Skocz do zawartości

Rockrider ST 540 2020 - Trovao


trovao

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witajcie !

Chciał bym przywitać szanowne grono i przedstawić mój nowy rower na który na nikim z tu obecnych nie zrobi żadnego wrażenia :) 

Ale może kilka słów historii…

Mam rower marki niewiadomej który to dostałem 22 lat temu po ukończeniu pierwszej klasy technikum. Stalowa rama, koła 26”, Altus/Acera.

Kilka lat temu przeszedł gruntowne odświeżenie, malowana proszkowa rama, wymiana łożysk, suportu, hamulcy na vbrake Shimono, opon na bardziej trekingowe.

Rower służył mi do dojazdów do pracy oraz niezbyt długich rowerowych wypraw w pojedynkę.

Życie potoczyło się tak iż wyprowadziłem się za miasto, pojawiły się małe skrzaty, żona zachciała mieć też rower aby jeździć wspólnie na jakieś „wycieczki”.

Wpadłem na pomysł aby kupić dla siebie coś innego nowego. Miało być coś ala mtb. Sporo czytałem zanim podjąłem decyzję ( no tak budżet mocno ograniczony – szukałem czegoś do 2k pln ) i między innymi dzięki temu forum dokonałem wyporu jak w tytule – zakupiłem Rockrider ST 540.

Przekonał mnie napęd 2x9, zintegrowana oś korby i takie tam.

Rozpocząłem jeździć i się zaczęło …

 

Edit 24.12.2020

Rama i widelec

Rockrider ST 540 Aluminium 6061 2,1kg M

Widelec - Rockrider Coil prawdopodobnie od Manitou - RockShox Reba RL 100mm

Koło Przód

Piasta - Decathlon (100mm, 28H) - Octane One Orbital 15x100mm 32H

Obręcz - Decathlon 23mm 28H - DT Swiss 533D 32H

Szprychy - No Name - Sapim Leader

Nyple - No Name - DT Swiss Pro Lock Squorx

Opona - Decathlon All Conditions Light 27,5x2.1 - Maxxis Ardent 2.25 60TPI/DUAL/EXO/TR zwijana

Koło Tył

Piasta - Decathlon (135mm, 28H)

Obręcz - Decathlon 23mm 28H

Szprychy - No Name

Nyple - No Name

Opona - Decathlon All Conditions Light 27,5x2.1 - Maxxis Ikon 2.20 60TPI EXO TR 3C zwijana

Napęd

Przerzutka przód - MICROSHIFT FD-M462

Przerzutka tył - Shimano Altus RD-M2000

Manetki - Shimano Acera SL-M3000 (2x9)

Korba  - Shimano Altus FC-MT210-2

Suport - Shimano

Łańcuch - KMC X9

Kaseta - MICROSHIFT H092

Hamulce

Dźwignie hamulca - Rockrider by TEKTRO

Zaciski - Rockrider by TEKTRO

Tarcze Hamulcowe - TEKTRO 160mm/160mm

Komponenty

Kierownica - Rockrider 720mm, 31.8mm

Mostek - Rockrider 80mm

Wspornik siodła  - Rockrider 27,2mm

Zacisk siodła -  Rockrider

Siodło - Rockrider Ergofit Evo

Stery - Rockrider - Brand X 44IETS

Chwyty - Rockrider

Pedały - Rockrider MTB Flat

Waga

14,3 kg - 13,3 kg

 

 

 

DSC_0620.JPG DSC_0608.JPG DSC_0656.JPG

DSC_0666.JPG DSC_0672.JPG Edytowane przez trovao
  • Lubię to! 3
Opublikowano

Ja w moim Rockriderze wymieniłem przednia przerzutkę microsyf na SLX tył na Deore (ze sprzęgłem) 9 rzędowa do tego dołożyłem korbę również Deore i wrażenia z jazdy są... Jakby to powiedzieć "dzień do nocy" zero problemów, płynna zmiana przełożeń ogólnie same plusy z wymiany osprzętu. Wielu ludzi twierdzi że nie warto robic upgrade B'twina ale mi osobiście odpowiadała geometria ramy, dożywotnia gwarancja na nią. Rower służy mi od 2017 roku i nie ma z nim żadnych problemów. Nie wiem jakby było gdybym zostawił seryjny osprzęt ale ta przednia przerzutka to straszny syf z którą miałem problemy od pierwszej jazdy.

Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka

Opublikowano (edytowane)

Dla mnie spoko.  Mój jest tutaj:

 

No i do zobaczenia. Ja też Poznań.  

Edytowane przez elmapeto
Opublikowano (edytowane)

@lubson Ciekawe... deore 9s ze sprzęgłem... jakiś prototyp może ;)

@trovao Naucz się zmieniać przełożenia z wyprzedzeniem kiedy napęd nie jest mocno obciążony. Pod obciążeniem nawet najwyższa grupa osprzętu nie wniesie wiele. Dodatkowo altus=acera=alivio i to zdecydowanie grupy turystyczne. Można się bawić w wymianę przerzutki przedniej ale imho szkoda kasy i czasu bo średniookresowo nie przyniesie istotnych korzyści. Osobiście zajeździłbym obecny napęd i podjął wtedy decyzję o ew. większym upgrade napędu (co najmniej 10s ze względu na sprzęgło właśnie i lepiej dobranym zakresie przełożeń - wtedy też można rozważać napędy 1x11/12, lepsze manetki itp.) albo jeszcze lepiej zmianie roweru na coś dla ambitniejszych (działający amortyzator, geometria pod kątem trailu, dropper itd.).

Edytowane przez vdcmike
Opublikowano (edytowane)

@vdcmike tak jak z argumentem nauki zmiany przełożeń nie mam co dyskutować ;) Tak jednak chciał bym zmienić choć tą przednią przerzutkę. 

Jaka przednia przerzutka będzie odpowiednie dla tego roweru ? Korba 22-36 oraz kaseta 11-36.

Edytowane przez trovao
Opublikowano

@vdcmike masz rację pomyliłem się 10b dokładnie włożyłem Deore RD-M6000.

Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Pytanie jak często korzystasz z tej jedynki z przodu i jak na prawdę źle jest z tą przerzutką. Roweru takiego nie miałem, ale na 540 się nie raz przejechałem i było po prostu ok :P 

 Nie szalałbym tak jak radzi @vdcmike bo trochę pomylił zastosowanie roweru, z Twojej wypowiedzi wynika, że potrzebujesz rower turystyczny - taki jaki posiadasz i nie ma co szaleć - szkoda pieniędzy. Jeśli faktycznie się wkręcisz i geometria będzie Ci odpowiadać to ja raczej poszedłbym w lepszy amortyzator - chociaż XCR na sprężynie z hydrauliką w tej cenie to żadna ujma i ten amor znośnie pracuje, tylko trzeba dbać o jego serwis - wymiana uszczelek + smarowanie. Może poszedłbym też w stronę innych opon, inne pedały, a napędem przyjmował się dopiero jak się dojedzie i jeśli faktycznie brakuje Ci przełożeń... 

Generalnie w tej cenie masz świetny rowerek :) 

Opublikowano

Ja zapłaciłem 179 zł za swoją więc chyba nie tak dużo przeliczając na lata eksploatacji.

Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka

Opublikowano (edytowane)
27 minut temu, lubson napisał:

Ja zapłaciłem 179 zł za swoją więc chyba nie tak dużo przeliczając na lata eksploatacji.

Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
 

No za 179 to spoko. 

Ja kupiłem 540 tkę za 1799, ale wsadzilem już w nią chyba ze  3k😄. Oby tylko🤘

Edytowane przez elmapeto
Opublikowano

179 zł za przerzutkę tylnią nie za rower a w swojego bitwna włożyłem około 2k z oryginału został uginacz, sztyca podsiodlowa i mostek.

Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Takich rowerów nie kupuje się po to by coś tam rozbudowywać raz że nic to nie da a dwa że to już wymarłe standardy i nawet przyzwoitego amortyzatora się już nie kupi. Jeździć i cieszyć się tym co jest.

Opublikowano
No za 179 to spoko. 
Ja kupiłem 540 tkę za 1799, ale wsadzilem już w nią chyba ze  3k. Oby tylko
To żeś z deka popłynął. Za 3k plus cena tego RR miałbyś rower innej marki o kilka klas lepszy niż ta 540-stka. I to bez żadnych modyfikacji na wejściu.
Opublikowano (edytowane)
5 godzin temu, vdcmike napisał:

Takich rowerów nie kupuje się po to by coś tam rozbudowywać raz że nic to nie da a dwa że to już wymarłe standardy i nawet przyzwoitego amortyzatora się już nie kupi. Jeździć i cieszyć się tym co jest.

 

5 godzin temu, michalr napisał:

To żeś z deka popłynął. Za 3k plus cena tego RR miałbyś rower innej marki o kilka klas lepszy niż ta 540-stka. I to bez żadnych modyfikacji na wejściu.

Po pierwsze Panowie trzeba mierzyć siły na zamiary.  Nie każdy ma na starcie 5k, aby kupić coś  lepszego. Po drugie. @michalr na pewno nie kupilbym roweru o parę klas wyższego , niż mam teraz za te pieniądze. Chyba jednak nie orientujesz się zbytnio w temacie. No chyba ,że chodzi o napis na ramie.  Po trzecie nie żałuję  żadnej złotówki wydanej na hamulce, koła czy inne pierdoły.  Mam porządny rower ,a doświadczenie,  które zdobyłem grzebiąc przy nim jest bezcenne. Po czwarte i chyba ostatnie . Mówienie, że nawet porządnego amorka się tam nie wsadzić jest totalną bzdurą. U mnie z resztą jest sztywny wideł, więc nie ma tematu. Aczkolwiek to nie sprzęt czyni rowerzystę , tylko zapał do jazdy i miłość do jednośladów z pedałami.  @trovao, spoko rower. Życzę tylu kilometrów na nim ile ja zrobiłem i jeszcze więcej. 

Edytowane przez elmapeto
  • Lubię to! 2
Opublikowano (edytowane)

Trochę skrajne są Wasze opinie, które oczywiście szanuję. Każdy w tej jak i innej dziedzinie znajduje własną drogę, jedni robią coś z niczego, inni kupują sprzęt z wyższej półki i inwestują miliony monet by był jeszcze lepszy.

Ale wracając do tematu moich przerzutek, to jeśli faktycznie nic lub stosunkowo niewiele to wniesie do płynności zmiany to wstrzymam się i nie będę ich podmieniał. Na chwile obecną po kilku regulacjach wszystko działa znośnie.

@Rokoszoko z przedniej jedynki korzystam stosunkowo rzadko, ale na podjazdach się przydaje. Skusiłem się na 2x9 bo wydawało mi się bardziej uniwersalne jeśli chciał bym po szosie trochę polatać. Opony mnie przekonują do wymiany tym bardziej że są opinie że te oryginalne są na prawde średnie. Może poszedł bym w zwijane i system bezdętkowy. Niby obręcze są do tego przystosowane.

@vdcmike Z tymi wymarłymi standardami to chyba bym aż tak nie przesadzał , bo trochę wygląda to jak by typowy miłośnik iPhona kupował w dzień premiery kolejny model telefonu oznajmiając że z tego starszego po prostu nie da się już korzystać ;) Nie muszę mieś wszystkich nowinek technicznych i modowych standardów w rowerze za 1,8k.

@elmapeto Dzięki ! Służyć będzie na pewno, a i kilometrów wraz z kondycją użytkownika miejmy nadzieje będzie przybywać :)

Edytowane przez trovao
  • Lubię to! 1
Opublikowano (edytowane)

@elmapeto

Za 4,5-5k mogłeś mieć RR XC500. Nigdy nie zrobisz z padła jakim jest ST540 nic co by się tam mogło nawet zbliżyć. Właśnie ze względu na uśmiercone standardy.

Odnośnie amortyzatora - kup dzisiaj coś pokroju reby pod 27,5 z prostą sterówką i osią qr9...

Fajnie że "zdobyłeś doświadczenie" ale nie każdy chce wyrzucać kasę w błoto. Można zdobywać doświadczenie nie wyważając otwartych dawno drzwi.

@trovao nie przesadzam ze standardami.  To rower który po prostu ma taki zostać do momentu rozstania się z nim. Nie zrobisz z niego nic innego bo zawsze trzyma cię siermiężna rama, atrapa amortyzatora. Dalej koła oraz reszta osprzętu. 

Edytowane przez vdcmike
Opublikowano
58 minut temu, vdcmike napisał:

@elmapeto

Za 4,5-5k mogłeś mieć RR XC500. Nigdy nie zrobisz z padła jakim jest ST540 nic co by się tam mogło nawet zbliżyć. Właśnie ze względu na uśmiercone standardy.

Odnośnie amortyzatora - kup dzisiaj coś pokroju reby pod 27,5 z prostą sterówką i osią qr9...

Fajnie że "zdobyłeś doświadczenie" ale nie każdy chce wyrzucać kasę w błoto. Można zdobywać doświadczenie nie wyważając otwartych dawno drzwi.

@trovao nie przesadzam ze standardami.  To rower który po prostu ma taki zostać do momentu rozstania się z nim. Nie zrobisz z niego nic innego bo zawsze trzyma cię siermiężna rama, atrapa amortyzatora. Dalej koła oraz reszta osprzętu. 

Gdybym miał wtedy 5k to bym się zastanawiał. Kupiłem go  za nawet nie połowę tej ceny. Mam rower z którego jestem zadowolony i tyle. Nie będę się wdawał w dyskusję z Tobą.  Padło nie padło. Robię na nim 10k w roku i nie narzekam. 

Opublikowano

Tak jak napisał@vdcmike, za kasę którą@elmapeto wsadził w 540 można było, np na raty, kupić RR XC500 i cieszyć się inną jakością jazdy. Poza tym są też inne porównywalne do XC500 rowery które można nabyć w okolicach 5k i które będą o kilka klas lepsze niż ST540. Nie przekonuje mnie argument że nie każdy ma pod razu 5k na rower - jest tyle różnych opcji zakupu sprzętu w tej chwili że można coś dobrać pod konkretne możliwości finansowe.

Opublikowano

Ciekawi mnie to czy w te Wasze rowery za 5k nie trzeba kasy wkładać...

Opublikowano

Trzeba, ale dużo mniej niż na dostosowanie ST540 do jakości jaką na wejściu dostaje się w rowerze za 5k, w którym od razu masz dobry osprzęt a co najważniejsze, dużo lżejszą i nowocześniejszą ramę i lepszy amor niż w klocku 540.

Opublikowano
33 minuty temu, michalr napisał:

na dostosowanie ST540 do jakości jaką na wejściu dostaje się w rowerze za 5k,

Nikt nie pisał, że tak chce zrobić. 

Opublikowano

No ale zrobiłeś jak widać, skoro mówisz że na swojego wydałeś już 3k w ramach modernizacji. Nie chcę tu nikogo osądzać bo każdy robi jak chce, ale dobrze jest zaznaczyć że kupowanie roweru za 2k i wsadzanie w niego kolejnych 3k jest zwyczajnie nieefektywne kosztowo. Już pomijam że w rowerze za 2k wszystko raczej będzie z poprzedniej epoki, przykładem niech będzie choćby brak standardu tapered w przypadku główki ramy. Jedyne z czym się nie zgodzę, a co zostało tu napisane, to że osprzęt nic nie da w przypadku zmiany. Otóż moim zdaniem da, ale jak się wsadzi w ten rower minimum Deore na tył. Różnica w jakości pracy między Altusem a Deore jest kolosalna. Poza tym wszystkie grupy poniżej Deore to nie są grupy MTB, tylko do jazdy rekreacyjnej gdzie nie ma dużych przeciążeń, warto to też mieć na uwadze.

Opublikowano
Teraz, michalr napisał:

Jedyne z czym się nie zgodzę, a co zostało tu napisane, to że osprzęt nic nie da w przypadku zmiany. Otóż moim zdaniem da, ale jak się wsadzi w ten rower minimum Deore na tył. Różnica w jakości pracy między Altusem a Deore jest kolosalna.

No to teraz już człek wygłupiony jest :)

Opublikowano

Ja i tak się nie zgadzam. Mając rower za 5k , chcąc zmienić set kół ile wydasz? Połowę wartość roweru może...

Nie zaśmiecajmy tematu. 

Opublikowano
Ja i tak się nie zgadzam. Mając rower za 5k , chcąc zmienić set kół ile wydasz? Połowę wartość roweru może...
Nie zaśmiecajmy tematu. 
W rowerze za 5k dostaniesz na wejściu wagę w okolicach 12kg, z setem kół które będą wystarczająco lekkie żeby nie trzeba było ich wymieniać. Koła DT Swiss do mojego roweru 27,5 kupiłem za 1100 złotych, na piastach DT350. Ile waży Twój ST540 po modyfikacjach i wywaleniu ciężkiego amortyzatora?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...