genio96 Napisano 29 Sierpień 2017 Udostępnij Napisano 29 Sierpień 2017 Cześć, przerabiam starego górala na kołach 26 cali na rower przełajowy 28 cali. Mam problem z hamulcami ponieważ cantilevery, które były w tym rowerze nie dosięgają teraz do obręczy (jak na pierwszym zdjęciu). Czy znacie jakieś hamulce (canti lub v-brake), w których klocki można umieścić wyżej? W tylnym kole założyłem klocki najwyżej jak się da, jednak są ustawione pod kątem i rower hamuje bardzo słabo (zdjęcie poniżej). Odnośnik do komentarza
Gość Napisano 29 Sierpień 2017 Udostępnij Napisano 29 Sierpień 2017 Jak rama/widelec jest pod koła 26" to nie będzie to działać z kołami 28" i nic z tym nie zrobisz. A tak w ogóle to koła Ci się mieszczą? Odnośnik do komentarza
hanus Napisano 29 Sierpień 2017 Udostępnij Napisano 29 Sierpień 2017 Wstaw zdjęcia jeszcze raz, bo nic się nie wyświetla. Jakie dokładnie masz hamulce? Odnośnik do komentarza
genio96 Napisano 29 Sierpień 2017 Autor Udostępnij Napisano 29 Sierpień 2017 Koła się mieszczą bez problemu. Hamulce to jakieś noname. Odnośnik do komentarza
hanus Napisano 29 Sierpień 2017 Udostępnij Napisano 29 Sierpień 2017 (edytowane) Oj ciężko będzie... Z przodu zawsze będzie można poszukać jakiegoś widła pasującego, ale z tyłu to nie wiem... A może hamulce szosowe w ostateczności? Tylko, czy to się sprawdzi w przełaju? Ile w cm brakuje Ci do obręczy? I ile od piwotów hamulca masz podniesione klocki w swoich? Teraz tak patrzę, że u mnie w przełaju Tektro Oryx mają dość sporą regulację.. Edytowane 29 Sierpień 2017 przez hanus Odnośnik do komentarza
genio96 Napisano 29 Sierpień 2017 Autor Udostępnij Napisano 29 Sierpień 2017 Klocki mam podniesione o 4,5 cm do piwotów. Brakuje mi jeszcze 1,5 cm. Myślałem, żeby ewentualnie wygiąć nieco (nie wiem jak to nazwać) ten pręcik, na którym trzyma się klocek tak, aby klocek był ustawiony prostopadle do obręczy. Może takie rozwiązanie się sprawdzi? Odnośnik do komentarza
hanus Napisano 29 Sierpień 2017 Udostępnij Napisano 29 Sierpień 2017 (edytowane) No to w moich hamulcach jest bardzo podobny zakres regulacji, może minimalnie większy, ale i tak za mały na pewno Hmm... A jakby spróbować powiększyć zakres regulacji jeśli hamulce by na to pozwoliły? Nawiercić, rozciąć? Tylko ciekawe dokąd jest ten metal w plastiku zatopiony Edytowane 29 Sierpień 2017 przez hanus Odnośnik do komentarza
Gość Napisano 29 Sierpień 2017 Udostępnij Napisano 29 Sierpień 2017 Jak masz kumpla z Vkami to niech Ci da przymierzyć ale ja wciąż tego nie widzę... chyba że faktycznie typowo szosowe heble Odnośnik do komentarza
genio96 Napisano 31 Sierpień 2017 Autor Udostępnij Napisano 31 Sierpień 2017 V-brake nie pasują. Skorzystałem z dodatkowego otworu w cantileverach, rozwierciłem go trochę i spiłowałem brzegi hamulca. Dodatkowo spiłowałem podkładki tak, żeby dobrze przylegały i wygiąłem "ramię" klocka. Na razie zrobiłem to tylko na próbę w tylnym kole i hamulec działa dość dobrze.Jak złożę cały rower to dam znać jak się sprawdza w terenie. Odnośnik do komentarza
Gość Napisano 31 Sierpień 2017 Udostępnij Napisano 31 Sierpień 2017 (edytowane) Ja bym wolał żeby moje hamulec hamowały dobrze a nie dość dobrze. Przymierz może jeszcze szosowe heble. Ja bym nie szedł w tworzenie dziwnych konstrukcji. Twój rower Twoje zdrowie... Edytowane 31 Sierpień 2017 przez Gość Odnośnik do komentarza
remigiusz Napisano 14 Wrzesień 2017 Udostępnij Napisano 14 Wrzesień 2017 Są dwie możliwości,łatwa i tania-hamulce szosowe,mogą być kominowe,ale otwory trzeba rozwiercić. I trudna-kombinujesz jeszcze dwie pary piwotów i dwa bustery(najlepiej jakby wyciąć specjalnie do tego celu) do busterów mocujesz skombinowane piwoty i bustery z tymi piwotami przykręcasz do piwotów oryginalnych w ramie i na widłach. Takie bustery z piwotami w swojej ofercie mieli w Harfa-Harryson we Wrocławiu, ale to było jak v-breaki i inne tego typu wynalazki miały się dobrze. Odnośnik do komentarza
kristof1666 Napisano 15 Wrzesień 2017 Udostępnij Napisano 15 Wrzesień 2017 https://montybikes.com/en/vbrake-brake-adapters/ http://www.bikekatalog.pl/2013//komponenty/1070/Accent.Adaptery.z.piwotami./ https://www.bikeshophub.com/product/xtracycle-26-to-700c-brake-post-conversion-adapter-p-1600.html Odnośnik do komentarza
Kacper 600 Napisano 9 Październik 2017 Udostępnij Napisano 9 Październik 2017 Przy przeróbkach typu wiercenie czy wyginanie pamiętaj o bezpieczeństwie. Spróbuj z szosowymi. Widziałem takie przeróbki i działało bdb. Odnośnik do komentarza
Zalas Napisano 10 Październik 2017 Udostępnij Napisano 10 Październik 2017 Ja bym kupił najtańszy szosowy hebel na olx i przymierzył albo pożyczył od jakiegoś kolegi, jeżeli będzie pasować to celował bym w jakieś hamulce typu u-brake dual pivot. Ciekawym rozwiązaniem jest też to co przedstawił @kristof1666 Odnośnik do komentarza
aju Napisano 10 Październik 2017 Udostępnij Napisano 10 Październik 2017 Zobacz też vbreake z bmx-ów. Niektóre mają ogromną regulację klocka np Odnośnik do komentarza
marpar Napisano 17 Październik 2017 Udostępnij Napisano 17 Październik 2017 (edytowane) Hej genio96, Masz jakieś nowości dotyczacy tych hamulców? Probowales hamulcy szosowych? Mam podobny pomysł co do starego rowera 26" i jestem ciekaw jak to u Ciebie wypadło Edytowane 17 Październik 2017 przez marpar Odnośnik do komentarza
Kacper 600 Napisano 17 Październik 2017 Udostępnij Napisano 17 Październik 2017 Też jestem ciekaw. Zapodaj jakieś foty. Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się