yacek _b Opublikowano 31 Maja 2020 Opublikowano 31 Maja 2020 3 godziny temu, FalconHeavy napisał: Co do kellysa, to moje podjaranie sootem psuje spora waga bo 11kg. Przechodząc z T100 na takiego kloca znów zacznę grzebać ;). Waga tego furiosa zrobiła na mnie mocne wrażenie, a była to L na mnie za duża. Na stronach podają wagę Accenta na 11,3. Coś mam nie tak z nadmiarem siły Hmm , ale 10.5-11 kg to praktycznie standard w tym przedziale cenowym ( pomijam stalówki ) 1
tygrysek Opublikowano 1 Czerwca 2020 Opublikowano 1 Czerwca 2020 (edytowane) W dniu 31.05.2020 o 13:25, yacek _b napisał: Hmm , ale 10.5-11 kg to praktycznie standard w tym przedziale cenowym ( pomijam stalówki ) Ja wczoraj się wzruszyłem, autentycznie Pierwszy raz w tym roku dosiadłem Tribanka, na wiosne jeździłem starym rowerem MTB z 5 biegami i oponami jak od traktora po lasach i krzaczorach . Wczoraj zrobiłem 65-70 km, różnica w lekkości jazdy była kolosalna, czasami miałem wrażenie jakbym nie musiał pedałować. To jest świetny rower jednak. Edytowane 1 Czerwca 2020 przez tygrysek
Srebrzak Opublikowano 4 Czerwca 2020 Opublikowano 4 Czerwca 2020 Witam szanowne grono ! Niechcący stałem sie posiadaczem tribana 100 😉( miał być rc 100 , ale trafila sie okazyjna uzywka w idealnym stanie ) docelowo chcialem rower z barankiem , ale ten okazyjny triban jest z prosta kierownica . Chcialbym to zmienic . Co najlepiej nabyć by było to po kosztach?
Srebrzak Opublikowano 4 Czerwca 2020 Opublikowano 4 Czerwca 2020 2 minuty temu, Odie napisał: Kup mojego Baranka czy tribana? 😁
Srebrzak Opublikowano 4 Czerwca 2020 Opublikowano 4 Czerwca 2020 Na chwile obecna jeden mi wystarczy 😉
tygrysek Opublikowano 5 Czerwca 2020 Opublikowano 5 Czerwca 2020 (edytowane) 16 godzin temu, Srebrzak napisał: Na chwile obecna jeden mi wystarczy 😉 @Srebrzak Przemyśl temat. Jeżeli pójdziesz w rower z barankiem to należałoby również zainwestowac w klamkomanetkę, owijkę, być może nowy mostek. Do ceny samej kierownicy musisz dołożyć minimum 200-250 zł żeby to miało jakiś sens. Druga klamkomanetka jeżeli będziesz chciał mieć przerzutke z przodu też jest kilka razy droższa niz taka MTB/. Koniec końców taka modyfikacja może wyjsć drożej niż cena zakupu roweru, a nic nie zyskasz. Moim zdaniem nie warto. Edytowane 5 Czerwca 2020 przez tygrysek
Kerto Opublikowano 5 Czerwca 2020 Opublikowano 5 Czerwca 2020 Cześć Zakupiłem kilka dni temu Tribana 100. Sprzedający w ciągu 2 tygodni od zakupu roweru w decathlonie wymienił manetkę na klamkomanetkę Shimano Tourney, zmienił owijkę kierownicy na żelową, klocki hamulcowe na Meridę, siodełko i dokupił jeszcze regulowany koszyk na bidon, po czym... sprzedał rower w cenie niższej niż sklepowa Tym samym stałem się posiadaczem dwutygodniowego roweru na gwarancji z dobrymi modyfikacjami w fajnej cenie. Mam jednak kilka pytań, może będziecie w stanie pomóc 1. miejsca między owijkami na kierownicy jest niewiele - założyłem lampkę na przód, czekam aż z allegro przyjdzie dzwonek i licznik, a chciałbym jeszcze zamontować uchwyt na tel. Obawiam się jednak, że mi się to nie pomieści na kierownicy. Może macie jakieś spoko budżetowe rozwiązanie? Np uchwyt na tel mocowany w innym miejscu niż kierownica? 2. wysokość mostka - obecnie mam ustawiony mostek tak, że nad nim jest jeszcze jeden ten "krążek" do regulacji. Czy jego również mogę przełożyć poniżej mostka, tak by na górze został tylko kapsel? 3. odblask tylny - prawo mówi, że trzeba mieć, ale nie widzi mi się tu montować zwykłego czerwonego plastikowego odblasku. Macie jakieś swoje sprytne patenty? Pozdrowienia z Wrocławia, Piotr
GLSMN Opublikowano 5 Czerwca 2020 Opublikowano 5 Czerwca 2020 31 minut temu, Kerto napisał: 1. miejsca między owijkami na kierownicy jest niewiele - założyłem lampkę na przód, czekam aż z allegro przyjdzie dzwonek i licznik, a chciałbym jeszcze zamontować uchwyt na tel. Obawiam się jednak, że mi się to nie pomieści na kierownicy. Może macie jakieś spoko budżetowe rozwiązanie? Np uchwyt na tel mocowany w innym miejscu niż kierownica? Możesz odwinąć ostrożnie owijkę i założyć ją ponownie — ciaśniej np. od klamkomanetki w stronę mostka. 32 minuty temu, Kerto napisał: 2. wysokość mostka - obecnie mam ustawiony mostek tak, że nad nim jest jeszcze jeden ten "krążek" do regulacji. Czy jego również mogę przełożyć poniżej mostka, tak by na górze został tylko kapsel? Jak najbardziej. 33 minuty temu, Kerto napisał: 3. odblask tylny - prawo mówi, że trzeba mieć, ale nie widzi mi się tu montować zwykłego czerwonego plastikowego odblasku. Macie jakieś swoje sprytne patenty? Możesz zakupić tylną lampkę z odblaskiem. (pierwsza lepsze z brzegu — https://strefasportu.pl/pl/p/Lampka-tyl-ProX-Apus-odblask-USB/11171)
mareq Opublikowano 5 Czerwca 2020 Opublikowano 5 Czerwca 2020 1. Nie trzeba ciaśniej nawijać. Można kawałek odwinąć i odciąć nadmiar. Lampkę kupiłem sobie Kross Race 5W i jest montowana przed mostkiem na śrubach od docisku kierownicy. Uchwyt na telefon można kupić montowany na kapsel albo coś na ramę.
Raphael80 Opublikowano 5 Czerwca 2020 Opublikowano 5 Czerwca 2020 4 godziny temu, Kerto napisał: 1. miejsca między owijkami na kierownicy jest niewiele - założyłem lampkę na przód, czekam aż z allegro przyjdzie dzwonek i licznik, a chciałbym jeszcze zamontować uchwyt na tel. Obawiam się jednak, że mi się to nie pomieści na kierownicy. Może macie jakieś spoko budżetowe rozwiązanie? Np uchwyt na tel mocowany w innym miejscu niż kierownica? GUB G-85 można montować zarówno na kierownicy jak i na kapslu https://allegro.pl/oferta/uchwyt-rowerowy-na-telefon-do-roweru-kierownice-9097499369?reco_id=92f1051a-a751-11ea-8e9a-b02628c7d630&sid=041047f9c36843e364ecb91b45c568a2755aa386fe7e14ee7421a14291fbf951
Srebrzak Opublikowano 5 Czerwca 2020 Opublikowano 5 Czerwca 2020 8 godzin temu, tygrysek napisał: @Srebrzak Przemyśl temat. Jeżeli pójdziesz w rower z barankiem to należałoby również zainwestowac w klamkomanetkę, owijkę, być może nowy mostek. Do ceny samej kierownicy musisz dołożyć minimum 200-250 zł żeby to miało jakiś sens. Druga klamkomanetka jeżeli będziesz chciał mieć przerzutke z przodu też jest kilka razy droższa niz taka MTB/. Koniec końców taka modyfikacja może wyjsć drożej niż cena zakupu roweru, a nic nie zyskasz. Moim zdaniem nie warto. Nie sa to dla mnie dobre wiesci 😂
tygrysek Opublikowano 5 Czerwca 2020 Opublikowano 5 Czerwca 2020 1 godzinę temu, Srebrzak napisał: Nie sa to dla mnie dobre wiesci 😂 Domyślam się, ale tak sprawa wygląda. Rowery szosowe i quasi szosowe to najdroższa odmiana kolarstwa. Jeżeli chcesz mieć bardziej sportową pozycję to pomyśl nad lemondką.
pawcio_93 Opublikowano 6 Czerwca 2020 Opublikowano 6 Czerwca 2020 (edytowane) Jakie rozmiary kluczy do konusów będą potrzebne do Tribana? Coś więcej potrzebuję do serwisu łożysk piasty oprócz kluczy i smaru? Edytowane 6 Czerwca 2020 przez pawcio_93
damian398 Opublikowano 6 Czerwca 2020 Opublikowano 6 Czerwca 2020 (edytowane) Da radę założyć wolnobieg 8-rzędowy na seryjne koło ? Dokładnie chcę założyć ten. Będzie pasować ? Zobacz ofertę: Wolnobieg Sunrace 8 rz 13-34 MFM568 MTB/e bike https://allegro.pl/oferta/wolnobieg-sunrace-8-rz-13-34-mfm568-mtb-e-bike-8843986022?utm_medium=app_share&utm_source=facebook Edytowane 6 Czerwca 2020 przez damian398
Gość Opublikowano 6 Czerwca 2020 Opublikowano 6 Czerwca 2020 Wolnobieg? Da. Tylko po co? Ta piasta jest bardzo słaba. Kupisz teraz wolnobieg i wyrzucisz z kołem, bo nie opłaca się przeplatać. Chyba że sam możesz umiesz złożyć koło. Zajeździj do końca i jak Ci piasta się podda to tanie koło na kasetę
FalconHeavy Opublikowano 6 Czerwca 2020 Opublikowano 6 Czerwca 2020 Da się, 1,5 roku jeździłem na sunrace 8rz. Tak czy inaczej lepiej kupić tanie koło pod kasetę + kasetę. - odpada potrzeba wożenia klucza ze sobą by odkręcić koło jak złapiesz kapcia. - większy wybór, zakres i tańsze kasety - zacisk nie piłuje ramy ja te śruby przy osi wolnobiegu
damian398 Opublikowano 6 Czerwca 2020 Opublikowano 6 Czerwca 2020 (edytowane) A na co zwrócić uwagę przy zakupie koła na kasetę ? Bo jeżeli piszecie ze to się bardziej opłaca to wykonam taką akcje 😀 kupię koło na kasetę tylko proszę doradźcie mi jakie 😁 Edytowane 6 Czerwca 2020 przez damian398
boldgrim Opublikowano 6 Czerwca 2020 Opublikowano 6 Czerwca 2020 Witajcie, od jakiegoś już czasu z przerwami śledze ten wątek - jako szczęśliwy posiadacz Trbianka. otóż w tym roku po ok 2 latach postanowiłem zrobić z nim mały remont. Wymieniłem wolnobieg, łanchu, linke przerzutki. I tutaj pojawił się problem...Za Chiny nie mogę wyregulować przerzutki. Staram się działać zgodnie z zasadami tj. reguluje bez linki śruby L i H, tak żeby łańcuch nie spadał na granicznych przełożeniach, wrzucam linke, delikatnie reguluje baryłką naciąg aby przerzutka nie przeskakiwała...i teoretycznie działa. A w praktyce np kręcąc korbą w tył, łańcuch cały czas jakby ociera o tylną zebatke, tak jakby gdzieś łapał opór. Regulacja baryłką kompletnie nie pomaga. Biegi bez obciążenia wchodzą prawie bezbłędnie. Prawie ponieważ cały czas z tyłu napędu słychać lekkie strzelanie przerzutki. Pod obciążeniem jest dużo gorzej, niektóre niższe biegi, które wskakiwały, nie wskakują, i cały czas przy kręceniu w tył łańcuch ppróbuje przeskoczyć. Czy ktoś z Was miał podobny problem po wymianie takich komponentów, czy po prostu mogę to zrzucić na własną nieumiejętność doregulowania przerzutki? Wolnobieg wymieniony na teoretycznie identyczny z Deca, tak samo łańcuch.
Gość Opublikowano 7 Czerwca 2020 Opublikowano 7 Czerwca 2020 Zobacz czy kaseta nie "pływa". U mnie tak było jak pływała.
tygrysek Opublikowano 7 Czerwca 2020 Opublikowano 7 Czerwca 2020 A ja mam do was pytanie, jakie macie doświadczenia z zalewaniem dętek uszczelniaczem. Wczoraj na 80 km kilometrowej wyprawie złapałem kapcia z tyłu, mimo że mam między dętka i oponą opaskę antyprzebiciową. Słyszałem że niektórzy zalewaja dętki jakimiś uszczelniaczami prewencyjnie. Ma to sens? Jeżeli tak, to macie jakieś sprawdzone uszczelniacze? Pozdrawiam
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się