Mafewa Opublikowano 28 Września 2017 Opublikowano 28 Września 2017 Witam. Na początku października będę składał wkońcu wymarzony rower enduro lecz nie wiem które z wyżej wymienionych hamulców wybrać. Sramy mogę mieć za około 500 zł, a zee za około 700 zł i zastanawiam się czy jest sens dokładać 200 zł do hamulców shimano. Aktualnie posiadałem hamulce Avid elixir CR, nie narzekałem na nie więc myślę ze Guide również mnie nie zawiodą. Z całym sprzętem będę ważył około 70kg i myślałem o tarczach 180/203mm. Za wszystkie odpowiedzi z góry dziękuję i pozdrawiam!
Gość Opublikowano 28 Września 2017 Opublikowano 28 Września 2017 Ciężki wybór... Sam czaiłem się na ZEE ale ekonomia wzięła górę. Jedne jak i drugie bazują na zaciskach 4 tłoczkowych , wiec siła hamowania bez wątpienia jest nie mała. Specyfikacje pewnie czytałeś, wiec nie będę przynudzał szczegółami. Szkoda Ci kasy kup Sramy i tez zrobią robotę. Cobyś nie wybrał bez wątpienia wyhamują rower. Ja bym brał ZEE ale to moja subiektywna ocena i absolutnie nie należy jej traktować jako fachowej opinii.
Puncu Opublikowano 28 Września 2017 Opublikowano 28 Września 2017 Subiektywnie wziąłbym Zee. Będą to następne hamulce jeżeli zdecyduje się wysłać Hope na emeryture.
trollu Opublikowano 28 Września 2017 Opublikowano 28 Września 2017 Zee. Guide R to podstawowy model, klamka podobno taka sobie, minimum regulacji (te są zarezerwowane dla wyższych wersji).
aju Opublikowano 29 Września 2017 Opublikowano 29 Września 2017 Miałem w ręku zacisk zee... ciężki Nie wiem jak hamuje
Bartek4212 Opublikowano 3 Czerwca 2018 Opublikowano 3 Czerwca 2018 Witam, żeby nie zakładać nowego tematu to zadam szybkie pytanko - które są lepsze zee czy może guide rs? Słyszałem, że rs od r różnią się modulacją, lecz nie wiem jak one wypadają na tle zee.
Ares Opublikowano 3 Czerwca 2018 Opublikowano 3 Czerwca 2018 Sramy Guide w każdej wersji nie mają startu do Zee. Zee dają się porównać tylko ze Sramami Code. 1
Gość Opublikowano 6 Stycznia 2019 Opublikowano 6 Stycznia 2019 Mam pytanie odnośnie przewodów w tych hamulcach. Czy przewody muszą być dedykowane do danego hamulca czy np mogą być zamienione? Chodzi o to by uniknąć przeciągania przewodu przez ramę i np Przewód sram z tych przewodów zostaje a klamkę i zacisk zakładam zee czy to będzie działać czy nie wiem inne przekroje przewodu i nie zgra się ? Pytanie czysto retoryczne Czy do klamek i zacisku shimano musi być przewód shimano czy może być np sram ?
Kruk Opublikowano 6 Stycznia 2019 Opublikowano 6 Stycznia 2019 (edytowane) Z tego co wiem to można stosować inne przewody do Shimano, nie mniej nie wiem czy przewód Srama będzie miał podobną średnicę w środku jak i na zewnątrz. Edytowane 6 Stycznia 2019 przez Kruk
Puncu Opublikowano 7 Stycznia 2019 Opublikowano 7 Stycznia 2019 Raczej musi ponieważ Sram jest na DOTa a Shimano na olej.
Gość Opublikowano 7 Stycznia 2019 Opublikowano 7 Stycznia 2019 Czyli najlepiej stosować dedykowane przewody bez kombinowania?
Gość Opublikowano 7 Stycznia 2019 Opublikowano 7 Stycznia 2019 Pytam bo generalnie w ramie kellys mam przewód z hampli sram i jest trochę zabawy by go przełożyć przez otworyWięc chciałem się dowiedzieć czy warto podjąć się przekładania przewodu czy to raczej nie ma sensu?Sam nie wiem w sieci z reguły gdy szukam czegoś na temat przekładania przewodów jest z reguły tylko informacja jaki przewód jest dedykowany do tej klamki i zaciskuZ reguły nie bawiłem się w takie zabiegi tylko przejladalem cały hamulec
pawel2208 Opublikowano 7 Stycznia 2019 Opublikowano 7 Stycznia 2019 W czym problem? Jeden przewód łączysz z drugim np izolacją. Wyciągasz przewód, tym samym wciągając nowy. Robiłem tak z pancerzami przerzutek i zawsze się sprawdza.Wysłane z mojego Nokia 7 plus przy użyciu Tapatalka
Gość Opublikowano 7 Stycznia 2019 Opublikowano 7 Stycznia 2019 Przewód przechodzi przez tylny trójkąt oraz dolna część ramyRama nie ma otworów z gumkami które można wyjąć same otwory są dość pasowene obawiam się problemów 🧐 z przełożenie przewodu ale nic jutro spróbuję
Ares Opublikowano 7 Stycznia 2019 Opublikowano 7 Stycznia 2019 4 godziny temu, pawel2208 napisał: W czym problem? Jeden przewód łączysz z drugim np izolacją. Wyciągasz przewód, tym samym wciągając nowy. Robiłem tak z pancerzami przerzutek i zawsze się sprawdza. Za te bzdety powinieneś dostać bana. Klejenie przewodów hamulcowych jako odpowiednika linek stalowych w przerzutkach... Kropelką se sklej to też zadziała. Pytanie bez odpowiedzi bo nikt nie łączy Srama z Shimano. Wedle mojej wiedzy to nie przejdzie.
Gość Opublikowano 7 Stycznia 2019 Opublikowano 7 Stycznia 2019 1 minutę temu, Ares napisał: Pytanie bez odpowiedzi bo nikt nie łączy Srama z Shimano Chodzi tylko o połączenie przewodem Srama(klamka i zacisk shimano) jak opisywałem ale obawiam się czy np przewód nie ma innego rozmiaru w wewnątrz co może wpłynąć na negatywną prace hamulca Najlepiej będzie chyba po prostu złożyć tak jak być powinno
Kruk Opublikowano 7 Stycznia 2019 Opublikowano 7 Stycznia 2019 Tak mi się wydaję że bez ucięcia kabla i zarobieniu końca przewodu Srama z oliwką Shimano to nie obędzie się by tego dowieść. Jeśli Oliwka Shimano wejdzie w środek z oporem ale wejdzie a baryłka oliwki ładnie się ułoży po dokręceniu do zacisku lub klamki to myślę że będzie to działać. DOT jest bardziej żrący niż olej Shimaniaka także jakiś pod tym względem nie widzę problemów. Musisz albo zaryzykować, odciąć starą oliwkę, dać shimano i jak łądnie wszystko wyjdzieto będzie działać tak myślę. O tych "musi być taki i taki" bo nie kompatybilne to już słyszałem i wiele z tego to bzdury choć są i nie obalone rzeczy, nie mniej tutaj myślę że jak ten eksperyment wyjdzie to będziemożna to śmiało stosować.
Gość Opublikowano 7 Stycznia 2019 Opublikowano 7 Stycznia 2019 Jutro rozkręcę obydwa i zobaczę jeszcze czy przewody nie różnią się śrubami przy zacisku , bo jak tak to będzie lipa
pawel2208 Opublikowano 7 Stycznia 2019 Opublikowano 7 Stycznia 2019 (edytowane) 24 minuty temu, Ares napisał: Za te bzdety powinieneś dostać bana. Klejenie przewodów hamulcowych jako odpowiednika linek stalowych w przerzutkach... Kropelką se sklej to też zadziała. Pytanie bez odpowiedzi bo nikt nie łączy Srama z Shimano. Wedle mojej wiedzy to nie przejdzie. Sam powinieneś dostać bana za brak czytania ze zrozumieniem. Połączenie izolacją ma służyć tylko do przeciągnięcia nowego przewodu przez ramę. Nie trzeba się bawić w celowanie w otwory ramy. Edytowane 7 Stycznia 2019 przez pawel2208
Gość Opublikowano 7 Stycznia 2019 Opublikowano 7 Stycznia 2019 Paweł wiem o co ci chodziło jednak w miejscu wychodzenia przewodu jest dość mało miejsca, ale jutro jednak podejmę próbę przełożenia przewodu
pawel2208 Opublikowano 7 Stycznia 2019 Opublikowano 7 Stycznia 2019 Tym sposobem dużego problemu raczej nie powinieneś mieć. Ważne, aby dobrze to połączyć, bo jak się rozłączą w ramie to później można sporo nerwów stracić
Ares Opublikowano 7 Stycznia 2019 Opublikowano 7 Stycznia 2019 1 godzinę temu, pawel2208 napisał: Sam powinieneś dostać bana za brak czytania ze zrozumieniem Bardzo Cię przepraszam w takim razie. Skojarzyłem na szybko jeden z durnych pomysłów jednego ludka z prze lat i jakoś tak wyszło. 1
Kruk Opublikowano 7 Stycznia 2019 Opublikowano 7 Stycznia 2019 (edytowane) Nie ma co się denerwować Panowie. Piter próbuje, śrubę możesz dać od Shimano, nie mniej i tak bez próby nie dowiemy się, możesz wstępnie suwmiarką pomierzyć z zewnątrz grubość przewodu. Szczerze? Tak patrze się na te przewody Sramowskie i wydaj mi się baaardzo podobne do Shimano zwłaszcza w przekroju. Edytowane 7 Stycznia 2019 przez Kruk
pawel2208 Opublikowano 7 Stycznia 2019 Opublikowano 7 Stycznia 2019 @Ares Nie ma problemu Na takie coś bym nie wpadł mimo, że byłem bardzo blisko
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się