Piopio Opublikowano 12 Września 2017 Opublikowano 12 Września 2017 Witam, Mam takie pytanko o geometrię tego roweru - Merida Ninety-Six Team. Z tego co wyczytałem to przystosowana jest do maratonów. Pozycja jest sportowa, lekko pochylona w dół w stosunku do triali. Czy taka pozycja jest dobra dla amatora ? Jeżdżę po płaskim terenie. Zamierzam zakosztować w przyszłym sezonie trochę ścieżek. Czy Merida Merida Ninety-Six (oczywiście w jakiejś dużo tańszej wersji) będzie dobrym rowerem dla mnie ? Obecnie posiadam Giant Trance, który kierownicę ma jednak wyżej niż siodełko. Czy po przesiadce na Meridę nie odczuję dyskomfortu ? Czy taka Merida jest uniwersalna ? Czy może lepiej zainwestować w jakiegoś typowego triala ? Choćby One-Tweny ? Czy różnica pomiędzy tymi rowerami odnośnie komfortu jazdy jest wyczuwalna ? Pozdrawiam
trollu Opublikowano 12 Września 2017 Opublikowano 12 Września 2017 ale gianta chcesz się pozbyć? piszesz o szukaniu drugiego traila - skoro masz jednego to drugi raczej bez sensu. Ja mam Treka Fuela ex - siodełko w pozycji "asfalt" też jest ponad kierownicą, do zjazdów wiadomo że leci niżej. Pozycja jest dobra, jeżeli kierownik się dobrze w niej czuje, nie ważne czy amator czy zawodowiec ja jeżdżę po płaskim, czasami jakiś wypad w górki. Jeżdżę na długich trekach i mi pasuje
Gość Opublikowano 12 Września 2017 Opublikowano 12 Września 2017 17 minut temu, Piopio napisał: Witam, Mam takie pytanko o geometrię tego roweru. Z tego co wyczytałem to przystosowana jest do maratonów. Pozycja jest sportowa, lekko pochylona w dół w stosunku do triali. Czy taka pozycja jest dobra dla amatora ? Jeżdżę po płaskim terenie. Zamierzam zakosztować w przyszłym sezonie trochę ścieżek. Czy Merida Merida Ninety-Six (oczywiście w jakiejś dużo tańszej wersji) będzie dobrym rowerem dla mnie ? Obecnie posiadam Giant Trance, który kierownicę ma jednak wyżej niż siodełko. Czy po przesiadce na Meridę nie odczuję dyskomfortu ? Czy taka Merida jest uniwersalna ? Czy może lepiej zainwestować w jakiegoś typowego triala ? Choćby One-Tweny ? Czy różnica pomiędzy tymi rowerami odnośnie komfortu jazdy jest wyczuwalna ? Pozdrawiam Rower XC-M raczej słabo się sprawdzi jako ścieżkowiec...
Piopio Opublikowano 12 Września 2017 Autor Opublikowano 12 Września 2017 @trollu Rowerek jest już stary. To 26,5 cala a mi się marzy 29 cali. Podobają mi się napędy 1x11, regulowane sztyce ... Czas powoli na zmiany.
trollu Opublikowano 12 Września 2017 Opublikowano 12 Września 2017 ciężki temat trochę moje xc stoi u kumpla, ja jeżdżę wokół komina trailowym fullem i może czasami z górki na asfaltach brakuje przełożenia ale w xc z 1x też go braknie. Jeżeli ktoś nie chce kręcić czasówek a chce mieć rower który da fun na płaskim, na zjeździe w dół da trochę poszaleć z większą pewnością i nie zabije na podjeździe to nowe traile na kole 29 są mega uniwersalne. Porównując ht xc do trailowego fulla - full jest wolniejszy na asfalcie (szersze gumy na niskim ciśnieniu i napęd 2x11 a xc 3x9 ale większa korba). Wszędzie poza asfaltem trailówka jest lepszym wyborem. A full do xc z napędem 1x - mam wrażenie że to maszyny tylko dla ludzi nastawionych na maratony, wyścigi, zawody. Takie bolidy do wygrywania ale czy to dobry wybór dla amatora chcącego mieć uniwersalny rower do funu?
Piopio Opublikowano 12 Września 2017 Autor Opublikowano 12 Września 2017 I bądź tu mądry człowieku i kup dobry rower ... ;-) A znasz jakiegoś full trailowego o niskiej wadze i dobrej cenie ? Z napędem 1x11, regulowaną sztycą i blokowanym z kierownicy amortyzatorem ?
Nurek_ Opublikowano 12 Września 2017 Opublikowano 12 Września 2017 1 godzinę temu, Piopio napisał: @trollu Rowerek jest już stary. To 26,5 cala a mi się marzy 29 cali. Nie ma kól 26,5. Może być 26 albo 27,5. Jeśli masz 27,5 to nie jest stary rower, większość rowerów trialowych jest na kole 27,5. Może zamiast kupna nowego, bardziej opłacany byłby upgrade? 9 minut temu, Piopio napisał: A znasz jakiegoś full trailowego o niskiej wadze i dobrej cenie ? Z napędem 1x11, regulowaną sztycą i blokowanym z kierownicy amortyzatorem ? Trialowe rowery i niska waga nie idą w parze. Standard to 14-15 kg. Jaki przewidujesz budżet na nowy rower?
trollu Opublikowano 12 Września 2017 Opublikowano 12 Września 2017 co rozumiesz przez "dobrą cenę"? blokada z kierownicy - ok, może w maratonach xc się przydaje ale w trailu? Ja latam z otwartym widelcem i "pół-otwartym" damperem ( "wajcha" 3 pozycyjna - zamknięty/pedal/otwarty). Jak lecisz asfaltem to widelec nie pompuje (chyba, że chcesz ale nie wiem po co się szarpać z kierownicą), damper na podjazdach nawet z tyłkiem na siodełku w pozycji otwartej mocno pompuje(więc ta pozycja tylko na ciężkie zjazdy), w pozycji 1/2 działa tak, że nie widzę potrzeby zamykania go na równym. Waga tak jak napisał Nurek - jak chcesz miej to trzeba iść w carbon i lekkie graty, o cenach nie trzeba mówić
Gość Opublikowano 13 Września 2017 Opublikowano 13 Września 2017 (edytowane) 11 godzin temu, Piopio napisał: 26,5 ekhm... nie ma takich kół 9 godzin temu, Piopio napisał: I bądź tu mądry człowieku i kup dobry rower ... ;-) A znasz jakiegoś full trailowego o niskiej wadze i dobrej cenie ? Z napędem 1x11, regulowaną sztycą i blokowanym z kierownicy amortyzatorem ? Znam, ale nie kosztuje poniżej 15000zł... https://shop.nsbikes.com/shop/complete-bikes/prod/nsb-snabb-carbon-e1 Tak sugerowałbym żeby przemyśleć potrzeby... Edytowane 13 Września 2017 przez Gość
Franz Mauer Opublikowano 13 Września 2017 Opublikowano 13 Września 2017 11 godzin temu, Piopio napisał: I bądź tu mądry człowieku i kup dobry rower ... ;-) A znasz jakiegoś full trailowego o niskiej wadze i dobrej cenie ? Z napędem 1x11, regulowaną sztycą i blokowanym z kierownicy amortyzatorem ? Tu raczej wchodzi w rachubę Full do maratonów niż do trialu.
Piopio Opublikowano 13 Września 2017 Autor Opublikowano 13 Września 2017 1 godzinę temu, SpiderMAN napisał: ekhm... nie ma takich kół Znam, ale nie kosztuje poniżej 15000zł... https://shop.nsbikes.com/shop/complete-bikes/prod/nsb-snabb-carbon-e1 Tak sugerowałbym żeby przemyśleć potrzeby... Ma koła 27,5 cala ... odpada. Najbardziej pasuje mi jednak Merida NINETY-SIX 9.6000. Ma to co potrzebuję i 11,6 kg ;-) Jednak kosztuje 11K w promocji i martwi mnie ta pochylona pozycja. No nie wiem jak będzie zachowywać się na ścieżce gdy w końcu się odważę jakąś pojechać. Testowałem na asfalcie Merida NINETY-SIX 9.TEAM i było bajecznie ! Waga 10 kg i wydawało się, że się fruwa ;-) Ale to była tylko godzinka jazdy ... Najbardziej chciałbym jakiś rower trailowy (z wagą max 13) z wyposażeniem jak Merida. Jakoś nie potrafię nic znaleźć w podobnej cenie. Macie oczywiście rację, że nie ma kół 26,5 ;-) Mam koła 26 cali ... niestety ...
trollu Opublikowano 13 Września 2017 Opublikowano 13 Września 2017 snabb to już endurak, daleko od xc tam gdzie xc zjedzie, trail zjedzie łatwiej/bezpieczniej i tyle waga 13 kg w trailu to już tylko na carbonie
Nurek_ Opublikowano 13 Września 2017 Opublikowano 13 Września 2017 10 godzin temu, Piopio napisał: Testowałem na asfalcie Merida NINETY-SIX 9.TEAM i było bajecznie ! Waga 10 kg i wydawało się, że się fruwa ;-) Ale to była tylko godzinka jazdy ... Najbardziej chciałbym jakiś rower trailowy (z wagą max 13) z wyposażeniem jak Merida. Jakoś nie potrafię nic znaleźć w podobnej cenie. W tej cenie nie znajdziesz. A nawet jakbyś znalazł, to nie będziesz zadowolony. Bo trialówka, nawet lekka nigdy nie będzie jeździć tak jak rower do XC. To są zupełnie inne typy rowerów, i to, że na Meridzie jeździło ci się fajnie i lekko wynikało nie tylko z jej wagi i osprzętu, ale również geometrii i opon. O ile opony jeszcze możesz zmienić, to już na geometrię nie masz wpływu.
Piopio Opublikowano 13 Września 2017 Autor Opublikowano 13 Września 2017 Czyli najlepiej jest mieć minimum 2 rowery ;-) Bo i na szosę czasami warto byłoby wskoczyć ;-)
trollu Opublikowano 13 Września 2017 Opublikowano 13 Września 2017 Obecne traile są mega uniwersalne ale jednak to takie 2/3 teren i 1/3 "asfalt". Ja do tej pory miałem xc ht i to wg mnie jest takie 50:50 - w terenie wiadomo, że trailowy full lepiej da sobie radę ale na asfalcie xc ma większy pazur. Teraz dokupiłem fulla i chcę xc sprzedać a w jego miejsce kupić jakiegoś gravela. W fullu czuć 2.4 opony na niskim ciśnieniu na asfalcie ale w piachu i w terenie to rekompensują. Jak jesteś nastawiony na fulla to ja bym brał traila
Piopio Opublikowano 13 Września 2017 Autor Opublikowano 13 Września 2017 Na filmiku Szajbajk mówi, że ta Merida NINTY-SIX też nadaje się do zjazdów ... oczywiście nie w takim zakresie jak full trailowy ... Gdyby ją wyposażyć w siodełko z regulowaną sztycą myślę, że dałaby radę ... Kurde jak będę w przyszłym roku kupował rower to chyba oszaleję ;-)
trollu Opublikowano 13 Września 2017 Opublikowano 13 Września 2017 pewnie że da radę, tylko jednak trail ma bardziej płaską główkę ramy przez co przy jeździe w dół nie będzie tak nerwowy jak xc. To, że trail ma większy skok to już inna sprawa. Teraz wszedł boost ale warto zwrócić uwagę jakie opony przyjmie rower. Nie do każdego xc wejdzie 2.4 cala
Gość Opublikowano 14 Września 2017 Opublikowano 14 Września 2017 (edytowane) 7 godzin temu, Piopio napisał: Na filmiku Szajbajk mówi, że ta Merida NINTY-SIX też nadaje się do zjazdów ... oczywiście nie w takim zakresie jak full trailowy ... Gdyby ją wyposażyć w siodełko z regulowaną sztycą myślę, że dałaby radę ... Kurde jak będę w przyszłym roku kupował rower to chyba oszaleję ;-) Nadaje się do zjazdów, na trasach maratonów i wyścigów xc... Czego tu nie rozumiesz? To nie jest rower do zjazdów (w sensie All Mountain, Freeride, Downhill)... @Piopio sztyca regulowana nie zrobi z tej Meridki trailówki... Zauważ w końcu może różnice w geometrii rowerów trailowych i xc-m http://ninerbikes.life/do-you-ride-cross-country-or-trail-understanding-different-types-of-mountain-bike-riding/ Rower xc-m nie jest stworzony z myślą o bardzo agresywnej jeździe po ścieżkach. Już na prawdę nie mam siły Ci tego uzmysławiać. Zresztą, to twoje zdrowie narazisz, nie moje, więc rób co chcesz, ale pamiętaj, że ROWERU NALEŻY UŻYWAĆ ZGODNIE Z JEGO PRZEZNACZENIEM! Polecam zapoznać się z rodzajami rowerów mtb, ich różnicami, a potem jeszcze raz przemyśleć to co się pisze... Edytowane 14 Września 2017 przez Gość
Andrzej Sawicki Opublikowano 14 Września 2017 Opublikowano 14 Września 2017 (edytowane) 20 minut temu, SpiderMAN napisał: Rower xc-m nie jest stworzony z myślą o bardzo agresywnej jeździe po ścieżkach. Już na prawdę nie mam siły Ci tego uzmysławiać. Ludzie obejrzeli kawałek trasy pod Smrkem i myślą, że to to samo co prawdziwe góry. Niech kupi XC -- będzie niedługo fajny, mało używany sprzęt tanio do wyrwania. Powtórzę to, co już było: Rowery XC są do zapier... szybkiej jazdy po głównie płaskim, chociaż wyboistym terenie. Nie nadają się na prawdziwe stromizny ani do większych skoków/dropów. Edytowane 14 Września 2017 przez Andrzej Sawicki
Gość Opublikowano 14 Września 2017 Opublikowano 14 Września 2017 @Andrzej Sawicki dzięki za wsparcie. No niestety, gołym okiem w linku który wrzuciłem na zdjęciu widać różnice w geometrii... Trzeba być ślepym, żeby tego nie widzieć, dodatkowo trzeba być totalnym ignorantem, żeby nie rozumieć co te różnice dają w określonych zastosowaniach...
Fenthin Opublikowano 14 Września 2017 Opublikowano 14 Września 2017 (edytowane) Dnia 12.09.2017 o 23:09, Nurek_ napisał: Trialowe rowery i niska waga nie idą w parze. Standard to 14-15 kg. Jaki przewidujesz budżet na nowy rower? 15 kg? W cenie takiej Meridy Ninety-Six 9.600 rower trailowy spokojnie może ważyć poniżej 13kg. A nawet sporo taniej nie jest problemem osiągnięcie 13,5kg. Edytowane 14 Września 2017 przez Fenthin
Franz Mauer Opublikowano 14 Września 2017 Opublikowano 14 Września 2017 45 minut temu, Andrzej Sawicki napisał: Nie nadają się na prawdziwe stromizny Bzdura. Co niby bardziej się nadaje Twoim zdaniem?
Andrzej Sawicki Opublikowano 14 Września 2017 Opublikowano 14 Września 2017 Franz, znowu wracasz do udawania głupka? OK, miłego życia.
Franz Mauer Opublikowano 14 Września 2017 Opublikowano 14 Września 2017 2 minuty temu, Andrzej Sawicki napisał: Franz, znowu wracasz do udawania głupka? OK, miłego życia. Nie obrażaj mnie kolego,bo mam wrażenie że Twoja wiedza wynika nie z praktyki tylko z filozofii życia. Odpowiedz na pytanie, które zadałem a udowodnisz, że wiesz o czym piszesz.
trollu Opublikowano 14 Września 2017 Opublikowano 14 Września 2017 ze strony Gianta, przy haśle "Waga" w opisie modelu Trance Cytuj W branży rowerowej nie ma standardu porównywania wagi rowerów między segmentami lub markami. Wielu producentów podaje najniższą możliwą wagę roweru. Różnice zależą od wielkości ramy, użytych materiałów, wagi osprzętu i akcesoriów. Dlatego najlepszym sposobem, aby ocenić wagę konkretnego roweru jest jego wypróbowanie. Sugerujemy wizytę u lokalnego dystrybutora, który zważy wybrany rower. Wszystkie rowery Giant są zaprojektowane tak, aby oferowały jak najlepszą w swojej klasie wagę i jakość jazdy. Nie chce mi się przeglądać wszystkim marek ale canyon spectral jak na ramę alu i cenę jest lekki (ok 13kg). Czy różnica w wadze to tylko kwestia ramy czy użytych komponentów? Jeżeli ramy to gdzie jest granica pomiędzy wagą a wytrzymałością. Mamy XXI wiek, nowoczesną geometrię a kiedyś ludzie jeździli na pierwszych fullach, latali wielkie hopy i było ok. Trail to nie dh chociaż trailem trasę dh da radę zrobić, wolniej ale jednak da radę. Pewnie znalazłby się taki co by na xc przejechał. Dłuższa baza czy bardziej położona główka ramy ma dawać stabilność przy jeździe w dół, da większy margines błędu ale w tej dyskusji jest pominięty jeden bardzo ważny czynnik - rower sam nie jedzie 1
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się