Skocz do zawartości

Schwalbe Kojak czy Vittoria Rubino Pro 700c


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Jako ze jestem ciężkim rowerzystą, koło 100kg to planuję wymianę opony z Schwalbe Tyrago na Schwalbe Kojak 28x1.35 lub Vittoria Runino Pro 700c 700x25C (ETRTO 25-622).

Jednak mam obawę czy opona Vittoria może mieć udźwig podobny jak w Kojaku tj. 100kg czy jednak mniejszy.

Założyłem podobny temat w konkurencyjnym forum i mało kto potrafił mi udzielić odpowiedzi. Ktoś napisał że tegoroczne Kojaki są słabsze od zeszłorocznych i często trafiają do serwisu na naprawy, ile jest w tym prawdy?

Opublikowano

Coś mi tu nie gra. Kojak to 1,35 cala, a vittoria ma 25mm. Typowa szosowa opona. Vittoria rubino pro G+, KONIECZNIE G+, mają opinie najbardziej wytrzymałych opon do szosy, mało się ścierają i trzymają w zakrętach jak klej. Zasługa grafenu. Aczkolwiek drogie są.

Wysłane z mojego E2303 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

No właśnie. Dwie zupełnie inne szerokości, ~34mm i 25mm to tak jakby porównywać oponę szosową do przełajowej.

Opublikowano

Pomyliłem się, miało być vittoria 23-622. Zasadnicze pytanie jest to czy opony Vittoria, które mam okazję kupić za niecałe 125 zł za sztukę, mogą wytrzymać ciężkiego kolarza, który waży około 100kg. I jak jest z oponami Kojak? Są opinie że tegoroczne wersje są gorsze niż te poprzednie wersje.

Opublikowano

Wrzuć linka do tych opon. Bo mieszasz. Ale tak jak wyżej pisałem. Grafeowe vittoria to jedne z najpelszych opon na rynku.

Wysłane z mojego E2303 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

To ta  co pisałem. Świetna, niesamowicie wytrzymała opona szosowa. 

Opublikowano

Czyli nie będzie problemu z wytrzymałością opony jak kolarz waży koło 100kg? :)

Opublikowano

Nie sądzę .  Czyli jaką szerokość opony ty chcesz? 

Opublikowano

Chcesz się przesiąść z opony ~ 38 na oponę 23?  Ty wiesz co to spowoduję ?

Kolejne pytanie, żebyś nie wdepną i nie żałował potem. Co masz za rower? 

 

_detail_Tyrago.jpg 107397-1.jpg
  • Lubię to! 1
Opublikowano

Mam Rodi Freeway 28 i zamocowane opony Schwalbe Tyrago 28x1.60 (etrto 42-622). Większość mi mówiło że mogę spokojnie zamocowac opony nawet 23 mm. Rower to Unibike Crossfire z 2015r, bardzo chcę jednak zmienić na gładką oponę o mniejszym oporze toczenia po asfalcie.

rodi.jpg
Opublikowano

Bo możesz, tylko doznasz szoku jak siądziesz na taką żyletkę . Załóż sobie 28mm a nie 23.  I tak doznasz szoku . Zdajesz sobie sprawę, że taka opona to wyłącznie na asfalt  ? Na bruku będzie już trzęsło, ale też będzie. Żaden szuter czy coś bardziej terenowego.

  • Pomógł 1
Opublikowano

Jestem świadomy z olbrzymiej różnicy między tymi oponami. Jednak chce opony z mniejszym oporem toczenia. Znalazłem Kojaki, gdzie mogą wytrzymać obciążenie koło 100kg. Są inne opony jak Maraton GT, też wytrzymują koło 100kg jednak odstrasza mnie cena. I później na Vittoria w niezłej cenie i mogą się sprawdzić na wszystkich warunkach drogowych. Czy możesz mi przedstawić inne propozycje opon?

Wysłane z mojego FRD-L09 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Dalej zostanę przy tej. Gdyż na niej jeżdżę i ją znam.

Wysłane z mojego E2303 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Rozumiem że zostajesz przy swoim. Chodziło mi o to czy znasz inne opony (max obciążenie 100kg) warte polecenia.

Opublikowano

Raczej nie. Ale szczerze wątpię czy jakakolwiek inna opona będzie mocniejsza od tej vittorii.

Wysłane z mojego E2303 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Może schwalbe marathon cross w wersji 35c, bardzo dobra opona co super się toczy po asfalcie i pojedziesz bez problemu po szutrach

Przesiadka na 23-25c to niekoniecznie super pomysł według mnie

Opublikowano

No według mnie też. Szczególnie po przesiadce z poprzednich opon.

Wysłane z mojego E2303 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Ktoś coś?

Wysłane z mojego FRD-L09 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Schwalbe podaje dopuszczalne obciążenie na jedną oponę a tych w rowerze masz dwie.

Ultra Sport II to w sumie spoko opony. Bardzo dobrze wypadają biorąc pod uwagę stosunek ceny do jakości.

W miarę komfortowe i ciężkie do zajechania. Dla mnie największą wadą był komplety brak odprowadzania wody.

Jadąc w deszczu strasznie chlapią ale wiadomo jak to slicki. Osobiście wolałbym chyba tez dopłacić do wersji zwijanej.

  • Pomógł 1
Opublikowano

Jeśli mogę...głos w dyskusji. Ujeżdżam już drugi sezon Vittoria Rubino Pro (zwijane). Opony nie mają lekko ważę 95kg. dobijam do 10.000. Nigdy żadnego przebicia. Polecam.

Opublikowano
Dnia 22.08.2017 o 22:42, Marcos napisał:

Jestem świadomy z olbrzymiej różnicy między tymi oponami. Jednak chce opony z mniejszym oporem toczenia.

Chyba nie do końca. Jazda na 23C na tych obręczach będzie zakrawać o sztuczki cyrkowe. Nawet Pro zawodnicy na TDF przerzucają się na 28C. Dlaczego? Bo jak to mówią "comfort equals speed" B|

Co do opon to ja zrobiłem kilka tysięcy kilometrów na Kojakach 35C i to jest to czego szukasz. Niech za wytrwałość świadczy to, że przejechałem na nich przez Alpy (via Claudia Augusta) Sam ważąc 100kg plus sakwy ~ 20kg. Złapałem gumę raz na drobnych ostrych kamieniach. Opona wytrzymała 3 sezony ostrego katowania. Wadą jest to, że Kojak będzie chciał Cię zabić na mokrym :D

Pozdrower!

 

  • Pomógł 1
Opublikowano

Tak jak kolega powyżej odradzam oponki 23c, z jakiegoś powodu wiele osob od nich odchodzi na rzecz 25 lub 28 (mówię tu o szosie).

Dobie na beton 23 może teoretycznie mają mniejsze opory toczenia ale w prawdziwych warunkach nawet zęby będą Cię boleć.  Jak chcesz cienkie to weź minimum 28c.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...