Skocz do zawartości

Amortyzator powietrzny do 1000 zł.


Zawada

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!

Budżet max 1000zł, ale najlepiej trochę mniej, powiedzmy 800zł +/-200zł :)koło 26", rura sterowa 1 i 1/8, oś 9mm lub 15mm (posiadam 9mm, ale zmieniałem już raz piastę, więc to CHYBA nie problem zmienić ją ponownie tylko że na 15mm) pod hamulce tarczowe 160/180mm PM. Przeznaczenie XC. W grę wchodzi tylko powietrzny. Ważę dużo, blisko 100kg, wzrost 185cm

Posiadam obecnie XCRa (rocznik chyba 2010), przy mojej masie i wkręconym preload na maxa, sag mam idealnie 2cm. Amortyzator pracuję bardzo dobrze, wybiera nawet małe nierówności. Ale nie wszystko może być tak kolorowo przy budżetówce... amortyzator działa zgodnie z powyższym opisem tylko przy 20+ stopni. Poniżej 20 już zaczyna sztywnieć. Poniżej 10 reaguje tylko na bardzo duże nierówności i uderzenia. Z tego co wyczytałem po prostu elastomer tak ma, dlatego szukam powietrznego teraz na zime.

Zastanawiam się przede wszystkim nad używanym Rock Shox'em, Recon Gold RL, albo jakiś SID lub Reba. Ale z tego co wiem Suntour'y też są niczego sobie i rozważam też Epixona tylko że nówkę(http://allegro.pl/amortyzator-suntour-epixon-xc-rl-r-air-26cala-czar-i6803175532.html)

Jeśli chodzi o RS to m.in. takie aukcje zwracają moją uwagę:

http://allegro.pl/amortyzator-rock-shox-recon-gold-100mm-26-i6967155013.html

http://allegro.pl/amortyzator-rock-shox-reba-sl-120mm-19cm-i6965169949.html

nie jestem tylko pewien czy 19cm starczy ale raczej tak bo wszystkie podkładki nad mostkiem :D

Bardzo proszę o porady/propozycje które nakierują mnie na tyle dobrze bym te 1000zł wydał jak najkorzystniej się da.

PS: jeśli to istotne to pompkę do amortyzatora mam w domu bo brat jeździ na FOXach.

Opublikowano (edytowane)

Zerknij tu:

http://activia.sgl.pl/

Znajdziesz coś dla siebie. Facet połapany i pewnie nie robiłby problemu poskładać coś pod zamówienie (np. Epixon XC z sztywną 15stką i sterówka 1 1/8). Wystarczy zadzwonić lub napisać i zapytać. Tak było w moim przypadku. 

Ta REBA SL wygląda zacnie ale jeśli byś się na nią zdecydował to profilaktycznie zrób jej od razu serwis. DualAir czyli komora pozytywna i negatywna dość kłopotliwa a ustawieniu ale przy właściwej obsłudze działająca świetnie.

Edytowane przez Gość
Opublikowano

Możesz zmierzyć, ile to 19 cm. Raczej nie zostawi miejsca na podkładki pod mostek.

Recon RL będzie podobnej jakości jak Epixon, ale łatwiejszy w samodzielnym serwisowaniu. Tłumiki RS są rozbieralne, a Suntour nie. Stara Reba z dwiema komorami to bardziej zaawansowana zabawka. Płacisz za trochę niższą wagę niż Recon i dodatkową regulację kompresji powolnej (reakcji na pedałowanie i ogólnie nasze ruchy na rowerze).

  • Pomógł 1
Opublikowano

Czyli rozumiem, że w starą rebe się lepiej nie bawić. A jak porównanie RS recon gold rl z osią 9mm do SR epixon 9/15mm? Co prawda, akurat biorąc pod uwagę tę aukcję, to recona mam za 500zł, czyli 2xmniej, tylko manetkę dokupić, ale jednak jest to używka.

Opublikowano

Nie wiem, czy znajdziesz Recona albo Epixona z osią przelotową do 1000 zł. Znajduję tylko Epixona, ale za 1500, a jeszcze piasta...

Opublikowano
16 minut temu, Andrzej Sawicki napisał:

Nie wiem, czy znajdziesz Recona albo Epixona z osią przelotową do 1000 zł. Znajduję tylko Epixona, ale za 1500, a jeszcze piasta...

Epixona XC od activia dostane za 1000zł z 15mm i tapered sterówką, więc myślę, że mogli by zmienić górne lagi i sprzedać taką customową wersję za taką samą lub nie wiele większą kwotę, ewentualnie Epixon TR (15mm i 1 1/8) za 1300zł. Ale tak właściwie, teraz myślę, skoro nie latam nie wiadomo jak, to czy ta oś jest mi tak bardzo potrzebna w sumie? Tak jak czytałem, to jedni mówią, że niebo a ziemia, a inni że bez znaczenia jak się na rowerze nie skacze kto wie jak. Jak Ty uważasz?

Przesiadkę na zintegrowaną oś odczułem bardzo, ale pod nogami bo to korba HWII :D haha ale jak z osią w kole...

Opublikowano

Chodzi o zabezpieczenie przed wypadnięciem (wytrzęsieniem) osi koła przy używaniu hamulców tarczowych. Jest to znany problem przy długim, silnym hamowaniu tarczówkami, kiedy jest używany szybkozamykacz. Pytanie, jak bardzo agresywnie jeździsz.

Opublikowano
2 minuty temu, Andrzej Sawicki napisał:

Chodzi o zabezpieczenie przed wypadnięciem (wytrzęsieniem) osi koła przy używaniu hamulców tarczowych. Jest to znany problem przy długim, silnym hamowaniu tarczówkami, kiedy jest używany szybkozamykacz. Pytanie, jak bardzo agresywnie jeździsz.

Lubie szybkie zjazdy z korzeniami czy kamieniami, lub zjechać po schodach jak przejeżdżam przez miasto. Ale znowu też dropów czy skoków nie robię. Wątpię, że mój bardzo "precyzyjny" opis pozwoli Ci ocenić jak bardzo agresywnie jeżdżę, ale warto spróbować. Z mojego punktu widzenia jestem w stanie powiedzieć, że jeszcze na tyle agresywnie, że jakaś tam amortyzacja jest już potrzebna (ze sztywnym widelcem byłoby ciężko, co mnie zresztą nauczyła zima kilka lat temu, jak XCR pracował (a raczej nie pracował) jak zablokowany.), ale znowu jakiś wypasów z golenią 36/38mm i skokiem 160/180 mi nie potrzeba. Ale jak to odnieś do osi to nie mam pojęcia.

Opublikowano

Dlatego dobrze mieć budżet, zanim się zacznie szukać. ;)

Zabić się nie zabijesz, bo przy kołach 26" amory są krótkie i to daje sztywność. Wybór to tylko kwestia, czy wolisz mieć zabezpieczenie na zapas. Nikt nie zgadnie, jak Ci się rozwiną umiejętności.

Opublikowano
Godzinę temu, Andrzej Sawicki napisał:

Zabić się nie zabijesz, bo przy kołach 26" amory są krótkie i to daje sztywność. 

To mnie przekonało trochę :) W sumie jakbym miał jeździć ostrzej to tylko będę mógł cały rower zmienić, a nie coś polepszyć. Wezmę coś klasy tego Recona z 9mm, albo nawet jego jak jak się wyrobie. 

Wiecie może kiedy najlepiej kupić amor, w sensie kiedy będzie najwięcej dobrych ofert?

Opublikowano (edytowane)

Ciężko powiedzieć kiedy najwięcej ofert się pojawia, bo to indywidualna sprawa serwisu/sklepu jak często zamawiają towar. 

Dla przykładu. Na początku tego roku zakupiłem i zamontowałem Raidona w wersji 140 mm skoku. Kilka tygodni temu miałem okazje sprawdzić go w górach. Zjazdy, podjazdy mniej i bardziej techniczne. Amor pomimo, iż nie powala zaawansowaniem spisał się naprawdę dobrze. Przy Twojej wadze zdecydowanie idź w kierunku solidniejszej konstrukcji. Jednakże będzie Ci ciężko znaleźć nowego RSa w standardzie QR 9 mm i sterówka 1 1/8. Szukałem i było naprawdę nie łatwo dlatego zakupiłem Raidona z którego jestem zadowolony. Poskładali mi go pod moje potrzeby gdyż tego czego potrzebowałem akurat w ofercie nie mieli i nie dopłaciłem z tego tytułu ani grosza.

Edytowane przez Gość
Opublikowano
3 godziny temu, PrzeLuka napisał:

Ciężko powiedzieć kiedy najwięcej ofert się pojawia, bo to indywidualna sprawa serwisu/sklepu jak często zamawiają towar. 

Dla przykładu. Na początku tego roku zakupiłem i zamontowałem Raidona w wersji 140 mm skoku. Kilka tygodni temu miałem okazje sprawdzić go w górach. Zjazdy, podjazdy mniej i bardziej techniczne. Amor pomimo, iż nie powala zaawansowaniem spisał się naprawdę dobrze. Przy Twojej wadze zdecydowanie idź w kierunku solidniejszej konstrukcji. Jednakże będzie Ci ciężko znaleźć nowego RSa w standardzie QR 9 mm i sterówka 1 1/8. Szukałem i było naprawdę nie łatwo dlatego zakupiłem Raidona z którego jestem zadowolony. Poskładali mi go pod moje potrzeby gdyż tego czego potrzebowałem akurat w ofercie nie mieli i nie dopłaciłem z tego tytułu ani grosza.

Chodziło mi o oferty z używanymi na np allegro. I jak RSa to właśnie nie nowego.

Opublikowano (edytowane)

@Zawada Na bieżąco sprawdzać oferty innej metody nie ma. Ciężko przewidzieć kiedy ktoś akurat ma zamiar pogonić amor, bo zakupił nowy. Dobre okazje się porostu trafiają i znikają. Na logikę biorąc zima, bo wielu ludzi na ten czas odpuszcza kręcenie i picuje rowerki na przyszły sezon ale jako reguły bym tego nie traktował.

Edytowane przez Gość
Opublikowano

A co sądzicie o zadbanym Fox 32 F100 RL bez rysek za 1000zł, zamiast SR Epixona/Epicona (nowy ,1000zł) czy też tego RS Reby SL (używany, link wyżej, 900zł)? Zastanawiam się też nad RS Sid RLT (nowy, 1300zł), ale już mój portfel zaczyna uciekać za szafę.

Opublikowano

Co do RS Sid to zdania są mocno podzielone. Lekki jest czyli odchudzony i prcuje naprawdę dobrze ale wiąże się to z tym, iż wymaga dużo więcej troski niżeli Fox, który też zrobi świetną robotę ale nie będzie wymagał tak częstych przeglądów. Domyślam się jaki bałagan masz w głowie. Nie tak łatwo coś wybrać. Sam przez to przechodziłem.

Opublikowano

Kub Rebę. Dobrze serwisowana przeżyje cały rower.

  • Lubię to! 1
Opublikowano

@Andrzej Sawicki @Rezus Czyli z tego wszystkiego Reba SL najlepsza według was? 

Dziwi mnie tylko jak nie którzy mówią, że amor jakiś szybko łapie luzy. Ten mój budżetowy XCR ma 7 lat i kilkadziesiąt tysięcy km, dużo był tyrany, a luzów nie ma prawie wcale.

Opublikowano
35 minut temu, Zawada napisał:

luzów nie ma prawie wcale.

To jest to prawie, za którego usunięcie zamierzasz zapłacić. ;)

Opublikowano
2 minuty temu, Andrzej Sawicki napisał:

To jest to prawie, za którego usunięcie zamierzasz zapłacić. ;)

No właśnie nie zamierzam, bo chce kupić nowy amor :P tylko nie jestem pewien który w końcu wybrać.

Używany amor z lekko drapniętą anodą jest warty uwagi czy raczej omijać szerokim łukiem?

Opublikowano
Godzinę temu, Rezus napisał:

Omijaj szerokim łukiem. Widać że amor mial ktoś totalnie zielony w serwisie skoro dopuścił do tego. A nie wiadomo jak to w środku wygląda bo pewnie jest jeszcze gorzej. Ja bym szukał reby lub sida

Oczywiście można znaleźć używany w dobrym stanie bo sam ze trzy Takie miałem... amory sam serwisuje więc na Start serwis i jak narazie wtopy nie bylo choć różnie to może być 

Ale z twoim budżetem kupisz nowke na pewno. Troszeczkę rura sterowa jest problemem ale można znaleźć. Ja np jakiś pół roku temu kupiłem niezwykle rzadki rock shox sid WC XX dual air qr 15 i rura 1 1/8. Nowy. Choć za cenę sporo wyższa ale jak widać da się upolować nawet taki smaczek?

Ja tak na poważnie zainteresował bym się ta uzywka. Dla mnie to naprawdę spora okazja! Chętnych jest mało ma części 26 bo sa teraż nie "modne" tak że jest to doskonała pozywka dla posiadaczy 26' . Wyobraź sobie że sam tłumik xx z manetka jak byś chciał kupić kosztuje prawie dwa razy tyle co ten amortyzator !

http://www.allegro.pl/ShowItem2.php?item=6977035398

"Tą używką" masz na myśli link który wysłałeś czy tą Rebe SL? 

Nad tym co wysłałeś też myślałem ale on ma własnie trochę obitą anodę.

Opublikowano
13 minut temu, Rezus napisał:

Chodzi mi o ten co wysłałem.

Zacny amor! Naprawdę ma obita górę? Niezauważylem. 

Kurczę nadal nie widzę obitej anody. To że na dole trochę po odbcierany to tam się nie przejmuj. Nowe naklejki 30zł. Amor jest naprawdę świetny i cena również bardzo kuszaca. No i ten XX

na ostatnim zdjęciu jest zbliżenie na anodę, jest trochę obita.

Opublikowano

Zawada-kupiłem tego Recona z Twych linków :) Po tą Rebę już miałem jechać,bo sprzedawca z Wrocławia tak jak ja,ale po przeczytaniu kilku opinii kolegów,że to bardziej skomplikowany sprzęt odpuściłem,a ja potrzebuję coś w miarę taniego w eksploatacji,do turystyki a nie szaleństw. Dzięki wszystkim za opinnę i w ogóle :)

Opublikowano
12 godzin temu, remigiusz napisał:

Zawada-kupiłem tego Recona z Twych linków :) Po tą Rebę już miałem jechać,bo sprzedawca z Wrocławia tak jak ja,ale po przeczytaniu kilku opinii kolegów,że to bardziej skomplikowany sprzęt odpuściłem,a ja potrzebuję coś w miarę taniego w eksploatacji,do turystyki a nie szaleństw. Dzięki wszystkim za opinnę i w ogóle :)

Hamsko... Ale tak jak reba jest po środku to ja w tą drugą stronę ide i za Sidem patrze teraz.

Opublikowano

Nie chamsko, tylko skorzystał z Twojego niezdecydowania. Już się powtarzamy w opisywaniu sprzętu w tym temacie. Uzgodnij sam ze sobą, co naprawdę chcesz, a będziesz miał.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...