Skocz do zawartości

ROCK SHOX REBA 2019 BOOST - ZMIANA SKOKU


newil

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Hej kręcący:)

Mam do Was pytanie za 100pkt. Może ktoś z  Was jest na bieżąco z serwisami nowych modeli Rock Shox'a- mam pytanie.

Potrzebuje zmienić skok w modelu 2019 Reba Boost- zmiana skoku 120 na 100mm.

Potrzebuje cały shaft- komory powietrznej na 100mm czy wystarczy w obecnej komorze powietrznej dołożyć dystans-

Dzięki za pomoc:)

Opublikowano

Shaft wymieniasz tylko przy zwiekszaniu skoku. Przy mniejszaniu po prostu wrzucasz dystans i masz mniejszy skok.

Opublikowano

Niezależnie od tego czy zmniejszasz czy zwiększasz skok w rebie, sidzie, lyriku, yari, pike'u i revel'u trzeba wymienić airshaft.

Opublikowano

Dzieki za informajce.

Co wiem juz teraz, że niestety shafty przy solo air sa to wymiany- powód- komora negatywna=automat sytemu SOLO air.

Dual air ( miałem taki:) ) można było mieszać podkładkami. Niestety system Solo Air wymusza zmianę shaftu- zmiana skoku. 

Opublikowano

No a recon, judy, xc30 a nawet 35 mają skok zmieniany podkładkami chociaż są solo-air ;)

Opublikowano
Godzinę temu, vdcmike napisał:

No a recon, judy, xc30 a nawet 35 mają skok zmieniany podkładkami chociaż są solo-air ;)

Bo wymiany shaft'u wymagały modele do 2015 włącznie.  Nowsze nie muszą przechodzić takiej operacji. Ja w każdym razie nie musiałem a mam model z 2018.

Opublikowano

Nie. Nic się w tej kwestii nie zmieniło. Reba od 2012 do 2021 włącznie wymaga wymiany shaftu a gówniaki wspomniane powyżej zawsze się ogarniało podkładkami.

Opublikowano

Otóż nie. Do SID'a RLC A1 czy RL B1 jak i do mojej Reby A7 do wersji 100mm jak i 80mm idzie taki sam shaft. 

Opublikowano
1 godzinę temu, Red napisał:

Otóż nie. Do SID'a RLC A1 czy RL B1 jak i do mojej Reby A7 do wersji 100mm jak i 80mm idzie taki sam shaft. 

100-80mm owszem, masz racje! Niestety 120 na 80 czy 100mm już szaft. Dostałem info z Harfy.

Opublikowano
4 godziny temu, vdcmike napisał:

No a recon, judy, xc30 a nawet 35 mają skok zmieniany podkładkami chociaż są solo-air ;)

Jakie są różnice w shaftach recona vs reba, że recon nie wymaga zmiany shaftu? Chodzi mi o rozwiązania technologiczne a nie że coś tam różni się średnicą czy ma inną długość bo to wiadome. Pytanie z czystej ciekawości, ostatnio mocno edukuję się w widelcach RS. 

Po prostu wraz ze zmianą skoku zmienia się obj komory -? I jak jest realizowa kwestia wyrównania cisnień w obu komorach? 

Opublikowano

@Red @newil Nie macie racji.  Konstrukcja Reby (jak i wszystkich SA i DbA SiDów, Lyrików, Pike'ów, Yarków i Reveli) jest taka, że nie ma opcji, żeby w tych samych goleniach górnych ten sam shaft umożliwiał osiągnięcie różnych skoków nominalnych. Tutaj macie shafty do m.in. A7 i jak zapewne zauważyliście jest to 5 różnych shaftów dla osiągnięcia 5 różnych skoków.


26b 11.4018.021.000 FORK SPRING SOLO AIR SHAFT - 120MM-27.5"/(29"A3+) NOT COMPATIBLE WITH PRE 2014/A3 29" (INCLUDES AIR SHAFT, PISTON & SEAL) - SIDB A2-A4(2013-2016)/REBA A3-A7(2013-2017)
26b 11.4018.021.001 FORK SPRING SOLO AIR SHAFT - 110MM-27.5"/29" (INCLUDES AIR SHAFT, PISTON & SEAL) - SIDB A2-A4(2013-2016)/REBA A3-A7(2013-2017)
26b 11.4018.021.002 FORK SPRING SOLO AIR SHAFT - 100MM-27.5"/29" (INCLUDES AIR SHAFT, PISTON & SEAL) - SIDB A2-A4(2013-2016)/REBA A3-A7(2013-2017)
26b 11.4018.021.003 FORK SPRING SOLO AIR SHAFT - 90MM-27.5"/29" (INCLUDES AIR SHAFT, PISTON & SEAL) - SIDB A2-A4(2013-2016)/REBA A3-A7(2013-2017)
26b 11.4018.021.004 FORK SPRING SOLO AIR SHAFT - 80MM-27.5"/29" (INCLUDES AIR SHAFT, PISTON & SEAL) - SIDB A2-A4(2013-2016)/REBA A3-A7(2013-2017) 

 

W nowszych jest analogicznie z tym, że są dodatkowo różne CSU i na dobrą sprawę Reba A8 80-100, 120 i 130-150 to trzy różne widelce. Nie mniej jednak nadal zmiana skoku w dowolną stronę (poza 120, w której zmiana jest nieprzewidziana przez producenta) odbywa się za pomocą różnej długości airshaftów.

 

@PiotrekGT W Rebie w lewej goleni na wysokości tłoka w jego dolnym, skrajnym położeniu jest wyfrezowana przetoka łącząca (w tej pozycji tłoka) komory +/-. W Reconie wyrównywanie ciśnień odbywa się przez zawór w tłoku, który otwiera się jeśli ten oprze się na tokenie do zmiany skoku (czyli również w dolnym skrajnym położeniu uwzględniając tokkeny). Tym samym macie odpowiedź czemu w Rebie nie można zmieniać skoku "podkładkami".

Opublikowano
7 godzin temu, vdcmike napisał:

 

@PiotrekGT W Rebie w lewej goleni na wysokości tłoka w jego dolnym, skrajnym położeniu jest wyfrezowana przetoka łącząca (w tej pozycji tłoka) komory +/-. W Reconie wyrównywanie ciśnień odbywa się przez zawór w tłoku, który otwiera się jeśli ten oprze się na tokenie do zmiany skoku (czyli również w dolnym skrajnym położeniu uwzględniając tokkeny). Tym samym macie odpowiedź czemu w Rebie nie można zmieniać skoku "podkładkami".

Czyli tak jak się domyąlałem, reba konstrukcyjnie jak pike a w reconie zawór jak w rs 35.

Opublikowano
22 godziny temu, newil napisał:

zmiana skoku 120 na 100mm.

Że tak zapytam. Na kiego grzyba chcesz to zrobić? Mając więcej skoku masz same zalety.

Ustawiasz większy sag. Amor jest bardziej miękki i wybiera mniejsze nierówności. Również eliminujesz efekt przyklejania.

Czego się tak obawiasz,bo nie czaję

Opublikowano
6 godzin temu, PiotrekGT napisał:

Czyli tak jak się domyąlałem, reba konstrukcyjnie jak pike a w reconie zawór jak w rs 35.

Tak, z pkt widzenia konstrukcji w RS są dwa rozwiązania wyrównywania ciśnienia pomiędzy komorami +/-. Budżetowe mają zawór a średnio/wysoko-półkowe przetokę.

Ciekawsze (ze względu na ich mnogość i zastosowane rozwiązania) niż sprężyny powietrzne są tłumiki w widłach ;).

Opublikowano
3 godziny temu, Accent_Szaj napisał:

Że tak zapytam. Na kiego grzyba chcesz to zrobić? Mając więcej skoku masz same zalety.

Ustawiasz większy sag. Amor jest bardziej miękki i wybiera mniejsze nierówności. Również eliminujesz efekt przyklejania.

Czego się tak obawiasz,bo nie czaję

Geometria ramy przewiduje 100mm a nie 120- ,wrzucając 120mm zamieniasz min.pochylenie główki, base wheels,td. Ramę będę miał za 2tygodnie, z ciekawości wrzucę z obecnym skokiem widelec ale obawiam się, że to bezsens- większy SAG nie oszuka tego. Ale chętnie wysłucham innych:) 

Dzięki Panowie ze liczne odpowiedzi:)

Opublikowano (edytowane)

HTA o pół stopnia... Nawet nie zauważysz. Poza tym jak wspomniał @Accent_Szaj możesz ustawić większy SAG i odpowiednią progresję tak, że podczas jazdy będziesz miał wysokość nominalną główki jak w katalogu ;)

Poza tym nie mam akurat żadnej Reby A8 120mm (a pewnie z taką przyjdzie Ci się mierzyć) pod ręką więc nie powiem Ci czy i jaki ew. shaft tam trzeba zapakować żeby ją skrócić.

Edytowane przez vdcmike
Opublikowano (edytowane)

Większy sag spowoduje tylko niepewne prowadzenie i nurkowanie przodem przy hamowaniu

No chyba, że faktycznie dowalic tokenów, wtedy będzie się stabilizował

 

Edytowane przez PiotrekGT
Opublikowano
Godzinę temu, PiotrekGT napisał:

Większy sag spowoduje tylko niepewne prowadzenie i nurkowanie przodem przy hamowaniu

No chyba, że faktycznie dowalic tokenów, wtedy będzie się stabilizował

 

Nie mam doświadczenia z tokenami.... bedzie wekszy progres?

@vdcmike Dzieki! 

Opublikowano

Tak, głownie o to chodzi w tokenach, zwiększasz progresję. Odczówalnie.

Opublikowano
11 godzin temu, newil napisał:

Geometria ramy

Tak jak napisał @vdcmike ,ja i @PiotrekGT. Nie zmieniaj tego shaftu,tylko ustaw sobie na sagu.Zrób 10%, a potem spuszczaj po 0,5bar, żeby było Ci idealnie.Przy większym sagu daj sobie jednego Tokena,aby amor ci nie dobijał.Czy zmienisz shaft,czy nie, będziesz musiał dać Tokena.

Tu masz aukcje

https://allegro.pl/oferta/rock-shox-token-widelca-32mm-solo-air-debonair-9838870275?utm_medium=app_share&utm_source=facebook

Ja w życiu bym nie zmieniał. Z resztą, @Kruk również świadomie do ramy 100,dał 120mm. Same zalety,a tak jak napisał @vdcmike 

11 godzin temu, vdcmike napisał:

HTA o pół stopnia... Nawet nie zauważysz

 

Opublikowano

Przy czym należy dodać; że te zmiany geometrii znajdą tylko gdy rower bez żadnego obciążenia. 

Opublikowano
1 godzinę temu, vdcmike napisał:

znajdą tylko gdy rower bez żadnego obciążenia. 

Tak,tak. Dlatego napisałem żeby ustawił amorka idealnie pod siebie(czytaj

-swoją wagę i styl jazdy).

Opublikowano

Zakładam, że ta reba ma kilka podziałek sagowych, dla wielu skoków. Niech ustawi takie ciśnienie, że jak siądzie to gumka zatrzyma się na 10-15% podziałki 100mm. Prościej sie chyba nie da wytlumaczyć. Do tego wspomniane tokeny aby poprawić progresję i nie dobijać na większych nierównościach.

Opublikowano

Jak zostawił skok 120mm a gumka siądzie na 10-15% podziałki dla 100 to sag będzie na poziomie 28-30%. Nie przesada przypadkiem?

Opublikowano (edytowane)

No to mówie, żeby dołożył tokeny aby naprawić progresję. 

Oczywiście nie musi ustawiać tak dużego sagu, może mniejszy, ja tak napisałem bo autor chce mieć tak jak na 100mm.

Edytowane przez PiotrekGT

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...