Skocz do zawartości

RIDLEY Blast 30 Custom by ponczi


ponczi

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Czołem Szajbajki.

Tak, jak wspominałem w tym temacie: Rockrider 5.1 postanowiłem złożyć nowy rower. Chcę Wam go zaprezentować. Przejdę najpierw do wymienienia elementów, z jakich składa się moja nowa maszynka:
RAMA: Ridley Blast 30;
KOLOR: Biały z czarno czerwonymi akcentami;
ROZMIAR:  26er:  17" rozmiar M wg producenta;
WIDELEC: Manitou Marvel Pro 120mm skoku ze sztywną osią i taperowaną rurą sterową + manetka MILO;
ŁOŻYSKA STEROWE: Neco H383AE półzintegrowane taperowane (dolna miska 56mm) w kolorze czerwonym;
WSPORNIK KIEROWNICY: UNO 7 - 31,8x90mm 17 stopni;
KIEROWNICA: Easton EA70 31,8x650mm;
GRIPY: MOTSUV silikonowe 130mm;
PRZERZUTKA TYŁ: Shimano Zee RD-M640;
MANETKA: Shimano Saint SL-M820;
HAMULEC PRZÓD: Magura MT5;
TARCZA HAMULCA: Shimano XT SM-RT81;
HAMULEC TYŁ: Avid SD7;
KLAMKI HAMULCA: LitePro UltimateLever;
KORBA: IXF 170mm zintegrowana oś, chińczyk;
ZĘBATKA KORBY: EKFan N/W 34T, czerwona;
SUPORT: Shimano XT BB-MT800;
KASETA: Shimano Deore XT CS-M771 10 rzędów (11-32);
ŁAŃCUCH: KMC X10EL
KOŁO PRZÓD: Shimano WH-MT15 26 cali;
KOŁO TYŁ: Mavic Crossride UB 26 cali;
OPONA PRZÓD: Kenda Kanine 26x1.9 zwijana, dętkowa;
OPONA TYŁ: Kenda Kanine 26x1.9 zwijana, dętkowa;
SIODŁO: GUB 1150;
SZTYCA PODSIODŁOWA: KOGA SMICA PRO 31.6x350mm;
ZACISK PODSIODŁOWY: Accent Execute 34,9mm;
KOSZYK NA BIDON: Bontrager Carbon;
PEDAŁY: RockBros titanium axle;
WAGA: około 10,57 kg (10,93kg z torbą na ramę, oświetleniem, innymi akcesoriami) z pedałami.


Jakie jest Wasze zdanie na temat mojej maszynki :) ?? W razie pytań, pytać śmiało :)

Pozdrawiam.

 

IMG_20170709_172305.jpg IMG_20170709_172213.jpg IMG_20170709_173103.jpg IMG_20170709_172336.jpg

Edytowane przez ponczi
Aktualizacja spisu
  • Lubię to! 1
Opublikowano

Przywitac się wypada, za pierwszym razem, więc witam się z Wami, rowerzystami ;)

Ładny bajk! Uwielbiam widelce z odwróconą podkową. Tylko opony nie te :P

Wrzuć foto po założeniu opon MTB.

V-break z tyłu czeka na zmianę, czy tak jest i ma być?

Opublikowano
44 minuty temu, PeKa napisał:

Ładny bajk! Uwielbiam widelce z odwróconą podkową. Tylko opony nie te :P

V-break z tyłu czeka na zmianę, czy tak jest i ma być?

A no witam :D

Oponki a'la szosowe, gdyż więcej jeżdżę asfaltowo. Nie da się ukryć, że tak dziwnie wygląda MTB i wąskie gumy. Ze względu na zawody i może na dłuższą metę, przejdę do szerszych.

Ogólnie z rowerem było kombinowane, tzn. różne plany się zmieniały i obniżając co rusz narastające koszta wyszło, że jest V-brake z tyłu. Hamulec jest póki co nowy - świeżo założony dla tego roweru, więc nie będę zmieniał na tarcze. Chyba, że zmieniłbym tylne koło.

Opublikowano

Jeszcze raz wróciłem do Twojego tematu, bo coś mi w głowie nie pasowało. Zerknąłem na ostatnie zdjęcie i już wiem co :) Masz ramę pod wideł 100mm, a Manitou ma 120mm. Stąd geometria wygląda dość dziwnie, dla mnie. Ale skoro Ci tak odpowiada :) Pytanie tylko, po co Ci tyle skoku, jeśli śmigasz tym głównie po utwardzonym?

Opublikowano
2 godziny temu, PeKa napisał:

Pytanie tylko, po co Ci tyle skoku, jeśli śmigasz tym głównie po utwardzonym?

Akurat taki skok był w tym modelu. Planowałem zakup Axona lub Marvela. Wybór padł na produkt Manitou. Wydaje mi się, że nie zaburza to aż tak strasznie geometrii. Jest tak średnio miękki, więc dość się ugnie. Jedynie nie wiem, jakie by dać najlepsze ustawienia dla kompresji i tłumienia powrotu.

Opublikowano (edytowane)

Sory, może moje pytanie wyda się głupie, ale dlaczego ten widelec ma podkowę z tyłu? Czy wpływa to jakoś na jego funkcjonalność? Bo w sumie niewielka różnica a wygląda obłędnie :D

 

Edytowane przez Gishin
Opublikowano (edytowane)

@up

Podkowy z tyłu mają produkty Manitou:

https://www.manitoumtb.com/products/legacy/

Minusem takiego rozwiązania, jest moim zdaniem łatwiejsze zbieranie się brudu w rejonie uszczelek (od strony podkowy) oraz trdniejszy montaż tych małych błotniczków.

Edytowane przez ponczi
  • Lubię to! 1
  • Pomógł 1
Opublikowano

Są jeszcze widelce DT Swiss

Moim zdaniem trudniej brud się zbiera, niż łatwiej, ale czy to są jakieś wartości mierzalne? Nie wiem.

Mi się takie rozwiązanie bardzo podoba wizualnie.

 

Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 

 

 

  • Pomógł 1
Opublikowano

Być może kwestia miejsca używania. Ja mieszkając w Krakowie (moim zdaniem dość brudnym mieście), za każdym razem wycieram z tyłu, przy uszczelce brud.

Drobna aktualizacja co do roweru:

- kupiłem kierownicę Boplight Team XL w kolorze srebrnym i 600mm długości;

- dętka geax ultralite na tyle;

- idzie do mnie suport XT MT800;

- idzie nowe siodełko i kilka tytanowych śrub;

- jakieś tam drobne pierdołki;

Dzięki temu waga roweru powinna wynieść poniżej 11kg.

Opublikowano

A ja wycieram z przodu mając RS'a ;) Więc to samo, tylko na odwrót ;)

Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano (edytowane)

Rower jest fajny... ale masz MINUSA za brak kasku na zdjęciu :P...

Dnia 21.07.2017 o 19:06, ponczi napisał:

dętka geax ultralite na tyle

Pomyśl o tubeless...

Ja jak się odkuję to robię u siebie...

Edytowane przez Gość
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Dnia 4.08.2017 o 08:35, SpiderMAN napisał:

Pomyśl o tubeless...

Mam wątpliwości czy MT15 z przodu przyjęłoby bezdętkę. Z tyłu tym bardziej nie. Choć powoli rozmyślam nad nowym kołem. Tamto było kupione na szybko (używka), gdyż stare nie obsługiwało kaset 10 rzędów.

Mała aktualizacja:

- zmienione zostały linki i pancerze na lepsze. Czuć wyraźną różnicę wdziałaniu;

- przyszedł mi mostek, więc dziś lub jutro robię nowy kokpit (nowe chwyty i kierownice mam od jakiegoś czasu, ale czekały na mostek). Jego waga to 105 gram z fabrycznymi śrubami i 85 gram bez śrub;

- jest nowy suport, ale okazało się, że w wersji OEM, przez co musi mi dojść adapter do klucza - MT800 ma mniejszą średnicę misek i wymaga specjalnego adaptera. Jego waga to 78 gram, bez podkładek dystansowych;

- kilka nowych śrub tytanowych;

- nowe, fajniej się prezentujące siodełko (239 gram)

Foto części w załączniku. Na dniach wykonam nowe zdjęcia zamontowanych i pełną aktualizację opisu. Oprócz tego może filmik prezentujący rowerek.

IMG_20170816_122810.jpg
Opublikowano

Fajny sprzecik,  sam skladam drugi rower na  miejskich oponkach. Tez rama na amorek 100mm, wczesniej ujezdzalem ja na wiekszym skoku i po 20km w lesie ledzwia strasznie mnie bolaly? A na jakim cisnieniu je,dzisz na tych oponkach?

 

Opublikowano
13 minut temu, SI2WY napisał:

A na jakim cisnieniu je,dzisz na tych oponkach?

Bodajże 4.5-5 atmosfer mam władowane.

 

Kokpit mam już ogarnięty i pozostał tylko suport, ale czekam na adapter. W miedzy czasie testuje najoptymalniejszą wysokość kierownicy.

  • 4 miesiące temu...
Opublikowano

Dawno nie aktualizowałem tematu, więc powoli czas zacząć. Dziś założyłem nowe koło i zamieszczam jego foto. Na dniach, ogarnę fotki rzeczy i ogólnej prezencji roweru na dzień dzisiejszy.

To co się zmieniło w stosunku do pierwszego postu to:

- kierownica, mostek i chwyty;

- suport;

- koło;

- siodełko;

- tarcza w korbie z 34T na 36T i kolor z niebieskiego na czerwony;

Dodatkowo z Chin leci do mnie nowa tarcza hamulcowa shimano SM-RT81

 

Wagowo powinno wyjść ok. 10-10,5kg (muszę zaktualizować dane w arkuszu)

IMG_20180113_151049.jpg
Opublikowano (edytowane)

Tak jak wspominałem wczoraj, zrobiłem sobie przejażdżkę po okolicy. Przy okazji pstryknąłem kilka fotek prezentujących całość i szczegóły. Dodatkowo jestem w trakcie testowania smarowania łańcucha za pomocą kąpieli w roztopionej parafinie.imageproxy.php?img=&key=c7f17df7cd842b3bimageproxy.php?img=&key=c7f17df7cd842b3b

RAMA: Ridley Blast 30;
KOLOR: Biały z czarno czerwonymi akcentami;
ROZMIAR:  26er:  17" rozmiar M wg producenta;
WIDELEC: Manitou Marvel Pro 120mm skoku ze sztywną osią i taperowaną rurą sterową;
ŁOŻYSKA STEROWE: Neco H383AE półzintegrowane taperowane (dolna miska 56mm) w kolorze czerwonym;
WSPORNIK KIEROWNICY: UNO 7 - 31,8x90mm 17 stopni;
KIEROWNICA: Boplight team XL 31,6x600mm;
GRIPY: MOTSUV silikonowe 130mm;
PRZERZUTKA TYŁ: Shimano Zee RD-M640 FR, kółka przerzutki z modelu RD-M8000;
MANETKA: Shimano Deore SL-M610-10;
HAMULCE PRZÓD: Avid BB7;
TARCZA HAMULCA: Shimano SM-RT68;
HAMULEC TYŁ: Avid SD7;
KLAMKI HAMULCA: Avid FR5;
KORBA: IXF 170mm zintegrowana oś, chińczyk;
ZĘBATKA KORBY: MOTSUV N/W owalna 36T, czerwona;
SUPORT: Shimano XT BB-MT800;
KASETA: SunRace CSMS1 10 rzędów (11-36);
ŁAŃCUCH: KMC X10 oraz Shimano HG-54;
KOŁO PRZÓD: Shimano WH-MT15;
KOŁO TYŁ: Mavic Crossride UB;
OPONA PRZÓD: Schwalbe Marathon Supreme 26x1.6, zwijana, dętkowa / Kenda Kanine 26x1.9 zwijana, dętkowa;
OPONA TYŁ: Schwalbe Marathon Supreme 26x1.6, zwijana, dętkowa / Kenda Kanine 26x1.9 zwijana, dętkowa;
SIODŁO: GUB 1150;
SZTYCA PODSIODŁOWA: KOGA SMICA PRO 31.6x350mm;
ZACISK PODSIODŁOWY: Accent Execute 34,9mm;
KOSZYK NA BIDON: Bontrager Carbon;
PEDAŁY: RockBros titanium axle;
WAGA: około 10,5 kg (11,0kg z torbą na ramę, oświetleniem, innymi akcesoriami).

W planach:

- zmiana tarczy hamulcowej na SM-RT81;

- zmiana manetki na model XT M780;

- zmiana klamek hamulca;

- przycięcie rury sterowej o ok. 15mm i usunięcie jednej podkładki dystansowej;

- zakup tytanowego lub carbonowego kapsla na rurę sterową;

- zakup tytanowych śrub mocujących i podkładek dla hamulca tarczowego;

- montaż kamerki sportowej;

IMG_20180114_152755.jpg IMG_20180114_152817.jpg IMG_20180114_152835.jpg IMG_20180114_152845.jpg IMG_20180114_152857.jpg IMG_20180114_152904.jpg IMG_20180114_152913.jpg IMG_20180114_152934.jpg IMG_20180114_153004.jpg IMG_20180114_153016.jpg IMG_20180114_153028.jpg IMG_20180114_152824.jpg

Edytowane przez ponczi
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Drobna aktualizacja sprzętu:

- zmieniona tarcza na model Shimano XT SM-RT81 (przy okazji tarcza ta nie jest do końca kompatybilna z moim hamulcem. Wymagane było usunięcie fragmentu z okłądziny po stronie szprych);

- zamontowane tytanowe podkładki i śruby, mocujące zacisk w widelcu;

- zmienione klamki hamulcowe na LitePro UltimateLever;

- zmieniona manetka na model Shimano Saint SL-M820;

- zmienione kółeczka przerzutki na 12t N/W, na łożyskach ceramicznych (jak coś takie kółka nie są kompatybilne z przerzutką Zee, więc musiałem skorzystać z drugiej przerzutki);

- zmieniona przerzutka na Shimano SLX RD-670 (powód jw.);

- zmieniony kapselek rury sterowej;

- nowe pancerze o fakturze sznurka;

Wszystkie zmiany zamieszczam na zdjęciach. Pierwszy post także zaktualizowałem.

Redukcja wagi po wprowadzonych zmianach wyniosła, ok. 0,13kg.

 

W najbliższych planach:

- zmiana tarczy z przodu na okrągłą 34t;

- zmiana kasety na lżejszą (prawdopodobnie na SUNRACE CSRS1 11-32t);

- zmiana łańcucha na KMC X10EL;

- skrócenie rury sterowej o 15mm;

- zmiana podkładki dystansowej na stożkową 25mm;

- montaż kamerki sportowej;

 

Dodatkowo, zaintrygowała mnie jedna rzecz. Robiąc dziś zdjęcia spostrzegłem, że w rejonie manetki w moim Manitou, pojawiła się jakaś tłustawa substancja + odrobina brudu (zamieszczam fotkę). odrobina cieczy była też między czarną zatyczką a biała częścią górnej goleni. Czy może to oznaczać, jakieś nieszczelności od strony manetki tłumika?

IMG_20180305_180324.jpg IMG_20180305_180710.jpg IMG_20180305_180852.jpg IMG_20180305_180958.jpg IMG_20180305_180800.jpg
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Aktualizacja stanu roweru:

RAMA: Ridley Blast 30;
KOLOR: Biały z czarno czerwonymi akcentami;
ROZMIAR:  26er:  17" rozmiar M wg producenta;
WIDELEC: Manitou Marvel Pro 120mm skoku ze sztywną osią i taperowaną rurą sterową + manetka MILO;
ŁOŻYSKA STEROWE: Neco H383AE półzintegrowane taperowane (dolna miska 56mm) w kolorze czerwonym;
WSPORNIK KIEROWNICY: UNO 7 - 31,8x90mm 17 stopni;
KIEROWNICA: Easton EA70 31,8x650mm;
GRIPY: MOTSUV silikonowe 130mm;
PRZERZUTKA TYŁ: Shimano Zee RD-M640;
MANETKA: Shimano Saint SL-M820;
HAMULCE PRZÓD: Magura MT5;
TARCZA HAMULCA: Shimano XT SM-RT81;
HAMULEC TYŁ: Avid SD7;
KLAMKI HAMULCA: LitePro UltimateLever;
KORBA: IXF 170mm zintegrowana oś, chińczyk;
ZĘBATKA KORBY: EKFan N/W 34T, czerwona;
SUPORT: Shimano XT BB-MT800;
KASETA: Shimano Deore XT CS-M771 10 rzędów (11-32);
ŁAŃCUCH: KMC X10EL
KOŁO PRZÓD: Shimano WH-MT15 26 cali;
KOŁO TYŁ: Mavic Crossride UB 26 cali;
OPONA PRZÓD: Kenda Kanine 26x1.9 zwijana, dętkowa;
OPONA TYŁ: Kenda Kanine 26x1.9 zwijana, dętkowa;
SIODŁO: GUB 1150;
SZTYCA PODSIODŁOWA: KOGA SMICA PRO 31.6x350mm;
ZACISK PODSIODŁOWY: Accent Execute 34,9mm;
KOSZYK NA BIDON: Bontrager Carbon;
PEDAŁY: RockBros titanium axle;
WAGA: około 10,57 kg (10,93kg z torbą na ramę, oświetleniem, innymi akcesoriami).

Co sie zmieniło:

- wsadziłem na przód hamulec Magura MT5;

- wróciłem do przerzutki Shimano Zee;

- zmieniłem zębatkę korby na okrągłą;

- zmieniłem kierownicę na szerszego Eastona EA70 (z 600 na 650mm).

 

Plany na najbliższą przyszłość:

- redukcja wagi roweru - zakup lżejszej sztycy (prawdopodobnie Accent Execute Pro lub coś na carbonie), inne siodełko (coś na tytanowych prętach), zmiana przerzutki na XTR (bądź bez redukcji wagi zmiana na Saint)l;

- zmiana kół na 650b, jeśli rama i amortyzator na to pozwolą;

- w przypadku zmiany kół zmiana hamulca na hydrauliczny z tyłu.

 

Pierwszy post zaktualizowany o nowe elementy.

 

IMG_20180511_191606.jpg IMG_20180511_191548.jpg IMG_20180511_191056.jpg IMG_20180419_174337.jpg
  • Lubię to! 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...