Skocz do zawartości

Koła do szosy w rozsądnej cenie


Sawatin

Rekomendowane odpowiedzi

Od 3 lat jeżdżę na Tribanie 500 (Sora, 9 rzędowa). Ostatnio zauważyłem, że obręcz tylnego koła pęka w 3-4 różnych miejscach. Dlatego nie ma opcji - trzeba kupić coś nowego.

Dlatego bardzo proszę was o radę. Po pierwsze czy zmieniać cały komplet, czy jedynie tylne koło? Po drugie jaki zestaw (jeśli powinienem kupić cały zestaw) wybrać? Najlepiej żeby za cały komplet zmieścić się w 700-1000 zł. Moja waga 80-85 kg. Ważne, żeby były odporne na "polskie drogi", bo mimo iż staram się uważać to niestety parę dziur (tzn. ubytków) w jezdni zaliczyłem (i nie obyło się bez centrowania).

Będę wdzięczny za rady.

Edytowane przez Sawatin
Odnośnik do komentarza
8 godzin temu, egzo23 napisał:


Kolega pisząc " rama tylnego koła " miał na myśli obręcz :)

Wysłane z mojego E2303 przy użyciu Tapatalka
 

dokładnie tak - nieprecyzyjnie ująłem problem.

 

te Fulcrum Racing 5 lg wyglądają całkiem spoko. Myślicie, że to lepszy wybór niż MAVIC Aksium?

Odnośnik do komentarza
11 godzin temu, Fenthin napisał:

Pytanie o koła do 1000zł, a wyjeżdżasz z jakimiś kowadłami po 300zł.

O co Ci chodzi? Autor tematu jak zechce to zerknie a jak Ci się nudzi to wypad z domu na podwórko. Hamuj trochę kolego, bo przestaje mi się podobać Twoje podejście "panie wszystko wiedzący lepiej"...

Odnośnik do komentarza

Jak kolega szukałby carbonowej szosy za 20 tysięcy podrzucałbyś mu Tribana 100? A nuż mu specyfikacja spasuje. O to chodzi. O czytanie ze zrozumieniem i nie śmiecenie niepotrzebnymi "radami".

Godzinę temu, Sawatin napisał:

te Fulcrum Racing 5 lg wyglądają całkiem spoko. Myślicie, że to lepszy wybór niż MAVIC Aksium?

Lżejszy tak. Lepszy? Weź pod uwagę, że 5 LG kosztują ponad 900zł. Aksium kupisz od 700zł. Bezpośrednim ich konkurentem są 7 LG. Ale w obu cenach kupisz lepsze koła składane.

Edytowane przez Fenthin
Odnośnik do komentarza

@Fenthin Nie Twój za przeproszeniem interes komu co wrzucam do tematu jeśli nie Ty jesteś jego autorem wiec bądź tak łaskaw wstrzymać swoje ambicje i ego na wodzy. To nie miejsce do wymądrzania się. Gdzie Cię nie spotkam na forum wszędzie się wymądrzasz i wszystkich pouczasz... Szeryf kolarstwa i mechaniki rowerowej...

13 godzin temu, Sawatin napisał:

Ważne, żeby były odporne na "polskie drogi", bo mimo iż staram się uważać to niestety parę dziur (tzn. ubytków) w jezdni zaliczyłem (i nie obyło się bez centrowania).

Pod tym względem szukaj jakiejś topornej konstrukcji. Owszem takie koła będą cięższe ale powinny wytrzymać znacznie więcej. Sądzę, że jeździsz raczej amatorsko, wiec czy jest sens pakować w ten rower koła za blisko 1 k zł? Oczywiście to Twoje pieniądze i sam decydujesz na co je wydać. Poszukaj może czegoś na obręczach Alexrims. 

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
dokładnie tak - nieprecyzyjnie ująłem problem.
 
te Fulcrum Racing 5 lg wyglądają całkiem spoko. Myślicie, że to lepszy wybór niż MAVIC Aksium?

Lg 5 są oczko wyżej od aksiumów. Są to koła lekkie, lekko się toczą i są odporne. Na nasze drogi są świetne.

Wysłane z mojego E2303 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza

Podepnę się nieco pod temat. Co sądzicie o kołach fulcrum racing 6.5?  Szukam jakiegoś drugiego kompletu kół do przełajki. Czy te kółka będą spoko jako szosowe? Używane za około 350 zł. Ogólnie jakich szukać tak do 500 zł?

 

Edytowane przez hanus
Odnośnik do komentarza

Mam Fulcrum Racing 77 (bliźniaki 7) i po 2000 km praktycznie nie wymagały centrówanie jedynie dociagniecia kilku szprych, może 5 minut roboty.

Też jeżdżę po Krk więc mogę polecić. Jak chcesz składane to velotech, cyklocentrum lub secesja. W zeszlym roku w velotech były fajne kółka za 1k PLN, nie wiem jak teraz bo dawno nie sprawdzałem. 

PS. Ważę teraz 65-70 kg. 

Odnośnik do komentarza

Mam Fulcrum Racing 7 LG w przełajce. Zrobione około 2,5k km. W tym tez sporo kilometrów z doczepką z dzieckiem. Koła praktycznie idealnie proste.

Także jeżeli ktoś szuka wytrzymałych i dobrze toczących się kół to polecam.

Wersja 5 LG jest lżejsza i ma płaskie szprychy.

Odnośnik do komentarza

Fulcrumy są mega spoko. Jeżdżę co prawda na droższych Quattro, ale myślę, że modele 7,5,3 dziedziczą solidność.

Jak chcesz przyciąć kasę to jest fajana promocja na wiggle (35GBP taniej)

http://www.wiggle.co.uk/prime-peloton-road-wheelset-black-91011-speed-shimano/

a tu recenzja:

http://www.cyclingweekly.com/reviews/wheels/prime-peloton-road-wheelset

Pozdrower!

Edytowane przez ludojad
Recenzja nie do tego modelu
  • Lubię to! 1
Odnośnik do komentarza

Odświeżę temat, bo wiosna coraz bliżej a koła nadal nie kupione. Chciałbym kupić zestaw kół w rozsądnej cenie (tj. ok 700-800 zł) do mojego Tribaniea 500 (Sora, 9 rzędowa)

Do tej pory zastanawiałem się nad:
Fulcrum Racing 7 lg
MAVIC Aksium

które z nich spiszą się lepiej na Polskich drogach (przy wadze 82 kg)? A może lepiej wybrać coś innego? Kluczowa dla mnie nie jest ich waga, ale jakość wykonania i odporność na drogowe wyboje (które nie zawsze można ominąć).

Dodatkowo będę wdzięczny za rekomendacje dotyczącą opon. Tutaj również interesuje mnie rozsądna, budżetowa wersja (<200 zł za komplet w rozmiarze 700x28c).

Odnośnik do komentarza
3 godziny temu, Sawatin napisał:

Odświeżę temat, bo wiosna coraz bliżej a koła nadal nie kupione. Chciałbym kupić zestaw kół w rozsądnej cenie (tj. ok 700-800 zł) do mojego Tribaniea 500 (Sora, 9 rzędowa)

Do tej pory zastanawiałem się nad:
Fulcrum Racing 7 lg
MAVIC Aksium

które z nich spiszą się lepiej na Polskich drogach (przy wadze 82 kg)? A może lepiej wybrać coś innego? Kluczowa dla mnie nie jest ich waga, ale jakość wykonania i odporność na drogowe wyboje (które nie zawsze można ominąć).

Dodatkowo będę wdzięczny za rekomendacje dotyczącą opon. Tutaj również interesuje mnie rozsądna, budżetowa wersja (<200 zł za komplet w rozmiarze 700x28c).

Ja mam w Tribanie 500, zakładam, że takim jak Twój - czarno niebieski z carbo widelcem właśnie mavic aksium + opony 28c :D

Same koła udało mi się dorwać za 350 zł a za opony za komplet 115 zł ( Duro Hypersonic 28c ) 

Edytowane przez 89neo
Edycja
Odnośnik do komentarza

@89neo, dokładnie tak - to to ten model. 

I powiedz mi jak Ci się spisują Maviki? Bo też się skłaniam ku nim. Mam problem, bo ciężko zaleźć jakieś istototne różnice między  Fulcrum a Mavic).

Odnośnik do komentarza
5 minut temu, Sawatin napisał:

@89neo, dokładnie tak - to to ten model. 

I powiedz mi jak Ci się spisują Maviki? Bo też się skłaniam ku nim. Mam problem, bo ciężko zaleźć jakieś istototne różnice między  Fulcrum a Mavic).

Szczerze? Dopiero je założyłem więc niestety nie jestem CI w stanie zdać relacji, ważę 82 kg także chyba tak samo jak Ty. Dla mnie przemawia cena szprych - 69 zł za 10 szprych a przy Fulcrum jest to 15 zł za szprychę :D Poza tym dostępność części do Fulcrum trochę gorzej, aczkolwiek Mavic podobno nie są proste w naprawie, jednakże mój serwis nie widzi problemów bo pytałem od razu o te kółka.

Odnośnik do komentarza

Za mniej niż 900zł możesz mieć Mavic Aksium Elite - wraz z dętkami i oponami Mavic Yksion Elite Guard szerokości 25 lub 28mm. Same koła są nieco lżejsze od "standardowych" Aksium, inaczej też jest łączona obręcz. I to jest fajna opcja, jeśli szukasz nowych systemowych kół wraz z oponami.

Z alternatyw, aktualnie dystrybutor Fulcrum ma w fajnej cenie model Racing 5: https://wertykal.com/pl/p/Kola-Fulcrum-RACING-5-LG/2544 opony dodatkowo trzeba kupić, ale koła jeszcze lżejsze. 

Odnośnik do komentarza

dzięki za wskazówki.

Mavic Aksium Elite - to będzie lepszy wybór niż zwykłe Aksiumy? Tzn. chodzi mi głównie o ich wytrzymałość i dostosowanie do polskich warunków drogowych?

Odnośnik do komentarza

Jakby nie patrzeć, jest to lepsza obręcz. A cenowo wychodzi to samo, jak uwzględnić cenę opon i dętek. Najtańsze znalazłem niedawno za około 830zł z wysyłką.

Największą wadą kół Mavic jest bębenek, jeśli to konstrukcja FTS-L, a taka jest w Aksium. Trzeba o niego dbać i regularnie serwisować, a odwdzięczy się długą pracą. Jeśli go zapuścisz, szybko skończy swój żywot.

Edytowane przez Fenthin
Odnośnik do komentarza

Chyba każde koło będzie lepsze niż btwin na polskie warunki, one są chyba z plasteliny

 

Także czy mavic czy fulcrum i tak będziesz zadowolony, ja czytałem o oponach jeszcze zanim kupiłem koła, temat rzeka, bezapelacyjnie najlepsze są conti Grand prix 4000 ale ich cena to kosmos jak na opony rowerowe, w samochodzie mam conti ale samochód to samochód :)

 

Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza

@89neo potwierdzam, oryginalne koła z tribana to jakaś masakra.

Dobra, dzięki. Przejżę jeszcze na spokojnie oferty i coś tam wybiorę.

 

Jeszcze raz dzięki wszystkim za pomoc!

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...