Skocz do zawartości

Przeróbka mtb 26" na cx 28"


genio96

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć,

przerabiam starego górala na kołach 26 cali na rower przełajowy 28 cali.
Mam problem z hamulcami ponieważ cantilevery, które były w tym rowerze nie dosięgają teraz do obręczy (jak na pierwszym zdjęciu).
Czy znacie jakieś hamulce (canti lub v-brake), w których klocki można umieścić wyżej?

KH5WLAIjVZGQkGPKWmbn76HD23YWztazD3n0Gjvk

W tylnym kole założyłem klocki najwyżej jak się da, jednak są ustawione pod kątem i rower hamuje bardzo słabo (zdjęcie poniżej).

oSJU4it02IUCUxAtQS0BhUEIXX83_6kliDQ9M7l8

Opublikowano

Jak rama/widelec jest pod koła 26" to nie będzie to działać z kołami 28" i nic z tym nie zrobisz. A tak w ogóle to koła Ci się mieszczą?

Opublikowano

Wstaw zdjęcia jeszcze raz, bo nic się nie wyświetla. Jakie dokładnie masz hamulce?

Opublikowano

IMAG0574.thumb.jpg.c7e68c48d6fe1ec711ed7979c526ad82.jpgIMAG0570.thumb.jpg.7634f2505a52fcd02ba1e15521045d11.jpg

Koła się mieszczą bez problemu.

Hamulce to jakieś noname.

Opublikowano (edytowane)

Oj ciężko będzie... Z przodu zawsze będzie można poszukać jakiegoś widła pasującego, ale z tyłu to nie wiem... A może hamulce szosowe w ostateczności? Tylko, czy to się sprawdzi w przełaju?

 

Ile w cm brakuje Ci do obręczy? I ile od piwotów hamulca masz podniesione klocki w swoich? Teraz tak patrzę, że u mnie w przełaju Tektro Oryx mają dość sporą regulację..

Edytowane przez hanus
Opublikowano

Klocki mam podniesione o 4,5 cm do piwotów. Brakuje mi jeszcze 1,5 cm.

Myślałem, żeby ewentualnie wygiąć nieco (nie wiem jak to nazwać) ten pręcik, na którym trzyma się klocek tak, aby klocek był ustawiony prostopadle do obręczy. Może takie rozwiązanie się sprawdzi?

Opublikowano (edytowane)

No to w moich hamulcach jest bardzo podobny zakres regulacji, może minimalnie większy, ale i tak za mały na pewno :/ 

 

Hmm... A jakby spróbować powiększyć zakres regulacji jeśli hamulce by na to pozwoliły? Nawiercić, rozciąć? Tylko ciekawe dokąd jest ten metal w plastiku zatopiony :D

Edytowane przez hanus
Opublikowano

Jak masz kumpla z Vkami to niech Ci da przymierzyć ale ja wciąż tego nie widzę... chyba że faktycznie typowo szosowe heble

Opublikowano

V-brake nie pasują.

Skorzystałem z dodatkowego otworu w cantileverach, rozwierciłem go trochę i spiłowałem brzegi hamulca. Dodatkowo spiłowałem podkładki tak, żeby dobrze przylegały i wygiąłem "ramię" klocka. Na razie zrobiłem to tylko na próbę w tylnym kole i hamulec działa dość dobrze.Jak złożę cały rower to dam znać jak się sprawdza w terenie.

IMAG0577.thumb.jpg.ea70d17db1fec21b5e4b6d0e59893ef3.jpg

Opublikowano (edytowane)

Ja bym wolał żeby moje hamulec hamowały dobrze a nie dość dobrze. Przymierz może jeszcze szosowe heble. Ja bym nie szedł w tworzenie dziwnych konstrukcji. Twój rower Twoje zdrowie...

Edytowane przez Gość
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Są dwie możliwości,łatwa i tania-hamulce szosowe,mogą być kominowe,ale otwory trzeba rozwiercić. I trudna-kombinujesz jeszcze dwie pary piwotów i dwa bustery(najlepiej jakby wyciąć specjalnie do tego celu) do busterów mocujesz skombinowane piwoty i bustery z tymi piwotami przykręcasz do piwotów oryginalnych w ramie i na widłach.

Takie bustery z piwotami  w swojej ofercie mieli w Harfa-Harryson we Wrocławiu, ale to było jak v-breaki i inne tego typu wynalazki miały się dobrze.

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Przy przeróbkach typu wiercenie czy wyginanie pamiętaj o bezpieczeństwie. Spróbuj z szosowymi. Widziałem takie przeróbki i działało bdb.

Opublikowano

Ja bym kupił najtańszy szosowy hebel na olx i przymierzył albo pożyczył od jakiegoś kolegi, jeżeli będzie pasować to celował bym w jakieś hamulce typu u-brake dual pivot.
Ciekawym rozwiązaniem jest też to co przedstawił @kristof1666

Opublikowano

Zobacz też vbreake z bmx-ów. Niektóre mają ogromną regulację klocka :)

np
brakes_pauls_motolite.jpg

Opublikowano (edytowane)

Hej genio96,

Masz jakieś nowości dotyczacy tych hamulców? Probowales hamulcy szosowych? Mam podobny pomysł co do starego rowera 26" i jestem ciekaw jak to u Ciebie wypadło :)

Edytowane przez marpar
  • 6 lat później...
Opublikowano

Witam szanownych forumowiczów.

Chciałbym przerobić rower mtb 26" na coś z większymi kołami 28" pod jazdę szosową.

Koła z oponami wejdą.

Wysokość środka suportu też do przyjęcia.

 

Chciałbym zastosować na przód i tył jednakowe hamulce i tu pojawił się pomysł na małe szosowe dual pivoty - model Shimano Sora BR-3500.

Pojawia się niestety problem z ich montażem.

Jak zdążyłem wyczytać zewnętrzna średnica nakrętki osi hamulca to ok. 8mm, a w moim rowerze są dwa otwory niestety 6mm.

Tu pojawia się pytanie czy istnieje możliwość montażu na średnicy nakrętek 6mm i czy łączenia w ramie będą wytrzymałe ?

Poniżej zdjęcia (wciąż na kołach 26").

Proszę o pomoc.

20240304_223749_HDR.jpg 20240304_223658_HDR.jpg
Opublikowano

Przecież to otwory do montażu lampek lub co najwyżej błotników. Imho nie utrzyma to hamulca i dodatkowo szczęki nie będą trafiały w powierzchnię hamującą obręczy (raz że nie są to otwory pod hamulce a dwa zmienia się dosyć mocno średnica obręczy).

Opublikowano

Tak jak kolega powyżej napisał to są otwory do błotników, tudzież lampek czy odblasków. Jak chcesz lepsze hamulce to zamontuj mini v-brake jak to w dawniejszych przełajkach bywało. Wywal też ten ciężki uginacz udający amortyzator i wstaw sztywny widelec, np. jakieś aluminium pod 28". A z tyłu masz miejsce na oponę 28" w dolnych widełkach?

Opublikowano (edytowane)
W dniu 11.03.2024 o 20:10, vdcmike napisał:

Przecież to otwory do montażu lampek lub co najwyżej błotników. Imho nie utrzyma to hamulca i dodatkowo szczęki nie będą trafiały w powierzchnię hamującą obręczy (raz że nie są to otwory pod hamulce a dwa zmienia się dosyć mocno średnica obręczy).

To bardzo dziwne bo niejaki "seraph" na tym forum ==> https://www.forumrowerowe.org/topic/178160-koła-zamiana-kół-26-na-28-cali/

zamontował pięknie hamulce w miejsca, w które jak uważacie się nie da zamontować...

Pokazał nawet zdjęcia i co prawda na jakimś starym typie hamulców, ale jednak takie na starych śrubach montażowych wciąż są do dostania.

W dniu 11.03.2024 o 21:39, Greg29 napisał:

Tak jak kolega powyżej napisał to są otwory do błotników, tudzież lampek czy odblasków. Jak chcesz lepsze hamulce to zamontuj mini v-brake jak to w dawniejszych przełajkach bywało. Wywal też ten ciężki uginacz udający amortyzator i wstaw sztywny widelec, np. jakieś aluminium pod 28". A z tyłu masz miejsce na oponę 28" w dolnych widełkach?

Koła wejdą natomiast uginacza nie zmienię.

Są dwa powody uniemożliwiające wymianę widelca w moim rowerze.

Pierwszy powód jest taki, że ten "uginacz" to stary zatarty amortyzator (nie uginający się już) więc tym sposobem robi niejako za sztywny widelec, ale to i tak dużo większy komfort od jakiegokolwiek widelca na alu. Jechałem na widelcach alu i nie polecam, za to karbon to już bajeczka.

Drugim powodem jest obecna geometria. Pomierzyłem i wyszło mi, że kąt główki ramy wynosi obecnie 70 stopni i przy najwyższym widelcu karbonowym (dł. 375mm) ten kąt osiągnie aż 75 stopni... dramat.

 

Hmm... no chyba, że znacie widelce karbonowe o długości ok ~ 420mm (obecny "uginacz" ma 435mm) ?

Edytowane przez marcin1987
Opublikowano
W dniu 6.03.2024 o 16:18, marcin1987 napisał:

Chciałbym przerobić rower mtb 26" na coś z większymi kołami 28" pod jazdę szosową.

Napisałeś, że chcesz ten rower dostosować do jazdy szosowej - mam fitnessa z widelcem aluminiowym i grawela z karbonowym i szczerze mówiąc nie czuję większej różnicy na asfaltach. Może na jakiejś kostce, którą namiętnie wykładają ścieżki rowerowe trochę czuć delikatne tłumienie widelca karbonowego ale na gładkich asfaltach albo większych dziurach nie ma różnicy

Opublikowano (edytowane)
51 minut temu, Greg29 napisał:

Napisałeś, że chcesz ten rower dostosować do jazdy szosowej - mam fitnessa z widelcem aluminiowym i grawela z karbonowym i szczerze mówiąc nie czuję większej różnicy na asfaltach. Może na jakiejś kostce, którą namiętnie wykładają ścieżki rowerowe trochę czuć delikatne tłumienie widelca karbonowego ale na gładkich asfaltach albo większych dziurach nie ma różnicy

Przepraszam, nie doprecyzowałem, mój błąd.

Do jazdy szosowej to jak dla mnie nie tylko szosa, ale również pełno chodników, a ulice w okolicy są słabej jakości.

Mam na myśli, że szosa to ulice i ścieżki rowerowe, czyli chodniki bo jeżdżę dużo w mieście i trochę poza nim.

Więc szosa dla mnie znaczy po prostu grunt utwardzony, ale nie najlepszej jakości ( jak to w PL :P).

Odpadają ścieżki leśne, różnego rodzaju piaski itp...

W związku z powyższym widelec ALU to mordęga, daję słowo to jazda jak za karę, a obniżanie ciśnienia w oponie dla większego komfortu jednak kosztem przyspieszenia to nie dla mnie.

Już to wszystko przerabiałem.

 

Jechałem na widelcu alu od meridy i na widelcu karbonowym też od meridy i to po prostu PRZEPAŚĆ.

Aluminium tak wytrzęsło, koszmar, jazda jak na kamieniu, a karbonem po ulicach z kostki to jej w ogóle NIE BYŁO CZUĆ w rękach 😮 nie ma co porównywać serio.

 

 

Zapomniałbym prawie... bardzo dziękuję :) za zwrócenie mojej uwagi w kierunku mini v-brake'ów, o których istnieniu nawet nie wiedziałem.

Myślę, że skorzystam, z tego pomysłu. :)

Edytowane przez marcin1987
Opublikowano
W dniu 11.03.2024 o 21:39, Greg29 napisał:

Tak jak kolega powyżej napisał to są otwory do błotników, tudzież lampek czy odblasków. Jak chcesz lepsze hamulce to zamontuj mini v-brake jak to w dawniejszych przełajkach bywało. Wywal też ten ciężki uginacz udający amortyzator i wstaw sztywny widelec, np. jakieś aluminium pod 28". A z tyłu masz miejsce na oponę 28" w dolnych widełkach?

Widzę, że popełniłem błędy przy obliczaniu obecnego kąta główki ramy.

Znalazłem za to widelec karbonowy o rzekomej wysokości 415mm i to by dało kąt główki ramy = 73,3 stopnia czyli taki jak np. w treku madone (z ramą dla mojego rozmiaru) ...

To już wynik dla ala szosówki wyczynowej.

 

Czy z kątem główki ramy = 73,3 stopnia rower będzie prowadzić się zbyt nerwowo i niebezpiecznie wraz z rozstawem kół = 1060mm i wysokością suportu od ziemi = 295mm ?

Warto w to iść ?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...