Skocz do zawartości

rock shox xc 30 tłumik


Mateuszig

Rekomendowane odpowiedzi

Przepchnij go tłokiem od spodu. Nowy tłumik kupisz np. w bike24, podaj nr seryjny widelca to jak będę miał chwilę sprawdzę nr częsci jakiej potrzebujesz.

Edytowane przez vdcmike
Odnośnik do komentarza
6 minut temu, vdcmike napisał:

Przepchnij go tłokiem od spodu. Nowy tłumik kupisz np. w bike24, podaj nr seryjny widelca to jak będę miał chwilę sprawdzę nr częsci jakiej potrzebujesz.

gdzie znajde numer ?

zbytnio także  nie chce  wyjść tłumik :/ 

Odnośnik do komentarza

Jeśli cały gwintowany korek odkręciłeś z góry a reszta tłumika została wewmątrz to tłok wypchnie te pozostałości. To soedzi na oringach wiec jakiejś tam siły trzeba użyć.

Co do s/n to jest bity na koronie widelca od strony ramy (od tyłu).

Odnośnik do komentarza
Napisano (edytowane)
1 godzinę temu, vdcmike napisał:

Jeśli cały gwintowany korek odkręciłeś z góry a reszta tłumika została wewmątrz to tłok wypchnie te pozostałości. To soedzi na oringach wiec jakiejś tam siły trzeba użyć.

Co do s/n to jest bity na koronie widelca od strony ramy (od tyłu).

 zobacze czy coś to jutro da 

Edytowane przez Mateuszig
Odnośnik do komentarza
14 godzin temu, vdcmike napisał:

Jeśli cały gwintowany korek odkręciłeś z góry a reszta tłumika została wewmątrz to tłok wypchnie te pozostałości. To soedzi na oringach wiec jakiejś tam siły trzeba użyć.

Co do s/n to jest bity na koronie widelca od strony ramy (od tyłu).

 

IMG_20220507_133959.jpg

Udało się wybić , o ten numer chodzi? 

Odnośnik do komentarza
Rowerowa Szajba

Zapytam z ciekawości pod jakie koło masz ten widelec? Ja posiadam xc 30 jak robiłem mu pełny serwis wchodzi do niego od strony tłumika 100 ml oleju. Do goleni pisze w instrukcji żeby lac po 6 mm. Ja wlewam troszkę wiecej  7-8 mm 

Edytowane przez Rowerowa Szajba
  • Lubię to! 1
Odnośnik do komentarza

Generalnie zasada jest taka, że do tłumika należy nalać tyle by powierzchnia oleju sięgalą dolnego oringu tłumika kompresji (można sobie pomóc suwmiarką lub patykiem). Tam się leje 5w. Do goleni można lać 15W lub coś bardziej lepkiego 20 czy nawet 30w. Spokojnie można nalać po 7-8ml. Ale serwis to nie tylko smarowanie. Serwis co 200h to też wymiana uszczelek zarówno wewnętrznych jak i kurzowych.

 

  • Lubię to! 1
Odnośnik do komentarza
9 godzin temu, Rowerowa Szajba napisał:

Zapytam z ciekawości pod jakie koło masz ten widelec? Ja posiadam xc 30 jak robiłem mu pełny serwis wchodzi do niego od strony tłumika 100 ml oleju. Do goleni pisze w instrukcji żeby lac po 6 mm. Ja wlewam troszkę wiecej  7-8 mm 

 29 cali 

 

Odnośnik do komentarza
Napisano (edytowane)

 

 

23 godziny temu, vdcmike napisał:

Generalnie zasada jest taka, że do tłumika należy nalać tyle by powierzchnia oleju sięgalą dolnego oringu tłumika kompresji (można sobie pomóc suwmiarką lub patykiem). Tam się leje 5w. Do goleni można lać 15W lub coś bardziej lepkiego 20 czy nawet 30w. Spokojnie można nalać po 7-8ml. Ale serwis to nie tylko smarowanie. Serwis co 200h to też wymiana uszczelek zarówno wewnętrznych jak i kurzowych.

 

czy zamiast w5 moge wlać w15?

Edytowane przez Mateuszig
Odnośnik do komentarza

Do tłumika? Przestanie wideł działać. O ile do tłumika lepkość musi być taka jak zaleca producent to do goleni dolnych możesz lać byle co (w granicach rozsądku). Pod uszczelki kurzowe też smar musi być małej lepkości jak sram butter, slip kick czy dynamic seal. Do komory powietrznej jeśli to solo air lejesz też 5ml 5w. Do wszystkich oringów producent zaleca użyć smaru pm600 mlitary ale bez prob może być dynamic seal a od biedy sram butter/slip kick. 

Odnośnik do komentarza
Napisano (edytowane)

udało mi się złożyć  amortyzator lecz mam  dwa  problemy

blokada  ciężko chodzi i nie odbija 
 oraz amortyzator  nie dokońca działa (  do połowy amortyzuje  potem się jakby blokował? ) 

Edytowane przez Mateuszig
Odnośnik do komentarza

Sprawdź poziom oleju w tłumiku. Po wykręceniu blokady (tłumika kompresji) tłok w goleni na sam dół i wtedy lustro oleju powinno sięgać do dolnego oringu na tym elemencie co wykręciłeś (oczywiście kiedy siedzi on na swoim miejscu) - czyli trzeba zmierzyć ile od krawędzi goleni dolnej ten oring się będzie znajdował i do takiego poziomu tam nalać olej.  Możesz też robić metodą prób i błędów odsyssając po 2cm3 oleju i sprawdzając czy jest OK.

Sprężyna odbijająca jest w tłumiku kompresji więc tam szukaj przyczyny (czy po wykręceniu tłumika działa dobrze? a może zgubiłeś dystans pod pokrętłem (w niektórych modelach)?).

Zakładam, że kupiłeś nowy, pasujący tłumik kompresji. Jeśli reanimowałeś stary to powyższe można wsadzić w trampki.

Do tego amortyzatora pasują:

11.4018.009.035 - blokada z kierownicy

11.4018.009.034 - pokrętło na goleni

Edytowane przez vdcmike
Odnośnik do komentarza
W dniu 11.05.2022 o 09:58, vdcmike napisał:

Sprawdź poziom oleju w tłumiku. Po wykręceniu blokady (tłumika kompresji) tłok w goleni na sam dół i wtedy lustro oleju powinno sięgać do dolnego oringu na tym elemencie co wykręciłeś (oczywiście kiedy siedzi on na swoim miejscu) - czyli trzeba zmierzyć ile od krawędzi goleni dolnej ten oring się będzie znajdował i do takiego poziomu tam nalać olej.  Możesz też robić metodą prób i błędów odsyssając po 2cm3 oleju i sprawdzając czy jest OK.

Sprężyna odbijająca jest w tłumiku kompresji więc tam szukaj przyczyny (czy po wykręceniu tłumika działa dobrze? a może zgubiłeś dystans pod pokrętłem (w niektórych modelach)?).

Zakładam, że kupiłeś nowy, pasujący tłumik kompresji. Jeśli reanimowałeś stary to powyższe można wsadzić w trampki.

Do tego amortyzatora pasują:

11.4018.009.035 - blokada z kierownicy

11.4018.009.034 - pokrętło na goleni

  póki co został mi problem z blokadą (  blokuje się i potem nie chce odbić   ( trzeba ręcznie odciągać))  Możliwe aby zużyła się blokada?   przed serwisem jako tako działała ale czasem też lubiła się  zatrzymać  w połowie blokada 

Odnośnik do komentarza

Pokazywałeś na zdjęciach, że udało ci się rozpołowić tłumik (właściwie blokadę). Tam bym szukał przyczyny. Blokada nie działa na odbicie tylko na kompresję - nie można sobie zablokować widelca w połowie. Tam coś więcej pokręcone jest.

Odnośnik do komentarza
3 godziny temu, vdcmike napisał:

Pokazywałeś na zdjęciach, że udało ci się rozpołowić tłumik (właściwie blokadę). Tam bym szukał przyczyny. Blokada nie działa na odbicie tylko na kompresję - nie można sobie zablokować widelca w połowie. Tam coś więcej pokręcone jest.

zakup nowej blokady rozwiąże kłopot?

Odnośnik do komentarza
W dniu 13.05.2022 o 00:10, vdcmike napisał:

Spróbuj poskładać tą blokadę może się tylko rozkręciła... 

 

 zbytnio to nic nie pomogło blokowało sie jak blokowało :/ 

Odnośnik do komentarza
Napisano (edytowane)
14 godzin temu, vdcmike napisał:

Tak wiec trzeba określic co blokuje. Prawdopodonnie nie blokada tylko jest coś z tłokiem tłumika lub w sprężynie powietrznej.

 próbowałem kręcić wyjętą  blokadą   i to właśnie ona ciężko chodzi i nie odbija 

 

Edytowane przez Mateuszig
Odnośnik do komentarza

Ale to nie powonno blokować powrotu ugiętego amortyzatora. Działa tylko na kompresje. Zrozumiałem, że masz też problem polegający na zablokowaniu się amkrtyzatora w połowie skoku.

Odnośnik do komentarza
8 godzin temu, vdcmike napisał:

Ale to nie powonno blokować powrotu ugiętego amortyzatora. Działa tylko na kompresje. Zrozumiałem, że masz też problem polegający na zablokowaniu się amkrtyzatora w połowie skoku.

z    blokującym się amortyzatorem w połowie sobie poradziłem ( blokada nie dokońca nie była odbita i blokowała się) 

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...