Skocz do zawartości

Lekki rower full trailowy


Piopio

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Mam takie pytanko o geometrię tego roweru - Merida Ninety-Six Team. Z tego co wyczytałem to przystosowana jest do maratonów. Pozycja jest sportowa, lekko pochylona w dół w stosunku do triali.

Czy taka pozycja jest dobra dla amatora ? Jeżdżę po płaskim terenie. Zamierzam zakosztować w przyszłym sezonie trochę ścieżek.

Czy Merida Merida Ninety-Six (oczywiście w jakiejś dużo tańszej wersji) będzie dobrym rowerem dla mnie ? Obecnie posiadam Giant Trance, który kierownicę ma jednak wyżej niż siodełko. Czy po przesiadce na Meridę nie odczuję dyskomfortu ? Czy taka Merida jest uniwersalna ? Czy może lepiej zainwestować w jakiegoś typowego triala ? Choćby  One-Tweny ?

Czy różnica pomiędzy tymi rowerami odnośnie komfortu jazdy jest wyczuwalna ?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza

ale gianta chcesz się pozbyć? piszesz o szukaniu drugiego traila - skoro masz jednego to drugi raczej bez sensu. Ja mam Treka Fuela ex - siodełko w pozycji "asfalt" też jest ponad kierownicą, do zjazdów wiadomo że leci niżej. Pozycja jest dobra, jeżeli kierownik się dobrze w niej czuje, nie ważne czy amator czy zawodowiec ;) ja jeżdżę po płaskim, czasami jakiś wypad w górki. Jeżdżę na długich trekach i mi pasuje 

Odnośnik do komentarza
17 minut temu, Piopio napisał:

Witam,

Mam takie pytanko o geometrię tego roweru. Z tego co wyczytałem to przystosowana jest do maratonów. Pozycja jest sportowa, lekko pochylona w dół w stosunku do triali.

Czy taka pozycja jest dobra dla amatora ? Jeżdżę po płaskim terenie. Zamierzam zakosztować w przyszłym sezonie trochę ścieżek.

Czy Merida Merida Ninety-Six (oczywiście w jakiejś dużo tańszej wersji) będzie dobrym rowerem dla mnie ? Obecnie posiadam Giant Trance, który kierownicę ma jednak wyżej niż siodełko. Czy po przesiadce na Meridę nie odczuję dyskomfortu ? Czy taka Merida jest uniwersalna ? Czy może lepiej zainwestować w jakiegoś typowego triala ? Choćby  One-Tweny ?

Czy różnica pomiędzy tymi rowerami odnośnie komfortu jazdy jest wyczuwalna ?

Pozdrawiam

Rower XC-M raczej słabo się sprawdzi jako ścieżkowiec...

Odnośnik do komentarza

ciężki temat trochę :P moje xc stoi u kumpla, ja jeżdżę wokół komina trailowym fullem i może czasami z górki na asfaltach brakuje przełożenia ale w xc z 1x też go braknie. Jeżeli ktoś nie chce kręcić czasówek a chce mieć rower który da fun na płaskim, na zjeździe w dół da trochę poszaleć z większą pewnością i nie zabije na podjeździe to nowe traile na kole 29 są mega uniwersalne. Porównując ht xc do trailowego fulla - full jest wolniejszy na asfalcie (szersze gumy na niskim ciśnieniu i napęd 2x11 a xc 3x9 ale większa korba). Wszędzie poza asfaltem trailówka jest lepszym wyborem. A full do xc z napędem 1x - mam wrażenie że to maszyny tylko dla ludzi nastawionych na maratony, wyścigi, zawody. Takie bolidy do wygrywania ale czy to dobry wybór dla amatora chcącego mieć uniwersalny rower do funu?

Odnośnik do komentarza

I bądź tu mądry człowieku i kup dobry rower ... ;-)

A znasz jakiegoś full trailowego o niskiej wadze i dobrej cenie ? Z napędem 1x11, regulowaną sztycą i blokowanym z kierownicy amortyzatorem ?

Odnośnik do komentarza
1 godzinę temu, Piopio napisał:

@trollu

Rowerek jest już stary. To 26,5 cala a mi się marzy 29 cali.

Nie ma kól 26,5. Może być 26 albo 27,5. Jeśli masz 27,5 to nie jest stary rower, większość rowerów trialowych jest na kole 27,5. Może zamiast kupna nowego, bardziej opłacany byłby upgrade?

9 minut temu, Piopio napisał:

A znasz jakiegoś full trailowego o niskiej wadze i dobrej cenie ? Z napędem 1x11, regulowaną sztycą i blokowanym z kierownicy amortyzatorem ?

Trialowe rowery i niska waga nie idą w parze. Standard to 14-15 kg. Jaki przewidujesz budżet na nowy rower?

Odnośnik do komentarza

co rozumiesz przez "dobrą cenę"? :P blokada z kierownicy - ok, może w maratonach xc się przydaje ale w trailu? Ja latam z otwartym widelcem i "pół-otwartym" damperem ( "wajcha" 3 pozycyjna - zamknięty/pedal/otwarty). Jak lecisz asfaltem to widelec nie pompuje (chyba, że chcesz ale nie wiem po co się szarpać z kierownicą), damper na podjazdach nawet z tyłkiem na siodełku w pozycji otwartej mocno pompuje(więc ta pozycja tylko na ciężkie zjazdy), w pozycji 1/2 działa tak, że nie widzę potrzeby zamykania go na równym.

Waga tak jak napisał Nurek - jak chcesz miej to trzeba iść w carbon i lekkie graty, o cenach nie trzeba mówić

Odnośnik do komentarza
11 godzin temu, Piopio napisał:

26,5

ekhm... nie ma takich kół :P

9 godzin temu, Piopio napisał:

I bądź tu mądry człowieku i kup dobry rower ... ;-)

A znasz jakiegoś full trailowego o niskiej wadze i dobrej cenie ? Z napędem 1x11, regulowaną sztycą i blokowanym z kierownicy amortyzatorem ?

Znam, ale nie kosztuje poniżej 15000zł...

https://shop.nsbikes.com/shop/complete-bikes/prod/nsb-snabb-carbon-e1

Tak sugerowałbym żeby przemyśleć potrzeby... ;)

 

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
11 godzin temu, Piopio napisał:

I bądź tu mądry człowieku i kup dobry rower ... ;-)

A znasz jakiegoś full trailowego o niskiej wadze i dobrej cenie ? Z napędem 1x11, regulowaną sztycą i blokowanym z kierownicy amortyzatorem ?

Tu raczej wchodzi w rachubę Full do maratonów niż do trialu.

Odnośnik do komentarza
1 godzinę temu, SpiderMAN napisał:

ekhm... nie ma takich kół :P

Znam, ale nie kosztuje poniżej 15000zł...

https://shop.nsbikes.com/shop/complete-bikes/prod/nsb-snabb-carbon-e1

Tak sugerowałbym żeby przemyśleć potrzeby... ;)

 

Ma koła 27,5 cala ... odpada.

Najbardziej pasuje mi jednak Merida NINETY-SIX 9.6000. Ma to co potrzebuję i 11,6 kg ;-) 

Jednak kosztuje 11K w promocji i martwi mnie ta pochylona pozycja. No nie wiem jak będzie zachowywać się na ścieżce gdy w końcu się odważę jakąś pojechać. 

Testowałem na asfalcie Merida NINETY-SIX 9.TEAM i było bajecznie ! Waga 10 kg i wydawało się, że się fruwa ;-) Ale to była tylko godzinka jazdy ... 

Najbardziej chciałbym jakiś rower trailowy (z wagą max 13) z wyposażeniem jak Merida. Jakoś nie potrafię nic znaleźć w podobnej cenie. 

Macie oczywiście rację, że nie ma kół 26,5 ;-) 

Mam koła 26 cali ... niestety ... 

Odnośnik do komentarza
10 godzin temu, Piopio napisał:

Testowałem na asfalcie Merida NINETY-SIX 9.TEAM i było bajecznie ! Waga 10 kg i wydawało się, że się fruwa ;-) Ale to była tylko godzinka jazdy ... 

Najbardziej chciałbym jakiś rower trailowy (z wagą max 13) z wyposażeniem jak Merida. Jakoś nie potrafię nic znaleźć w podobnej cenie.

W tej cenie nie znajdziesz. A nawet jakbyś znalazł, to nie będziesz zadowolony. Bo trialówka, nawet lekka nigdy nie będzie jeździć tak jak rower do XC. To są zupełnie inne typy rowerów, i to, że na Meridzie jeździło ci się fajnie i lekko wynikało nie tylko z jej wagi i osprzętu, ale również geometrii i opon. O ile opony jeszcze możesz zmienić, to już na geometrię nie masz wpływu.

Odnośnik do komentarza

Obecne traile są mega uniwersalne ale jednak to takie 2/3 teren i 1/3 "asfalt". Ja do tej pory miałem xc ht i to wg mnie jest takie 50:50 - w terenie wiadomo, że trailowy full lepiej da sobie radę ale na asfalcie xc ma większy pazur. Teraz dokupiłem fulla i chcę xc sprzedać a w jego miejsce kupić jakiegoś gravela. W fullu czuć 2.4 opony na niskim ciśnieniu na asfalcie ale w piachu i w terenie to rekompensują. Jak jesteś nastawiony na fulla to ja bym brał traila

Odnośnik do komentarza

Na filmiku Szajbajk mówi, że ta Merida NINTY-SIX też nadaje się do zjazdów ... oczywiście nie w takim zakresie jak full trailowy ...

Gdyby ją wyposażyć w siodełko z regulowaną sztycą myślę, że dałaby radę ...

Kurde jak będę w przyszłym roku kupował rower to chyba oszaleję ;-)

Odnośnik do komentarza

pewnie że da radę, tylko jednak trail ma bardziej płaską główkę ramy przez co przy jeździe w dół nie będzie tak nerwowy jak xc. To, że trail ma większy skok to już inna sprawa. Teraz wszedł boost ale warto zwrócić uwagę jakie opony przyjmie rower. Nie do każdego xc wejdzie 2.4 cala

Odnośnik do komentarza
7 godzin temu, Piopio napisał:

Na filmiku Szajbajk mówi, że ta Merida NINTY-SIX też nadaje się do zjazdów ... oczywiście nie w takim zakresie jak full trailowy ...

Gdyby ją wyposażyć w siodełko z regulowaną sztycą myślę, że dałaby radę ...

Kurde jak będę w przyszłym roku kupował rower to chyba oszaleję ;-)

Nadaje się do zjazdów, na trasach maratonów i wyścigów xc... Czego tu nie rozumiesz?

To nie jest rower do zjazdów (w sensie All Mountain, Freeride, Downhill)...

@Piopio sztyca regulowana nie zrobi z tej Meridki trailówki...

Zauważ w końcu może różnice w geometrii rowerów trailowych i xc-m

http://ninerbikes.life/do-you-ride-cross-country-or-trail-understanding-different-types-of-mountain-bike-riding/

Rower xc-m nie jest stworzony z myślą o bardzo agresywnej jeździe po ścieżkach. Już na prawdę nie mam siły Ci tego uzmysławiać.

Zresztą, to twoje zdrowie narazisz, nie moje, więc rób co chcesz, ale pamiętaj, że ROWERU NALEŻY UŻYWAĆ ZGODNIE Z JEGO PRZEZNACZENIEM!

Polecam zapoznać się z rodzajami rowerów mtb, ich różnicami, a potem jeszcze raz przemyśleć to co się pisze...

 

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Andrzej Sawicki
20 minut temu, SpiderMAN napisał:

Rower xc-m nie jest stworzony z myślą o bardzo agresywnej jeździe po ścieżkach. Już na prawdę nie mam siły Ci tego uzmysławiać.

Ludzie obejrzeli kawałek trasy pod Smrkem i myślą, że to to samo co prawdziwe góry. Niech kupi XC -- będzie niedługo fajny, mało używany sprzęt tanio do wyrwania.

Powtórzę to, co już było: Rowery XC są do zapier... szybkiej jazdy po głównie płaskim, chociaż wyboistym terenie. Nie nadają się na prawdziwe stromizny ani do większych skoków/dropów.

Edytowane przez Andrzej Sawicki
Odnośnik do komentarza

@Andrzej Sawicki dzięki za wsparcie.

No niestety, gołym okiem w linku który wrzuciłem na zdjęciu widać różnice w geometrii...

Trzeba być ślepym, żeby tego nie widzieć, dodatkowo trzeba być totalnym ignorantem, żeby nie rozumieć co te różnice dają w określonych zastosowaniach...

Odnośnik do komentarza
Dnia 12.09.2017 o 23:09, Nurek_ napisał:

Trialowe rowery i niska waga nie idą w parze. Standard to 14-15 kg. Jaki przewidujesz budżet na nowy rower?

15 kg? W cenie takiej Meridy Ninety-Six 9.600 rower trailowy spokojnie może ważyć poniżej 13kg. A nawet sporo taniej nie jest problemem osiągnięcie 13,5kg.

Edytowane przez Fenthin
Odnośnik do komentarza
2 minuty temu, Andrzej Sawicki napisał:

Franz, znowu wracasz do udawania głupka? OK, miłego życia.

Nie obrażaj mnie kolego,bo mam wrażenie że Twoja wiedza wynika nie z praktyki tylko z filozofii życia. 

 

Odpowiedz na pytanie, które zadałem a udowodnisz, że wiesz o czym piszesz.

Odnośnik do komentarza

ze strony Gianta, przy haśle "Waga" w opisie modelu Trance :P

Cytuj

W branży rowerowej nie ma standardu porównywania wagi rowerów między segmentami lub markami. Wielu producentów podaje najniższą możliwą wagę roweru. Różnice zależą od wielkości ramy, użytych materiałów, wagi osprzętu i akcesoriów. Dlatego najlepszym sposobem, aby ocenić wagę konkretnego roweru jest jego wypróbowanie. Sugerujemy wizytę u lokalnego dystrybutora, który zważy wybrany rower. Wszystkie rowery Giant są zaprojektowane tak, aby oferowały jak najlepszą w swojej klasie wagę i jakość jazdy.

Nie chce mi się przeglądać wszystkim marek ale canyon spectral jak na ramę alu i cenę jest lekki (ok 13kg). Czy różnica w wadze to tylko kwestia ramy czy użytych komponentów? Jeżeli ramy to gdzie jest granica pomiędzy wagą a wytrzymałością.

 

Mamy XXI wiek, nowoczesną geometrię a kiedyś ludzie jeździli na pierwszych fullach, latali wielkie hopy i było ok. Trail to nie dh chociaż trailem trasę dh da radę zrobić, wolniej ale jednak da radę. Pewnie znalazłby się taki co by na xc przejechał. Dłuższa baza czy bardziej położona główka ramy ma dawać stabilność przy jeździe w dół, da większy margines błędu ale w tej dyskusji jest pominięty jeden bardzo ważny czynnik - rower sam nie jedzie

  • Lubię to! 1
Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...