmieniasz.

 

https://allegro.pl/oferta/klocki-shimano-105-br-5800-r55c4-alu-ham-szczekowy-6817062405

Jaką szerokość opony mogłeś zmieścić do shimano 105 ?

Opublikowano
W dniu 27.06.2020 o 16:45, damian398 napisał:

Jaką szerokość opony mogłeś zmieścić do shimano 105 ?

W szosie używam 25 i nie sprawdzałem czy wejdzie więcej, 28 na bank a szerszych nie potrzebuję.

Opublikowano

A ja mam dwa pytania, bo zastanawiam się nad tym rowerem:

-czy komuś udało się wepchnąć tam opony 700x40C 700x42C?
-czy wymiana oryginalnej korby na dwublat z Shmano wymaga wymiany suportu?
-czy istnieje na rynku widelec ahead przystosowany do hamulców tarczowych (szukałem i brak)?

Opublikowano
41 minut temu, Fiorino napisał:

A ja mam dwa pytania, bo zastanawiam się nad tym rowerem:

-czy komuś udało się wepchnąć tam opony 700x40C 700x42C?
-czy wymiana oryginalnej korby na dwublat z Shmano wymaga wymiany suportu?
 

Raczej 40 nie wejdzie, ja mam 35c i jest już niedużo miejsca, max 38 pewnie żeby nie obcierało.

A suport: Jak korba na kwadrat to nie zmieniaj, ale koszt nowego to 30-40zł więc nie jest źle. Ja zmieniłem bo korbę taniej na HT2

 

Opublikowano

Ja wczoraj miałem ciekawą przygodę

Szybka jazda asfaltem, potem kawałek po szutrze i kamulcach, potem znowu asfalt. W międzyczasie zaczyna się lekkie bicie w kole, ale jadę dalej bo sie spiesze. Zauważyłem dwie dziurki w przedniej oponie, więc probuje nabic koło na kompresorze, może dojadę. Napompowane, więc jadę dalej. W międzyczasie próbuje skręcić do Decathlona po drodze i skręcajac w lewo pierwszy raz gleba. Otrzepuje się, próbuje zawrócic i znowu gleba.

Próbuje więc nowo zakupiony uszczelniacz z Decathlona do dętek. Jest zawor na Presta więc odkręcam wentyl, zaczepiam zawór i naciskam. Za pierwszym razem nie działa, pianka słabo wchodzi. Za drugim razem wkręcam zawór w wentyl do końca i o dziwo koło sie pompuje, na koniec po przy zakręcaniu wentyla idzie trochę piany.

Pierwsze kilometry po naprawie robię z duszą na ramieniu, przed skrętem wypinam się z  pedałów i prawie hamuje. 
O dziwo jechało sie dobrze, musze wieczorem sprawdzić czy dętka nadal trzyma ciśnienie, ale tak z 10 do 15 km awaryjnie przejechałem

Opublikowano (edytowane)
50 minut temu, Fiorino napisał:

A ja mam dwa pytania, bo zastanawiam się nad tym rowerem:

-czy komuś udało się wepchnąć tam opony 700x40C 700x42C?
-czy wymiana oryginalnej korby na dwublat z Shmano wymaga wymiany suportu?
-czy istnieje na rynku widelec ahead przystosowany do hamulców tarczowych (szukałem i brak)?

1. 38c wejdzie, ale to max. 40 nie upchniesz. Pamiętaj że będziesz musiał spuszczać powietrze przy wyciaganiu koła

2. Tak, suport musisz zmienic na 110mm, inaczej nie wyregulujesz przedniej przerzutki.

3. Istnieje, istnieje, ale cena to ~300 zł - celuj w używkę

 

Sa kombinuje z tribanem, jedyne czego mi brakuje to hamulce tarczowe...nie wiem czy go nie sprzedam i nie kupię czegoś "gotowego" :)

Edytowane przez Faerloss
Opublikowano
35 minut temu, tygrysek napisał:

Ja wczoraj miałem ciekawą przygodę

Szybka jazda asfaltem, potem kawałek po szutrze i kamulcach, potem znowu asfalt. W międzyczasie zaczyna się lekkie bicie w kole, ale jadę dalej bo sie spiesze. Zauważyłem dwie dziurki w przedniej oponie, więc probuje nabic koło na kompresorze, może dojadę. Napompowane, więc jadę dalej. W międzyczasie próbuje skręcić do Decathlona po drodze i skręcajac w lewo pierwszy raz gleba. Otrzepuje się, próbuje zawrócic i znowu gleba.

Próbuje więc nowo zakupiony uszczelniacz z Decathlona do dętek. Jest zawor na Presta więc odkręcam wentyl, zaczepiam zawór i naciskam. Za pierwszym razem nie działa, pianka słabo wchodzi. Za drugim razem wkręcam zawór w wentyl do końca i o dziwo koło sie pompuje, na koniec po przy zakręcaniu wentyla idzie trochę piany.

Pierwsze kilometry po naprawie robię z duszą na ramieniu, przed skrętem wypinam się z  pedałów i prawie hamuje. 
O dziwo jechało sie dobrze, musze wieczorem sprawdzić czy dętka nadal trzyma ciśnienie, ale tak z 10 do 15 km awaryjnie przejechałem

A nie lepiej było dętkę kupić?;)

Opublikowano (edytowane)
1 godzinę temu, Faerloss napisał:

hamulce tarczowe

Spróbuj wcześniej dobrych klocków hamulcowych, te oryginalne są średnie.

Moje swisstopy ostatnio kolega testował i powiedział że lepiej hamuje niż jego tarcze w tribanie rc500 :)

Edytowane przez mmichal
Opublikowano
2 godziny temu, mmichal napisał:

Spróbuj wcześniej dobrych klocków hamulcowych, te oryginalne są średnie.

Moje swisstopy ostatnio kolega testował i powiedział że lepiej hamuje niż jego tarcze w tribanie rc500 :)

no właśnie mam założone Ultegry i na suchym jest ok :)
Tarczówki to taka moja fanaberia, żeby to wyglądało jak pełnoprawny gravel :D

Opublikowano

Fabryczne opony zaczynały mieć takie łyse placki, trochę dziwne bo raczej nie blokuje kół podczas hamowania. Strasznie mnie to irytowało, więc dzisiaj wleciały Continentale Ultra Sport III 700x28C. Niebo a ziemia, serio nie wiedziałem że opony mogą zrobić taką różnice w odczuciach z jazdy. Rower wydaje się jakby zrywniejszy, łatwiej utrzymać prędkość, no szok. No i 300g w dół na jednej oponie :) Polecam każdemu, zdecydowanie najlepszy upgrade jaki zrobiłem w Tribanie, żałuje tylko że tak późno :P.

 

 

IMG_0840.jpg IMG_0839.jpg IMG_0838.jpg
Opublikowano
9 godzin temu, Dziaku napisał:

więc dzisiaj wleciały Continentale Ultra Sport III 700x28C

Ile kosztują w wersji zwijanej? Są totalnymi slickami, czy mają jakiś delikatny bieżnik? 

Opublikowano
53 minuty temu, pawcio_93 napisał:

Ile kosztują w wersji zwijanej? Są totalnymi slickami, czy mają jakiś delikatny bieżnik? 

Ja kupiłem w sklepie rowerplus ~70zł za sztukę przez allegro. Slick, przez środek po obwodzie lecą dwa rowki, na bokach opony jest kilka nacięć ale ogólnie bieżnikiem bym tego nie nazwał. Poza tym spodziewałem się znacznego spadku komfortu - węższa opona, wyższe ciśnienie, ale o dziwo komfort jazdy praktycznie taki sam jak na fabrycznych 32, nie wiem czy to wynika z konstrukcji opony (zwijana) czy zastosowanej mieszanki gumy. Wczoraj na jeździe testowej zaliczyłem nawet jakiś mały szuterek w parku i też było okej.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...