Skocz do zawartości

Rondo Bogan | Custom


Rekomendowane odpowiedzi

Zapowiada się fajny projekt, widać pasję w opisie, pozytywne zakręcenie i konkretną wizję maszyny🙂 

Trochę dziwne, bo nie widzę nigdzie dostępnego framesetu Bogana, niby jest na paru stronach, ale bez ceny, albo z ceną 1270$ i niedostępny. Ale fajna ta paczka z mostkiem pod kolor i sztycą - waga rzeczywiście spoko. Piszesz, że rower za 5tke to max, a kupujesz frameset pewnie za tyle i drugie tyle w resztę gratów, bo np. XTR i pedały Race Face trochę kosztują?😉 Jakie planujesz stopniowanie kasety i zęby w korbie? Intrygujące gumy, to tylko takie zapatrzenie w wagę, czy ma to jakiś głębszy sens, bo to średnia guma na asfalt i spokojne poruszanie się po lasach, raczej wyścigowe przepychanie? Wydaje się, że to objętość daje komfort i stabilność na luźnym - dość istotne sprawy w wyprawach. 

Będę obserwował postępy z zaciekawieniem, powodzenia.

Odnośnik do komentarza

Ok, to ja napiszę swoje przemyślenia, a Ty zrób z tym co chcesz😉

Chcesz kupić za absurdalne pieniądze kasetę XTR, a ładujesz strasznie ciężkie obręcze, które zdecydowanie bardziej wpływają na odczucia z jazdy niż nawet 100g lżejsza kaseta (moja XT 11-42 waży jeśli dobrze pamiętam 430g, 11-40 będzie już chyba poniżej 100g różnicy). O kompatybilność raczej bym się nie martwił, Shimano dziwnie zestawia części, do GRX600 rekomendują bardzo słaby suport RS500, a na spoko można wrzucić 25zl droższy i dużo lepszy BBR60. Przełożenia dobieraj do możliwości opony, bo co z tego, że będziesz miał supermiękko, jak opona w lesie Cię wcześniej zatrzyma.

Takie ostre bicie się o gramy przy stalowej ramie jest trochę dziwne (moja opinia), mój frameset alu za 1.4k zł jest lżejszy o jakieś 650-700g - spora różnica, z kołami z szosy (1580g) z oponą 32C byłbym blisko 8kg bez pedałów.

Masz ciekawe doświadczenia z oponami, łysymi 28C po lesie, jakiś kulturalny ten las w obchodzeniu się z rowerzystami. Ja bym nie robił takiego hardcoru, właśnie jestem po lekturze Tour 3/2020 i jestem w szoku, jak w teście opon wypadła Conti Terra Speed 40mm, najlżejsza w teście 400g, najlepsza jeśli chodzi o opory na ulicy (24.8W przy 3 bar) i szutrze (35W przy 2bar) - tylko g-one allround fika, ale ma mniejszy balon i jest 90g cięższa.

Edytowane przez Chino
  • Lubię to! 1
Odnośnik do komentarza
23 godziny temu, pchemski napisał:

Chino ...zacząłem szukać obręczy z dt swiss i albo odpuszczę fiolet albo Zrobię malowanie 50/50 w stylu Rondo

Szukaj piast Chris Kinga albo Hope w fiolecie a obręcze zostaw całe czarne. Będzie mniej odpustowo niż całe obręcze fioletowe.

 

 

stw-2019-07-01-p6pb17087329-1.jpg
  • Lubię to! 2
Odnośnik do komentarza
W dniu 2.08.2020 o 13:44, pchemski napisał:

Przyszły stery z ricziego, na tą chwilę wygląda to tak. 
Kolejny krok: suport, przerzutka tył, korba, kiera.
Chino ...zacząłem szukać obręczy z dt swiss i albo odpuszczę fiolet albo Zrobię malowanie 50/50 w stylu Rondo :)   

👍, a pomysł Fimali lepszy, niż malowanie kół, tylko że często tak bywa, że kolor kolorowi nierówny i różnica w odcieniu, tutaj fioletu, może całkiem drażnić oko.

Czekam, aż w następnym poście napiszesz, że rezygnujesz z XTR😉 może Sunrace MX8, czarny (podobno trochę schodzi, ale całkiem lekki), działaj, pozdro.

Odnośnik do komentarza

Zerknąłem jeszcze raz w test opon, o którym pisałem, i który pozamiatała Conti Terra Speed. Byway wypadł blado, z podobnej konstrukcji lepiej chyba wziąć Vittoria Terreno Zero, deczko cięższa i słabsza ścianka boczna, ale opory na każdej nawierzchnia niższe, przyczepność, przebicie profilu lepsze. No albo jakiegoś g one Allround/Bite, dobrze się toczą i dają radę w terenie, bardzo uniwersalne. Jest jeszcze Maxxis Rambler, który w najwyższej wersji jest lżejszy niż 400g i dzielny w terenie, aczkolwiek trochę niewymiarowy, ale Ty raczej w objętość nie idziesz.

Co do korby to raczej 170, chyba że masz doświadczenia z inną długością ramienia. Czasami dluższa korba może się zemścić przy dłuższych dystansach jakimś bólem w kolanie.

Jeśli planujesz taki bardziej szosowy setup, to może 42t ma sens, ale rozważyłbym standard 40t +11-42t (zawsze coś lżej na wadze 😉), mam coś takiego, wprawdzie na dość szerokiej oponie 43C z bieżnikiem, ale 10 i 11 zębatki kasety praktycznie nie używam. 40-15 już mi daje powyżej 30kmh.

Edytowane przez Chino
Odnośnik do komentarza
18 godzin temu, pchemski napisał:

I znalazłem właśnie rower na fioletowych rimsach z dartmoora wyglada to dla mnie Ok

Co kto lubi jak to mówią ;)

Natomiast dziwi mnie coś innego: z jednej strony kierujesz się wagą, aby zejść poniżej magicznej bariery 9 kg (pomijam to, że w stalowym, wyprawowym gravelu waga jest kwestią drugo, jak nie trzeciorzędną ;) - ale jak mówiłem, co kto lubi), ale z drugiej strony wybierasz ciężkie i lekko toporne obręcze Dartmoora bo wygląd.... no to waga czy wygląd? 

Nie chcę krytykować, po prostu nie rozumiem ślepego patrzenia na cyferki 😜   

Odnośnik do komentarza

Czyta się lepiej niż niejedną prasówkę. No człowiek się uśmiecha.

Może na coś się przyda. Opony fajne Panaracera (i nie tylko kolor mnie w nich bierze) A w tym roku znowu coś żywego wypuścili - https://www.panaracer.com/pickup/

Jeżdżę na gravelkingach SK 700x35C i to jak one walczą na piachach, wodzie, błocie, korzeniach - no wiem, że damy radę wszędzie. Stan umysłu pomaga, ale one wydają się być jak drugi - niezależne;)i pięknie wybaczają koordynacyjne niedociągnięcia. A po asfalcie suną z gracją, ale ja z tych co raczej z asfaltu uciekają jak mogą.

Jakby co to z napędem GRX812 i korbą 42T daje radę również kaseta Sunrace 46 (możesz nawet nie patrzeć w jej stronę;) Mam rano 170cm wzrostu, i z korbą 172,5 nic nie boli, ale ja baba jestem ;)

Trzymam kciuki i niech się składa.

  • Lubię to! 1
Odnośnik do komentarza

Czesc 

Doczytalem ze wybrales rame M. Ile masz wzrostu jezeli mozna wiedziec i dlaczego taki rozmiar sobie dobrales.  Mi pasuje rama M lub L do mojego wzrostu i sam nie wiem ktora bylaby lepsza. Powiem szczerze ze preferuje pozycje bardziej wyprostowana niz aeurodynamiczna czyli bardziej interesuje mnie ala touring niz sciganie sie. 

Pozdrawiam 

Jacek

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...