Skocz do zawartości

Rockrider AM100S 2020


Rokoszoko

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Wolicie jeździć w samotności, rozumiem 😀

Do korony mam dość daleko, będzie pretekst żeby wymknąć się z domu na przejażdżkę 😛

Opublikowano

Ja jeszcze nie mam tego roweru, czekam na XL, mają być dostępne w drugiej połowie sierpnia 😉

Opublikowano
2 godziny temu, Drzonos napisał:

Wolicie jeździć w samotności, rozumiem 😀

Do korony mam dość daleko, będzie pretekst żeby wymknąć się z domu na przejażdżkę 😛

Na Górny Śląsk raczej będziesz się bał i to do strefy czerwonej 😋 jak nie to zapraszam 

Opublikowano (edytowane)
3 godziny temu, C4D4V3R napisał:

Ja jeszcze nie mam tego roweru, czekam na XL, mają być dostępne w drugiej połowie sierpnia 😉

Czekaj, bo warto :D 

Tylko jedna rzecz mi się nasunęła. Skoro chcecie przymiarkę, to nie trzeba szukać modelu fizycznie... Zamówcie, przymierzcie, jak nie będzie ok to przecież można zwrócić. Ja tak cały czas działam - chociaż to chyba podchodzi pod lenistwo... Lub może czerpanie z dóbr ówczesnej cywilizacji :D? 

 

@@edit

bym zapomniał, foteczka dla atencji 

 

20200805_171254.jpg Edytowane przez Rokoszoko
Opublikowano

Ja urabiam żonę intensywnie. Jak nie kupię jeszcze w tym sezonie, to w następnym musi się udać 😛

Opublikowano
11 godzin temu, Drzonos napisał:

Ja urabiam żonę intensywnie. Jak nie kupię jeszcze w tym sezonie, to w następnym musi się udać 😛

:D

20200809_161258.jpg
Opublikowano

To jest twoja standardowa wysokość siodełka? Ja mam rozmiar M i zastanawiam się czy jednak rama nie jest trochę za mała. 176 cm wzrostu. U mnie wygląda to tak:

 

IMG_20200808_180841.jpg
  • Lubię to! 1
Opublikowano

Nie, po prostu lenistwo. Nie chce mi się nóg podnosić i jak zsiadam z roweru to spuszczam siodełko na dół, a jak zaczynam jechać to je dźwigam - tak mi wygodnie. W tej pozycji już bym stracił kolana :D Ja mam 180cm i mam rozmiar L, jest idealna. 

Opublikowano

Też właśnie strasznie zapragnąłem fulla, i akurat ten rowerek wpadł mi w oko. Mam nadzieję że nie przeoczyłem w wątku wyżej: czy tylny amortyzator ma możliwość połączenia do manetki na kierownicy (chodzi oczywiście o jego blokowanie)? Wczoraj zagadałem z obsługą sklepu i twierdzą, że jest taka możliwość montażu, ale fabrycznie nie jest to zainstalowane.  Roweru niestety na żywo nie uświadczy się przed zakupem, ale nawet wstępna analiza zdjęć pod lupą karze wątpić w ten fakt (że da się podłączyć jakąś manetkę blokady do dumpera...)

Opublikowano

W modelu 2018 jest regulacja dampera i amortyzatora jedną manetką (obrotową).
Jaki teraz jest damper? Jeżeli Manitou to jest możliwość zmiany wolnej kompresji, ale całkowitej blokady nie ma.


Opublikowano

A jak jest z wahaczem, jeśli chodzi o boczną sztywność, jak ją oceniasz? Jest to dla mnie istotne, jako że trochę ważę....

Opublikowano (edytowane)

Odpowiadając po kolei :D

Manitou w 2020 jest trochę zmieniony pod kątem wersji 2018, szczególnie ta regulacja była ,,powracająca" tzn. działała tylko z manętką, po przekręceniu i puszczeniu na luzie od razu odbijała do pozycji początkowej i manetka w 2018 obsługiwała tylko 3 stopnie kompresji.

 W wersji 2020 regulacja działa już skokowo, sama blokuje się na danym poziomie i obsługuje 4 poziomy kompresji z czego ostatnia czwarta nie zablokuje Ci dampera na kamień - w takim rowerze jest to zupełnie nie potrzebne i zbędne. Działa ona na takiej zasadzie, że usztywnia damper i podczas pedałowania czuć, że jest twardy, rower jest sztywny i nie ugina się, ale pomimo tego wjeżdżając w nierówności nadal pracuję, utrzymuje trakcję.... I to jest fantastyczne i innowacyjne jak dla mnie, w innych markach się z tym nie spotkałem i na prawdę robi to robotę. W damperze się zakochałem.

 Ale fakt, skoro tak manewruję tą blokadą to brakuje tej manetki. Sprawdziłem jest tam miejsce na poprowadzenie linki i także jest miejsce na jej zamocowanie na damperze, w teorii się da to zrobić. W praktyce, manetka kosztuje około 200zł i nie mam pojęcia gdzie ją umiejscowić na kokpicie :P Od prawej są biegi, a od lewej myk myk nie na poplocku, więc jest ona duża. Jak będę miał czas to zainwestuję w tą manetkę i zobaczę czy da się to jakoś fajnie wkomponować... Nie mam z czego rezygnować, bo z myk myka i biegów korzystam non stop. W każdym razie na pewno już nie damy tam też blokady przedniego amorka... Zresztą z przodu jest typowy open/beton i popuszcza dopiero jak wjedziesz w krawężnik... Czyli typowa blokada jak w każdym i nie jest to taki bajer jak w manitou. Dla mnie takie blokady są zbędne i nigdy ich nie używałem, odpowiednia technika jazdy + podstawowa platforma antipedal zastosowana w każdym damperze wystarcza. Nie interesowało mnie nigdy 0,1sec na mecie, no i am100s to jest funbike, a nie do latania między taśmami... 

 Jeżeli chodzi o sztywność, to wspominałem o niej, nie odbiega ona od innych marek o tej budowie ramy. Jest punkt pośredni zaraz zza rurą pod siodłową, jak przypedałujesz na prawdę z kopyta, to czuć, że lekko się przygina, ale podczas normalnego pedałowania jest idealnie sztywna i nie składa się w snejka jak np. dartmoor bluebird - jak na ten rower siadłem to myślałem, że tylne koło mnie wyprzedzi, straszne uczucie :D Na zakrętach nie odczuwam niczego niepokojącego 

@@edit

Najlepszym rozwiązaniem blokady damper/myk myk byłaby manetka zastosowana taka jak w canyonie z shapeshifterem. Masz na 1 manetce zastosowane 3 klawisze click/clack /shhhhhhh. Czyli tryb zjazd/podjazd i myk myk :D Ale jakby zastąpic dwa klawisze przednie kompresja + / - to byłoby idealne. Chyba to opatentuje i im sprzedam :D

20200813_234502.jpg 20200813_234509.jpg

Edytowane przez Rokoszoko
Opublikowano
Teraz dają MANITOU Mac Leod AIR, 190 x 51

Czyli bez zmian.
To jest zestaw do konwersji na kierownicy, ale manetka jest niestety tylko dwupozycyjna.
https://www.bike-discount.de/en/buy/manitou-conversion-mcleod-kit-for-remote-452478
Na Manitou jest filmik jak to przezbroić.

Odpowiadając po kolei
Najlepszym rozwiązaniem blokady damper/myk myk byłaby manetka zastosowana taka jak w canyonie z shapeshifterem. Masz na 1 manetce zastosowane 3 klawisze click/clack /shhhhhhh. Czyli tryb zjazd/podjazd i myk myk  Ale jakby zastąpic dwa klawisze przednie kompresja + / - to byłoby idealne. Chyba to opatentuje i im sprzedam


Tak zrobiłem u siebie:

1. Założyłem PODWÓJNĄ MANETKĘ BLOKADY TwinLoc ROCK SHOX DNA3
https://allegro.pl/oferta/podwojna-manetka-blokady-twinloc-rock-shox-dna3-8230701198

2. Zmieniłem tłumik w amortyzatorze na ABS+
TOWER/MINUTE/MARVEL- 141-26532-K002_MANITOU
https://www.domenasportowa.pl/product-pol-236265-Tlumik-kompresji-MANITOU-ABS-TOWER-MINUTE-MARVEL.html

3. Na tlumik ABS+ założyłem kółko z tego zestawu:
98,93 zł 63%OFF | Manitou MILO zdalna blokada widelec przewodowy pilot naprawa części do Markhor M30 R7 Pro MRD maczeta Marvel comp widelec rowerowy
https://a.aliexpress.com/_B1mO74
Można kupić w Polsce, ale za 2x więcej kasy.

Uzyskałem 3 stopnie twardości obsługiwane jedną manetką i jest bingo.
e2d70fdb274c527969492f8850365d67.jpg
06581fb2d4ea5577114d619527731d55.jpg
Opublikowano

Ja chyba w ogóle wywalę blokadę z manetki, rzadko tego używam a miejsca dużo zabiera. Jakby ktoś potrzebował obrotowej manetki to odstąpię "co łaska" 😀

@Bujak

Po zmianie tłumika na ABS+ mocno się poprawiło? Warto inwestować? Bo waham się między wymianą na Mattoca w przyszłym roku albo upgrade tego co mam.

Opublikowano

Możesz tej manetki użyć do blokowania tyłu, a przód zostawić bez blokady.

Sama manetka jest przystosowana do dwóch linek, ale muszą być w odwrotnym układzie
Przód amortyzator luzuj=zablokuj
Tył damper pociagnij=zablokuj.

Takich zestawów nie ma. Wszystkie sprężyny do Manitou są pociagnij=zablokuj.

Opublikowano

Bardziej rozchodzi mi się o to, czy zauważyłeś poprawę w pracy amortyzatora po wymianie tłumika np. czułość na małych nierównościach. Możliwość blokady skoku z manetki ma dla mnie drugorzędne znaczenie.

Opublikowano
9 godzin temu, Drzonos napisał:

Ja chyba w ogóle wywalę blokadę z manetki, rzadko tego używam a miejsca dużo zabiera. Jakby ktoś potrzebował obrotowej manetki to odstąpię "co łaska" 😀

 

Zatem właśnie zamówiłem ten rower, zobaczymy kiedy i czy przyjdzie :). W sprawie manetki się odezwę (będzie pasować ???) - jak już rozpoznam zawartość pudełka :).

Opublikowano

Koledzy napisali wyżej że tegoroczna edycja roweru ma damper z pokrętłem "klikajacym". U mnie jest to rozwiązane inaczej- w pokrętle jest sprężyna która niejako "wspomaga" manetkę napinając linkę. Kolega @Bujak
ma ten sam rower co ja.

Musiałbyś się upewnić czy da się zaadaptować manetkę do twojej wersji roweru. Tak to wygląda:IMG_20200814_075102.thumb.jpg.fb2efbda722929fad2f6019c2a5bbce7.jpg

 

Po odpięciu linki sprężyna ustawia pokrętło cały czas w jednej pozycji.

Opublikowano

Wyżej pisałem jaki zestaw trzeba kupić, żeby zmienić lcleod na zdalną kontrolę.


Bardziej rozchodzi mi się o to, czy zauważyłeś poprawę w pracy amortyzatora po wymianie tłumika np. czułość na małych nierównościach. Możliwość blokady skoku z manetki ma dla mnie drugorzędne znaczenie.

Nie wiem czy jest różnica, bo nie mam obu amortyzatorów obok siebie.
Wydaje mi się, że jest bardziej czuły, ale to może być efekt placebo.
W razie potrzeby można zmienić czułość szybkiej kompresji po wyjęciu tłumika (za pomocą zmiany zestawu podkładek).
U siebie nie zmieniałem tych podkładek, choć gdybym miał czas to bym trochę zwiększył szybką kompresję.
Wolna kompresja ma wystrarczajaco szeroki zakres zmiany na manetce.
Tłumienie powrotu mam otwarte na maxa (ale nic tu nie zmieniałem).
Opublikowano

Dzięki, to z damperem będę się kiedyś bawił, aktualnie brak czasu :P I w nowej AM100s z przodu jest Rockshox 35 Gold 150mm, nie Manitou. Można go tokenami przerobić na większy/mniejszy skok

Opublikowano

Rower dostałem 4 dni temu. Po rozpakowaniu okazało się że przezutka tylna była krzywa udało się ją wyprostować na własny koszt . Linka od tylnej przezutki obciera o przednia zębatkę, niby jest chycona trytytką oryginalnie, niestety to nie rozwiązało problemu. Amortyzator przedni na małych nierównościach ma słaba płynność jakby gumy kurzowe ale przesmarowałem golenie i to samo. Po 40 km zaczął rozkręcać się suport, dobrze że nie byłem daleko od domu... Jutro dzwonie do serwisu, ciekawe jak podejdą do sprawy. 

Opublikowano (edytowane)

Mogłeś nic nie robić, od razu wziąć karton i jechać z tym do sklepu reklamować :( I niemożliwe, żeby Ci się support odkręcił... Tam jest pressfit. Życzę, żeby Ci to ogarnęli na miejscu i dołączył do grona zadowolonych rowerzystów :D

 

 Jeśli uznają, że z amortyzatorem wszystko ok, to łap ten link, pozwoli Ci lepiej go ustawić i mieć ,,bazę" do ewentualnych później dociągnięć wg. swojego stylu jazdy. Kalkulator pokażę Ci ciśnienie amortyzatora i kliknięcia na regulacji powrotu od pozycji ,,zółwia" w stronę królika. 

https://trailhead.rockshox.com/en/

Edytowane przez Rokoszoko
Opublikowano

Oj bardzo to niepokojące, no nic czekam cierpliwie. Jak to zapakowane przychodzi i po ilu dniach od złożenia zamówienia?

Opublikowano (edytowane)
1 godzinę temu, Airman napisał:

Oj bardzo to niepokojące, no nic czekam cierpliwie. Jak to zapakowane przychodzi i po ilu dniach od złożenia zamówienia?

Ja czekałem 6 dni i wybrałem opcję odbioru w sklepie - bezpieczniej, a nie jak kolega wyżej że kurier tym ciepie i potem lekko przerzutka dostanie i są problemy :( . Przychodzi w kartonie, trzeba tylko ustawić zawieszenie i wyprostować kierownicę. Dla porównania canyon przychodzi w czynnikach pierwszych... Tylko zmontowana rama, korba i amortyzator, reszta obok :P

Edytowane przez Rokoszoko

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...