Skocz do zawartości

Triban 100 - commuter, "gravel", pierwszy baranek


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Kolejne pytanie, chcialbym wymienic tylnią śrubę na szybkozamykacz taki jak jest z przodu (chcialbym wrzucic rower do bagaznika samochodowego) czy jest to mozliwe? czy wystarczy jakikolwiek zestaw z tych dostepnych na allegro czy moze musi to byc jakis specyficzny ktory to bedzie pasowal do tylniego kola/osi? 

Kupilem takze zestaw do czyszczenia lancucha i teraz pytanie, po czym poznac ze juz powinienem go wyczyscic, czy 100 KM gdzie 50% to szutry moze kwalifikowac go do przeczyszczenia? Nie chce tego zaniedbac ale tez nie chce co chwila pucowac napedu ;)


Dzieki!

Opublikowano
Godzinę temu, FalconHeavy napisał:

U siebie wymieniłem korbę na kwadrat. Taką w stylu claris. Potem się okazało, że i suport do wymiany na krótszy, więc zamiast się tak bawić można już było pójść w zewnętrzne łożyska.

 

A dlaczego suport musiałeś zmieniać na krótszy?
Łańcuch miał za duże skosy?
Może w takim razie poszedłbym od razu w hollowtech...hmm...

 

40 minut temu, dans napisał:

Kolejne pytanie, chcialbym wymienic tylnią śrubę na szybkozamykacz taki jak jest z przodu (chcialbym wrzucic rower do bagaznika samochodowego) czy jest to mozliwe? czy wystarczy jakikolwiek zestaw z tych dostepnych na allegro czy moze musi to byc jakis specyficzny ktory to bedzie pasowal do tylniego kola/osi? 

Kupilem takze zestaw do czyszczenia lancucha i teraz pytanie, po czym poznac ze juz powinienem go wyczyscic, czy 100 KM gdzie 50% to szutry moze kwalifikowac go do przeczyszczenia? Nie chce tego zaniedbac ale tez nie chce co chwila pucowac napedu ;)


Dzieki!

Co do szybkozamykacza nie jestem pewien, więc się nie wypowiem, ale co do łancucha - ja czyszczę jak już jest widocnie zasyfiony, albo jak słyszę grzechotnika :)
Szaj wstawił na jutuba poradnik "4 kroki do błotoodpornego napędu" robię ta metodą i działa aż miło.

Opublikowano

Ja używam woskowych smarów, jak SquirtLube, z pozoru jest drogi ale butelka starcza mi na ponad 2 sezony (wydajniej niż olej) I mam czysty łańcuch zawsze, mogę ręką złapać i się nie brudzi ręka.

Opublikowano (edytowane)
1 godzinę temu, dans napisał:

Kolejne pytanie, chcialbym wymienic tylnią śrubę na szybkozamykacz taki jak jest z przodu (chcialbym wrzucic rower do bagaznika samochodowego) czy jest to mozliwe? czy wystarczy jakikolwiek zestaw z tych dostepnych na allegro czy moze musi to byc jakis specyficzny ktory to bedzie pasowal do tylniego kola/osi? 

Kupilem takze zestaw do czyszczenia lancucha i teraz pytanie, po czym poznac ze juz powinienem go wyczyscic, czy 100 KM gdzie 50% to szutry moze kwalifikowac go do przeczyszczenia? Nie chce tego zaniedbac ale tez nie chce co chwila pucowac napedu ;)


Dzieki!

Jest to możliwe, potrzebna będzie ośka drążona i szybozamykacz – tutaj tutorial: https://www.youtube.com/watch?v=gsdxS046jpo Przy okazji można nasmarować piastę.

 

1 godzinę temu, dans napisał:

Kupilem takze zestaw do czyszczenia lancucha i teraz pytanie, po czym poznac ze juz powinienem go wyczyscic, czy 100 KM gdzie 50% to szutry moze kwalifikowac go do przeczyszczenia? Nie chce tego zaniedbac ale tez nie chce co chwila pucowac napedu ;)

 

Po jeździe można go po prostu wytrzeć szmatką – warto to robić nawet profilaktycznie. 

Edytowane przez GLSMN
  • Pomógł 1
Opublikowano
14 minut temu, mmichal napisał:

Ja używam woskowych smarów, jak SquirtLube, z pozoru jest drogi ale butelka starcza mi na ponad 2 sezony (wydajniej niż olej) I mam czysty łańcuch zawsze, mogę ręką złapać i się nie brudzi ręka.

O, to brzmi ciekawie. Muszę się wyposażyć w taki smar.

Opublikowano
1 godzinę temu, Faerloss napisał:

A dlaczego suport musiałeś zmieniać na krótszy?
Łańcuch miał za duże skosy?
Może w takim razie poszedłbym od razu w hollowtech...hmm...

Dlatego, że oś suportu była zbyt długa i ciężko było wrzucać na duży blat. W efekcie linka była napięta jak struna, z pancerza wyłaziły druty... masakra. Dopiero właściwy suport to naprawił.

Opublikowano
2 minuty temu, FalconHeavy napisał:

Dlatego, że oś suportu była zbyt długa i ciężko było wrzucać na duży blat. W efekcie linka była napięta jak struna, z pancerza wyłaziły druty... masakra. Dopiero właściwy suport to naprawił.

Dzięki, już się kapnąłem o co cho i kupiłem suport 113 mm :)

Btw - jaką przerzutkę dać na przód?
Blaty 50x34, z tyłu 7 rzędów, na 8 raczej się nie zanosi.

Opublikowano
4 godziny temu, Faerloss napisał:

Siemanko Misiaki,

napęd mam w dobrym stanie, ale z racji terenu po którym jeżdze (płaskie szybkie odcinki, ale i podjazdy po 10%) brakuje mi trochę przełożeń. Wolnobieg tył zostawię bez zmian(dosyć uniwersalny, a stan jeszcze bardzo dobry), ale chcę zmienić przód.
Obecnie standardowy blat 48.
Mam zamiar założć 50-34(więcej mocy na płaskim, a i podjazd będzie lepszy).
Pytanko - kupować na kwadrat, czy hollowtech? Jaka przerzutka przód - czy może to być cokolwiek, czy patrzeć za jakąś typową szosową?
Mam klamkomanetki microshift 2x7.

Z góry dzięki za odpowiedzi.

Hah, ja zaczynałem od Tribana 100 fb :)
Nie polecam, ale co kto lubi, oby dobrze Ci się sprawował!

Ja założyłem clarisa z hollowtech i przerzutkę też Claris. Działa to bardzo doborze.

Korba 215pln

Suport 45pln

Przerzutka 70pln

Myślę, że warto było. 

Opublikowano
Godzinę temu, Graffen napisał:

Ja założyłem clarisa z hollowtech i przerzutkę też Claris. Działa to bardzo doborze.

Korba 215pln

Suport 45pln

Przerzutka 70pln

Myślę, że warto było. 

Na Korbe hollowtech już za późno, kupiłem już nowy suport i korbę Tourney - oba kwadraciaki.
Ale przezutkę wezmę Clarisa, czemu nie :)

Opublikowano

Czy ktoś rozwiązał problem dziwnego dźwięku podczas ruszania lub wtedy gdy przyciśniemy bardziej? Niby wydobywa się z korby ale jak wiadomo rama niesie wszystko i z reguły tam wszystko słyszymy. 

Opublikowano
2 godziny temu, mareq napisał:

Jaki to dźwięk?

Nagram video, jak złoże wolnobieg po serwisie, bo może to być jego wina – miał dużo luzu, wyraźny grzechot kulek po wstrząśnięciu.

Opublikowano

To pewnie w środku susza i biedak smaru nie widział :) .

Opublikowano

Cześć,

wraca do mnie jak mantra temat tarczówek w Tribanie 😎
Wiem, wiem, że zaraz polecą głosy, że to gra nie warta świeczki itp.
Co poradzę na to, że lubię porzeźbić :D


O ile z przodem problemu nie ma, bo podmiana widelca to prosta sprawa, to zastanawiam się nad tyłem.
Pamiętam, że ktoś tu wklejał konkretnie zmodzonego Tribana na tarczach. Jakie tam było rozwiązanie?

Jakie piasty pod tarczówki do tribana? Hamulce mechaniczne potrzebują innych klamek? Aktualnie mam microshifty od majfrendów.

 

Opublikowano (edytowane)

Ostatni trybik z tarczami na OLXach miał adapter do treka: https://dotsport.pl/product-pol-42990-Trek-Gary-Fisher-adapter-do-mocowania-hamulca-tarczowego.html

Zastanawiałem się na montażem, ale mam już kwotę na nowy rower i szkoda mi już dalej ładować w coś co pewnie sprzedam 600. Ostatnio nawet koła wymieniłem na takie z możliwością mocowania tarcz. Z T100 pozostała mi rama, sztyca, kierownica, mostek, i tylny hamulec. ;) Ramę również wymieniłem na mniejszą 😂

Mam screena w domowym laptopie. Śledzę aukcję trybików i zawsze takie smaczki wyłapuję.

 

Dla zainteresowanych, mój triban to była niezła przygoda z dłubaniem. Brakuje mu jeszcze korby HT2 i tarczówek do 100% mod ;) https://photos.app.goo.gl/6iq6U1NKzkwziYRQ6

Edytowane przez FalconHeavy
  • Lubię to! 1
Opublikowano (edytowane)
22 minuty temu, FalconHeavy napisał:

Ostatni trybik z tarczami na OLXach miał adapter do treka: https://dotsport.pl/product-pol-42990-Trek-Gary-Fisher-adapter-do-mocowania-hamulca-tarczowego.html

Zastanawiałem się na montażem, ale mam już kwotę na nowy rower i szkoda mi już dalej ładować w coś co pewnie sprzedam 600. Ostatnio nawet koła wymieniłem na takie z możliwością mocowania tarcz. Z T100 pozostała mi rama, sztyca, kierownica, mostek, i tylny hamulec. ;) Ramę również wymieniłem na mniejszą 😂

Mam screena w domowym laptopie. Śledzę aukcję trybików i zawsze takie smaczki wyłapuję.

O, i to  jest to o co mi chodzi :)
Jakie koło kupiłeś - wiem że swift arriv, ale mógłbys podlinkować? chodzi mi głównie o wymiary.
coś takiego?
https://allegro.pl/oferta/kolo-28-tylne-alu-tarcza-kaseta-shi-hg31-8-rz-7632141507

No i jak to by było z klamkomanetkami - musiałbym kupić jakieś pod tarczówki, czy możnaby "sparować" te microshifty które mam obecnie?


Ja rower mógłbym sobie kupić, bo mam trochę oszczędności, ale z niewiadomych powodów wolę dłubać przy tym - może to dusza Janusza nie pozwala mi wydać 3,5k i więcej na rower który i tak ni będzie tym głównym :D

Edytowane przez Faerloss
Opublikowano (edytowane)

Moja dusza Janusza, również powstrzymuje mnie przed zakupem Kellysa soot 30 za 3,5k :D

To jest jakiś problem wewnętrzny lub klątwa tribana! Nie wiem po kiego kupowałem ostatnio nowe koła :P Powinno się ostrzegać nieświadomych, że tak się to kończy :D

Bez tytułu3.jpeg

koła 28c+ obręcz wewnętrzna 19mm

 

tył: 

https://allegro.pl/oferta/kolo-tyl-28-wzmacniane-8-10s-db-cz-9135604235?snapshot=MjAyMC0wNC0yOFQwNzo1Mzo1NC41NDhaO2J1eWVyOzQzYzFlMjU0YTJmYjM0MzRkNzU0N2MwMzY0Y2E5NTJiYmIyOGFhM2RhYjhiNmFhOTYwY2JmZWJiZGIxZTYxOTU%3D

przód:

https://allegro.pl/oferta/kolo-przod-28-wzmacniane-db-cz-9265003176?snapshot=MjAyMC0wNS0xMlQxOTo1MDoxNC4yMzJaO2J1eWVyOzVmZDdhNDU4YjVhZWVjZjRhYzIzYWY3ODk0MDdkMGEyNmQ1MmM0MGQ2YjFiZmMzZDI1OGFhNTdkMjc4ZDc2M2Q%3D

Edytowane przez FalconHeavy
  • Lubię to! 1
Opublikowano (edytowane)
14 minut temu, FalconHeavy napisał:

Moja dusza Janusza, również powstrzymuje mnie przed zakupem Kellysa soot 30 za 3,5k :D

To jest jakiś problem wewnętrzny lub klątwa tribana! Nie wiem po kiego kupowałem ostatnio nowe koła :P Powinno się ostrzegać nieświadomych, że tak się to kończy :D

Bez tytułu3.jpeg

koła 28c+ obręcz wewnętrzna 19mm

 

 

Hah, zabawe, bo właśnie nad sootem 30 się zastanawiam, i dlatego pisałem 3,5k :D
Ileż to ludzi ma podobne dylematy...:P


Dzięki za te linki! Coś podejrzewam, że niedługo zakupię...

Nawet napisałem do tego gościa co sprzedawał tego zmodzonego Tribana podpytać co i jak.

Ponawiam pytanie o klamkomanetki; jak to by z nimi było - musiałbym kupić jakieś pod tarczówki, czy możnaby "sparować" te microshifty które mam obecnie?

Edytowane przez Faerloss
Opublikowano (edytowane)

Musisz po prostu kupić zaciski szosowe np. Avid BB-5 ROAD

Mnie też kusi zmiana roweru na coś lepszego, ale obecnie nie mam możliwości trzymania roweru w mieszkaniu, a coś droższego to szkoda na balkonie ;/

Edytowane przez Dziaku
Opublikowano

Aż z ciekawości spojrzałem co to za Kellys. Kurcze, Triban rc500 jest dużo tańszy, trochę lżejszy i na lepszym osprzęcie. no chyba, że macie już dosyć napisu triban na ramie :) .

  • Lubię to! 1
Opublikowano
2 minuty temu, Dziaku napisał:

Musisz po prostu kupić zaciski szosowe np. Avid BB-5 ROAD

Mnie też kusi zmiana roweru na coś lepszego, ale obecnie nie mam możliwości trzymania roweru w mieszkaniu, a coś droższego to szkoda na balkonie ;/

Dzięki, na takie najprostsze rozwiązanie nie wpadłem :D
Średnica tarczy bez różnicy 140 czy 160mm?

Co do przechowywania roweru - może też właśnie to mnie powstrzymuje przed kupnem; w piwnicy ryzyko, na balkonie szkoda, w mieszkaniu miejsca brak.

5 minut temu, mareq napisał:

Aż z ciekawości spojrzałem co to za Kellys. Kurcze, Triban rc500 jest dużo tańszy, trochę lżejszy i na lepszym osprzęcie. no chyba, że macie już dosyć napisu triban na ramie :) .

Soot ma sztywne osie i wewnętrzne prowadzenie linek, piasty novatec, więc w tym jest lepszy niż Trybson.
Różnica w cenie też pewno przez malowanie i markę :D

Opublikowano
22 minuty temu, Faerloss napisał:

Hah, zabawe, bo właśnie nad sootem 30 się zastanawiam, i dlatego pisałem 3,5k :D
Ileż to ludzi ma podobne dylematy...:P

Bo robiąc te wszystkie mody, człowiek nabiera świadomości. Po tym nawet Triban RC520 nie podchodzi. A Soot ma wszystko to czego brakuje w tribanie. Claris to tylko element, który po czasie zastąpi GRX ;)

Opublikowano
15 minut temu, mareq napisał:

Aż z ciekawości spojrzałem co to za Kellys. Kurcze, Triban rc500 jest dużo tańszy, trochę lżejszy i na lepszym osprzęcie. no chyba, że macie już dosyć napisu triban na ramie :) .

RC500 i reszta nie mają sztywnych osi i zwężanej główki. Jak mam wydać tyle kasy to już chcę mieć to co aktualnie jest lepsze. Na starym Clarisie 2400 śmigam i tragedii nie ma. To nie jest rower do bicia rekordów prędkości i jakiejś super kadencji.

Clarisa i tak wymienię na GRX.

Opublikowano
10 minut temu, FalconHeavy napisał:

Bo robiąc te wszystkie mody, człowiek nabiera świadomości. Po tym nawet Triban RC520 nie podchodzi. A Soot ma wszystko to czego brakuje w tribanie. Claris to tylko element, który po czasie zastąpi GRX ;)

dokładnie :)
Wiedza, którą się zdobywa grzebiąc przy tribanie jest bezcenna :)

Potem właśnie tak jak piszesz - kupisz soota i nie boisz się, że coś zepsujesz przu próbie wymiany napędu czy czegokolwiek innego.
No a poza tym tak jak mówisz, soot to już nowowczesne rozwiązania będące perspektywicznym startem w dalsze modzenie :)

Opublikowano (edytowane)

Ta sama rama jest w soot 50 i soot 70 za 6 495,00 zł.

Najbardziej mi pasuje to stare szare malowanie. Zielone już nie bardzo.

Edytowane przez FalconHeavy

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...