Miloszs

RockShox sprężynowy czy SR Suntour powietrzny?

Rekomendowane odpowiedzi

Miloszs

Witam. Lepiej kupić amortyzator SR SUNTOUR XCR RL-R Air (29), 100mm, air / Speed Lockout czy ROCKSHOX XC 30?

Edytowane przez Miloszs
  • Pomógł 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
samuel_87

powietrzny , po pierwsze niższa waga , po drugie powietrzny dostosujesz do swojej wagi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wiktor00863

Według mnie zdecydowanie Suntour powietrzny :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
nonz

Suntour wygrywa to zestawienie :D

Marka przeszła długą drogę aby ich widelece nie odbiegały znacznie od konkurencji. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Sziva

Powietrzny dużo lepiej ustawisz pod siebie, a przy sprężynie za dużego pola do manewru nie ma.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
alfine-11

Amortyzator sprężynowy oficjalnie powinien mieć nazwę "UGINACZ" bo i tak serwisanci rowerowi określają ten typ ( ALE NIE WSZYSCY ) ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Eldo

Zgadzam się ze wszystkimi wypowiedziami wyżej, amortyzator = komora powietrzna ! Wszystko inne to "uginacze" i najlepiej spisują się gdy są zblokowane ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
SpiderMAN

Panowie nie gadajcie proszę, że tylko powietrze ;-)

Owszem jest bardziej konfigurowalne, ale nie w tej konkretnie wersji najtańszej od SR.

Mam XC30 w wersji sprężynowej i tak pracującego amorka dawno nie miałem.

Na wadze mi bardzo nie zależy, a sztywność tego amorka jest wystarczająca do mojego dość agresywnego stylu jazdy (nie omijam dziur).

Wybiera wszystko co potrzeba, co więcej porównując go z poprzednim SR Raidon AIR R-L z 2006 to raczej sprężyna mi się lepiej sprawuje, lepiej wybiera małe nierówności.

Powietrzniak owszem, ale jak nie ważysz 90+ ;-)

 

Podsumowując.

XC-R AIR R-L to jest najniższy możliwy model.

Ja bym nie brał taniego powietrzniaka od SR, a jak coś to celował bym w poziom Raidon/Epicon.

W tym wypadku ta różnica w cenie między XC-R i Raidon jest również widoczna w jakości.

Z tych dwóch wymienionych amorków XC30 polecam.

 

Pozdro.

Edytowane przez SpiderMAN
  • Pomógł 4

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Miloszs

Dzięki wszystkim za odpowiedź

  • Pomógł 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Miloszs

A może ROCKSHOX RECON SILVER TK

  • Pomógł 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
SpiderMAN

Podepnij się, bo temat o Reconie już jest... A tak się zrobi śmietnik :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Sziva
Dnia 11.04.2017 o 07:39, SpiderMAN napisał:

Panowie nie gadajcie proszę, że tylko powietrze ;-)

Owszem jest bardziej konfigurowalne, ale nie w tej konkretnie wersji najtańszej od SR.

Mam XC30 w wersji sprężynowej i tak pracującego amorka dawno nie miałem.

Na wadze mi bardzo nie zależy, a sztywność tego amorka jest wystarczająca do mojego dość agresywnego stylu jazdy (nie omijam dziur).

Wybiera wszystko co potrzeba, co więcej porównując go z poprzednim SR Raidon AIR R-L z 2006 to raczej sprężyna mi się lepiej sprawuje, lepiej wybiera małe nierówności.

Powietrzniak owszem, ale jak nie ważysz 90+ ;-)

Trzeba jeszcze sobie uświadomić to, że w przypadku amortyzatorów sprężynowych, sprężyna powinna być dobrana do wagi. Na twardej sprężynie świetnie będzie się jeździć osobie powyżej 90kg, a fatalnie komuś, kto ledwo do 60kg dobija. I na odwrót.

  • Pomógł 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Korbadeusz

Posiadam Suntoura Raidona X3 Air z blokadą w manetce z roku 2012. Co mogę powiedzieć? Wciąż działa. Jest to konstrukcja bardzo prosta (komora powietrzna to kartridż nierozbieralny, prawa laga, pompowany od dołu). Co prawda dwa razy w roku zaglądam do niego, czyszczenie, nowe smary. Jakiś czas temu wymieniłem uszczelki kurzowe, oraz dodatkowo dodałem gąbki smarujące których w standardzie poprostu nie bylo. Powietrze trzyma, aczkolwiek w zimę robi się miekki ;-) Jestem bardzo zadowolonym użytkownikiem, może dlatego bo troszkę o niego dbam. Ale za tą cenę, jakość pracy (pracuje naprawdę fajnie, cisnienie ok.110psi dla mojej wagi 84kg). Nie wiem jak jest z niższymi modelami powietrzniaków Suntoura, ale Raidona mogę polecić. 

  • Pomógł 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Sethlo

Żona ma w treku 29cali RS xc30, odradzam odrazu, kultura pracy jak stary suntour, sztywność tragiczna, tłumienie powrotu cos dziala ale pokretlo obraca sie w ten sposob ze boje sie go ruszac, jedynie kompresja z blokada dziala znosnie, dodam ze jest malo uzywany i chodzil tak od poczatku

Sent from my SM-G920F using Tapatalk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Maki
Dnia 11.04.2017 o 00:14, alfine-11 napisał:

Amortyzator sprężynowy oficjalnie powinien mieć nazwę "UGINACZ" bo i tak serwisanci rowerowi określają ten typ ( ALE NIE WSZYSCY ) ;)

Nie zgodze sie. Sprezynowe rockshox sa bardzo dobrze dzialaja. Ja jestem bardzo zadowolony. 

  • Pomógł 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
alfine-11

@Maki cieszy mnie , że jesteś bardzo zadowolony ze swojego amortyzatora ma on przecież i inne zalety niż tylko dobre działanie jest tańszy w zakupie i serwisowaniu i nie wymaga pompki oraz posiada mniej elementów do zepsucia się

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Maki

I ogromna zaleta to tanie serwisowanie i miej elementow do zepsucia. 

Dlatego jak bede kupowal nowy rower to prawdopodobnie bede mnial RS xc30 bo produceci daja te amorki do rowerow za 3-4tys.zl.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Fenthin

Większość kosztów serwisowania to zabawa z rozebraniem i złożeniem widelca  oraz tłumikiem i jego awariami, a tego i tak nie ominiesz. Konstrukcja sprężyn powietrznych to, w większości, też nie żadna kosmiczna technologia. Komora pozytywna, sprężyna lub komora negatywna, kilka o-ringów za w sumie kilka złotych i temat skończony.

Edytowane przez Fenthin

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Franz Mauer
Dnia 10.04.2017 o 22:39, samuel_87 napisał:

powietrzny , po pierwsze niższa waga , po drugie powietrzny dostosujesz do swojej wagi

W rock Shox XC 30 też można wyregulować naprężenie wstępne sprężyny! :) Ale rzeczywiście powietrzniak SR Suntour to zdecydowanie lepsze rozwiązanie :)

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
barti

Ja wybrałem RS XC30. Po pierwsze nie mam zaufania do Santoura, po drugie RS są ładniejsze, a po trzecie to chyba do jazdy po lesie i w średnim terenie wystarczy w zupełności :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Red

A jak z blokadą w XCR? Bo niestety ale bardzo lubię Turnkey'a

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Franz Mauer
Napisano (edytowane)
Dnia 11.4.2017 o 07:39, SpiderMAN napisał:

Panowie nie gadajcie proszę, że tylko powietrze ;-)

Owszem jest bardziej konfigurowalne, ale nie w tej konkretnie wersji najtańszej od SR.

Mam XC30 w wersji sprężynowej i tak pracującego amorka dawno nie miałem.

Na wadze mi bardzo nie zależy, a sztywność tego amorka jest wystarczająca do mojego dość agresywnego stylu jazdy (nie omijam dziur).

Wybiera wszystko co potrzeba, co więcej porównując go z poprzednim SR Raidon AIR R-L z 2006 to raczej sprężyna mi się lepiej sprawuje, lepiej wybiera małe nierówności.

Powietrzniak owszem, ale jak nie ważysz 90+ ;-)

 

Podsumowując.

XC-R AIR R-L to jest najniższy możliwy model.

Ja bym nie brał taniego powietrzniaka od SR, a jak coś to celował bym w poziom Raidon/Epicon.

W tym wypadku ta różnica w cenie między XC-R i Raidon jest również widoczna w jakości.

Z tych dwóch wymienionych amorków XC30 polecam.

 

Pozdro.

Co masz na myśli łącząc powietrzniaka z waga powyżej 90 kg?

Przeciętny "sprężynowiec" nigdy nie uzyska takiej jakości pracy jak dobrze ustawiony powietrzniak. Jedynym rozwiązaniem jest eksperymentowanie z doborem sprężyny o konkretnych parametrach :) - tylko kto się w to bęzie bawił.

Edytowane przez Franz Mauer

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
SpiderMAN
Napisano (edytowane)

No w sumie to miało być 100+, trochę ważyłem i SR Raidon musiałbyć mocno dowalony powietrzem, żeby uniknąć zbyt dużego SAGu.

A co za tym idzie ciśnienie w komorach na obu lagach było bliskie granicznemu, przez to amorek był twardy, nieczuły na małe nierówności, dośc szybko także wytarły się lagi mimo stałego dbania o czystość amorka.

Jak dla mnie w tej cenie sprężyna to lepsza propozycja.

 

 

Edytowane przez SpiderMAN

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Franz Mauer
29 minut temu, SpiderMAN napisał:

No w sumie to miało być 100+, trochę ważyłem i SR Raidon musiałbyć mocno dowalony powietrzem, żeby uniknąć zbyt dużego SAGu.

 

Ja ważę 101 kg i z ustawieniem żadnego powietrzniaka nie miałem najmniejszego problemu, a do tego zauważyłem fajną kulturę pracy amora pod tak ciężkim tyłkiem jak mój ;)

Z tym jest trochę jak z samochodem. Mam małe i dość lekkie auto i dobre amortyzatory, ale jak jadę na pusto to mam wrażenie że one nie działają. Prawie każda nierówność odczówam na plombach zębów. Dopiero jak mam co najmniej jednego, dwóch pasażerów to kultura uginania się jest mocno odczuwalna na plus. Chyba zacznę jeździć z wrokiem ziemniaków w bagażniku :)

  • Pomógł 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
SpiderMAN

Albo z workiem cementu w plecaku ;)

Ja ciułam na jakieś dobre fajne powietrze :P

Może za dwa sezony zmienię :P

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.