genio96 Opublikowano 29 Sierpnia 2017 Opublikowano 29 Sierpnia 2017 Cześć, przerabiam starego górala na kołach 26 cali na rower przełajowy 28 cali. Mam problem z hamulcami ponieważ cantilevery, które były w tym rowerze nie dosięgają teraz do obręczy (jak na pierwszym zdjęciu). Czy znacie jakieś hamulce (canti lub v-brake), w których klocki można umieścić wyżej? W tylnym kole założyłem klocki najwyżej jak się da, jednak są ustawione pod kątem i rower hamuje bardzo słabo (zdjęcie poniżej).
Gość Opublikowano 29 Sierpnia 2017 Opublikowano 29 Sierpnia 2017 Jak rama/widelec jest pod koła 26" to nie będzie to działać z kołami 28" i nic z tym nie zrobisz. A tak w ogóle to koła Ci się mieszczą?
hanus Opublikowano 29 Sierpnia 2017 Opublikowano 29 Sierpnia 2017 Wstaw zdjęcia jeszcze raz, bo nic się nie wyświetla. Jakie dokładnie masz hamulce?
genio96 Opublikowano 29 Sierpnia 2017 Autor Opublikowano 29 Sierpnia 2017 Koła się mieszczą bez problemu. Hamulce to jakieś noname.
hanus Opublikowano 29 Sierpnia 2017 Opublikowano 29 Sierpnia 2017 (edytowane) Oj ciężko będzie... Z przodu zawsze będzie można poszukać jakiegoś widła pasującego, ale z tyłu to nie wiem... A może hamulce szosowe w ostateczności? Tylko, czy to się sprawdzi w przełaju? Ile w cm brakuje Ci do obręczy? I ile od piwotów hamulca masz podniesione klocki w swoich? Teraz tak patrzę, że u mnie w przełaju Tektro Oryx mają dość sporą regulację.. Edytowane 29 Sierpnia 2017 przez hanus
genio96 Opublikowano 29 Sierpnia 2017 Autor Opublikowano 29 Sierpnia 2017 Klocki mam podniesione o 4,5 cm do piwotów. Brakuje mi jeszcze 1,5 cm. Myślałem, żeby ewentualnie wygiąć nieco (nie wiem jak to nazwać) ten pręcik, na którym trzyma się klocek tak, aby klocek był ustawiony prostopadle do obręczy. Może takie rozwiązanie się sprawdzi?
hanus Opublikowano 29 Sierpnia 2017 Opublikowano 29 Sierpnia 2017 (edytowane) No to w moich hamulcach jest bardzo podobny zakres regulacji, może minimalnie większy, ale i tak za mały na pewno Hmm... A jakby spróbować powiększyć zakres regulacji jeśli hamulce by na to pozwoliły? Nawiercić, rozciąć? Tylko ciekawe dokąd jest ten metal w plastiku zatopiony Edytowane 29 Sierpnia 2017 przez hanus
Gość Opublikowano 29 Sierpnia 2017 Opublikowano 29 Sierpnia 2017 Jak masz kumpla z Vkami to niech Ci da przymierzyć ale ja wciąż tego nie widzę... chyba że faktycznie typowo szosowe heble
genio96 Opublikowano 31 Sierpnia 2017 Autor Opublikowano 31 Sierpnia 2017 V-brake nie pasują. Skorzystałem z dodatkowego otworu w cantileverach, rozwierciłem go trochę i spiłowałem brzegi hamulca. Dodatkowo spiłowałem podkładki tak, żeby dobrze przylegały i wygiąłem "ramię" klocka. Na razie zrobiłem to tylko na próbę w tylnym kole i hamulec działa dość dobrze.Jak złożę cały rower to dam znać jak się sprawdza w terenie.
Gość Opublikowano 31 Sierpnia 2017 Opublikowano 31 Sierpnia 2017 (edytowane) Ja bym wolał żeby moje hamulec hamowały dobrze a nie dość dobrze. Przymierz może jeszcze szosowe heble. Ja bym nie szedł w tworzenie dziwnych konstrukcji. Twój rower Twoje zdrowie... Edytowane 31 Sierpnia 2017 przez Gość
remigiusz Opublikowano 14 Września 2017 Opublikowano 14 Września 2017 Są dwie możliwości,łatwa i tania-hamulce szosowe,mogą być kominowe,ale otwory trzeba rozwiercić. I trudna-kombinujesz jeszcze dwie pary piwotów i dwa bustery(najlepiej jakby wyciąć specjalnie do tego celu) do busterów mocujesz skombinowane piwoty i bustery z tymi piwotami przykręcasz do piwotów oryginalnych w ramie i na widłach. Takie bustery z piwotami w swojej ofercie mieli w Harfa-Harryson we Wrocławiu, ale to było jak v-breaki i inne tego typu wynalazki miały się dobrze.
kristof1666 Opublikowano 15 Września 2017 Opublikowano 15 Września 2017 https://montybikes.com/en/vbrake-brake-adapters/ http://www.bikekatalog.pl/2013//komponenty/1070/Accent.Adaptery.z.piwotami./ https://www.bikeshophub.com/product/xtracycle-26-to-700c-brake-post-conversion-adapter-p-1600.html
Kacper 600 Opublikowano 9 Października 2017 Opublikowano 9 Października 2017 Przy przeróbkach typu wiercenie czy wyginanie pamiętaj o bezpieczeństwie. Spróbuj z szosowymi. Widziałem takie przeróbki i działało bdb.
Zalas Opublikowano 10 Października 2017 Opublikowano 10 Października 2017 Ja bym kupił najtańszy szosowy hebel na olx i przymierzył albo pożyczył od jakiegoś kolegi, jeżeli będzie pasować to celował bym w jakieś hamulce typu u-brake dual pivot. Ciekawym rozwiązaniem jest też to co przedstawił @kristof1666
aju Opublikowano 10 Października 2017 Opublikowano 10 Października 2017 Zobacz też vbreake z bmx-ów. Niektóre mają ogromną regulację klocka np
marpar Opublikowano 17 Października 2017 Opublikowano 17 Października 2017 (edytowane) Hej genio96, Masz jakieś nowości dotyczacy tych hamulców? Probowales hamulcy szosowych? Mam podobny pomysł co do starego rowera 26" i jestem ciekaw jak to u Ciebie wypadło Edytowane 17 Października 2017 przez marpar
Kacper 600 Opublikowano 17 Października 2017 Opublikowano 17 Października 2017 Też jestem ciekaw. Zapodaj jakieś foty.
marcin1987 Opublikowano 6 Marca 2024 Opublikowano 6 Marca 2024 Witam szanownych forumowiczów. Chciałbym przerobić rower mtb 26" na coś z większymi kołami 28" pod jazdę szosową. Koła z oponami wejdą. Wysokość środka suportu też do przyjęcia. Chciałbym zastosować na przód i tył jednakowe hamulce i tu pojawił się pomysł na małe szosowe dual pivoty - model Shimano Sora BR-3500. Pojawia się niestety problem z ich montażem. Jak zdążyłem wyczytać zewnętrzna średnica nakrętki osi hamulca to ok. 8mm, a w moim rowerze są dwa otwory niestety 6mm. Tu pojawia się pytanie czy istnieje możliwość montażu na średnicy nakrętek 6mm i czy łączenia w ramie będą wytrzymałe ? Poniżej zdjęcia (wciąż na kołach 26"). Proszę o pomoc.
vdcmike Opublikowano 11 Marca 2024 Opublikowano 11 Marca 2024 Przecież to otwory do montażu lampek lub co najwyżej błotników. Imho nie utrzyma to hamulca i dodatkowo szczęki nie będą trafiały w powierzchnię hamującą obręczy (raz że nie są to otwory pod hamulce a dwa zmienia się dosyć mocno średnica obręczy).
Greg29 Opublikowano 11 Marca 2024 Opublikowano 11 Marca 2024 Tak jak kolega powyżej napisał to są otwory do błotników, tudzież lampek czy odblasków. Jak chcesz lepsze hamulce to zamontuj mini v-brake jak to w dawniejszych przełajkach bywało. Wywal też ten ciężki uginacz udający amortyzator i wstaw sztywny widelec, np. jakieś aluminium pod 28". A z tyłu masz miejsce na oponę 28" w dolnych widełkach?
marcin1987 Opublikowano 13 Marca 2024 Opublikowano 13 Marca 2024 (edytowane) W dniu 11.03.2024 o 20:10, vdcmike napisał: Przecież to otwory do montażu lampek lub co najwyżej błotników. Imho nie utrzyma to hamulca i dodatkowo szczęki nie będą trafiały w powierzchnię hamującą obręczy (raz że nie są to otwory pod hamulce a dwa zmienia się dosyć mocno średnica obręczy). To bardzo dziwne bo niejaki "seraph" na tym forum ==> https://www.forumrowerowe.org/topic/178160-koła-zamiana-kół-26-na-28-cali/ zamontował pięknie hamulce w miejsca, w które jak uważacie się nie da zamontować... Pokazał nawet zdjęcia i co prawda na jakimś starym typie hamulców, ale jednak takie na starych śrubach montażowych wciąż są do dostania. W dniu 11.03.2024 o 21:39, Greg29 napisał: Tak jak kolega powyżej napisał to są otwory do błotników, tudzież lampek czy odblasków. Jak chcesz lepsze hamulce to zamontuj mini v-brake jak to w dawniejszych przełajkach bywało. Wywal też ten ciężki uginacz udający amortyzator i wstaw sztywny widelec, np. jakieś aluminium pod 28". A z tyłu masz miejsce na oponę 28" w dolnych widełkach? Koła wejdą natomiast uginacza nie zmienię. Są dwa powody uniemożliwiające wymianę widelca w moim rowerze. Pierwszy powód jest taki, że ten "uginacz" to stary zatarty amortyzator (nie uginający się już) więc tym sposobem robi niejako za sztywny widelec, ale to i tak dużo większy komfort od jakiegokolwiek widelca na alu. Jechałem na widelcach alu i nie polecam, za to karbon to już bajeczka. Drugim powodem jest obecna geometria. Pomierzyłem i wyszło mi, że kąt główki ramy wynosi obecnie 70 stopni i przy najwyższym widelcu karbonowym (dł. 375mm) ten kąt osiągnie aż 75 stopni... dramat. Hmm... no chyba, że znacie widelce karbonowe o długości ok ~ 420mm (obecny "uginacz" ma 435mm) ? Edytowane 13 Marca 2024 przez marcin1987
Greg29 Opublikowano 13 Marca 2024 Opublikowano 13 Marca 2024 W dniu 6.03.2024 o 16:18, marcin1987 napisał: Chciałbym przerobić rower mtb 26" na coś z większymi kołami 28" pod jazdę szosową. Napisałeś, że chcesz ten rower dostosować do jazdy szosowej - mam fitnessa z widelcem aluminiowym i grawela z karbonowym i szczerze mówiąc nie czuję większej różnicy na asfaltach. Może na jakiejś kostce, którą namiętnie wykładają ścieżki rowerowe trochę czuć delikatne tłumienie widelca karbonowego ale na gładkich asfaltach albo większych dziurach nie ma różnicy
marcin1987 Opublikowano 13 Marca 2024 Opublikowano 13 Marca 2024 (edytowane) 51 minut temu, Greg29 napisał: Napisałeś, że chcesz ten rower dostosować do jazdy szosowej - mam fitnessa z widelcem aluminiowym i grawela z karbonowym i szczerze mówiąc nie czuję większej różnicy na asfaltach. Może na jakiejś kostce, którą namiętnie wykładają ścieżki rowerowe trochę czuć delikatne tłumienie widelca karbonowego ale na gładkich asfaltach albo większych dziurach nie ma różnicy Przepraszam, nie doprecyzowałem, mój błąd. Do jazdy szosowej to jak dla mnie nie tylko szosa, ale również pełno chodników, a ulice w okolicy są słabej jakości. Mam na myśli, że szosa to ulice i ścieżki rowerowe, czyli chodniki bo jeżdżę dużo w mieście i trochę poza nim. Więc szosa dla mnie znaczy po prostu grunt utwardzony, ale nie najlepszej jakości ( jak to w PL ). Odpadają ścieżki leśne, różnego rodzaju piaski itp... W związku z powyższym widelec ALU to mordęga, daję słowo to jazda jak za karę, a obniżanie ciśnienia w oponie dla większego komfortu jednak kosztem przyspieszenia to nie dla mnie. Już to wszystko przerabiałem. Jechałem na widelcu alu od meridy i na widelcu karbonowym też od meridy i to po prostu PRZEPAŚĆ. Aluminium tak wytrzęsło, koszmar, jazda jak na kamieniu, a karbonem po ulicach z kostki to jej w ogóle NIE BYŁO CZUĆ w rękach 😮 nie ma co porównywać serio. Zapomniałbym prawie... bardzo dziękuję za zwrócenie mojej uwagi w kierunku mini v-brake'ów, o których istnieniu nawet nie wiedziałem. Myślę, że skorzystam, z tego pomysłu. Edytowane 13 Marca 2024 przez marcin1987
kaido2 Opublikowano 15 Marca 2024 Opublikowano 15 Marca 2024 (edytowane) Mini v-ki tematu nie ogarną. Co innego takie longi https://pl.aliexpress.com/item/1005004300972902.html?src=google&src=google&albch=shopping&acnt=494-037-6276&slnk=&plac=&mtctp=&albbt=Google_7_shopping&albagn=888888&isSmbAutoCall=false&needSmbHouyi=false&albcp=19366866399&albag=&trgt=&crea=pl1005004300972902&netw=x&device=c&albpg=&albpd=pl1005004300972902&gad_source=1&gclid=EAIaIQobChMIuafgkrz2hAMVEFuRBR23GgNGEAQYAyABEgIa5PD_BwE&gclsrc=aw.ds&aff_fcid=87123b3f7f2a4aafa2e84895c36b3016-1710512674087-01175-UneMJZVf&aff_fsk=UneMJZVf&aff_platform=aaf&sk=UneMJZVf&aff_trace_key=87123b3f7f2a4aafa2e84895c36b3016-1710512674087-01175-UneMJZVf&terminal_id=b1b6e76b665443dbaad00919cb590f0e&afSmartRedirect=y Edytowane 15 Marca 2024 przez kaido2
marcin1987 Opublikowano 20 Marca 2024 Opublikowano 20 Marca 2024 W dniu 11.03.2024 o 21:39, Greg29 napisał: Tak jak kolega powyżej napisał to są otwory do błotników, tudzież lampek czy odblasków. Jak chcesz lepsze hamulce to zamontuj mini v-brake jak to w dawniejszych przełajkach bywało. Wywal też ten ciężki uginacz udający amortyzator i wstaw sztywny widelec, np. jakieś aluminium pod 28". A z tyłu masz miejsce na oponę 28" w dolnych widełkach? Widzę, że popełniłem błędy przy obliczaniu obecnego kąta główki ramy. Znalazłem za to widelec karbonowy o rzekomej wysokości 415mm i to by dało kąt główki ramy = 73,3 stopnia czyli taki jak np. w treku madone (z ramą dla mojego rozmiaru) ... To już wynik dla ala szosówki wyczynowej. Czy z kątem główki ramy = 73,3 stopnia rower będzie prowadzić się zbyt nerwowo i niebezpiecznie wraz z rozstawem kół = 1060mm i wysokością suportu od ziemi = 295mm ? Warto w to iść ?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się