Skocz do zawartości

Cube Attention 29er [2016] czyli pizzowy Kubek


pizzaq

Rekomendowane odpowiedzi

Czołem wszystkim, niniejszym przedstawiam mój pojazd czyli Cube Attention 2016 29er rama rozmiar 23. Po pozbyciu się 18 lat temu górala na 26' twierdziłem że już na górala więcej nie wsiądę. Nie dlatego że nie lubię, ale przy wzroście 195 cm. taki rower jest nieco wiotki i docelowo niezbyt wygodny. W 2015 zacząłem jeździć na potęgę na trekkingu, po czym w końcu spróbowałem 29 i po 1 dniu testów Scotta Sparka wiedziałem że muszę mieć tego typu rower, tylko w innej konfiguracji ramy i hardtaila. No i padło na Cube.

 

Standardowa specyfikacja:

RAMA Aluminium Lite, AMF, Internal Cable Routing, Easy Mount Kickstand Ready

KOLOR black´n´green

WIDELEC Rock Shox XC 30 TK Coil, 100mm, Remote Lockout

ŁOŻYSKA STEROWE FSA No.10, Semi-Integrated

WSPORNIK KIEROWNICY CUBE Performance Stem, 31.8mm

KIEROWNICA CUBE Rise Trail Bar, 700mm

GRIPY CUBE Performance Grip

PRZERZUTKA TYŁ Shimano XT, RD-M781-DSGSL, Shadow, Direct Mount, 10-Speed

PRZERZUTKA PRZÓD Shimano Deore FD-M611 Downswing, 31.8mm

MANETKI Shimano Deore SL-M610, Rapidfire-Plus

HAMULCE Shimano BR-M355, Hydr. Disc Brake (160/160)

KORBA Shimano FC-M523, 40x30x22T, 175mm

KASETA Shimano CS-HG50, 11-36

ŁAŃCUCH Shimano CN-HG54

OBRĘCZE CUBE ZX24

PIASTA PRZÓD Shimano HB-M3000

PIASTA TYŁ Shimano FH-M3000

OPONY Schwalbe Smart Sam, Active, 2.25"

PEDAŁY CUBE PP MTB

SIODŁO CUBE Active 1.1

SZTYCA PODSIODŁOWA CUBE Performance Post, 27.2mm

ZACISK PODSIODŁOWY CUBE Varioclose, 31.8mm

WAGA 13.4 kg

Sprzęt odebrałem 25 marca, od tego czasu przejechałem nieco ponad 2500 km. Kilka modyfikacji zostało wprowadzonych: 

-mostek wymieniony na regulowany PROMAX (problemy z kręgosłupem wymuszają wyprostowaną pozycję i seryjny mostek był zbyt niski). Niestety do mojej jazdy okazał się być za słaby, a że był źle skręcony to dostał luzów. Wyleciał i od wczoraj mam mostek Author +35 stopni 110 mm. Dużo wygodniej;

-pedały zmienione na Shimano SPD M-520 z butami Shimano M-089, sporadycznie używane z adapterami SMPD22 (dają radę);

-dołożone rogi Topeak Bar'n'Mirror. Zaliczyły kilka gleb, poobcierane, ale nic się nie odłamało, szyby lusterek całe mimo dwóch twardych szlifów na asfalcie (róg krzesał iskry przez jakieś 5 m.).

-jako że jeżdżę przez cały rok, ale czas mam głównie wieczorami więc zainwestowałem w oświetlenie. Z poprzedniego roweru przywędrowała latarka FalconEye EL-300 przerobiona na zasilanie ogniwem 18650 oraz po stracie tylnej założona MacTronic RedLine (niesamowicie jasna). Dodatkowo na kasku czołówka z Biedronki.

-licznik Sigma BC16.12 STS z dołożonym czujnikiem kadencji.

Poza tymi zmianami nie planuję modyfikacji o ile coś nie będzie wymagało wymiany. Biorę pod uwagę wymianę napędu z 3x10 na 2x10 (gdy zarżnę korbę) oraz przedniego widelca na powietrzny o ile tego zdemoluję... 

b7e63ad438536215med.jpg

10e98d54de6e0062med.jpg

15e6ec0cff2cf55cmed.jpg

2485a16d936430fbmed.jpg

b70160fe9863da1cmed.jpg

Zmiany, zmiany, zmiany....

Nowy napęd: 2x10 korba Deore FC M6000 36-26, kaseta CS-HG50, 11-36, łańcuch SN-HG54 (poleciałem budżetowo, chciałem XT, ale brak perspektyw na wpływy więc jest co jest-napęd domagał się wymiany, a to się mieściło w budżecie), przerzutka przednia została stara, ma tylko wymienioną linkę. Gripy wymienione na piankowe KELLYS. Przeczyszczony, wyregulowany (były już luzy na sterach i tylnej piaście). Jutro dokładniejszy test-dzieciaki samochodem do szkoły, po czym rowerem przez Las Kabacki do pracy, po czym powrót po młodego do szkoły. Juz teraz na krótkiej przejażdżce wokół osiedla zauważyłem że jest sztywniej i dużo ciszej.

Dodatkowo na stałe zagościło siodełko Selle Italia G2 Gel.

Zmiana w kokpicie: powrót fabrycznego mostka, przestawiony w negatyw i opuszczony o jedną podkładkę. I nagle okazuje się że zwrotniejsze toto, poza tym mogę stójkę bez wypinania zrobić...

kaseta.jpg

nowy napęd 1.jpg

nowe gripy.jpg

I kolejne zmiany: bikefitting zrobiony. Okazało się że większość ustawień które miałem były zrobione dobrze: bloki, kierownica itp. Odrobinę za wysoko było siodełko (5 mm), mostek w dotychczasowym ustawieniu dawał kąt 80 stopni, co zostało uznane za komfortowe. Poszedł nizej i mam już 82 stopnie. Ewentualna wymiana na dłuższy i będę bliżej 90 stopni, na razie popróbuję z regulowanym żeby zobaczyć jak będzie, jeżeli dobrze-zmieniam na 110 mm i -6 stopni. Efekt zmienionego ustawienia: szybciej, pewniej, wygodniej. Prawdopodobnie cięcie rury sterowej mnie czeka ;)

-mostek wymieniony na docelowy. Trafił Kellys 110 mm -6 stopni, jutro jazda próbna ;)

mostek.jpg

Zmiany, zmiany, zmiany....

Widelec nadal RS XC30, ale po modyfikacjach, sprężyna stalowa wymieniona na powietrzną, poza tym pełny serwis amortyzatora. Różnica kolosalna, po korzeniach, wertepach przelatuję dużo szybciej i bardziej komfortowo, a biorąc pod uwagę koszty to był świetny wybor. Na razie zostanie jak jest, kasę na sztuciec mogę zbierać bez żadnego napięcia.

Przednia opona ze znienawidzonego, zalepiającego się błotem Smart Sama wymieniona na Racing Ralpha w wersji niebieskiej (Addix Speedgrip Snake Skin). Od razu duża poprawa.

Łańcuch wymieniony na SRAM PC-1051. Na razie wyrabiam sobie o nim zdanie.

Skrócona sterówka. Mostek i tak powędrował maksymalnie w dół, zatem naturalnym było to co się wydarzyło.

Kolejna zmiana która miała miejsce nieco wcześniej: przednia przerzutka zmieniona na FD-M785. Skończyło się miotanie łańcuchem na lewo i prawo... Największa zmiana przede mną, będą nowe koła, a jak koła już się zadomowią i uskładam kolejny stosik będzie wymiana tylnej przerzutki, kasety i manetki. Kaseta będzie chyba SLX 11-40T, przerzutka M8000, manetka też M8000. Powoli szykuję sobie miejsce do spania w garażu... ;)

Zmian ciąg dalszy:

-nowe koła Accent Raceexe z tarczami Dartmoor Nano oraz nowymi, zwykłymi zaciskami Accent.

Pewna zmiana w wadze. Przed wymianą kół, wyposażony w rogi, pedały, dwie latarki z uchwytami, dzwonek ważył 14,6 kg, po wymianie 13,8 kg. Na wiosnę robię bezdętkę.

nowa tarcza.jpg przód w śniegu.jpg tył w śniegu.jpg

Edytowane przez pizzaq
Odnośnik do komentarza

Fajna maszynka. Dobrze że znalazłeś swoją pozycję i sztywny mostek.do niej odpowiedni. Jeśli nadal masz problemy z plecami polecam wspornik siodła Suntour,a. Sam z tego powodu w niego zainwestowałem i jestem bardzo zadowolony.

Odnośnik do komentarza

Nie to, że się czepiam ale w nawiązaniu do lampki czołowej, której używasz:

 Dz. U. z 2003 r. Nr 32, poz. 262, § 56

Mówi o światłach pojazdu między innymi:

"powinny być umieszczone nie wyżej niż 900 mm i nie niżej niż 350 mm od powierzchni jezdni, a w przypadku roweru i wózka rowerowego nie wyżej niż 1500 mm i nie niżej niż 250 mm od powierzchni jezdni;"

Tak, że jak trafisz na rzetelnego pracownika odpowiednich słóżb to się przyczepi. 

Fajny rowerek, miłej turystyki życze. 

Odnośnik do komentarza

Czołówki używam podczas jazdy poza drogami, lub na bocznych drogach o znikomym ruchu ;) Zasadniczo służy mi do wypatrywania obiektów przyrody ożywionej. Mam już kilka znajomych dzików, saren i zajęcy. Przed tymi pierwszymi zwiewam ;)

Co do mostka: mam przepuklinę w części szyjnej kręgosłupa i jeżeli mam odchyloną do tyłu głowę momentalnie zaczynają drętwieć mi palce u rąk, reszta niedogodności które miałem z kręgosłupem przeszła gdy zacząłem się ruszać (bóle w odcinku lędźwiowym). Problemy z szyją nasiliły się po zmianie samochodu, w nowym mam zagłówek bez regulacji odległości od głowy i w zimie gdy noszę kurtkę z kapturem musiałem głowę trzymać wychyloną do przodu, zmiana ustawienia fotela zakończyła problem w samochodzie. Zmiana mostka na wyższy zmniejszyła takie problemy na rowerze ;)

 

Odnośnik do komentarza

Fajna maszynka. Tez mam Attentiona 2016 w rozmiarze 23’ tylko w innej specyfikacji od początku tego sezonu. W zasadzie z fabrycznego Attentiona to została tylko rama, korba i kierownica :-)


Miłego użytkowania ;)

Odnośnik do komentarza
3 godziny temu, Przemcio napisał:

Fajna maszynka. Tez mam Attentiona 2016 w rozmiarze 23’ tylko w innej specyfikacji od początku tego sezonu. W zasadzie z fabrycznego Attentiona to została tylko rama, korba i kierownica :-)


Miłego użytkowania ;)

Tyle że masz Attention SL. Niby podobna specyfikacja, ale jeden element jest znacząco inny. Ja mam na sprężynie, Ty masz na powietrzu ;) Czaiłem się do takiego, ale kasa, misiu, kasa ;)

Odnośnik do komentarza

Nie mam SL-a. Mój tez jest/był zwyklak na sprężynowym RS-ie. Z racji wagi ciężkiej zależało mi na ramie pancernej a nie wylajtowanej wydmuszce

Dlatego zamiast zamieniać cały rower zostawiłem ramę i zrobiłem mu gruby upgrade :-)

 

Teraz już jest na konkretnym powietrzu bo na Auronie 2017 ze zmniejszonym skokiem i wymienioną sterówka na prostą :-). Koła na Novatec 88x i dt-swiss 533d. Heble XT M8000 plus icetechy 203/160. Przerzutka i manetka tył zmienione na M8000. No i MykMyk KindShocka :)

 

Nie ta sama maszyna :)

Odnośnik do komentarza
21 godzin temu, Przemcio napisał:

Nie mam SL-a.

A w opisie tematu jak byk stoi że SL i tym się sugerowałem... 

 

3 godziny temu, Marceliszpakbike napisał:

Taka wielka rama że wygląda na 26"

Fajny pojazd :P

Wygląda na 26, ale jak pakuję na bagażnik rowerowy na haku gdzie wcześniej woziłem Meridę Freeway 9200 na swój wzrost to opony ledwo na krawędziach uchwytów się łapią ;) W wakacje znajomy który jest ode mnie trochę niższy próbował pojeździć, ledwo z męskim powodem do dumy w całości uszedł gdy zsiadał... 

A przy okazji dzięki za komplementy, jutro odbieram z serwisu po przeglądzie i regulacji, wieczorem jak nie będzie padać w planie test. Oświetlenie już się ładuje... a ścieżki nad Wisłą czekają.

Edytowane przez pizzaq
Odnośnik do komentarza

Zmiany, zmiany... Wrócił fabryczny niski mostek, bo okazało się że na podniesionym technicznych podjazdów za dobrze nie daję rady zrobić. I okazało się że spokojnie mogę na nim jeździć, drętwienie prawej ręki doskwiera coraz mniej, znaczy się nie tylko kwestia wyższego mostka. Możliwości techniczne zestawu (koń+jeździec) od razu wzrosły.

Doszła latarka Convoy S2+ w wersji z kolimatorem, jeżeli nie zjeżdżam w nocy w las czołówka jest niepotrzebna. Zapas ogniw ze sobą i mogę jeździć...

Na wiosnę wjedzie nowa tylna opona, w planie Racing Ralph 29x2,25 i pewnie zmiana łańcucha bo ten już trochę przeżył. Oprócz tego brak dalszych planów.

śnieeeeeeg1.jpg
Odnośnik do komentarza

Odwróć w negatyw mostek to jeszcze się poprawi.

Mój Attention zmienił właściciela. Niech cieszy kolejnego :-) Przechodzę na stereo 120 :-)

Odnośnik do komentarza

Zmian ciąg dalszy: z tyłu mam już Racing Ralpha 29x2,25 wrażenia bardzo pozytywne. Na instalację czekają kolcki hamulcowe półmetaliczne Accent (na tył). Kolejna walka z przednią przerzutką: trasa Poland Bike w Markach ma to do siebie że obraca mi się przednia przerzutka... Niby śruba dobrze dokręcona, a co pół roku się obraca...

Odnośnik do komentarza
17 godzin temu, pizzaq napisał:

Zmian ciąg dalszy: z tyłu mam już Racing Ralpha 29x2,25 wrażenia bardzo pozytywne. Na instalację czekają kolcki hamulcowe półmetaliczne Accent (na tył). Kolejna walka z przednią przerzutką: trasa Poland Bike w Markach ma to do siebie że obraca mi się przednia przerzutka... Niby śruba dobrze dokręcona, a co pół roku się obraca...

Miała być na wiosnę :P

EHE :P

A co do klocków to pakuj je na przód raczej, chyba, że już masz tam półmetaliki...

Odnośnik do komentarza

Mi zdarzyło się kilka razy ze się przerzutka obróciła ale to chyba od niefortunnego kopniaka. W nowym już nie mam tego problemu bo nie mam przerzutki z przodu. Przesiadłem się na Sram Eagle GX 1x12 :-)

 

Śruby które lubią się luzować traktuje zawsze stoperem do gwintów Loctite 243

 

Odnośnik do komentarza

Z przodu mam wciąż fabryczne żywiczne, tył wciąż żywiczne (już 3 komplet), ale powoli się kończą. Tarcza niby tylko do żywicznych, ale mam dosyć tej loterii przy myciu, że trochę syfu poleci... Dlatego chcę dać półmetaliki, jak tarcza polegnie to trudno, zmienię na inną do metalików. Wciąż uczę się intensywniejszego korzystania z przedniego, ale jak widać z żywotnością klocków chyba jeszcze sobie z tym do końca nie radzę, a w terenie cokolwiek się obawiam ;) A w razie czego wymienię wszystko. Za to opona wpadła, bo stwierdziłem że na minimalnym bieżniku z kolejnymi zawodami nie będę eksperymentował, co patrząc na warunki okazało się odpowiednim posunięciem.

Przerzutka ma humory, muszę jej zablokować gwint i będzie spokój. Podejrzewam że załapała kopniaka lub gałąź. Do jednoblatu jeszcze nie dorosłem, jak zajadę korbę zmienię na podwójną.

Edytowane przez pizzaq
Odnośnik do komentarza
7 godzin temu, PeKa napisał:

Wrzuć metaliki. Używałem wielokrotnie czerwonych Clarksów z tarczami "tylko do żywicznych" i absolutnie nic się nie dzieje.

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka
 

Potwierdzam, mam taki zestaw Jagwire w moich M6000 z tarczami RT-M56 i jest git.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...