Skocz do zawartości

Sram Guide r vs Shimano zee


Mafewa

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. 

Na początku października będę składał wkońcu wymarzony rower enduro lecz nie wiem które z wyżej wymienionych hamulców wybrać.

Sramy mogę mieć za około 500 zł, a zee za około 700 zł i zastanawiam się czy jest sens dokładać 200 zł do hamulców shimano.

 Aktualnie posiadałem hamulce Avid elixir CR, nie narzekałem na nie więc myślę ze Guide również mnie nie zawiodą.

Z całym sprzętem będę ważył około 70kg i myślałem o tarczach 180/203mm.

Za wszystkie odpowiedzi z góry dziękuję i pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza

Ciężki wybór... Sam czaiłem się na ZEE ale ekonomia wzięła górę. Jedne jak i drugie bazują na zaciskach 4 tłoczkowych , wiec siła hamowania bez wątpienia jest nie mała. Specyfikacje pewnie czytałeś, wiec nie będę przynudzał szczegółami. Szkoda Ci kasy kup Sramy i tez zrobią robotę. Cobyś nie wybrał bez wątpienia wyhamują rower. Ja bym brał ZEE ale to moja subiektywna ocena i absolutnie nie należy jej traktować jako fachowej opinii.  

Odnośnik do komentarza

Witam, żeby nie zakładać nowego tematu to zadam szybkie pytanko - które są lepsze zee czy może guide rs? Słyszałem, że rs od r różnią się modulacją, lecz nie wiem jak one wypadają na tle zee.

Odnośnik do komentarza

Mam pytanie odnośnie przewodów w tych hamulcach.

Czy przewody muszą być dedykowane do danego hamulca czy np mogą być zamienione?

Chodzi o to by uniknąć przeciągania przewodu przez ramę i np

Przewód sram z tych przewodów zostaje a klamkę i zacisk zakładam zee czy to będzie działać czy nie wiem inne przekroje przewodu i nie zgra się ?

Pytanie czysto retoryczne

Czy do klamek i zacisku shimano musi być przewód shimano czy może być np sram ?

Odnośnik do komentarza

Z tego co wiem to można stosować inne przewody do Shimano, nie mniej nie wiem czy przewód Srama będzie miał podobną średnicę w środku jak i na zewnątrz.

Edytowane przez Kruk
Odnośnik do komentarza

Pytam bo generalnie w ramie kellys mam przewód z hampli sram i jest trochę zabawy by go przełożyć przez otwory
Więc chciałem się dowiedzieć czy warto podjąć się przekładania przewodu czy to raczej nie ma sensu?
Sam nie wiem w sieci z reguły gdy szukam czegoś na temat przekładania przewodów jest z reguły tylko informacja jaki przewód jest dedykowany do tej klamki i zacisku
Z reguły nie bawiłem się w takie zabiegi tylko przejladalem cały hamulec

Odnośnik do komentarza

W czym problem? Jeden przewód łączysz z drugim np izolacją. Wyciągasz przewód, tym samym wciągając nowy. Robiłem tak z pancerzami przerzutek i zawsze się sprawdza.

Wysłane z mojego Nokia 7 plus przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza

Przewód przechodzi przez tylny trójkąt oraz dolna część ramy
Rama nie ma otworów z gumkami które można wyjąć same otwory są dość pasowene obawiam się problemów 🧐 z przełożenie przewodu ale nic jutro spróbuję

Odnośnik do komentarza
4 godziny temu, pawel2208 napisał:

W czym problem? Jeden przewód łączysz z drugim np izolacją. Wyciągasz przewód, tym samym wciągając nowy. Robiłem tak z pancerzami przerzutek i zawsze się sprawdza.
 

Za te bzdety powinieneś dostać bana. Klejenie przewodów hamulcowych jako odpowiednika linek stalowych w przerzutkach... Kropelką se sklej to też zadziała. 

Pytanie bez odpowiedzi bo nikt nie łączy Srama z Shimano. Wedle mojej wiedzy to nie przejdzie.   

Odnośnik do komentarza
1 minutę temu, Ares napisał:

Pytanie bez odpowiedzi bo nikt nie łączy Srama z Shimano

Chodzi tylko o połączenie przewodem Srama(klamka i zacisk shimano) jak opisywałem ale obawiam się czy np przewód nie ma innego rozmiaru w wewnątrz co może wpłynąć na negatywną prace hamulca

Najlepiej będzie chyba po prostu złożyć tak jak być powinno

Odnośnik do komentarza

Tak mi się wydaję że bez ucięcia kabla i zarobieniu końca przewodu Srama z oliwką Shimano to nie obędzie się by tego dowieść. Jeśli Oliwka Shimano wejdzie w środek z oporem ale wejdzie a baryłka oliwki ładnie się ułoży po dokręceniu do zacisku lub klamki to myślę że będzie to działać.

DOT jest bardziej żrący niż olej Shimaniaka także jakiś pod tym względem nie widzę problemów.

 

Musisz albo zaryzykować, odciąć starą oliwkę, dać shimano i jak łądnie wszystko wyjdzieto będzie działać tak myślę. 

 

O tych "musi być taki i taki" bo nie kompatybilne to już słyszałem i wiele z tego to bzdury choć są i nie obalone rzeczy, nie mniej tutaj myślę że jak ten eksperyment wyjdzie to będziemożna to śmiało stosować.  

Odnośnik do komentarza
24 minuty temu, Ares napisał:
Za te bzdety powinieneś dostać bana. Klejenie przewodów hamulcowych jako odpowiednika linek stalowych w przerzutkach... Kropelką se sklej to też zadziała. 
Pytanie bez odpowiedzi bo nikt nie łączy Srama z Shimano. Wedle mojej wiedzy to nie przejdzie.   

Sam powinieneś dostać bana za brak czytania ze zrozumieniem.

Połączenie izolacją ma służyć tylko do przeciągnięcia nowego przewodu przez ramę. Nie trzeba się bawić w celowanie w otwory ramy.


 

Edytowane przez pawel2208
Odnośnik do komentarza
1 godzinę temu, pawel2208 napisał:

Sam powinieneś dostać bana za brak czytania ze zrozumieniem

Bardzo Cię przepraszam w takim razie. Skojarzyłem na szybko jeden z durnych pomysłów jednego ludka z prze lat i jakoś tak wyszło. 

  • Lubię to! 1
Odnośnik do komentarza

Nie ma co się denerwować Panowie. :)  

 

Piter próbuje, śrubę możesz dać od Shimano, nie mniej i tak bez próby nie dowiemy się, możesz wstępnie suwmiarką pomierzyć z zewnątrz grubość przewodu.

 

Szczerze? Tak patrze się na te przewody Sramowskie i wydaj mi się baaardzo podobne do Shimano zwłaszcza w przekroju.

Edytowane przez Kruk
Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...