Skocz do zawartości

KROSS LEVEL B8 2017 / Stylowy XC 29er - 1x11 SLX


Mustache

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Od dłuższego czasu nosiłem się z zamiarem zmiany roweru. Na początek chciałem zrobić jakiś projekt składany osobno ale szybko z tego zrezygnowałem stwierdzając , że przy obecnych wyprzedażach jesiennych wydałbym 2x więcej na te same podzespoły.

Długo szukałem. Chciałem oczywiście HT 29er, najlepiej lekki alu z dobrym osprzętem ze średniej półki. Zastosowanie – amatorskie zawody XC, szybka jazda po pagórkowatym lesie.

Moje wymagania sprzętowe jakie miał spełniać rower:

  • sztywne osie
  • napęd 1x … (nigdy nie lubiłem przedniej przerzutki, sporadycznie używałem)
  • taperowana główka ramy
  • suport Press Fit
  • amorek Reba lub równoważny

I teraz zaczęło się. Przez miesiąc przejrzałem chyba wszystkie marki świata. Łącznie z jakimiś niszowymi z Australii. Najgorzej wypadały niemieckie marki typu Cube, Fokus itp. Do rowerów na cienkich ośkach ładują osprzęt XT, każą za to płacić 6 tys i myślą ze człowiek się nabierze. Ale nie tylko bo Specialized tez tak robi i masa innych. Trafiłem w końcu na polskiego Krossa. Powiem szczerze, że brałem ich od początku po ostatnich sukcesach Majki w olimpiadzie i Jolandy w Mistrzostwach Świata ale gdzieś była ta mała niepewność.

Z gamy Krossa do gustu przypadł mi Level B8 2017. Na ten rok poprawili ramę, zmniejszyli rozmiarówkę i nadali typową wyścigową geometrię. Spodobała mi się kolorystyka, wygładzanie spawów, fakt ze rower jest polski ( nie jestem zagorzałym prawdziwym patriota ale uważam, że warto iść w rodzime jeśli jest na światowym poziomie). Mogłem go mieć już poniżej 4 tyś. Dokładnie o 22% mniej niż cena katalogowa (5tys). Za ta cenę nic innego nie dostałbym z takimi technologiami i osprzętem  z 5 letnia gw.

I tak. Najważniejsze cechy i wrażenia po 300 km przejechanych od zakupu:

RAMA DESIGN I WYKONANIE – rower wygląda niesamowicie na żywo, bardzo elegancki i robi wrażenie. Jakość wykonania nie budzi żadnych zastrzeżeń. Każdy spaw idealny, w górnej części wygładzony. Sama rama potrójnie cieniowana, dosyć lekka z alu Ultralite – waga ponoć ok 1.7 kg. Jednocześnie dosyć sztywna. Ważę 100kg i rower nie pływa. Do tego taperowana główka na sterach maszynowych. Z tyłu sztywna oś 12x142 robi niesamowita różnicę przy przesiadce z cienkich osiek. Przy mojej wadze to zbawienie. Wybrałem rozmiar L 19” (wzrost 186 cm) – jest ideał.

AMORTYZATOR – RockShox Reba RL 100mm - zależało mi aby to była Reba, a nie Recon. Ze względu na wagę przede wszystkim (400g mniej) oraz zastosowane technologie. Blokada na goleni. Brak w manetce mi nie przeszkadza. Oczywiście sztywna oś 15x100 (obie osie na RockShox Maxle). Po ustawieniu SAGu widelec jest nieporównanie lepszy od Recona (miałem w starym rowerze). Świetnie wybiera, jest sztywny. Regulacja Rapid Recovery dopełnia całości.

NAPĘD – Shimano SLX M7000 1x11. Podoba mi się to, iż cały napęd bazuje na grupie SLX. Bez oszczędzania. Od przerzutki przez korbę, kasetę, łańcuch po manetkę. Generalnie napęd to kopia XT M8000.

Korba przebija wyglądem XT czy nawet XTRa. Jest niesamowita. Oczywiście trochę cięższa od wymienionych. 34 zęby na korbie sa optymalne dla mnie. Razem z kasetą 11-42T pozwala idealnie dobrać przełożenie. Wykonana w sys Hollowtech II

Przerzutka tylna z Shadow+ łańcuch utrzymuje na swoim miejscu i jest precyzyjna jeśli chodzi o zmianę przełożeń.

Manetka z funkcją zmiany o 3 zębatki „do góry” czyli na niższe przełożenie. Pomaga przy tak dużej kasecie. Niestety nie ma Dual – Release czy zmiany o kilka przełożeń „na dół”.

Suport - Shimano Press Fit BB-MT500 – bez zastrzeżeń – nie trzeszczy, nie zgrzyta. Kręci korbą i spełnia zadanie.

Napęd działa precyzyjnie. Zęby w jednoblatowej korbie narrow-wide trzymają łańcuch na miejscu. Nie ma pisków, zgrzytów czy tym podobnych. Wszystko z japońską precyzją :P Druga sprawa Shimano gwarantuje tanią eksploatację i kompatybilne części z innych grup – to ważne przy rozbudowie ( m.in. dlatego nie wziąłem Levela B7 z napędem Sram NX 1x11)

Czy napęd 1x jest dla każdego? Na pewno nie. Dla mnie jest zaletą gdyż tak jak pisałem wcześniej – nie trawię przednich przerzutek, zawsze z oporami ich używałem i 1x to dla mnie zbawienie. Ale oczywiście dla osob ze słaba nogą nie polecam.

KOŁA – Obręcze WTB STP i19 są sztywne jak na moją wagę. Nie odczuwam pływania. Oczywiście mogłyby być 23mm średnicy wewn.

Piasty - Deore HB-M618 – poprawne, tanie w eksploatacji. Lepsze nie potrzebne.

Opony - Schwalbe Rapid Rob 29"x2.1" – i tu największa wada. Cienkie i ciężkie druciaki (szerokość po zmierzeniu 47mm), które nie trzymają w ogóle. Do kosza od razu po zakupie. Wymieniłem na sprawdzone od lat przeze mnie zwijane Conti X-King 2.4 (szerokość realna 55 mm) waga 720g. Świetnie trzymają i nie generują dużych oporów.

HAMULCE - Shimano BR-M395 – przód 180mm, tył 160mm (same tarcze SLX SM-RT64). I tu największe zaskoczenie. Sporo się naczytałem ze na hamulcach zaoszczędzono i nie hamuje to w ogóle. Otóż hamuje i to dobrze! Przy mojej wadze nie zauważyłem fadingu. Tak jak chcę i gdzie chcę tak się zatrzymam. Może dla zawodowców na maratonach to za mało ale do mojej jazdy na razie starczy.

SIODŁO I RESZTA – byłem przekonany, że siodło Krossa od razu pojdzie do wymiany ale o dziwo nie. Przylega świetnie i jest wygodne. Pewnie dla osob przesiadających się z trekkingowego roweru będzie nie do przyjęcia ale dla mnie jest ideał.

Reszta podzespołów Krossa jak kierownica, mostek, sztyca, gripy jest poprawna i tyle w temacie. Gripy silikonowe dobrze trzymają. Jeżdżę w rękawiczkach zawsze wiec nie wiem czy się łatwo brudzą.

GENERALNIE  z zakupu jestem mega zadowolony. Polecam tego średniaka wszystkim, którzy chcą już coś lepszego ale nie widzą sensu kupowania taniego karbonu na słabym osprzęcie. Waga roweru 12,5 kg

MODY przyszłościowe:

- hamulce jak te się zjadą – pewnie na SLXy

- manetkę na XT jeśli będzie mi bardzo brakować Dual – Release

- obręcze na rozmiar wewn min 23mm

- wywalenie dętki i zalanie mlekiem

- pedały SPD – muszę wymontować ze starego, na foto jeszcze platformówki  gratisowe od sklepu.

 

FOTKI starałem się wykonać szczegółowo z racji tego, iż sam gdy szukałem roweru spotykałem się z marnymi zdjęciami na stronach producentów czy tez sklepów. W opisie nie było nic na temat np. sztywnych osi a z małego foto nie szło wywnioskować jak jest w rzeczywistości.

Hd3crou.jpg TkwwIFI.jpg Y4B1m1Y.jpg IHv3RNY.jpgAhZkKhS.jpg

IMG_20171004_121356.jpg IMG_20171004_123251.jpg IMG_20171004_124359.jpg IMG_20171004_130707.jpg IMG_20171004_133339.jpg IMG_20171004_133409.jpg IMG_20171004_143903.jpg IMG_20171008_144907.jpg IMG_20171008_144931.jpg IMG_20171008_144941.jpg IMG_20171008_145012.jpg IMG_20171008_145024.jpg IMG_20171008_145045.jpg IMG_20171008_145132.jpg IMG_20171008_145204.jpg IMG_20171008_145309.jpg IMG_20171008_145330.jpg IMG_20171008_145347.jpg IMG_20171008_145407.jpg IMG_20171008_145427.jpg IMG_20171008_145452.jpg IMG_20171008_145521.jpg IMG_20171008_145548.jpg IMG_20171008_145549.jpg IMG_20171008_145634.jpg IMG_20171008_145719.jpg IMG_20171008_145749.jpg IMG_20171008_145804.jpg IMG_20171008_145824.jpg IMG_20171008_145843.jpg IMG_20171008_145911.jpg IMG_20171008_145930.jpg IMG_20171008_150100.jpg IMG_20171008_150110.jpg IMG_20171008_150210.jpg IMG_20171008_150316.jpg IMG_20171008_150326.jpg IMG_20171008_150340.jpg IMG_20171008_150401.jpg IMG_20171008_150455.jpg IMG_20171008_150602.jpg IMG_20171008_150614.jpg IMG_20171008_150638.jpg IMG_20171009_200712.jpg IMG_20171009_201145.jpg IMG_20171009_201211.jpg IMG_20171016_125654.jpg

Edytowane przez Mustache
fotki
  • Lubię to! 2
Odnośnik do komentarza

Bardzo fajny sprzęt w tej cenie, specyfikacja robi wrażenie :)

Miałem nie tak dawno podobny dylemat zakupowy i postawiłem na Speca ze względu na ramę. Sztywne ośki fajna sprawa, ale nie dyskredytowałbym klasycznego zacisku bo to rozwiązanie sprawdza się dalej nawet na poziomie zawodniczym.

Edytowane przez cieq
Odnośnik do komentarza

dzieki za mile slowa. ale zacisk nawet na poziomie zawodniczym juz odszedl do lamusa. ze szybkosc wymiany kola? bo ja nie widze innych zalet.

Wysłane z mojego SM-N7505 przy użyciu Tapatalka



dzieki za mile slowa. ale zacisk nawet na poziomie zawodniczym juz odszedl do lamusa. ze szybkosc wymiany kola? bo ja nie widze innych zalet.

Wysłane z Android OS






Wysłane z mojego SM-N7505 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza

Bardzo fajny rower. Jednak mam uwagę odnośnie tego co napisałeś o amortyzatorach. Różnica wagowa 400g mogłaby dotyczyć tylko Recona ze stalowymi goleniami górnymi (Silver),bo różnica miedzy Rebą a Reconem Gold wynosi średnio 180g (w  porywach 200g) ;)

Tak czy inaczej, też wybrałbym REBĘ :)

Odnośnik do komentarza
33 minuty temu, Antyszprycha napisał:

@cieq na zacisku zawodowcy jeździli latami więc spokojnie z tą walką zacisk versus sztywna oś :) Nie jeden amator na zacisku łyknie z powodzeniem panów ze sztywną osią !

a to oczywista sprawa ze niejeden amator na sprzęcie za 1500 łyknie pana na karbonie za 20 tys. rozmawiamy bardziej o wadach zacisku i tego ze producenci naumyślnie ładują do rowerow zacisk aby napedzic koniunkturę sprzedażową, a nie dlatego zeby sie kolo szybciej sciągało na zawodach.

18 minut temu, Franz Mauer napisał:

 o amortyzatorach. Różnica wagowa 400g mogłaby dotyczyć tylko Recona ze stalowymi goleniami górnymi (Silver),bo różnica miedzy Rebą a Reconem Gold wynosi średnio 180g (w  porywach 200g) ;)

Tak czy inaczej, też wybrałbym REBĘ :)

oczywiście mialem na mysli Silvera, czyli najpopularniejszy amor w tej klasie cenowej

Odnośnik do komentarza
25 minut temu, Mustache napisał:

rozmawiamy bardziej o wadach zacisku i tego ze producenci naumyślnie ładują do rowerow zacisk aby napedzic koniunkturę sprzedażową, a nie dlatego zeby sie kolo szybciej sciągało na zawodach.

Tylko, że producentom amortyzatoróœ np. taki DT SWISS zrobił psikusa wypiszczając na rynek thrubolty RWS o śr. 10mm, które mocno usztywniają konstrukcjękoła i roweru i wcale nie trzeba do tego zmieniać amortyzatora :) Oczywiście wymaga to piasty z odpowiednim kapslem, ale jest to zdecydowanie tańsze niż nowy amor pod sztywną oś. 

Odnośnik do komentarza

jako półsrodek RWSy oczywiscie sa lepsze niz 5mm zacisk szczegolnie w porownaniu cenowym wzgledem wymiany koncowek piasty. wg mnie jest to mający sens biznes, a jesli patrzec na temat bezkompromisowo to jednak amorek 15mm, rama 142x12mm i po sprawie.

Odnośnik do komentarza

Wg mnie wsadzanie sztywnej osi 15mm do roweru XC mija się z celem. To jest jak wybranie się na polowanie na kaczki z armatą. 12mm to jest wystarczająco sztywno, a od 10 do 12 mm niedaleko ;) Pewnie jak ktoś zanosi się z zamiarem zmiany amora i stac go na nowe koła to też szedłbym w rasową sztywną oś.

Odnośnik do komentarza

Gratuluję pięknego sprzętu, tym bardziej, że sam mam B8 ale 2016. To mój pierwszy "lepszy" rower więc nie mam porównania z Rebą ale na Recona się nie skarżę. Napęd GX też chodzi ładnie, a jedyne co mnie stresuje to hamulce. Spodziewałem się czegoś lepszego po przesiadce z v-brake. Nie wiem, czy to wina modelu, czy może mój singlowy przypadek. 

1 godzinę temu, Łabędź napisał:

Obłędnie wygląda ta maszyna. 

No popatrz, a mnie żona marudzi, że taki nudny ten rower, koloru jakiegoś brakuje... 

Odnośnik do komentarza
9 minut temu, dudezm napisał:

No popatrz, a mnie żona marudzi, że taki nudny ten rower, koloru jakiegoś brakuje... 

Tak to już jest z tymi żonami, u nich to wszystko musi być kolorowe i inne niż inni mają, bo przecież 2 hopa nie może jeździć na takich samych rowerach.

Odnośnik do komentarza

Kumpel zamówił sobie B8 takiego samego... Dzisiaj oglądałem, te hamulce tylko burzą klarowny obraz całości...

Może i są wystarczające, tego nie wiem, kumpel jeszcze za mało przejechał...

Jakby były choć BR-M615... już by było moim zdaniem ok.

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza

Problemem tych hamulców jest to, że klamki są dwupalcowe i rzeczywiście dla cięższych osób niewystarczające.

Ja na zjazdach w Jeleniej Górze (podczas Bikemaratonu) musiałem mocno je dwoma palcami cisnąć.

Po zmianie na xt m8000 nie mam już problemów z hamulcami.

 

Poza tym rower jest super. W 2018 Level 8.0 jest gorzej wyposażony (recon).

Edytowane przez wgi
Odnośnik do komentarza
W dniu 25.10.2017 o 16:13, wgi napisał:

Problemem tych hamulców jest to, że klamki są dwupalcowe i rzeczywiście dla cięższych osób niewystarczające.

Ja na zjazdach w Jeleniej Górze (podczas Bikemaratonu) musiałem mocno je dwoma palcami cisnąć.

Po zmianie na xt m8000 nie mam już problemów z hamulcami.

 

Poza tym rower jest super. W 2018 Level 8.0 jest gorzej wyposażony (recon).

To nie tak...

Ilość palców owszem ma znaczenie, ale te hamulce to Kross poleciał po bandzie, wpakowanie BR-M396 gdzie za 250zł więcej mamy komplet BR-M615 (już z servowave) to moim zdaniem ewidentnie robota księgowego.

Zamontuj dowolne półtora-palcówki z servo-wave... Zobaczysz kolosalną różnicę... tutaj sam to potwierdzasz...

Te hamulce są po prostu za słabe do aspiracji roweru, które biorą się z geometrii i napędu.

 

 

Odnośnik do komentarza

panowie nie ma sie co spinac. zauwazcie, ze rowery w tej cenie sa na reconie silver, maja naped sztukowany z przewaga deore, cienkie oski. B8 2017 jest bdb stosunkiem ceny do jakosci. zawsze moze cos byc lepsze i drozsze. heble wcale nie sa zle. hamuja calkiem dobrze. zreszta latwiej wymienic heble jak sie zjadą niz amor czy napęd czy rame.

Wysłane z mojego SM-N7505 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...