Marcos Opublikowano 21 Sierpnia 2017 Opublikowano 21 Sierpnia 2017 Witam. Jako ze jestem ciężkim rowerzystą, koło 100kg to planuję wymianę opony z Schwalbe Tyrago na Schwalbe Kojak 28x1.35 lub Vittoria Runino Pro 700c 700x25C (ETRTO 25-622). Jednak mam obawę czy opona Vittoria może mieć udźwig podobny jak w Kojaku tj. 100kg czy jednak mniejszy. Założyłem podobny temat w konkurencyjnym forum i mało kto potrafił mi udzielić odpowiedzi. Ktoś napisał że tegoroczne Kojaki są słabsze od zeszłorocznych i często trafiają do serwisu na naprawy, ile jest w tym prawdy?
egzo23 Opublikowano 21 Sierpnia 2017 Opublikowano 21 Sierpnia 2017 Coś mi tu nie gra. Kojak to 1,35 cala, a vittoria ma 25mm. Typowa szosowa opona. Vittoria rubino pro G+, KONIECZNIE G+, mają opinie najbardziej wytrzymałych opon do szosy, mało się ścierają i trzymają w zakrętach jak klej. Zasługa grafenu. Aczkolwiek drogie są. Wysłane z mojego E2303 przy użyciu Tapatalka
Puncu Opublikowano 21 Sierpnia 2017 Opublikowano 21 Sierpnia 2017 No właśnie. Dwie zupełnie inne szerokości, ~34mm i 25mm to tak jakby porównywać oponę szosową do przełajowej.
Marcos Opublikowano 21 Sierpnia 2017 Autor Opublikowano 21 Sierpnia 2017 Pomyliłem się, miało być vittoria 23-622. Zasadnicze pytanie jest to czy opony Vittoria, które mam okazję kupić za niecałe 125 zł za sztukę, mogą wytrzymać ciężkiego kolarza, który waży około 100kg. I jak jest z oponami Kojak? Są opinie że tegoroczne wersje są gorsze niż te poprzednie wersje.
egzo23 Opublikowano 22 Sierpnia 2017 Opublikowano 22 Sierpnia 2017 Wrzuć linka do tych opon. Bo mieszasz. Ale tak jak wyżej pisałem. Grafeowe vittoria to jedne z najpelszych opon na rynku. Wysłane z mojego E2303 przy użyciu Tapatalka
Marcos Opublikowano 22 Sierpnia 2017 Autor Opublikowano 22 Sierpnia 2017 Link do Vittorii [[https://www.rowertour.com/p/67437/vittoria-rubino-pro-700c-opona-szosowa-zwijana-czarna]]
egzo23 Opublikowano 22 Sierpnia 2017 Opublikowano 22 Sierpnia 2017 To ta co pisałem. Świetna, niesamowicie wytrzymała opona szosowa.
Marcos Opublikowano 22 Sierpnia 2017 Autor Opublikowano 22 Sierpnia 2017 Czyli nie będzie problemu z wytrzymałością opony jak kolarz waży koło 100kg?
egzo23 Opublikowano 22 Sierpnia 2017 Opublikowano 22 Sierpnia 2017 Nie sądzę . Czyli jaką szerokość opony ty chcesz?
egzo23 Opublikowano 22 Sierpnia 2017 Opublikowano 22 Sierpnia 2017 Chcesz się przesiąść z opony ~ 38 na oponę 23? Ty wiesz co to spowoduję ? Kolejne pytanie, żebyś nie wdepną i nie żałował potem. Co masz za rower? 1
Marcos Opublikowano 22 Sierpnia 2017 Autor Opublikowano 22 Sierpnia 2017 Mam Rodi Freeway 28 i zamocowane opony Schwalbe Tyrago 28x1.60 (etrto 42-622). Większość mi mówiło że mogę spokojnie zamocowac opony nawet 23 mm. Rower to Unibike Crossfire z 2015r, bardzo chcę jednak zmienić na gładką oponę o mniejszym oporze toczenia po asfalcie.
egzo23 Opublikowano 22 Sierpnia 2017 Opublikowano 22 Sierpnia 2017 Bo możesz, tylko doznasz szoku jak siądziesz na taką żyletkę . Załóż sobie 28mm a nie 23. I tak doznasz szoku . Zdajesz sobie sprawę, że taka opona to wyłącznie na asfalt ? Na bruku będzie już trzęsło, ale też będzie. Żaden szuter czy coś bardziej terenowego. 1
Marcos Opublikowano 22 Sierpnia 2017 Autor Opublikowano 22 Sierpnia 2017 Jestem świadomy z olbrzymiej różnicy między tymi oponami. Jednak chce opony z mniejszym oporem toczenia. Znalazłem Kojaki, gdzie mogą wytrzymać obciążenie koło 100kg. Są inne opony jak Maraton GT, też wytrzymują koło 100kg jednak odstrasza mnie cena. I później na Vittoria w niezłej cenie i mogą się sprawdzić na wszystkich warunkach drogowych. Czy możesz mi przedstawić inne propozycje opon?Wysłane z mojego FRD-L09 przy użyciu Tapatalka
egzo23 Opublikowano 22 Sierpnia 2017 Opublikowano 22 Sierpnia 2017 Dalej zostanę przy tej. Gdyż na niej jeżdżę i ją znam. Wysłane z mojego E2303 przy użyciu Tapatalka
Marcos Opublikowano 23 Sierpnia 2017 Autor Opublikowano 23 Sierpnia 2017 Rozumiem że zostajesz przy swoim. Chodziło mi o to czy znasz inne opony (max obciążenie 100kg) warte polecenia.
egzo23 Opublikowano 23 Sierpnia 2017 Opublikowano 23 Sierpnia 2017 Raczej nie. Ale szczerze wątpię czy jakakolwiek inna opona będzie mocniejsza od tej vittorii.Wysłane z mojego E2303 przy użyciu Tapatalka
hanus Opublikowano 23 Sierpnia 2017 Opublikowano 23 Sierpnia 2017 Może schwalbe marathon cross w wersji 35c, bardzo dobra opona co super się toczy po asfalcie i pojedziesz bez problemu po szutrach Przesiadka na 23-25c to niekoniecznie super pomysł według mnie
egzo23 Opublikowano 23 Sierpnia 2017 Opublikowano 23 Sierpnia 2017 No według mnie też. Szczególnie po przesiadce z poprzednich opon.Wysłane z mojego E2303 przy użyciu Tapatalka
Marcos Opublikowano 23 Sierpnia 2017 Autor Opublikowano 23 Sierpnia 2017 https://www.rowertour.com/p/60775/schwalbe-marathon-gt-28-dg-ts-opona-drutowa-e-bike-reflex-model-2017#60775-rozmiar-28-x-1.40 A może powyższy model? Obciążenie 95kg. A co myślicie o oponach Continental? https://www.rowertour.com/p/42356/continental-ultra-sport-ii-performance-700c-opona-szosowa-drutowa
Marcos Opublikowano 24 Sierpnia 2017 Autor Opublikowano 24 Sierpnia 2017 Ktoś coś?Wysłane z mojego FRD-L09 przy użyciu Tapatalka
Nemrod Opublikowano 24 Sierpnia 2017 Opublikowano 24 Sierpnia 2017 Schwalbe podaje dopuszczalne obciążenie na jedną oponę a tych w rowerze masz dwie. Ultra Sport II to w sumie spoko opony. Bardzo dobrze wypadają biorąc pod uwagę stosunek ceny do jakości. W miarę komfortowe i ciężkie do zajechania. Dla mnie największą wadą był komplety brak odprowadzania wody. Jadąc w deszczu strasznie chlapią ale wiadomo jak to slicki. Osobiście wolałbym chyba tez dopłacić do wersji zwijanej. 1
skokol Opublikowano 24 Sierpnia 2017 Opublikowano 24 Sierpnia 2017 Jeśli mogę...głos w dyskusji. Ujeżdżam już drugi sezon Vittoria Rubino Pro (zwijane). Opony nie mają lekko ważę 95kg. dobijam do 10.000. Nigdy żadnego przebicia. Polecam.
ludojad Opublikowano 24 Sierpnia 2017 Opublikowano 24 Sierpnia 2017 Dnia 22.08.2017 o 22:42, Marcos napisał: Jestem świadomy z olbrzymiej różnicy między tymi oponami. Jednak chce opony z mniejszym oporem toczenia. Chyba nie do końca. Jazda na 23C na tych obręczach będzie zakrawać o sztuczki cyrkowe. Nawet Pro zawodnicy na TDF przerzucają się na 28C. Dlaczego? Bo jak to mówią "comfort equals speed" Co do opon to ja zrobiłem kilka tysięcy kilometrów na Kojakach 35C i to jest to czego szukasz. Niech za wytrwałość świadczy to, że przejechałem na nich przez Alpy (via Claudia Augusta) Sam ważąc 100kg plus sakwy ~ 20kg. Złapałem gumę raz na drobnych ostrych kamieniach. Opona wytrzymała 3 sezony ostrego katowania. Wadą jest to, że Kojak będzie chciał Cię zabić na mokrym Pozdrower! 1
IOO Opublikowano 24 Sierpnia 2017 Opublikowano 24 Sierpnia 2017 Tak jak kolega powyżej odradzam oponki 23c, z jakiegoś powodu wiele osob od nich odchodzi na rzecz 25 lub 28 (mówię tu o szosie). Dobie na beton 23 może teoretycznie mają mniejsze opory toczenia ale w prawdziwych warunkach nawet zęby będą Cię boleć. Jak chcesz cienkie to weź minimum 28c.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się