Mateuszig Napisano 6 Maj 2022 Udostępnij Napisano 6 Maj 2022 hej jak moge wyjąć bodajżę resztke tłumika? oraz gdzie kupie zamiennik gdyż uszkodziłem gwint na tłumiku Odnośnik do komentarza
vdcmike Napisano 6 Maj 2022 Udostępnij Napisano 6 Maj 2022 (edytowane) Przepchnij go tłokiem od spodu. Nowy tłumik kupisz np. w bike24, podaj nr seryjny widelca to jak będę miał chwilę sprawdzę nr częsci jakiej potrzebujesz. Edytowane 6 Maj 2022 przez vdcmike Odnośnik do komentarza
Mateuszig Napisano 6 Maj 2022 Autor Udostępnij Napisano 6 Maj 2022 6 minut temu, vdcmike napisał: Przepchnij go tłokiem od spodu. Nowy tłumik kupisz np. w bike24, podaj nr seryjny widelca to jak będę miał chwilę sprawdzę nr częsci jakiej potrzebujesz. gdzie znajde numer ? zbytnio także nie chce wyjść tłumik Odnośnik do komentarza
vdcmike Napisano 6 Maj 2022 Udostępnij Napisano 6 Maj 2022 Jeśli cały gwintowany korek odkręciłeś z góry a reszta tłumika została wewmątrz to tłok wypchnie te pozostałości. To soedzi na oringach wiec jakiejś tam siły trzeba użyć. Co do s/n to jest bity na koronie widelca od strony ramy (od tyłu). Odnośnik do komentarza
Mateuszig Napisano 6 Maj 2022 Autor Udostępnij Napisano 6 Maj 2022 (edytowane) 1 godzinę temu, vdcmike napisał: Jeśli cały gwintowany korek odkręciłeś z góry a reszta tłumika została wewmątrz to tłok wypchnie te pozostałości. To soedzi na oringach wiec jakiejś tam siły trzeba użyć. Co do s/n to jest bity na koronie widelca od strony ramy (od tyłu). zobacze czy coś to jutro da Edytowane 6 Maj 2022 przez Mateuszig Odnośnik do komentarza
Mateuszig Napisano 7 Maj 2022 Autor Udostępnij Napisano 7 Maj 2022 14 godzin temu, vdcmike napisał: Jeśli cały gwintowany korek odkręciłeś z góry a reszta tłumika została wewmątrz to tłok wypchnie te pozostałości. To soedzi na oringach wiec jakiejś tam siły trzeba użyć. Co do s/n to jest bity na koronie widelca od strony ramy (od tyłu). Udało się wybić , o ten numer chodzi? Odnośnik do komentarza
Mateuszig Napisano 7 Maj 2022 Autor Udostępnij Napisano 7 Maj 2022 Ile oleju wlać do golenii? Oraz gdzie 😅? Odnośnik do komentarza
Rowerowa Szajba Napisano 8 Maj 2022 Udostępnij Napisano 8 Maj 2022 (edytowane) Zapytam z ciekawości pod jakie koło masz ten widelec? Ja posiadam xc 30 jak robiłem mu pełny serwis wchodzi do niego od strony tłumika 100 ml oleju. Do goleni pisze w instrukcji żeby lac po 6 mm. Ja wlewam troszkę wiecej 7-8 mm Edytowane 8 Maj 2022 przez Rowerowa Szajba 1 Odnośnik do komentarza
vdcmike Napisano 8 Maj 2022 Udostępnij Napisano 8 Maj 2022 Generalnie zasada jest taka, że do tłumika należy nalać tyle by powierzchnia oleju sięgalą dolnego oringu tłumika kompresji (można sobie pomóc suwmiarką lub patykiem). Tam się leje 5w. Do goleni można lać 15W lub coś bardziej lepkiego 20 czy nawet 30w. Spokojnie można nalać po 7-8ml. Ale serwis to nie tylko smarowanie. Serwis co 200h to też wymiana uszczelek zarówno wewnętrznych jak i kurzowych. 1 Odnośnik do komentarza
Mateuszig Napisano 8 Maj 2022 Autor Udostępnij Napisano 8 Maj 2022 9 godzin temu, Rowerowa Szajba napisał: Zapytam z ciekawości pod jakie koło masz ten widelec? Ja posiadam xc 30 jak robiłem mu pełny serwis wchodzi do niego od strony tłumika 100 ml oleju. Do goleni pisze w instrukcji żeby lac po 6 mm. Ja wlewam troszkę wiecej 7-8 mm 29 cali Odnośnik do komentarza
Mateuszig Napisano 9 Maj 2022 Autor Udostępnij Napisano 9 Maj 2022 (edytowane) 23 godziny temu, vdcmike napisał: Generalnie zasada jest taka, że do tłumika należy nalać tyle by powierzchnia oleju sięgalą dolnego oringu tłumika kompresji (można sobie pomóc suwmiarką lub patykiem). Tam się leje 5w. Do goleni można lać 15W lub coś bardziej lepkiego 20 czy nawet 30w. Spokojnie można nalać po 7-8ml. Ale serwis to nie tylko smarowanie. Serwis co 200h to też wymiana uszczelek zarówno wewnętrznych jak i kurzowych. czy zamiast w5 moge wlać w15? Edytowane 9 Maj 2022 przez Mateuszig Odnośnik do komentarza
vdcmike Napisano 9 Maj 2022 Udostępnij Napisano 9 Maj 2022 Do tłumika? Przestanie wideł działać. O ile do tłumika lepkość musi być taka jak zaleca producent to do goleni dolnych możesz lać byle co (w granicach rozsądku). Pod uszczelki kurzowe też smar musi być małej lepkości jak sram butter, slip kick czy dynamic seal. Do komory powietrznej jeśli to solo air lejesz też 5ml 5w. Do wszystkich oringów producent zaleca użyć smaru pm600 mlitary ale bez prob może być dynamic seal a od biedy sram butter/slip kick. Odnośnik do komentarza
Mateuszig Napisano 10 Maj 2022 Autor Udostępnij Napisano 10 Maj 2022 (edytowane) udało mi się złożyć amortyzator lecz mam dwa problemy blokada ciężko chodzi i nie odbija oraz amortyzator nie dokońca działa ( do połowy amortyzuje potem się jakby blokował? ) Edytowane 10 Maj 2022 przez Mateuszig Odnośnik do komentarza
vdcmike Napisano 11 Maj 2022 Udostępnij Napisano 11 Maj 2022 (edytowane) Sprawdź poziom oleju w tłumiku. Po wykręceniu blokady (tłumika kompresji) tłok w goleni na sam dół i wtedy lustro oleju powinno sięgać do dolnego oringu na tym elemencie co wykręciłeś (oczywiście kiedy siedzi on na swoim miejscu) - czyli trzeba zmierzyć ile od krawędzi goleni dolnej ten oring się będzie znajdował i do takiego poziomu tam nalać olej. Możesz też robić metodą prób i błędów odsyssając po 2cm3 oleju i sprawdzając czy jest OK. Sprężyna odbijająca jest w tłumiku kompresji więc tam szukaj przyczyny (czy po wykręceniu tłumika działa dobrze? a może zgubiłeś dystans pod pokrętłem (w niektórych modelach)?). Zakładam, że kupiłeś nowy, pasujący tłumik kompresji. Jeśli reanimowałeś stary to powyższe można wsadzić w trampki. Do tego amortyzatora pasują: 11.4018.009.035 - blokada z kierownicy 11.4018.009.034 - pokrętło na goleni Edytowane 11 Maj 2022 przez vdcmike Odnośnik do komentarza
Mateuszig Napisano 12 Maj 2022 Autor Udostępnij Napisano 12 Maj 2022 W dniu 11.05.2022 o 09:58, vdcmike napisał: Sprawdź poziom oleju w tłumiku. Po wykręceniu blokady (tłumika kompresji) tłok w goleni na sam dół i wtedy lustro oleju powinno sięgać do dolnego oringu na tym elemencie co wykręciłeś (oczywiście kiedy siedzi on na swoim miejscu) - czyli trzeba zmierzyć ile od krawędzi goleni dolnej ten oring się będzie znajdował i do takiego poziomu tam nalać olej. Możesz też robić metodą prób i błędów odsyssając po 2cm3 oleju i sprawdzając czy jest OK. Sprężyna odbijająca jest w tłumiku kompresji więc tam szukaj przyczyny (czy po wykręceniu tłumika działa dobrze? a może zgubiłeś dystans pod pokrętłem (w niektórych modelach)?). Zakładam, że kupiłeś nowy, pasujący tłumik kompresji. Jeśli reanimowałeś stary to powyższe można wsadzić w trampki. Do tego amortyzatora pasują: 11.4018.009.035 - blokada z kierownicy 11.4018.009.034 - pokrętło na goleni póki co został mi problem z blokadą ( blokuje się i potem nie chce odbić ( trzeba ręcznie odciągać)) Możliwe aby zużyła się blokada? przed serwisem jako tako działała ale czasem też lubiła się zatrzymać w połowie blokada Odnośnik do komentarza
vdcmike Napisano 12 Maj 2022 Udostępnij Napisano 12 Maj 2022 Pokazywałeś na zdjęciach, że udało ci się rozpołowić tłumik (właściwie blokadę). Tam bym szukał przyczyny. Blokada nie działa na odbicie tylko na kompresję - nie można sobie zablokować widelca w połowie. Tam coś więcej pokręcone jest. Odnośnik do komentarza
Mateuszig Napisano 12 Maj 2022 Autor Udostępnij Napisano 12 Maj 2022 3 godziny temu, vdcmike napisał: Pokazywałeś na zdjęciach, że udało ci się rozpołowić tłumik (właściwie blokadę). Tam bym szukał przyczyny. Blokada nie działa na odbicie tylko na kompresję - nie można sobie zablokować widelca w połowie. Tam coś więcej pokręcone jest. zakup nowej blokady rozwiąże kłopot? Odnośnik do komentarza
vdcmike Napisano 12 Maj 2022 Udostępnij Napisano 12 Maj 2022 Spróbuj poskładać tą blokadę może się tylko rozkręciła... 1 Odnośnik do komentarza
Mateuszig Napisano 13 Maj 2022 Autor Udostępnij Napisano 13 Maj 2022 W dniu 13.05.2022 o 00:10, vdcmike napisał: Spróbuj poskładać tą blokadę może się tylko rozkręciła... zbytnio to nic nie pomogło blokowało sie jak blokowało Odnośnik do komentarza
vdcmike Napisano 14 Maj 2022 Udostępnij Napisano 14 Maj 2022 Tak wiec trzeba określic co blokuje. Prawdopodonnie nie blokada tylko jest coś z tłokiem tłumika lub w sprężynie powietrznej. Odnośnik do komentarza
Mateuszig Napisano 15 Maj 2022 Autor Udostępnij Napisano 15 Maj 2022 (edytowane) 14 godzin temu, vdcmike napisał: Tak wiec trzeba określic co blokuje. Prawdopodonnie nie blokada tylko jest coś z tłokiem tłumika lub w sprężynie powietrznej. próbowałem kręcić wyjętą blokadą i to właśnie ona ciężko chodzi i nie odbija Edytowane 15 Maj 2022 przez Mateuszig Odnośnik do komentarza
vdcmike Napisano 15 Maj 2022 Udostępnij Napisano 15 Maj 2022 Ale to nie powonno blokować powrotu ugiętego amortyzatora. Działa tylko na kompresje. Zrozumiałem, że masz też problem polegający na zablokowaniu się amkrtyzatora w połowie skoku. Odnośnik do komentarza
Mateuszig Napisano 15 Maj 2022 Autor Udostępnij Napisano 15 Maj 2022 8 godzin temu, vdcmike napisał: Ale to nie powonno blokować powrotu ugiętego amortyzatora. Działa tylko na kompresje. Zrozumiałem, że masz też problem polegający na zablokowaniu się amkrtyzatora w połowie skoku. z blokującym się amortyzatorem w połowie sobie poradziłem ( blokada nie dokońca nie była odbita i blokowała się) Odnośnik do komentarza
vdcmike Napisano 15 Maj 2022 Udostępnij Napisano 15 Maj 2022 Konsteukcja tej blokady jest truwialna. Jesli nie wraca a korpus jest cały, bez pęknięć ro kwestia źle założonej spreżyny. Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się