Skocz do zawartości

Kaseta 9 wymiana


Marcin MSZ

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.Chce zmienic kasete 7 na 9 i oczywicie co z tym jest zwiazane klamkomanetki .korba i przezutki .Mysle ze cenowo nie odstrasza alivio.acz kolwiek mozna lekko podniesc poprzeczke i pomieszac z deore.rower to trek marlin 5.ktos ma jakies propozycje bede wdzieczny.

Odnośnik do komentarza
1 godzinę temu, Marcin MSZ napisał:

oczywicie co z tym jest zwiazane klamkomanetki

Lepszy pomysł to kupno osobno manetek i klamek , np klamki avid , manetki shimano alivio. Korbę ze sztywną osią kupiłbym deore , może m610 jeśli ma być trzyrzędowa. Przerzutkę przednia bym zostawił jeśli jest sprawna - reszta według uznania i portfela. W zasadzie lewą klamkomanetkę możesz też zostawić .

Odnośnik do komentarza

Czytales specyfikacje tego roweru?szalu nie ma naped 3x7 i podstawowa grupa shimano.Zalozenie jest na 3x9.Wiadomo nie chce wywalac odrazu 2tys.Alivio nie jest takie drogie korba 130zl klamkomanetki 90zl x2 no i przezutki alivio czy moze inne ?korba deore to wydatek 300zl wiec odpada.

Odnośnik do komentarza
1 godzinę temu, Marcin MSZ napisał:

Alivio nie jest takie drogie korba 130zl

chcesz kupic korbę na kwadrat??

myślisz, że przednia przerzutka alivio jakoś znacząco bedzie lepiej działać niż obecna?

klamkomanetki ograniczają dalszą rozbudowę , a po drugie co Ci da wymiana klamkomanetki lewej obecnej na klamkomanetkę alivio?? - NIC

chcesz znaczącej poprawy wymień korbę na zintegrowaną os , kup kasetę 9 , przerzutka tylna obecna spokojnie wystarczy jak nie masz kasy.

chciałeś opinii - dostałeś ją, nie odpowiada Ci rób jak uważasz

Edytowane przez samuel_87
  • Pomógł 1
Odnośnik do komentarza

Na taka odpowiedz czekalem.Dziekuje.W glowie ciagle siedzi ze bedzie to lepiej chodzic niz to co jest teraz.Co do dalszej rozbudowy no na tym sie zatrzymam.

Odnośnik do komentarza

Dokładnie. Jak masz wolnobieg 7 rzędowy, to bez wymiany piasty w tylnym kole się nie obejdzie. Jak masz kasetę to OK.

Natomiast co do korby, to polecam kupić tak jak napisał @samuel_87 korbę ze zintegrowaną osią, a suporty Hollowtech nie są drogie. Tutaj najbardziej poczujesz różnicę, po wymianie korby, suportu i kasety. Około rok temu zrobiłem taki zabieg na swoim Kross Evado 6.0 (wymieniłem korbę na tę ze zintegrowaną osią, Alivio FC-M4050) i poczułem różnicę.

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
7 minut temu, Marcin MSZ napisał:

To jest jeszcze na Octalink. Nie ma zintegrowanej osi, oś nadal jest częścią wkładu suportu. Warto odłożyć nieco grosza i kupić FC-M4050. Do tego najprostszy wkład suportu SM-BB52 i będziesz bardzo zadowolony. Tutaj poczujesz największą różnice, a w połączeniu z kasetą 9 rzędową, będzie mknął jak ogień :)

Odnośnik do komentarza
2 minuty temu, Rezus napisał:

Nie oszczędzaj aż tak na korbie bo to element który najbardziej odczuhesz jeśli będzie zintegrowana oś. Sprawdź deore 590,610,612,615. Nie wiem czy sa alivio z zintegrowana więc popatrz. 

Jest Alivio, kupiłem rok temu do mojego KROSSa. Dokładny model (do dziś zero problemów, super i polecam): Shimano Alivio FC-M4050

Miałem fabrycznie Deore, ale człowiek nie znał się i nie doczytał, że to jeszcze Deore na Octalink :D Ale nie było mnie stać na nową korbę Deore, wybór padł na Alivio i od tamtego czasu jestem zadowolony hehe

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza

ja bym jednak postawił na korbę deore , do 300 kupisz w zestawie z suportem , z tego co się orientuje alivio ma inny rozstaw zrób mocujących tarcze . Kaseta acera/ alivio ,łańcuch np kmc , manetka ,klamka i tyle . Poskładać i cieszyć się z jazdy, ewentualnie może korba dwurzędowa. ( ja taka mam deore m615)

1 minutę temu, Marcin MSZ napisał:

No i peklo 700zl ale chyba warto?Jak nie to bede was  nawiedzal.

jakim cudem 700zl?

korba z suportem 300 zl ,kaseta łańcuch 130 zł , manetka z 50 zł, klamka ok 30-40zl

https://m.centrumrowerowe.pl/czesci/lancuchy-kasety-wolnobiegi/zestawy-kaseta-lancuch/p,zestaw-kaseta-alivio-cs-hg400-lancuch-cn-hg53-9-rz-shimano,515833.html

 

Odnośnik do komentarza

przerzutka 7 biegowa, obsłuży kasetę 7,8,9 biegową , tak samo jak przerzutka 8,9 rzędową, z przodu też bedzie ok , tylko nie przesadzaj z różnica stopniowania starej i nowej korby

  • Pomógł 1
Odnośnik do komentarza

brałbym korbę deore ze względu na najbardziej uniwersalny rozstaw śrub mocujących tarczę , reszta alivio może być . Korba deore z suportem koszt ok 300 , alivio bez suportu 200 plus suport ok 50

Odnośnik do komentarza
13 minut temu, samuel_87 napisał:

brałbym korbę deore ze względu na najbardziej uniwersalny rozstaw śrub mocujących tarczę , reszta alivio może być . Korba deore z suportem koszt ok 300 , alivio bez suportu 200 plus suport ok 50

Jemu chodzi już o konkretne modele sprzętu oraz po ile zębów itd, żeby później nie żałował zakupu :)

Odnośnik do komentarza

Koledzy wy jestescie specami nie ja.prosze was o dokladne napisanie link .Bo  przerzutek alivio jest kilka ktora ?korba ktora ?ilosc zebow itd .kaseta jaka.ustalamy ze korba deore a reszta alivio.dziekuje

Odnośnik do komentarza

Sprawdź mnie @samuel_87, czy się nie pomyliłem gdzieś. Wklejam moje typy jeśli chodzi o Alivio, wybierzcie co trzeba:

  • korba: Shimano FC-M4050,
  • wkład suportu: Shimano SM-BB52,
  • kaseta: Shimano Alivio CS-HG400 9rz., 11-12-14-16-18-21-24-28-32T (taką wersję bym polecał),
  • manetki: Shimano Alivio SL-M4000,
  • klamki hamulcowe (rozumiem, że mają być dla V-Brake?): Shimano Alivio BL-T4000 na dwa palce lub BL-T4010 na 3 palce,
  • łańcuch 9rz.: KMC X9.93 na spinkę,

Zaraz będzie aktualizacja o przerzutki :)

Edytowane przez Gość
Dodanie przerzutki przedniej i tylnej
Odnośnik do komentarza

W jaki sposób masz montowaną przednią przerzutkę aktualnie? Na obejmę? I czy linka do niej wchodzi od dołu ramy czy od góry?

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...