Skocz do zawartości

Odżywki na trening


Mart34

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, zapraszam do dyskusji o odżywkach na trening rowerowy. Jakie polecacie (firmy, konkretne produkty)? Smakowe czy nie? W jakiej formie (napoje izotoniczne, w proszku, batony)? Ja jestem zielona w tym kierunku, nigdy nie trenowałam na odżywkach i szukam czegoś (najlepiej węglowodany), co mogę wypróbować i używać na różnego rodzaju zawodach rowerowych.

Odnośnik do komentarza

Izo przyrządam sam. Najczęściej jest to miód, sok z cytryny (lub innego cytrusa), woda i szczypta soli. Czasem miód zastępuje cukrem trzcinowym. 

Odżywki, nie wiem czy jest jakiś sens. Czasem (jeśli widzisz jakiś spadek tkanki mięśniowej) można sobie jakieś białko wziąć ale takie które prócz protein ładuje  także węglowodany. Generalnie stawiam raczej na dietę niż chemię.

Odnośnik do komentarza

Ja przyrządzam sobie identyczny izotonik jak napisał @Red. Jeśli chodzi o odżywki, to w odchudzaniu (bo jeżdżę na rowerze na czczo) polecam aminokwasy, żeby m.in. uchronić się przed spadkiem tkanki mięśniowej. Aktualnie testuję tańszą markę, a konkretnie DNA Your Supps BCAA 2-1-1. Jak dotąd nie boli żołądek - co często ma miejsce w przypadku tańszych produktów tego typu.

Zabieram jeszcze ze sobą 2 banany i 1-2 batony musli Oshee. Czasami te batony zastępuję jednym opakowaniem sezamków. Waga leci w dół, forma rośnie - ale pamiętaj, w Twoim przypadku aminokwasy mogą się nie sprawdzić, musisz sam je przetestować (i konkretną markę) i sprawdzić jak Twój organizm na nie zareaguje.

Odnośnik do komentarza

Glukozamina - podstawa przy problemach ze stawami a profilaktycznie nie zaszkodzi. Resztę witamin, minerały itd. to z dobrego jedzenia można uzupełnić. Woda tylko mineralna niegazowana z wiekszą ilością magnezu, potasu itd Dla lepszych treningów czasami beta-alanina tez wejdzie, cudów nie robi ale coś tam działa i czasy nieco lepsze wykręcam :) Pozdrawiam wszystkich.

Odnośnik do komentarza
5 godzin temu, Kruup napisał: