Korposzczur Opublikowano 11 Kwietnia 2017 Opublikowano 11 Kwietnia 2017 Hej. Śmigam na rowerze crossowym, a dokładniej na tym modelu. Wszystkie części są oryginalne. W maju jadę na maraton cross-country. Uczestniczyłem w tym samym wyścigu rok temu i rowerek dawał radę, ale w tym roku na trasie jest 2 razy więcej piachu. Pokażę kilka fragmentów. Wideo 1 słynny piaszczysty podjazd. Wideo 2 to samo, tylko więcej piachu. Jest też piaszczysty zjazd po korzeniach. Na siłę trasę da się pokonać crossem, ale w trudniejszych fragmentach nie da się jechać szybko. Myślę nad zmianą opon na typowo terenowe. Obecne są rozmiaru 700 x 42c i nie ma za wiele miejsca, aby założyć szersze. Pozostaje kwestia, jaki bieżnik na ten teren. Czy zmiana opon faktycznie w znacznym stopniu zwiększy przyczepność po piachu? Czy nie odbije się negatywnie na jeździe po lżejszym terenie, np. ściółce i płytach betonowych? Jakie modele opon polecacie do tego roweru, ewentualnie jakiego typu bieżnik?
alfine-11 Opublikowano 11 Kwietnia 2017 Opublikowano 11 Kwietnia 2017 (edytowane) Warto zmienić skoro bierzesz udział w zawodach jedyny problem w tym co tam zmieścisz w tym roku w swoim cross-ie zmieniam smart sam-y na SCHWALBE MARATHON MONDIAL 42-622 (28 x 1.60, 700x40C) RaceGuard Endurance Black-Reflex Size: ETRTO 42-622 (28 x 1.60 Inch) Typ: Wired Compound: Endurance Execution: RaceGuard Color: Black-Reflex Skin: Lite Weight: 650 g (23 oz) Pressure: 3.50 - 6.00 Bar (50 - 85 psi) Maximum load: 110 kg EPI: 67 Profil: HS428 Article number: 11100309 EAN: 4026495644471 Tube: 17, 19, 18, 19A Tobie proponuje zapoznać się z nową Smart Sam 2017 SMART SAM Previous ImageNext Image Size: ETRTO 42-622 (28 x 1.60 Inch) Typ: Wired Compound: Dual Execution: Performance Color: Black Skin: Lite Weight: 555 g (20 oz) Pressure: 3.50 - 6.00 Bar (50 - 85 psi) Maximum load: 110 kg EPI: 67 Profil: HS476 Article number: 11101135 EAN: 4026495790307 Tube: 17, 19, 18, 19A Edytowane 11 Kwietnia 2017 przez alfine-11 literówka 1
Gość Opublikowano 11 Kwietnia 2017 Opublikowano 11 Kwietnia 2017 witam. właśnie jestem po takim przejściu , z 28 cali na 29. felga koła jest taka sama 622 różnica jest tylko w oponach 29cali oznacza że opona jest wyższa i szersza ,więc nic nie stoi na przeszkodzie wymienić. Jedyną przeszkodą może być prześwit w widelcach ale to już musisz sprawdzić, u mnie się zmieściła KENDA Karma Sport 29x1.9 zresztą tutaj fotki na dole i odpowiem OPŁACA SIĘ niskie opory toczenia ,lekko i sprawnie pozdrawiam :
Korposzczur Opublikowano 11 Kwietnia 2017 Autor Opublikowano 11 Kwietnia 2017 Obawiam się, że 1.9" mogą ocierać o widelce, bo prześwit jest mały. Co do Smart Sam spotkałem się z negatywnymi opiniami. Marathon Mondial to raczej na lekki teren. A co sądzicie o Maxxis Crossmark lub Kenda Small Block? Ciężko będzie znaleźć rozmiar na mój rower. Na razie rozważam poniższe i szukam dalej: Schwalbe SmartSam 2017 Kenda Karma Sport (może nie wejść) Kenda Small Block (może nie wejść) Maxxis Crossmark (o ile znajdę rozmiar)
Przemo Opublikowano 12 Kwietnia 2017 Opublikowano 12 Kwietnia 2017 Przed zmianą upewnij się że w tylnych trójkątach masz wystarczająco dużo miejsca. Szczególnie na dole. 5 lat temu sam chciałem mojego Kross Evado 1.2 zmienić na MTB dodając opony 2.1" - skończyło się na rozczarowaniu jak okazało sie że ni jak opona nie ma miejsca na dole w tylnym trójkącie (przy supporcie). Efekt.... sprzedaż crossa i składanie 29" 1
Gość Opublikowano 12 Kwietnia 2017 Opublikowano 12 Kwietnia 2017 7 godzin temu, Przemo napisał: Efekt.... sprzedaż crossa i składanie 29" Czyli wyszło na dobre 16 godzin temu, Korposzczur napisał: Obawiam się, że 1.9" mogą ocierać o widelce, bo prześwit jest mały. Powiem tak żeby ułatwić sprawę , w tej oponie szerokość bieżnika to 5 cm i od felgi do końca bieżnika to też 5 cm przy pełnym napompowaniu opony do 5,5 bar . jeśli masz prześwit minimum 6 cm to będzie ok. ja mam trochę więcej. popatrz też na przednią przerzutkę potrafi niekiedy wchodzić troszkę w widelec.pozdrawiam
ludojad Opublikowano 12 Kwietnia 2017 Opublikowano 12 Kwietnia 2017 17 godzin temu, Korposzczur napisał: A co sądzicie o Maxxis Crossmark lub Kenda Small Block? Mam Small Block'a 29x1.9 w Crossowym Scott Sportster. Weszła na styk, ale pasuje i nie trze o nic, nawet w błocie jest ok. Toczy się ładnie w terenie. Na asfalcie to już zależy od ciśnienia, ale też ok. Warto dokładnie zmierzyć ile masz miejsca na dolnym widelcu. 1
Ewka Żalicka Opublikowano 13 Kwietnia 2017 Opublikowano 13 Kwietnia 2017 Dnia 11.04.2017 o 15:03, Jerzy napisał: KENDA Karma Sport 29x1.9 zresztą tutaj fotki na dole i odpowiem OPŁACA SIĘ niskie opory toczenia Jeśli ta opona ma niskie opory toczenia , to nie mam więcej pytań ;P 1
Gość Opublikowano 13 Kwietnia 2017 Opublikowano 13 Kwietnia 2017 1 minutę temu, Ewka Żalicka napisał: Jeśli ta opona ma niskie opory toczenia , to nie mam więcej pytań ;P no właśnie że ma i nadaje się idealnie , nie patrz na bieżnik ja mam 5,5 bar i śmigam w zróżnicowanym terenie. po prostu asfalt i szutry, jest lepsza niż założona w standarcie przez Winorę 28x1,6( już nie pamiętam nazwy) typowo crrosowe. ale to mogą być moje odczucia.pozdrawiam
Administrator SzajBajk Opublikowano 13 Kwietnia 2017 Administrator Opublikowano 13 Kwietnia 2017 Dnia 11.04.2017 o 21:43, Korposzczur napisał: co sądzicie o Maxxis Crossmark Te opony są moim zdaniem świetne. Na Killerze ciąłem przez piach za "dużymi kołami". Oczywiście na piachu liczy się bardziej szerokość oraz ciśnienie. 1
Eldo Opublikowano 13 Kwietnia 2017 Opublikowano 13 Kwietnia 2017 (edytowane) A nie brałeś pod uwagę kolego Continental Race King o szerokości 2" ? To chyba najlepszy kompromis pomiędzy oporami toczenia a jazdą w terenie. Na Marathonach raczej nie poszalejesz na piachu, można sobie tego typu opony zapodać na szutry, asfalt, leśne ścieżki i lekki (w miarę ubity) teren. Aktualnie mam założone Marathon-y z tym że Supreme i raczej o oporach toczenia i jakimkolwiek hałasie mowy tutaj nie ma ale tak jak wyżej napisałem, luźny i suchy piach to nie jest ich środowisko Racing King również mam i używam, opory toczenia bardzo małe (nawet na asfalcie przy ciśnieniu 2bar). W terenie (piach itp) dobrze sobie radzą. Mają gęsto rozmieszczony bieżnik co pozwala na "lekkie toczenie" przy hałasie w granicach rozsądku (na asfalcie). Edytowane 13 Kwietnia 2017 przez Eldo 1
Korposzczur Opublikowano 14 Kwietnia 2017 Autor Opublikowano 14 Kwietnia 2017 16 godzin temu, Eldo napisał: A nie brałeś pod uwagę kolego Continental Race King o szerokości 2" ? To chyba najlepszy kompromis pomiędzy oporami toczenia a jazdą w terenie. Na Marathonach raczej nie poszalejesz na piachu, można sobie tego typu opony zapodać na szutry, asfalt, leśne ścieżki i lekki (w miarę ubity) teren. Aktualnie mam założone Marathon-y z tym że Supreme i raczej o oporach toczenia i jakimkolwiek hałasie mowy tutaj nie ma ale tak jak wyżej napisałem, luźny i suchy piach to nie jest ich środowisko Mam wątpliwości, czy 2.0 wejdzie do tego roweru. Napiszę bez owijania w bawełnę - potrzebuję opon na nadchodzący maraton, czyli na piach, jaki widać na filmach w pierwszym poście. Jeśli popada, to zamiast piachu może być błoto. Kolejny maraton będzie w sierpniu, a może skuszę się na jakiś w czerwcu-lipcu. Race King na pewno lepiej sobie poradzą na piachu niż obecne crossowe, ale padło tutaj kilka propozycji i wszystkie warto rozważyć. Usystematyzuję moje oczekiwania: 1. Mają pasować do roweru (obecne opony 28" 1.65") 2. Przyczepność na piachu (aby dało się szybko jechać po piachu na równym, na podjazdach i zjazdach) 3. Przyczepność na błocie (w maju lubi padać) 4. Niskie opory toczenia 5. Niska waga (aby znacząco nie zwiększyć masy roweru) Crossmarków 1.9" raczej nie znajdę, bo już nie produkują. Zaryzykowałbym Smart Sam, bo jest rozmiar, ale spotykam się z negatywnymi opiniami „miałem 1 sezon i nigdy więcej, mój kolega miał takie same opinie i po roku się ich pozbyliśmy”. Nawet producent twierdzi, że to nie są opony do XC ani jazdy po piachu. Pomóżcie podjąć ostateczną decyzję.
lukaszko Opublikowano 14 Kwietnia 2017 Opublikowano 14 Kwietnia 2017 Polecam Smart sam 29x1.75. Do roweru crossowego to naprawdę najlepsze rozwiązanie. Dużo pewniej się jeździ niż na oponach które są standardowo montowane. Sam takie miałem w swoim zanim kupiłem mtb. Prawdziwych opon XC o szerokości 2.0 raczej nie założysz.Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka 1
Eldo Opublikowano 14 Kwietnia 2017 Opublikowano 14 Kwietnia 2017 (edytowane) Dobrze by bylo jak bys podał rozstaw widełek tylnego trojkata. Opony z reguły maja podana przyblizona szerokość w mm mozna by bylo coś dopasować. Przewinelo sie u mnie przez rower sporo opon 1,6...2,0 i 2,2" i wcale nie jest powiedziane ze kazda 2,0 bedzie miala ta sama szerokość. Ten wymiar by sie przydał Dla przykładu, widoczna na foto opona ma "zaledwie" 43mm szerokość i wyglada jak 1,6 caliwy slick a jest to 2" Marathon Supreme. Warto tez pomyslec o systemie tubeless gdzie mozna jezdzic na niskim cisnieniu co na pewno jest kozystne na piachu, błocie itp. Slick jest przeznaczony na ubite drogi, jednak przy 30psi potrafi niezle pojechac na luznej nawierzchni Edytowane 14 Kwietnia 2017 przez Eldo
Ewka Żalicka Opublikowano 14 Kwietnia 2017 Opublikowano 14 Kwietnia 2017 20 godzin temu, Eldo napisał: Aktualnie mam założone Marathon-y z tym że Supreme Proszę podaj szerokość tej opony jak używasz MARATHON SEPREME 26x2.00 . Nie jestem pewna czy nie będą za szerokie na mavica 317. Może by tak założyć wątek o REALNEJ szerokości OPON?
Eldo Opublikowano 14 Kwietnia 2017 Opublikowano 14 Kwietnia 2017 (edytowane) Marathon Supreme 26x2.0 na ciśnieniu 30psi w systemie TL w akcji 44 minuty temu, Ewka Żalicka napisał: Proszę podaj szerokość tej opony jak używasz MARATHON SEPREME 26x2.00 . Nie jestem pewna czy nie będą za szerokie na mavica 317. Może by tak założyć wątek o REALNEJ szerokości OPON? Proszę bardzo, oto realna szerokość opony (to ta najnowsza wersja w systemie TL) Może kolego warto przemyśleć taką opcję ? W teren obnizasz cisnienie na asfalt podnosisz i jesteś nadal na oponie crossowej Edytowane 14 Kwietnia 2017 przez Eldo
Ewka Żalicka Opublikowano 14 Kwietnia 2017 Opublikowano 14 Kwietnia 2017 Wyżej Napisałeś że ma 43mm, tu 47mm sama już nie wiem co myśleć ;P i to wszystko opony 2 cale.
Eldo Opublikowano 14 Kwietnia 2017 Opublikowano 14 Kwietnia 2017 (edytowane) Tak jak na zdjęciu 46,7mm dla opony 26x2.0 HS469 wcześniej sie troche pomyliłem mam sporo kpl opon na stanie ciężko zapamiętać kazda szerokość Przed 2.0 miałem 1,6" z tym ze ta starsza wersje. Edytowane 14 Kwietnia 2017 przez Eldo
Korposzczur Opublikowano 14 Kwietnia 2017 Autor Opublikowano 14 Kwietnia 2017 (edytowane) Jutro wykonam pomiary. Marathon Mondial to opona turystyczna i słabo nadaje się do XC. Jednak poza maratonami więcej jeżdżę po asfalcie. Niestety nie istnieją opony uniwersalne. Zatem trzeba mieć 2 zestawy opon (na asfalt i na piach) lub pójść na kompromis. A wtedy opona może okazać się do wszystkiego i do niczego - ani nie podjedziemy po piachu, ani nie pokonamy szybko zjazdu po piachu, ani nie pojeździmy po asfalcie z małymi oporami toczenia. Pomysł z niedopompowaniem opony jest słaby chociażby ze względu na konieczność użycia więcej mocy do napędzenia roweru. Ale to też zależy od warunków na wyścigu. Edytowane 14 Kwietnia 2017 przez Korposzczur
fala77 Opublikowano 15 Kwietnia 2017 Opublikowano 15 Kwietnia 2017 Obawiam się że nie masz wielu możliwości.Tu kombinowanie z bieżnikiem już na niewiele się zda.Potrzeba szerokości i małego ciśnienia.Ty jesteś ograniczony prześwitem w ramie.Pewnie że da się przez to przejechać ale będzie to dużo wolniejsze.Sam jeżdżę na crossie opony Schwalbe Smart Sam 1.6.Bardziej skupił bym się nad pracą techniczną.Ja sobie sam wypracowałem swoją na takie piechy z moim rowerem.Moim zdaniem rower crossowy ma taką przewagę jeśli to tak można nazwać że siedzisz na nim mniej pochylony.Ja całkowicie odciążam przednie koło i petarda na tył.Oczywiście koło z tyłu często ucieka ale trzeba cisnąć gdy przód prowadzi.Trzeba się pogodzić z tym że to nie MTB i kombinować.
lukaszko Opublikowano 15 Kwietnia 2017 Opublikowano 15 Kwietnia 2017 SS 1.6 a 1.75 to duża różnica porównywałem je i 1.75 jest już kruszą mieszanka. Myślę że w teren do Crossa nie znajdziesz nic lepszego. Ja też dużo po piachu jeździłem i jak na swoją szerokość dawała radę.Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka
fala77 Opublikowano 15 Kwietnia 2017 Opublikowano 15 Kwietnia 2017 (edytowane) Ogólnie rzecz biorąc ja osobiście nie narzekam.To i tak niebo a ziemia w porównaniu do semisliów.Z moich wyliczeń 1.75 mi nie wejdzie bo mam błotnik z tyłu z którego nie zrezygnuję ? Edytowane 15 Kwietnia 2017 przez fala77
lukaszko Opublikowano 15 Kwietnia 2017 Opublikowano 15 Kwietnia 2017 Ja gdzieś dawno pisałem na innym forum że przerabiałem błotnik żeby się zmieścił z opona 1.75. Pozatym zawsze jest opcja montażu błotników terenowych. Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka
Eldo Opublikowano 15 Kwietnia 2017 Opublikowano 15 Kwietnia 2017 (edytowane) 11 godzin temu, Korposzczur napisał: Pomysł z niedopompowaniem opony jest słaby chociażby ze względu na konieczność użycia więcej mocy do napędzenia roweru. Nie zgodze sie z tym, to jest wlasnie główna zaleta systemu tubeless jazda na niskim cisnieniu. Nie mówię tutaj o krytycznym flaku tylko o minimalnym zalecanym przez producenta (a nawet ciut nizej). Opona mtb czy krossowa z 2 barami a nie 3..4 to przepasc w terenie. O sile uzytej nie mowmy bo to jest indywidualny temat. Np taki Marathon Supreme gdzie producent zaleca 2,5-4bar ja robie po 100km trasy przy 2 barach z przodu 2,5 z tyłu po roznego typu drogach w tym przewaga asfaltu. Takie samo cisnienie mam z oponami Furious Fred 2,2" oraz Racing King 2,2" wszystkie kpl zalane mleczkiem. 3 godziny temu, fala77 napisał: Obawiam się że nie masz wielu możliwości.Tu kombinowanie z bieżnikiem już na niewiele się zda.Potrzeba szerokości i małego ciśnienia.Ty jesteś ograniczony prześwitem w ramie. Dokładnie 11 godzin temu, Korposzczur napisał: Niestety nie istnieją opony uniwersalne. Zatem trzeba mieć 2 zestawy opon (na asfalt i na piach) lub pójść na kompromis. Opon moze nie ma uniwersalnych ale system tubeless znacznie poszerza możliwości wlasnie ze wzgledu na jazde z niskim cisnieniem. Taki Marathon gdzie jest wszystkiego po trochu ogarnie na chwilę obecną sporo opon w systemie TL/UST. Edytowane 15 Kwietnia 2017 przez Eldo
Ewka Żalicka Opublikowano 15 Kwietnia 2017 Opublikowano 15 Kwietnia 2017 20 godzin temu, Eldo napisał: Proszę bardzo, oto realna szerokość opony (to ta najnowsza wersja w systemie TL) Wiesz może czy ta opona wersja drut ;P będzie dobra do mavica 317. Sprzedają je na alledrogo po 45 złoty 26x2.0. Obawiam się że może być za szeroka ;P
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się