Skocz do zawartości

Lampki


Nemrod

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Ja od siebie dodam, że jednak warto zainteresować się lampami typu Roxim X4 (sam akurat używam tego modelu, ale konkurencja też ma podobne)

Zalety:

- norma STVZO czyli faktycznie nie ma oślepiania innych
- praktyczny rozkład światła - lumeny idą na oświetlanie drogi
- modułowość: sama lampa jest mała i lekka co umożliwia montaż na koronie widelca bez dodatkowych wysięgników (wystarczy leciutka blaszka jak w lampach na dynamo), montaż na kierownicy jeżeli używamy liczników z mocowaniem out-frond zawsze kończy się tym, że licznik zasłania sporo światła i lampa rzuca irytujący cień na drogę, a przy baranku za wiele opcji nie ma na mocowanie takich kolosów jak np Fenix
- czas pracy przeważnie zadowalający + z reguły dodatkowy battery pack można dokupić i wozić na dłuższe wypady (+nie zawsze trzeba korzystać ze 100% mocy, bo czasem i 50% wystarcza)

Przy ambicjach na całonocne lub wielodniowe wypady rozważyłbym jednak jakieś dobre dynamo w piaście + odpowiednią lampę i święty spokój z oświetleniem niezależnie od trasy :)
Ja tak pewnie skończę, bo dodatkowo codziennie dojeżdżam do pracy i w okresie jesień/zima muszę ładować lampki 1-2x w tyg a i latem w pochmurny dzień rower jest o wiele lepiej widoczny jak ma odpowiednie oświetlenie.

Edytowane przez lombard
stylistyka :P
  • Lubię to! 1
Opublikowano
W dniu 17.12.2018 o 12:49, Nemrod napisał:

Co do Ravemen Pr1200 vs Fenix BC30...To jeżeli zależy Ci na tym by lampka nie oślepiała Fenix odpada. W tej lampce odcięcie istnieje tylko na papierze.

Ravemen ma poza tym nieco lepszy rozkład światłą i jest tańszy. Co do czasu działania to w trybie Offroad 1200 lumenów wytrzymuje około 1,5h. Zaś w Maxymalnym drogowym 600 lm koło 4h. Ma tryb migania i wyświetlacz informujący ile jeszcze wytrzyma w danym trybie. Oprócz tego w zestawie znajduje się pilot, który zwiększa dodatkowo wygodę obsługi. Ale NIE ma możliwości jednoczesnego ładowania ze źródła zewnętrznego i świecenia.

Ostatnio zaś wspomniany Fenix wypuścił nowe lampki : BC35R i BC25R. Mają one zmienioną konstrukcję : posiadają lustro i patrząc na filmiki bardzo dobre odcięcie .

Tańszy model 600 lm idzie wyrwać na allegro za 186 zła. Droższa, flagowa lampka kosztuje ponad 500 zł w Polsce. Posiada za to podobnie jak Ravemen wyświetlacz i sporo bajerów.

 

 

W dniu 17.12.2018 o 14:59, lombard napisał:

Ja od siebie dodam, że jednak warto zainteresować się lampami typu Roxim X4 (sam akurat używam tego modelu, ale konkurencja też ma podobne)

Zalety:

- norma STVZO czyli faktycznie nie ma oślepiania innych
- praktyczny rozkład światła - lumeny idą na oświetlanie drogi
- modułowość: sama lampa jest mała i lekka co umożliwia montaż na koronie widelca bez dodatkowych wysięgników (wystarczy leciutka blaszka jak w lampach na dynamo), montaż na kierownicy jeżeli używamy liczników z mocowaniem out-frond zawsze kończy się tym, że licznik zasłania sporo światła i lampa rzuca irytujący cień na drogę, a przy baranku za wiele opcji nie ma na mocowanie takich kolosów jak np Fenix
- czas pracy przeważnie zadowalający + z reguły dodatkowy battery pack można dokupić i wozić na dłuższe wypady (+nie zawsze trzeba korzystać ze 100% mocy, bo czasem i 50% wystarcza)

Przy ambicjach na całonocne lub wielodniowe wypady rozważyłbym jednak jakieś dobre dynamo w piaście + odpowiednią lampę i święty spokój z oświetleniem niezależnie od trasy :)
Ja tak pewnie skończę, bo dodatkowo codziennie dojeżdżam do pracy i w okresie jesień/zima muszę ładować lampki 1-2x w tyg a i latem w pochmurny dzień rower jest o wiele lepiej widoczny jak ma odpowiednie oświetlenie.

Właśnie kupiłem Ravemena PR1200 :) Doszedłem do wniosku, że spełnia najważniejsze wymogi i nie ma co zaprzątać sobie głowy drobiazgami.

 

PR1200 wygrała z BC35R głównie ze względu na:

  • Porównywalną funkcjonalność, zwł. czas pracy na baterii, ale przy niższej cenie (BC35R to około 25% więcej na Aliexpress, 80% więcej w polskich sklepach).
  • Dwa oddzielne światła do jazdy szosowej i w terenie - muszę jeszcze przetestować podczas jazdy, ale to wygląda na idealne rozwiązanie dla gravela. Nie da się wyłączyć odcięcia w BC35R, natomiast lampki MTB oślepiałyby na drodze, a właśnie od tego zaczęły się moje poszukiwania nowej lampki. Tu nawet nie ma mowy o kompromisie, są dwa rozwiązania w jednym :)
  • Kilka szczegółowych recenzji dostępnych w Internecie, z bardzo dobrymi ocenami (BC35R jest nowa i nie ma jeszcze żadnej)
  • Do tego na Amazonie.it była za 290zł

 

Ten Roxim w ogóle nie przypadł mi do gustu. Kiepska dostępność, brak recenzji, krótki czas pracy na baterii.

 

Jeśli chodzi o dynamo, to jeszcze nie jestem na takim etapie zaawansowania w tych maratonach. Cała noc na baterii na razie wystarczy ;) 

 

 

Pierwsze wrażenia po zakupie PR1200:

  • + Odcięcie jest, sprawdza się, i przy maksymalnej mocy lampka mniej oślepia niż Mactronic Noise (o niższej mocy).
  • + Bardzo szeroki, dość równomierny strumień światła. Nie ma pojedynczego, jasnego punktu w środku pola widzenia, tak jak przy Noise. Pewnie dzięki temu będzie więcej widać po bokach, poza zasięgiem światła (mniej skurczone źrenice).
  • + Przycisk do migania "długimi" udało mi się zamontować w dość sensownym miejscu na baranku i jest dostępny z górnego chwytu, jak i z dolnego. Myślę, że docelowo kabel wyląduje pod owijką.
  • + Przyjemna dla oka, nieco ciepła barwa światła.
  • - Jest nieco ciężka, ale jest mi to obojętne.
  • - O ile sama lampka sprawia wrażenie bardzo solidnej, to uchwyt mógłby być (sprawiać wrażenie?) bardziej wytrzymałego.
  • Lubię to! 1
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Akurat jeśli chodzi o czas pracy Roxima to nie nazwałbym go krótkim, ale nie wnikam już w temat skoro lampkę wybrałeś :)
Ostatnio w ogóle wydaje mi się jakby Roxim "osłabł" i oprócz szerokiego rozkładu światła to moc ma gorszą niż Meilan X1 :/

Mógłbyś zdradzić, czy zamocowałeś Ravemen'a na kierownicy czy na wysięgniku przy koronie widelca? Zdjęcie mile widziane :)
I czy ta lampa ma jakąś widoczność "boczną"? Tzn czy inni użytkownicy drogi widzą źródło światła z boku jak stoisz/jedziesz?

 

Opublikowano

Akurat Ravemen " widoczności bocznej" uzyskanej jak w niektórych lampkach wogóle nie ma ( jakiś prześwit czy lustro ) .Za to strumień światła jest na tyle silny, że i z boku nie powinien nik mieć kłopotu by go zauważyć.

Co do czasu działania to Roxim x4 działa dłużej od Ravemena. 

X4 w maksymalnym trybie około 5,5 h zaś Ravemen w maksymalnym trybie drogowym ( tylko krótkie światło) około 3,5 h.

Opublikowano
W dniu 2.01.2019 o 12:29, lombard napisał:

Akurat jeśli chodzi o czas pracy Roxima to nie nazwałbym go krótkim, ale nie wnikam już w temat skoro lampkę wybrałeś :)
Ostatnio w ogóle wydaje mi się jakby Roxim "osłabł" i oprócz szerokiego rozkładu światła to moc ma gorszą niż Meilan X1 :/

Mógłbyś zdradzić, czy zamocowałeś Ravemen'a na kierownicy czy na wysięgniku przy koronie widelca? Zdjęcie mile widziane :)
I czy ta lampa ma jakąś widoczność "boczną"? Tzn czy inni użytkownicy drogi widzą źródło światła z boku jak stoisz/jedziesz?

 

Mocowanie:

Ravemena tymczasowo zamocowałem na wysięgniku przy koronie, tak jak poprzedniego Noise.

IMG_20190105_100432441.thumb.jpg.365f007db8b1678bea51d24e182f46b6.jpg

IMG_20190105_100505749.thumb.jpg.a380f1e9f6449f7d5adbb4333237bac1.jpg

Mówię "tymczasowo", bo nie podoba mi się to wizualnie, ale po godzinie szukania na Amazonie nie udało mi się znaleźć żadnego sensownego adaptera na kierownicę. Przydałoby się coś takiego https://www.amazon.de/XLC-2502740000-Lenkeradapter-schwarz-10/dp/B00BFAT48S/ lub takiego https://www.amazon.de/MOUNTY-0749SB-Mounty-Zubehör-Space-Bar/dp/B001F173UI/ , ale z dłuższym wysięgnikiem (Ravemena nie można odwrócić do góry nogami, bo zepsuje to odcięcie). Adaptery powyżej mają około 5cm wysięgnik, a tu przydałby się 8-10cm, żeby Ravemen nie kolidował z Garminem zamocowanym na Garminowskim out front mount.

 

Jeszcze odnośnie mocowania - dla przycisku znalazłem takie oto miejsce, dostępne z górnego i dolnego chwytu. Czyli można migać długimi jednocześnie mając dostęp do hamulców, co jest kluczowe, bo sytuacje awaryjne/konfliktowe/wyprzedzanie to główny scenariusz, w którym przewiduję miganie, i wtedy wypadałoby móc zahamować w razie czego ;) Na razie kabel idzie prowizorycznie po owijce (pewnie go przyczepię jakimiś trytytkami), jeśli takie rozwiązanie sprawdzi się na wiosnę, to wpuszczę go pod owijkę.

IMG_20190105_100656147.thumb.jpg.e335722e2f8e11d73d10b595d2599ba1.jpg

 

W dniu 2.01.2019 o 16:05, Nemrod napisał:

Akurat Ravemen " widoczności bocznej" uzyskanej jak w niektórych lampkach wogóle nie ma ( jakiś prześwit czy lustro ) .Za to strumień światła jest na tyle silny, że i z boku nie powinien nik mieć kłopotu by go zauważyć.

Co do czasu działania to Roxim x4 działa dłużej od Ravemena. 

X4 w maksymalnym trybie około 5,5 h zaś Ravemen w maksymalnym trybie drogowym ( tylko krótkie światło) około 3,5 h.

Czas pracy:

Porównywanie max do max raczej nie ma sensu, bo wtedy porównujemy 400lm Roxima do 600lm (drogowe) Ravemena.

  • Wg tabelek producentów (Roxim X4, Ravemen 1200) Roxim działa 5h przy 400lm, a Ravemen również 5h przy 400lm.
  • Przy 100lm czas działania jest już na korzyść Ravemena: 12h Roxim vs 21h Ravemen.
  • Pośrednich trybów między 100 a 400 nie da się za bardzo porównać, ale Roxim przy 260m ma działać 6h, a Ravemen przy 200lm (drogowe) 9,5h lub 300lm (offroad) 8,5h.

Wniosek z tego jest taki, że przy ustawieniach, z których przypuszczalnie najczęściej będę korzystał (200lm drogowe 300 lm na offroad), Ravemen powinien działać dłużej.

 

Widoczność z boku:

Ani konstrukcja lampki, ani soczewek nie rozprasza światła bezpośrednio na boki. Jednak lampka jest na tyle mocna, że nie powinno to być problemem. Poza tym mam jeszcze z tyłu Mactronic Walle i autorskie odblaski na kołach:

394669438_IMG_20180313_2028081972.jpg.4a69bb10fa9079ad0a9ad9193d9dc4ef.thumb.jpg.3fd2e83d477974ba6823f22bd1b705ca.jpg

  • Pomógł 1
Opublikowano

"(Ravemena nie można odwrócić do góry nogami, bo zepsuje to odcięcie)"

Nie da rady rozebrać lampki i obrócić soczewek?

Opublikowano (edytowane)

Nie bardzo. Soczewki są połączone i niesymetryczne. Na dole jest wcięcie: 

 

ravemen.jpg

Edytowane przez Nemrod
  • Lubię to! 1
Opublikowano

Rozważałem to jeszcze na etapie zakupu, ale niestety soczewki po rozebraniu wyglądają tak: IMG_3939.jpg

(Źródło zdjęcia: http://budgetlightforum.com/node/56120 )

 

Jeśli chodzi o tego Topeaka, to widziałem go, będę musiał zmierzyć linijką czy wystarczy.

 

Opublikowano

Tak wygląda u mnie Roxim. Szkoda, że nie ma więcej lampek, które można tak zamontować, a jednocześnie mają moc/funkcjonalność Ravemen'a...

 

x4.jpg
  • Lubię to! 1
  • 5 tygodni później...
Opublikowano

Małe porównanie:

- Ravamen światło krótkie:

20190201_193131.thumb.jpg.98bc2294368ebac1c5a1d69e15ef82b2.jpg

- Ravemen światła długie:

20190201_193136.thumb.jpg.cf02612f7a024cc39224e4db61350208.jpg

- i do porównania ostatni nabytek:

20190201_193049.thumb.jpg.86fa8b23b0039452eff8a481e9d0ad1b.jpg

Opublikowano
Godzinę temu, lombard napisał:

Ja obstawiam B&M Ixon Space :P

OMG, tyle za lampkę to jednak trochę dużo dla mnie.

Opublikowano

Ixion Space - mój  roxim x7 można powiedzieć, że wyzionął ducha.

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano (edytowane)

Roxim X7

Przetestowałem już sporo lampek. Jedne były lepsze, inne gorsze. Jednak gdyby ktoś mnie spytał jaką lampkę uznałbym za wzór rozkładu światła na drodze

byłby to już dość wiekowy Philips Saferide 80. Tak byłoby jeszcze rok temu...ale obecnie powiedziałbym Roxim X7.

 

ROXIMX7.thumb.jpg.f6d978db25304fb02b7e0da17d838395.jpg

Sama lampka jest dość kompaktowa (70x40x36 mm). 3/4 obudowy jest metalowe. Dolna część gdzie mocowana jest stópka to plastik ale bardzo dobrej jakości.

Owa stópka jest połączona z x7 na zawiasie co umożliwia jej montaż pod różnym kątem. Sama lampka do kierownicy jest zaś montowana na gumowej opasce.

Jak dla mnie to wada...po prostu chcąc zdjąć ją z kierownicy za każdym razem przy zakładaniu trzeba ją z powrotem dokładnie ustawić. Lepiej w przypadku lampek sprawuje się stałe mocowanie i odpinana sama lampka. Bo aby wykorzystać pełen potencjał lampki z odcięciem trzeba ją bardzo dokładnie ustawić. Plus za brak jakiegokolwiek odgłosu na wybojach.

Roxim X7 posiada 3 diody. Jedną, główną znajdującą się na górze, która odpowiada za oświetlenie drogi oraz dwie dodatkowe (słabsze),  które odpowiadają za tryb sygnalizacyjny i dzienny. Świeca one także powyżej linii odcięcia w przeciwieństwie do głównej.

W maksymalnym trybie bateria wystarcza na około 1,5 godziny świecenia...to niezbyt długo. Stan akumulatora sygnalizuje nam kolor włącznika który podświetlany jest diodą (zielony >60%, pomarańczowy - pomiedzy 20 a 60 % i czerwony <20%). Ale lampka może być zasilana z powerbanku. I tu dochodzi mały bonus. Przy dodatkowym zasilaniu z zewnętrznego źródła dochodzi dodatkowy, "ukryty" tryb - offroad. Polega on na tym, że naraz w maksymalny trybie świeci zarówno główna dioda jak i dwie dodatkowe.

Dzięki temu lampa z powodzeniem może być także używana podczas jazdy na po lesie.

Co do samego świecenia...Producent sam określa j jako "ExtremeWide" i...to naprawdę działa ! Nie pamiętam kiedy ostatni raz jakaś lampka zrobiła na mnie taki efekt "woow".

416339456_x7dugie.krtkie.thumb.JPG.244bbb5bb95b1c0ec993e35c199899ea.JPG79099160_extremewide.thumb.jpg.459ff31d120d4f6d86d464f989bbca32.jpg

 

Praktycznie już tuz przed kołem słup światła ma szerokość kilku metrów. Spokojnie oświetla całą szerokość szosy jak i drzewa znajdujące się na poboczu. Przejście pomiędzy bliskim a dalekim polem jest prawie nie widoczne. Asfalt jest bardzo równomiernie oświetlony na długości kilkudziesięciu metrów a liczba zniekształceń jest znikoma. Nie wiem jak im to się udało wykrzesać z tak niewielkiego w sumie reflektora. Jeżeli chodzi o jakość światła to najlepsza lampka jaką testowałem. Jeden malutki minus za widoczny lekki cień diody na samym skraju odcięcia.

Jazda z ta lampka po zmroku jest bardzo komfortowa. Lampa nie posiada w sumie żadnych bajerów. Nie ma wyświetlacza anie nie może być używana jako powerbank. Ma oświetlać drogę i tyle.

Z wad wymieniłbym już wspomniane mocowanie ( no chyba, że ktoś w ogóle nie ma zamiaru zdejmować lampki...) i niezbyt długie działanie bez zewnętrznego zasilania. Zalety to przede wszystkim fenomenalny rozkład światła na drodze i małe wymiary.

737788210_roximx7.thumb.jpg.4451b5601b0576cc736b0d9f89d2594c.jpg

 

 

Edytowane przez Nemrod
Opublikowano

Ciekawi mnie bardzo ta lampka:

https://www.giant-bicycles.com/pl/recon-hl1600-2019

Dobre parametry, wygląda spoko, na pewno będzie dobrze wykonana, a szczególnie zaciekawił mnie ten fragment opisu: 

"SpeedBeam dostosowuje poziom strumienia światła do prędkości jazdy"

Na szosę wydaje mi się to fajnym rozwiązaniem. 

Opublikowano
49 minut temu, JaW napisał:

SpeedBeam dostosowuje poziom strumienia światła do prędkości jazdy"

Na szosę wydaje mi się to fajnym rozwiązaniem

Tylko zdaje mi się, że ta funkcja jest dostępna po sparowaniu z licznikiem gianta o czym jest wspomniane nieco wyżej.

Opublikowano

@Nemrod gdzie można dorwać Roxim X7 ? bo X4 na allegroszu widziałem w dobrych pieniądzach.

Opublikowano

Szczerze mówiąc ...nie wiem. Ja dorwałem go na Ebayu za około 200 zł z przesyłką z Hiszpanii. Ale 4 sztuki co były poszły. Obecnie widziałem go tylko na stronach pisanych krzaczkami. Takiego X3 jeszcze na ebayu idzie dostać. Ale jakby ktoś znalaz w czymś pewnym X7 to sam byłbym zainteresowany bo kilku znajomych chętnie też by kupiło.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Ta X7 to lampka widmo niby jest, ale kupić nie da rady ;( Osobiście podałem się i kupiłem Infun GT200. Tak na szybko powiem ze fajny sprzęcik.

Opublikowano (edytowane)

Posiadam lampkę Knog-a PWR Trail. Ma wprost fantastyczny rozkład światła. Niestety fantastycznie też oślepia wszystkich z naprzeciwka. Zmuszony jestem w związku z tym rozstać się z nią i zamienić na coś z odcięciem.  I tu mam do Was pytanie. Co byście polecili przy nieograniczonym budżecie i następujących potrzebach:

1. Maksymalnie dobry rozkład światła - TO NAJWAŻNIEJSZE

2. 1 tryb pracy - 400 lumenów

3. Odcięcie

4. Duża pojemność akumulatorów lub wymienne paluszki.

Najprościej byłoby pójść do sklepu, włączyć i samemu sprawdzić. Niestety wszystko trzeba zamawiać przez internet i chciałbym uniknąć odsyłania towaru. Dlatego zwracam się do Was. Kusi mnie B&M IXON IQ PREMIUM ale nie wiem jak te luxy mają się realnie do lumenów i z filmów na YT nie jestem w stanie określić rozkładu światła. Plusem są dwa tryby pracy - świeci słabo lub mocno i już. Nie trzeba się przeklikiwać przez ich dużą ilość. Do lampki kusi mnie też opinia Nemroda o innej lampce tej firmy - B&M Ixion Core ("co do wykonania to jest bardzo dobrze", "wszystko idealnie spasowane", "samo mocowanie  jest najlepsze jakie dane mi było widzieć w lampkach rowerowych").

Ten rozkład światła jest dla mnie o tyle istotny bo rocznie pokonuję więcej kilometrów w nocy niż w dzień i idzie to w tysiące.

Edit.

Jeszcze raz uważnie przekopałem się przez cały wątek i okazało się że pominąłem jedną istotną wypowiedź Nemroda: "Miałem ixiona premium on właśnie tak mniej/więcej świeci". A zdjęcie sugeruje że świeci dość słabo. Czyli już mnie mniej kusi.

Miał w związku z tym może ktoś styczność z Fenixem ale BC25R ?

Edytowane przez Chrismel
Opublikowano

Ogólnie nie jest łatwo wbrew pozorom zrobić naprawdę dobrą lampkę z odcięciem. Lustro powinno zapewniać dość szeroki kąt padania a intensywność wiązki powinna się zwiększać wraz ze zbliżaniem się do linii odcięcia. Taki rozkład sprawi, że droga będzie równomiernie oświetlona bo te wiązki, które będą musiały przebyć największą drogę ( czyli będą najbardziej rozpraszane przez powietrze) będą najbardziej intensywne. Oczywiście dobranie kątów tak by natężenie zwiększało się stopniowo i nie powstawały przy tym martwe pola ani prześwity jest bardzo trudne.

Co do Fenixa BC25r to w sumie wraz z droższym bratem Bc35r dość ciekawe konstrukcje. Odcięcie wydaje się być całkiem skuteczne. Jednak należy pamiętać, że nie ma tam klasycznego lustra tylko lekko zmodyfikowany latarkowy odbłyśnik. Także opisany przeze mnie wyżej mechanizm nie będzie działał. Ilość światła jakie daje dioda z pewnością wystarczy na skuteczne oświetlenie drogi. Ale jego zasięg będzie raczej nie za duży.

Ixion Premium to nie jest zła lampka ale już dość leciwa. Nieco już odstaje jeżeli chodzi o natężenie światła od nowszych konstrukcji. Wolałbym już kupić Roxima x7,x4 czy x3. Zresztą lampki B&M mają bardzo twardą linę odcięcia i nie każdemu to musi odpowiadać.

Z lampek jakich nie miałem (jeszcze) na testach jest i które mogą być ciekawe wymieniłbym Topeak Whitelite HP 500 i Trelock 720 ls. O ile testy Trelocka jeszcze można znaleźć w sieci  to o lampce Topeaka nie znalazłem nic.

 

 

 

 

  • Pomógł 1
Opublikowano (edytowane)

Dzięki. A miałeś styczność z lampką Spanninga Axendo 60 USB ?

PS. Te Roximy strasznie krótko świecą, a X4 jest w ogóle mocowane na gumki co nie ma sensu dla mnie, zwłaszcza przy lampce z odcięciem.

Edytowane przez Chrismel

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...