lukaszwasil Napisano 22 Wrzesień 2017 Udostępnij Napisano 22 Wrzesień 2017 (edytowane) Panowie i Panie szybka porada potrzebna Co byście wybrali? Znaczy czy opłaca się kupować używki przy tej cenie nowych. Do używek nie ma szybkozamykaczy. Jeszcze jedno czy duża różnica będzie miedzy tymi kołami a tymi które teraz mam czyli alexrims AT-470 na piastach Shimano FH-RS400 http://allegro.pl/kola-szosa-fulcrum-racing-7-i6963655875.html czy https://www.centrumrowerowe.pl/czesci/kola-rowerowe/szosa-28/p,kola-szosowe-racing-7-lg-fulcrum,644483.html?skad=googlepla&gclid=EAIaIQobChMIxa_Btbm41gIVRY0bCh0gzApvEAQYASABEgIkxPD_BwE Edytowane 22 Wrzesień 2017 przez lukaszwasil Odnośnik do komentarza
hanus Napisano 22 Wrzesień 2017 Udostępnij Napisano 22 Wrzesień 2017 Ja bym brał nówki. 150 zł różnicy... Jeszcze musisz zaciski dokupić do używanych Czyli 100 różnicy. Według mnie lepiej nowe. Odnośnik do komentarza
egzo23 Napisano 22 Wrzesień 2017 Udostępnij Napisano 22 Wrzesień 2017 Nowe.To są dobre koła Wysłane z mojego E2303 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza
Eldo Napisano 22 Wrzesień 2017 Udostępnij Napisano 22 Wrzesień 2017 (edytowane) Rowniez polecam te kola, mozna sie doczepic jedynie do kiepskiej jakosci nypli ktore lubia sie "obrabiac" przy ew centrowaniu. Poza tym super kola ! U mnie np po przywaleniu w dziore kolo trzeba bylo lekko dociagnac na szprychach (efekt jojo) przy tym zabiegu obrobily mi sie 3 nyple mimo ze uzylem klucza 3,2mm za 80pln Stwierdzilem ze wymienie wszystkie 20 nypli (kolo przod) i to byla trafna decyzja. Kolo jak nowe (nyple dt swiss alu) centrowanie to czysta przyjemnosc. Kola kreca sie bardzo lekko (lozyska maszynowe). Mam w mtb dt swiss spiline pod tym katem FR7 wypadaja lepiej. Dzwiek bebenka rownie wspanialy jak w DTS ? U mnie sa proste szprychy podobnie jak w tych nowych z Centrumrowerowe w tych uzywkach widze ze zakrzywione moze to kwestia rocznika ? FR7 kreca sie u mnie w Specu i jak narazie moge je z czystym sumieniem polecic. A czy brac nowe czy uzywane to juz zalezy tylko i wylacznie od tego w jakim stanie sa uzywki. A te 150pln mozna np dolozyc do lepszych opon ? Zaciski przeciez zostana z wczesniejszych kol po co kupowac nowe ? Edytowane 22 Wrzesień 2017 przez Eldo Odnośnik do komentarza
Nemrod Napisano 23 Wrzesień 2017 Udostępnij Napisano 23 Wrzesień 2017 Nie warto moim zdaniem brać używek. Te sklepowe to nowsza wersja z dopiskiem LG. Mają bębenek z możliwością zamontowanoa kasety 11, sztywniejsze obręcze o większej szerokości wewnętrznej ( 17 vs 15 mm) i mechanizm likwidowania luzów w piaście. Pancerne i praktycznie bezobsługowe koła ( FR 7 LG ). Wady to przedewszystkim ciężar. Fulcrum mocno zaniża wagę swoich kół . 7 LG w wersji shimano ważyły u mnie 1836g. Odnośnik do komentarza
lukaszwasil Napisano 25 Wrzesień 2017 Autor Udostępnij Napisano 25 Wrzesień 2017 Dzięki wszystkim za zainteresowanie tematem. Zamówione jednak nowe. Odnośnik do komentarza
lukaszwasil Napisano 29 Wrzesień 2017 Autor Udostępnij Napisano 29 Wrzesień 2017 Koła założone, kręcą się tak leciutko że można powiedzieć że sam wiatr je napędza, ale... No właśnie jest jedno ale czy koła nowe wyjęte z pudełeczka fabrycznie zapakowane mogą posiadać delikatne bicie na boki (zaznaczam delikatne), czy powinny być idealnie proste? Odnośnik do komentarza
Nemrod Napisano 29 Wrzesień 2017 Udostępnij Napisano 29 Wrzesień 2017 Same koła powinny być idealnie proste. Może być lekki ruch na piaście co może dawać złudzenie krzywych obręczy.. Z boku piasty jest specjalna plastikowa śruba z kontrą do likwidowania tego luzu. Ja po założeniu nowych kół musiałem luz kasować. Odnośnik do komentarza
lukaszwasil Napisano 29 Wrzesień 2017 Autor Udostępnij Napisano 29 Wrzesień 2017 (edytowane) 13 minut temu, Nemrod napisał: Same koła powinny być idealnie proste. Może być lekki ruch na piaście co może dawać złudzenie krzywych obręczy.. Z boku piasty jest specjalna plastikowa śruba z kontrą do likwidowania tego luzu. Ja po założeniu nowych kół musiałem luz kasować. Właśnie też tak mi się wydawało. Ok sprawdzę luz. Dzięki. Edytowane 29 Wrzesień 2017 przez lukaszwasil Odnośnik do komentarza
lukaszwasil Napisano 29 Wrzesień 2017 Autor Udostępnij Napisano 29 Wrzesień 2017 Koła już kręcą się tak jak powinny. Śruba na nakrętce była całkiem odkrecona A nakrętka niedokrecona. Dzięki za pomoc.Wysłane z mojego HUAWEI VNS-L21 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza
egzo23 Napisano 30 Wrzesień 2017 Udostępnij Napisano 30 Wrzesień 2017 W racing 5 w 7 pewnie też. Luz pojawia się na pierwszych 200 km. To norma dla tych kół. Skasować i będzie spokój Wysłane z mojego E2303 przy użyciu Tapatalka 1 Odnośnik do komentarza
Lotnik Napisano 19 Marzec 2018 Udostępnij Napisano 19 Marzec 2018 Wie ktoś może z jakiego materiału jest wykonany bębenek w tych kołach? Bo jakoś w rozmaitych opisach nie mogę znaleźć tej informacji. Odnośnik do komentarza
piterrrxd Napisano 19 Marzec 2018 Udostępnij Napisano 19 Marzec 2018 Podepnę się pod temat - w Romecie mam podobne koła jak autor tematu - AT470+Novatec 361/2+32 szprychy. Warto wymienić teraz na Racing 7 LG, czy wstrzymać się i dozbierać do RC5 LG lub Quattro LG? Odnośnik do komentarza
Eldo Napisano 19 Marzec 2018 Udostępnij Napisano 19 Marzec 2018 (edytowane) Aktualnie mam kolego Quattro LG, wcześniej miałem Racing 7 które to były w Specu w zamian Axis 2.0 montowanych fabrycznie. Co prawda nie mam na Quattro przebiegu az tak dużego jak na Racing 7 ale na pierwszy rzut oka wygląda to tak. Racing 7 podobnie jak Quattro są na łożyskach maszynowych co w porównaniu do tradycyjnych kulek zdecydowanie lepiej wygląda pod katem użytkowania w mokrych warunkach i późniejszym serwisie. Po prostu są bez obsługowe do puki się nie rozlecą mechanicznie. Kręcą się również "lepiej" co widać gołym okiem na stojaku kręcąc kołem "na sucho". Fulcrumy są leżejsze od seryjnych kółek czy to w przypadku 7 czy Q. Pomiędzy nimi równiez jest różnica wagowa ok 300g / kpl na korzyść Quattro. W temacie sztywności Quattro mają większy stożek od Racing 7 i szprychy aero, są sztywniejsze to widać i czuć. Posiadam komplet Racing 7 z oponami 700x23 Vittoria Rubino PRO lub 700x28 Pirelli P Zero VELO które to miałem zamontowane u siebie w szosie i aktualnie nie używam (mogę sprzedać, kwestia dogadania się). Mam o nich dobrą opinie, przejechały ze mną bezawaryjnie pół sezonu 2017. Edytowane 25 Marzec 2018 przez Eldo Odnośnik do komentarza
marcin.jka Napisano 19 Marzec 2018 Udostępnij Napisano 19 Marzec 2018 jeździłem na fulcrumach racing 5, czyli te model wyżej, ważę 82 kg, w sezonie 2016 po ich zakupie za pierwszym razem pękła mi szprych od strony kasety, na równym odcinku drogi, tak po prostu, po 2 tygodniach otrzymałem naprawiane koła i na pierwszej jeździe poszły mi znów od strony kastety, tym razem dwie szprychy. To są takie koła, że jak jedna szprych pójdzie to już dalej nie pojedziesz. Zaproponowałem serwisowi wymianę kompletu szprych, poszli na to, wszystko w ramach gwarancji i od tamtej pory już było ok, niesmak pozostał. Odnośnik do komentarza
Nemrod Napisano 19 Marzec 2018 Udostępnij Napisano 19 Marzec 2018 Co do F7 LG.U mnie przejeździły w przełajce już prawie 3 lata. Nieraz w zestawie z dzieckiem na doczepce ( zestaw 130kg +). Nie licząc likwidowania luzu to kółka bezobsługowe. Jeszcze nie wymagały centrowania. Całkiem dobrze się kręcą i w miarę sztywne. Wady to przedewszystkim cena szprych na zamianę i dostępność innych cześci zamiennych. No i mogłyby być nieco lżejsze. Odnośnik do komentarza
piterrrxd Napisano 19 Marzec 2018 Udostępnij Napisano 19 Marzec 2018 Pasty fabrycznych też są na maszynach. Nie mam odniesienia do innych kół, ciężko mi stwierdzić czy są sztywne. Wydają się być dosyć toporne. Odnośnik do komentarza
Dawid_90 Napisano 1 Kwiecień 2018 Udostępnij Napisano 1 Kwiecień 2018 Panowie, Planuję zakup Fulcrum Racing 7 LG do mojego wiekowego Tribana na osprzęcie Microshift 8 biegów kaseta. Pytanie brzmi czy nie będzie problemów z kompatybilnością kasety 8 biegowej Microshift z bębenkiem Shimano/Sram? https://www.centrumrowerowe.pl/kola-fulcrum-racing-7-lg-pd15737/ Odnośnik do komentarza
Nemrod Napisano 2 Kwiecień 2018 Udostępnij Napisano 2 Kwiecień 2018 Znowymi kołami dostaniesz podkładkę, którą montujesz pod kasetę i wszystko powinno śmigać. Odnośnik do komentarza
piterrrxd Napisano 10 Kwiecień 2018 Udostępnij Napisano 10 Kwiecień 2018 Nadszedł czas zamówienia kółek. Dalej jest dylemat czy brać 7 LG w cenie 649zł czy 5 LG za 890zł? Koła do zwykłych, szosowych treningów w suchych warunkach. Piątki ładniej wyglądają, ale czy warto do nich dopłacić? Odnośnik do komentarza
lukaszwasil Napisano 10 Kwiecień 2018 Autor Udostępnij Napisano 10 Kwiecień 2018 (edytowane) Na pewno 7 LG do tego co piszesz będą wystarczające, rewelacyjne wręcz pancerne, toczą się gładko lekko i przyjemnie, a dźwięk bębenka wyyypaasss natomiast jeśli patrzysz na wygląd bierz bez zastanowienia 5 LG wtedy unikniesz sytuacji, że przy każdym spojrzeniu na swoją szosę pomyślisz "kurde mogłem jednak dopłacić te 200 zł" Edytowane 10 Kwiecień 2018 przez lukaszwasil Odnośnik do komentarza
piterrrxd Napisano 10 Kwiecień 2018 Udostępnij Napisano 10 Kwiecień 2018 (edytowane) Biorę pod uwagę też Mavici Aksium, ale ile opinii w sieci tylu zwolenników jednych albo drugich kółek Najważniejsza dla mnie jest wytrzymałość jako że to mają być kółka do łykania kilometrów po naszych średniej jakości drogach. Czytałem opinie, że aktualnie sprzedawane Fulcrumy są słabsze, niż te produkowane kilka lat wstecz - wersje bez LG miały chyba więcej szprych? Może jakieś budżetowe Shimano byłyby lepsze? Edytowane 10 Kwiecień 2018 przez piterrrxd Odnośnik do komentarza
Fenthin Napisano 10 Kwiecień 2018 Udostępnij Napisano 10 Kwiecień 2018 Aksium, te zwykłe, są trochę mało opłacalne. Jeśli już, Aksium Elite. Same koła są lżejsze, a różnica cen akurat pokrywa koszt nowych opon, dętek, które dostajesz w zestawie. Sam wybór Mavic-Fulcrum to trochę jak jabłko-pomarańcza. Co kto lubi. Tak czy inaczej, wybór sprowadza się do tego, czy masz sobie pluć w brodę, że wydałeś za dużo albo do tego że nie doplaciłeś do sprzętu, który bardziej Ci się podoba. 1 Odnośnik do komentarza
hanus Napisano 10 Kwiecień 2018 Udostępnij Napisano 10 Kwiecień 2018 Nadszedł czas zamówienia kółek. Dalej jest dylemat czy brać 7 LG w cenie 649zł czy 5 LG za 890zł? Koła do zwykłych, szosowych treningów w suchych warunkach. Piątki ładniej wyglądają, ale czy warto do nich dopłacić?Kurcze... Ja bym był chyba skłonny do kupienia jakiś składanych kół. Części zamienne tańsze i łatwiej dostępne. Odnośnik do komentarza
piterrrxd Napisano 10 Kwiecień 2018 Udostępnij Napisano 10 Kwiecień 2018 (edytowane) Też o tym myślałem, tylko czy takie koła będą dostępne od ręki? Pewnie trzeba długo czekać na złożenie. @Fenthin jest wersja bez opon za 699zł lub z oponami za 799zł. Z wyglądu też mi się podobają. Edytowane 10 Kwiecień 2018 przez piterrrxd Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się