JacekD40 Opublikowano 12 Kwietnia 2017 Opublikowano 12 Kwietnia 2017 (edytowane) A wy koledzy co tym sądzicie ? http://naszosie.pl/2017/04/12/szef-specialized-ciagu-dwoch-wszyscy-kolarze-beda-jezdzic-hamulcach-tarczowych/ Ja osobiście mam w szosie tarcze ale nie jeżdżę w peletonie. Co do bezpieczeństwa hamują dużo lepiej jak v-brake na mokrym szczególnie. druga zaleta nie niszczą obręczy co dla mnie ma znaczenie klocki tańsze. Ja wiem że zawodowcy mają olbrzymi budżet i dla nich to nie argument. Edytowane 12 Kwietnia 2017 przez JacekD40
Robak88 Opublikowano 12 Kwietnia 2017 Opublikowano 12 Kwietnia 2017 Miesiąc temu kupowałem szosę i wybór padł na Meridę Sculturę właśnie Disc. Opinie są różne, ale mi osobiście rowery szosowe z hamulcami tarczowymi bardzo się podobają.
kavoo Opublikowano 12 Kwietnia 2017 Opublikowano 12 Kwietnia 2017 W niedzielę w Paris-Roubaix prawie wszyscy jechali z tarczówkami. Nieuniknione.
JakubP Opublikowano 12 Kwietnia 2017 Opublikowano 12 Kwietnia 2017 Poniższy filmik, obala "mit" o tym, że tarcze miałyby przecinać skórę podczas kraksy. Co prawda zakręcenie ręką koła nie da tej samej prędkości co rozpędzone koło do +/- 38 km/h. 2
Wiktor00863 Opublikowano 12 Kwietnia 2017 Opublikowano 12 Kwietnia 2017 (edytowane) Niedługo inne hamulce poza tarczowymi będą już legendą w kolarstwie :") A tak przy okazji to kiedyś sobie rozciąłem nogę właśnie blatem korby... nie było przyjemnie Edytowane 12 Kwietnia 2017 przez Wiktor00863
JacekD40 Opublikowano 12 Kwietnia 2017 Autor Opublikowano 12 Kwietnia 2017 25 minut temu, Wiktor00863 napisał: Niedługo inne hamulce poza tarczowymi będą już legendą w kolarstwie :") A tak przy okazji to kiedyś sobie rozciąłem nogę właśnie blatem korby... nie było przyjemnie No właśnie korby też są niebezpieczne.
Wawrzyniec Wiór Opublikowano 12 Kwietnia 2017 Opublikowano 12 Kwietnia 2017 Szprychy też - oko sobie można wydłubać. Najlepiej zakazać jazdy na rowerze, bo niebezpieczna. A tak w ogóle, to martwi mnie ładowanie przez producentów do wszystkich rowerów hamulców tarczowych. W moim przypadku, to po prostu zbędny gadżet.
de Villars Opublikowano 12 Kwietnia 2017 Opublikowano 12 Kwietnia 2017 ja jeżdzę w zasadzie tylko po suchym i zwykłe hamulce mi wystarczają, choć nie ukrywam - w szosie są słabsze niż w innych rowerach którymi jeździłem. Tarczówki z pewności bardziej skuteczne, ale estetycznie mi się nie komponują z szosą
Wiktor00863 Opublikowano 12 Kwietnia 2017 Opublikowano 12 Kwietnia 2017 2 minuty temu, Wawrzyniec Wiór napisał: martwi mnie ładowanie przez producentów do wszystkich rowerów hamulców tarczowych. W moim przypadku, to po prostu zbędny gadżet. No w twoim przypadku ale wielu osobom jest to potrzebne zwłaszcza na dużo większą siłę hamowania. 2 minuty temu, Wawrzyniec Wiór napisał: Szprychy też - oko sobie można wydłubać Możesz mi wytłumaczyć jak?
iza Opublikowano 12 Kwietnia 2017 Opublikowano 12 Kwietnia 2017 3 godziny temu, JacekD40 napisał: A wy koledzy co tym sądzicie ? jeśli zrobią to samo, co ze zmianą wielkości kół (a pewnie zrobią), to zapewne sprawa jest nieunikniona i tak się stanie, a my możemy sobie tu tylko gdybać niestety
MZoltowski Opublikowano 13 Kwietnia 2017 Opublikowano 13 Kwietnia 2017 (edytowane) To Wy chyba nigdy nie jeździliście w poważnym, sprawnym i szybko jadącym peletonie, skoro uważacie, że tarczówki są tak bezpiecznie... Jazda w grupie to przede wszystkim unikanie gwałtownych, nieprzewidywalnych zachowań, jedźcie na kole u kogoś, kto ciśnie na tarczach ca. 40 - 45 km/h i niech Wam przyhamuje tymi właśnie mocnymi hamulcami... Powodzenia. Ponadto testy w tunelach wykazały, że zestaw z hamulcami tarczowymi stawia około 16% większy opór aerodynamiczny w porównaniu do tradycyjnych hamulców. No i piszecie, że to niemożliwe, żeby hamulec tarczowy był niebezpieczny przy upadku... Ryan Trebon podczas przełajowych MŚ poważnie pociął sobie nogę o tarczę. Podobnie Francisco Ventoso niespecjalnie się zgadza, z przyczyn takich jak na zdjęciu poniżej : Do poczytania zostawiam też to : http://naszosie.pl/2016/04/14/uci-zawiesza-testy-hamulcow-tarczowych/ Edytowane 13 Kwietnia 2017 przez MZoltowski
Gość Opublikowano 13 Kwietnia 2017 Opublikowano 13 Kwietnia 2017 Ja ostatnio złożyłam nowy rower i zdecydowałam się na hamulce v-brake. Wydałam na nie podobną kwotę, jaką dałabym za hamulce hydrauliczne, ale przy mojej wadze (56kg) i jeździe głównie w suche dni, nie widzę powodu, aby ładować dodatkowe 0,6kg do roweru. Przy dobrze ustawionych v-brake'ach, dobrych klockach, klamkach i sztywnych ramionach, siła hamowania jest dla mnie wystarczająca. Do tego hamulce te są banalnie proste w obsłudze i co by się nie stało, jestem w stanie sama na trasie sobie z tym poradzić. Mój komplet, to Avid SD7, klocki Merida Hard i pancerze Jagwire Pro. Dobrze, że jest wybór, ale źle, jeśli producenci chcieliby zmuszać ludzi do jednego tylko typu hamulca.
MZoltowski Opublikowano 13 Kwietnia 2017 Opublikowano 13 Kwietnia 2017 1 minutę temu, Sziva napisał: Przy dobrze ustawionych v-brake'ach, dobrych klockach, klamkach i sztywnych ramionach, siła hamowania jest dla mnie wystarczająca. To tez jest celna uwaga, już pomijając prostotę w obsłudze. U mnie w czasówce V-Brake niemal zatrzymuje koło w miejscu, aż strach o to, czy opony nie zedrę. Awaryjne hamowanie przy prędkości około 42 - 44 km/h wypadło znakomicie i jeszcze rower zachował manewrowość
Roger Opublikowano 13 Kwietnia 2017 Opublikowano 13 Kwietnia 2017 Pamiętajcie, że poza znikomym procentem najlepszych kolarzy na świecie cała reszta nie ma nic do gadania jeśli chodzi o wybór sprzętu na którym będą się ścigali. Sponsor wskazuje, że mają jeździć na tarczówkach to będą jeździli na tarczówkach.
de Villars Opublikowano 13 Kwietnia 2017 Opublikowano 13 Kwietnia 2017 żeby się nie okazało, że za parę lat i my - amatorzy nie będziemy mieć nic do gadania, bo w sprzedaży będą tylko modele z tarczówkami. A jak będziesz chciał tradycyjne hamulce, to chyba ze szrotu, o ile w ogóle będzie się je dało zamontować. Nie mam zasadniczo nic przeciwko temu, że ktoś tarczówek używa, ale takiego ewentualnego przymusu w przyszłości się właśnie obawiam... 1
iza Opublikowano 13 Kwietnia 2017 Opublikowano 13 Kwietnia 2017 (edytowane) 1 godzinę temu, de Villars napisał: żeby się nie okazało, że za parę lat i my - amatorzy nie będziemy mieć nic do gadania, bo w sprzedaży będą tylko modele z tarczówkami. A jak będziesz chciał tradycyjne hamulce, to chyba ze szrotu, o ile w ogóle będzie się je tak stało się z rowerami 26 calowymi, tak się stanie z hamplami.... czy my jako amatorzy mamy w ogóle cokolwiek do gadania? Ze wszystkich stron będzie nagonka, że to konieczne, że dużo zmienia w kwestii bezpieczeństwa etc i część ludzi połknie haczyk, w dodatku w sklepach nie będzie fałek, więc druga część, i tak nic do gadania nie będzie miała. Potem będzie kolejna część rowerowa, którą "będzie trzeba" wymienić i w ten sposób nakręca się właśnie sprzedaż Edytowane 13 Kwietnia 2017 przez iza 1
Roger Opublikowano 13 Kwietnia 2017 Opublikowano 13 Kwietnia 2017 Cały świat tak działa Czy komuś potrzebne są telefony 4K z 25 megapixelowymi matrycami o powierzchni 1mm^2? Biznes sie musi kręcić bo inaczej firmy pobankrutują. 1
de Villars Opublikowano 14 Kwietnia 2017 Opublikowano 14 Kwietnia 2017 No to w takim razie będę zaprzysięgłym wrogiem tarczówek. Nienawidzę być po chamsku do czegoś zmuszany.
Innominates Opublikowano 15 Kwietnia 2017 Opublikowano 15 Kwietnia 2017 Dnia 12.04.2017 o 17:12, kavoo napisał: W niedzielę w Paris-Roubaix prawie wszyscy jechali z tarczówkami. Nieuniknione. UCI pozwoliła już na kolejne testy tarczówek?
Maki Opublikowano 16 Kwietnia 2017 Opublikowano 16 Kwietnia 2017 A co tak boicie się tych tarczówek. Jeśli będą w tej samej cenie co zwykłe to nie widzę powodu ich mieć.
Wawrzyniec Wiór Opublikowano 16 Kwietnia 2017 Opublikowano 16 Kwietnia 2017 Po prostu kolejna część wymagająca obsługi w serwisie, a zupełnie zbędna w normalnym użytkowaniu roweru. Niestety, już teraz wychodzi na to, że rower dla żony będę musiał składać, bo praktycznie ciężko znaleźć coś ze średniej półki na normalnych hamulcach.
PodajPanieGrabie Opublikowano 16 Kwietnia 2017 Opublikowano 16 Kwietnia 2017 Ktoś bardzo chce aby tarcze jeździły na szosie, w końcu to zawodowe teamy szosowe są najbardziej znane i to produkty reklamowane na ich sprzęcie są chętnie kupowane. Liczy się kasa i tylko kasa, żadne tam bezpieczeństwo.Wysłane z mojego LG-H850 przy użyciu Tapatalka
Chris Opublikowano 16 Kwietnia 2017 Opublikowano 16 Kwietnia 2017 Film przytoczony w tym temacie odnośnie bezpieczeństwa hamulców tarczowych, to totalna bzdura. Tu nie chodzi o cięcie jak piłą tarczową, taka tarcza przetnie skórę i mięśnie tylko pod wpływem nacisku. Skoro kierownica bez korka zabezpieczającego może wbić się w udo, to tak naprawdę taka tarcza może bez problemu wbić się w czaszkę.
JacekD40 Opublikowano 19 Kwietnia 2017 Autor Opublikowano 19 Kwietnia 2017 Dnia 16.04.2017 o 22:28, Chris napisał: Film przytoczony w tym temacie odnośnie bezpieczeństwa hamulców tarczowych, to totalna bzdura. Tu nie chodzi o cięcie jak piłą tarczową, taka tarcza przetnie skórę i mięśnie tylko pod wpływem nacisku. Skoro kierownica bez korka zabezpieczającego może wbić się w udo, to tak naprawdę taka tarcza może bez problemu wbić się w czaszkę. A klamko manetka wbić w oko i do mózgu. Jest tyle rzeczy niebezpiecznych w rowerze że tarcze na pewno nie są bardziej niebezpieczne.
de Villars Opublikowano 24 Kwietnia 2017 Opublikowano 24 Kwietnia 2017 Dnia 16.04.2017 o 12:13, Maki napisał: A co tak boicie się tych tarczówek. Jeśli będą w tej samej cenie co zwykłe to nie widzę powodu ich mieć. To nie kwestia strachu, tylko tego, że nie chcę być zmuszany do czegoś, a do tego to wszystko zmierza, że za chwilę (parę lat) nie będzie można kupić szosówki bez tarcz. Nie jestem technicznym specem od rowerów i jak przyjdzie co do czego z hamulcami, to prędzej coś podłubię w klasycznych hamulcach niż tarczach. Jednocześnie jestem w takiej sytuacji, że niedawno kupiłem używkę z zamiarem pojeżdżenia 2-3 lata na próbę, by się przekonać, czy mi to w ogóle przypasuje. Okazało się, że przypasowało, więc w przyszłości najprawdopodobniej będę na kupnie roweru nowego. I nie chciałbym żeby się okazało, że mam wybór ograniczony przez widzimisię producentów, którzy postanowili mnie uszczęśliwić na siłę... 1
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się