Skocz do zawartości

Triban 100 - commuter, "gravel", pierwszy baranek


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

@kaido2

Właśnie byłem na serwisie z oponą i mi powiedzieli że prewencyjne zalewanie mleczkiem dętek teraz nie stosuje.

 

No i jestem w kropce bo mam dosyć przygód z tylnym kołem. Nowa opona, obręcz oglądałem i nie widziałem żadnych ostrych miejsc, a przy wentylu co kilkaset km dętka łapie kapcia.

 

Jak żyć?

Opublikowano

Dlaczego nie przejdziesz na system bezdętkowy?

Opublikowano
1 minutę temu, KonradTrek800 napisał:

Dlaczego nie przejdziesz na system bezdętkowy?

Bo mam kupiony nowy wolnobieg 8 rzędowy i oponę, wolałbym je najpierw zajeździć a potem kupić jakieś koło pod kasetę dostosowane pod tubeless. 

Opublikowano

w sumie podstawa to przygotowanie rantu obręczy i opony (nadlewki). Zawór ludzie różnie traktują - kupują dedykowane lub lepią z wentyla wyciętego z dętek :) A tak wszystko robisz jak z normalnym. U mnie CX comp puszczały mleko ścianką. Ale się doszczelniły. SmartSamy w MTB za cholerę nie chcą się doszczelnić tą metodą ale obręcz jest za wąska do tych opon i mają ponad 20 lat.
Opublikowano
Godzinę temu, tygrysek napisał:

@kaido2

Właśnie byłem na serwisie z oponą i mi powiedzieli że prewencyjne zalewanie mleczkiem dętek teraz nie stosuje.

 

No i jestem w kropce bo mam dosyć przygód z tylnym kołem. Nowa opona, obręcz oglądałem i nie widziałem żadnych ostrych miejsc, a przy wentylu co kilkaset km dętka łapie kapcia.

 

Jak żyć?

A gdyby delikatnie pilnikiem złagodzić miejsce na wentyl w obręczy? Najprawdopodobniej tam jest problem i nie jest to rzadkość.

  • Pomógł 1
Opublikowano
1 godzinę temu, tygrysek napisał:

Właśnie byłem na serwisie z oponą i mi powiedzieli że prewencyjne zalewanie mleczkiem dętek teraz nie stosuje.

A to ciekawe, pierwsze słyszę no ale.

No to brawo... Jak nie stosują.

Mnie ostatnio popuszczała dętka - mleko zakleiło, i nie musiałem się bawić w wymiankę. Dętka poddała się dopiero już przy sporej dziurze.

  • Pomógł 1
Opublikowano
2 godziny temu, tygrysek napisał:

@kaido2

Właśnie byłem na serwisie z oponą i mi powiedzieli że prewencyjne zalewanie mleczkiem dętek teraz nie stosuje.

 

No i jestem w kropce bo mam dosyć przygód z tylnym kołem. Nowa opona, obręcz oglądałem i nie widziałem żadnych ostrych miejsc, a przy wentylu co kilkaset km dętka łapie kapcia.

 

Jak żyć?

Na nowych kołach najpierw dałem 2 warstwy izolacyjnej i poszła dętka. Dałem 4 warstwy i jest OK.

  • Pomógł 1
Opublikowano
2 godziny temu, tygrysek napisał:

@kaido2

Właśnie byłem na serwisie z oponą i mi powiedzieli że prewencyjne zalewanie mleczkiem dętek teraz nie stosuje.

 

No i jestem w kropce bo mam dosyć przygód z tylnym kołem. Nowa opona, obręcz oglądałem i nie widziałem żadnych ostrych miejsc, a przy wentylu co kilkaset km dętka łapie kapcia.

 

Jak żyć?

Niekoniecznie obręcz, a jeśli ją wykluczyłeś, to możliwości są dwie:

- opaska, taśma przy otworze jest podwinięta, wystrzępiona/nierówna, zsunięta z otworu, miałem taki przypadek,

- stosujesz dętki zbyt wąskie do szerokości opony, bądź marnej jakości

Coś jest nie tak, jeśli przebijasz tylko dętkę w tylnym kole.

  • Pomógł 1
Opublikowano
1 godzinę temu, Odie napisał:

 

w sumie podstawa to przygotowanie rantu obręczy i opony (nadlewki). Zawór ludzie różnie traktują - kupują dedykowane lub lepią z wentyla wyciętego z dętek :) A tak wszystko robisz jak z normalnym. U mnie CX comp puszczały mleko ścianką. Ale się doszczelniły. SmartSamy w MTB za cholerę nie chcą się doszczelnić tą metodą ale obręcz jest za wąska do tych opon i mają ponad 20 lat.

A opona musi być tubless?

Opublikowano

Nie. Tylko trzeba Ją przygotować na rancie i liczyć się z tym, że będzie bałagan zanim doszczelni się na ściankach bocznych. Mi żona kazała ścianę malować w salonie.

Opublikowano

Czyli żona również zadowolona z tubless ;)

Opublikowano

Żona to mnie z domu wyrzuci, bo uważa, że mi na starość odbija :D

Opublikowano (edytowane)

To do czego jest triban 100 ;) 

Edytowane przez FalconHeavy
Opublikowano

Jakie linki i pancerze polecacie do przerzutek i hamulców ?

Opublikowano

Czytałem o linkach szlifowanych. Warte jest to dopłacania ?

Opublikowano
W dniu 21.05.2020 o 23:17, Dziaku napisał:

Ja chyba póki co kończę temat modyfikacji Tribana.  
Lista zmian na dzień dzisiejszy: 

- klamkomanetki Microshift R8 2x8,
- przerzutka przód Claris, 

- korba Prowheel Ounce 50/34,

- pedały jakieś podróby m520 z decathlona,

- suport Neco na maszynach,

- kaseta Microshift 12x32 8rz. z decathlona,

- łańcuch Accent 8rz., 

- owijka Pro Race Comfort + wkładki żelowe Pro,

- uchwyt na telefon Quad Lock Out-Front.

W planach jakieś konkretne lampki jeszcze tylko i opony za jakiś czas, podobają mi się Continetale Contact Speed. 

B94ADEB3-1B3F-456A-8E5E-806B7F4A9FEE.jpeg

Z ciekawości dziś zważyłem w takim setupie jak w cytowanym poście, czyli dwa koszyki, torebk podsiodłowa z dętka i łyżką. Wyszło 12.8kg, rozmiar XL. Całkiem sporo 😂

Ja póki co mam pauze, problemy z lewa noga, byłem już u fizjo, stwierdził ze cały pasmo biodrowo-piszczelowe mam przeciążone. Stało się to krótko po wymianie sztycy na taka z zerowym offsetem, zastanawiam się trochę nad jakimś fittingiem...

Opublikowano (edytowane)

No i pozmieniałem:

1. Klamkomanetki micronew 2/7 165 z przesyłka

2. Korba Tourney FC A070 - 115 z owijka i przesyłka

3. Support Shimano BB-UN-26 110/ BSA - 32,90

4. Przerzutka przednia Tourney FD-A070 - 52,89

5. SHIMANO SP40 Zestaw pancerzy i linek przerzutki - 24,90

6. Klocki CLARKS CPS240B - 42,90

Umęczyłem się z tym wszystkim. No ale mam com chciał😁

Edytowane przez Kessel12
  • Lubię to! 3
Opublikowano
9 godzin temu, Kessel12 napisał:

No i pozmieniałem:

1. Klamkomanetki micronew 2/7 165 z przesyłka

2. Korba Tourney FC A070 - 115 z owijka i przesyłka

3. Support Shimano BB-UN-26 110/ BSA - 32,90

4. Przerzutka przednia Tourney FD-A070 - 52,89

5. SHIMANO SP40 Zestaw pancerzy i linek przerzutki - 24,90

6. Klocki CLARKS CPS240B - 42,90

Umęczyłem się z tym wszystkim. No ale mam com chciał😁

Czy do tej korby obowiazkiem jest zmiana orginalnego suportu?

Opublikowano (edytowane)
6 godzin temu, Srebrzak napisał:

Czy do tej korby obowiazkiem jest zmiana orginalnego suportu?

Czy obowiązkiem to nie wiem, ale zdaje sie tribanowy ma inny wymiar niz zalecany.

Edytowane przez Kessel12
Opublikowano
9 godzin temu, Srebrzak napisał:

Czy do tej korby obowiazkiem jest zmiana orginalnego suportu?

Tak, fabryczny ma 122,5 a do kobry zalecany jest 110, także za duża różnica żeby coś drutować. 

  • Pomógł 1
Opublikowano (edytowane)

Pytanko - jakis sensowny widelec do tribana pod tarcze ktoś widział? 

Cały czas się zastanawiam czy przerabiać go pod tarcze, czy nie...wyniesie mnie to min.600zl zastanawiam się więc, czy by nie odpuścić i sobie coś kupić...ten mój związek z tribanem jest toksyczny 😂

 

Btw, patrzcie co na allegro znalazłem:

https://allegro.pl/oferta/rower-szosowy-serious-28-tiagra-2x10-9379870097?utm_medium=app_share&utm_source=facebook

 

Kozak ścigant jak za taką kasę :) jeno rozmiar nie mój 😁

Edytowane przez Faerloss
Opublikowano

Pytaniem. Takie "na leniwca".

Dentki do standardowych kół od T100 to jakie?

Wczaraj sobie pomykalem i zauwazylem mniej powietrza w kole. Oczywiscie nic sie nie stalo to tylko taki impuls był by pomyslec o zapasie😁

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...