Skocz do zawartości

Problem z demontażem korby na kwadrat.


Niedobór magnezu

Rekomendowane odpowiedzi

Niedobór magnezu
Opublikowano

Siema, próbowałem dzisiaj odkrecic korbe "na kwadrat", niestety uszkodziłem gwint w korbie. Macie jakiś sposób jak wykręcić korbe? Pozdrawiam

16042341841746376131253028716869.jpg

Niedobór magnezu
Opublikowano

Który gwint uszkodziłeś? Użyłeś  ściągacza tak jak należy?

Na zdjęciu jest lewe ramię, a piszesz o zmianie blatu. 

Niedobór magnezu
Opublikowano
23 minuty temu, elmapeto napisał:

Który gwint uszkodziłeś? Użyłeś  ściągacza tak jak należy?

Na zdjęciu jest lewe ramię, a piszesz o zmianie blatu. 

Uszkodziłem gwint z lewej strony, ściągacz użyłem tak jak powinienem. Żeby zdjąć wszystkie blaty musze przecież wyjąć korbe, tak?

Opublikowano
24 minuty temu, Niedobór magnezu napisał:

Żeby zdjąć wszystkie blaty musze przecież wyjąć korbe, tak?

Masz korbę na kwadrat czyli z jednej i drugiej strony masz ściągane ramie korby ,by zmienić blat nie musisz demontować dwóch stron ,wystarczy ta od strony napędowej  

Opublikowano
1 godzinę temu, Niedobór magnezu napisał:

Macie jakiś sposób

WD40 i klej do gwintów/lakier do paznokci.

Psiknij obficie na kwadrat WD40 i zostaw na noc. Rower połóż na boku przeciwnym,tak żeby WD wszystko spenetrował.

Wkręcasz ściągacz na lakierze lub kleju i próbujesz 

  • Pomógł 1
Opublikowano

Nie wlewaj tam WD40 bo jak sobie zalejesz łożyska to wypłuczesz cały smar i wtedy będziesz miał do wymiany/serwisu cały suport. Wkręć śrubę tak żeby miał odrobinę luzu i jeździj w koło komina tak długo aż puści. Rób to z rozwagą, nie skacz po pedałach nie siłuj się i kręć z rozwagą. Jak nie będziesz szaleć to pewnie po 10-20 min puści bez strat.

Opublikowano
20 minut temu, Yan napisał:

jak sobie zalejesz łożyska

O widzisz,zapomniałem napisać żeby dać od drugiej strony ręcznik,ale twój patent też niezły.

Niedobór magnezu
Opublikowano
29 minut temu, Yan napisał:

Nie wlewaj tam WD40 bo jak sobie zalejesz łożyska to wypłuczesz cały smar i wtedy będziesz miał do wymiany/serwisu cały suport. Wkręć śrubę tak żeby miał odrobinę luzu i jeździj w koło komina tak długo aż puści. Rób to z rozwagą, nie skacz po pedałach nie siłuj się i kręć z rozwagą. Jak nie będziesz szaleć to pewnie po 10-20 min puści bez strat.

Jak wkręcić śrubę jak gwint rozwalony? Z klejem? 

16042429293804054820658419008616.jpg
Opublikowano

Skoro piszesz , że uszkodziłeś lewy to żaden problem.  Zębatki są z prawej. Użyj ściągacza. Wymień żeby i już. Prawą stronę zostaw i już. 

Niedobór magnezu
Opublikowano
2 godziny temu, elmapeto napisał:

Skoro piszesz , że uszkodziłeś lewy to żaden problem.  Zębatki są z prawej. Użyj ściągacza. Wymień żeby i już. Prawą stronę zostaw i już. 

Prawa też skopana 😧

Opublikowano

Możesz spróbować wybić je gumowym młotkiem. P przyszłości znowu będziesz miał ten sam problem ,więc pomysł lepiej o nowych częściach. Tak poza tym to jesteś pewien ,że masz rozkładaną korbę. Jeśli jest nitowana to nici z wymiany blatu. 

Niedobór magnezu
Opublikowano
3 godziny temu, elmapeto napisał:

Możesz spróbować wybić je gumowym młotkiem. P przyszłości znowu będziesz miał ten sam problem ,więc pomysł lepiej o nowych częściach. Tak poza tym to jesteś pewien ,że masz rozkładaną korbę. Jeśli jest nitowana to nici z wymiany blatu. 

Wydaje mi się, że jest ona rozkładana, jakby była nitowana to jak ją wyjąć?

Opublikowano

W okolicy montażu zębatek do ramion korby będą nity a nie śruby. Jak są nity to korba w całości do wymiany. Jak nie chcesz mieć takich problemów to musisz nasmarować miejsca styku smarem przeciw zapiekaniu.

Jak dojdzie do wymiany tej korby to warto się zainteresować dwuczęściowymi korbami od Deore ale to wydatek rzędu 300zł.

Opublikowano
12 godzin temu, Niedobór magnezu napisał:

jak ją wyjąć?

Co znaczy rozwalalony gwint? Śruba luźno chodzi,czy nie drgnie i wyrobiłeś łeb?

20201102_192934.thumb.jpg.d0dac495ad6e872d7e83c4c3bb045e68.jpg

W najgorszym scenariuszu trzeba ją rozwiercić. 

Opublikowano

Myślałem , że mówimy o gwincie tym szerokim. Od ściągacza. 

Opublikowano
1 minutę temu, elmapeto napisał:

gwincie tym szerokim

Ja też,ale ta śruba mnie zastanawia

Opublikowano

Chyba kolega sam nie bardzo wie co ma zrobić. Ta korba to szmelc najprawdopodobniej i trzeba ja po prostu zmienić. Przy okazji pewnie łańcuch i kasetę znając życie. 

Niedobór magnezu
Opublikowano
2 godziny temu, Accent_Szaj napisał:

Co znaczy rozwalalony gwint? Śruba luźno chodzi,czy nie drgnie i wyrobiłeś łeb?

20201102_192934.thumb.jpg.d0dac495ad6e872d7e83c4c3bb045e68.jpg

W najgorszym scenariuszu trzeba ją rozwiercić. 

Ta, gwint ten rozwalony, klucza nie da sie wkrecic.

Opublikowano
2 minuty temu, Niedobór magnezu napisał:

Ta, gwint ten rozwalony, klucza nie da sie wkrecic.

Mam taką propozycję: weź kątówkę i utnij tą korbę i oś suportu..... xD

Tylko, że wyniknie pewnie inny problem: jeśli jęczysz przy zdejmowaniu korby, to wykręcenie suportu będzie graniczyć z niemożliwością..... xD

 

Rower na złom?

xD

 

Niedobór magnezu
Opublikowano
11 godzin temu, elmapeto napisał:

Chyba kolega sam nie bardzo wie co ma zrobić. Ta korba to szmelc najprawdopodobniej i trzeba ja po prostu zmienić. Przy okazji pewnie łańcuch i kasetę znając życie. 

Rower dostałem za frajer i chce go troche odświeżyć i sprzedać. Sam jeżdżę na czym innym ;)

Opublikowano
3 godziny temu, Niedobór magnezu napisał:

chce go troche

Zostaw to tak jak jest. Możesz wpakować się w niepotrzebne koszta. 

Z tego co widzę najlepszą radę dał Yan. 

W dniu 1.11.2020 o 15:31, Yan napisał:

Wkręć śrubę tak żeby miał odrobinę luzu i jeździj w koło komina tak długo aż puści. Rób to z rozwagą, nie skacz po pedałach nie siłuj się i kręć z rozwagą. Jak nie będziesz szaleć to pewnie po 10-20 min puści bez strat.

I tak zrób. Jak nie puści po 20min,to sobie daruj.

No ewentualnie zrób tak jak radzi @zenobek

Nie chce Cię straszyć,ale jak w tym momencie sobie nie radzisz,to co będzie jak dojdziesz do wykrecania supportu i też będzie zapiczony?

  • Lubię to! 1
  • Pomógł 1
Opublikowano
5 godzin temu, Accent_Szaj napisał:

ewentualnie zrób tak jak radzi @zenobek

 

Nie rób tak! xD

Najsensowniejsza była podpowiedź @Yan

W dniu 1.11.2020 o 15:31, Yan napisał:

Wkręć śrubę tak żeby miał odrobinę luzu i jeździj w koło komina tak długo aż puści

 

Niedobór magnezu
Opublikowano
W dniu 1.11.2020 o 15:31, Yan napisał:

Nie wlewaj tam WD40 bo jak sobie zalejesz łożyska to wypłuczesz cały smar i wtedy będziesz miał do wymiany/serwisu cały suport. Wkręć śrubę tak żeby miał odrobinę luzu i jeździj w koło komina tak długo aż puści. Rób to z rozwagą, nie skacz po pedałach nie siłuj się i kręć z rozwagą. Jak nie będziesz szaleć to pewnie po 10-20 min puści bez strat.

Co ma mieć odrobine luzu? Jak jest klucz wkrecony(teraz juz jest to trudne bo gwint jest skopany) to się nie trzyma gwintu i kręcę samym kluczem. Jak był klucz wkrecony to nie dało sie nim kręcić. Co masz na myśli piszac krecic w kolo komina? Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...