Skocz do zawartości

B'twin 920 AF Ultra


Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich. Jakiś czas temu kupiłem szosę na tarczówkach, niestety nie podpasowała mi geometria i sam rozmiar. Szukałem czegoś innego, nawet z nowych rowerów. Polowałem głównie na Gianta TCR, zawsze mi się podobały. Niestety rynek jest mocno przebrany i praktycznie nie da się dostać rozmiarów L. Trafiały się oferty używanych, ale nie w mojej kolorystce - jak wiemy nic tak nie motywuje, jak wygląd maszyny :D W końcu zacząłem też brać pod uwagę klasyczne hamulce i tak stałem się posiadaczem modelu, którego w sumie nie brałem pod uwagę, a jednak bardzo mi się spodobał i wizualnie, i jeśli chodzi o cenę za to co oferuje.

rTRTbly.jpg

Specyfikacja:

Frameset - rama aluminium, widelec carbon z rurą al

Klamki - Ultegra R8000

Korba - Ultegra R8000 52-36, suport Token Ninja

Przerzutka przód - Ultegra R8000

Przerzutka tył - Ultegra R8000 GS

Łańcuch - Shimano HG601 (3szt rotacyjnie)

Hamulce - Ultegra R8010 Directmount / R8000

Koła - Mavic Cosmic Elite US

Opony - Mavic Yksion 25mm

Kierownica - Pro LT Ergo Compact 42cm

Owijka - Merida Vaxgel

Mostek - 100mm bop

Sztyca - 31,6mm btwin

Siodełko - Fizik Antares R5

Pedały - Shimano RS500

Pierwsze wrażenia bardzo pozytywne. Pozycja nie jest ani zbyt wyprostowana, ani zbyt sportowa. Rozmiar L wydaje się być idealny pod mój wzrost. Rower bardzo fajnie się prowadzi - jest mniej nerwowy niż Huragan, ale nie stracił na zwrotności w moim odczuciu.

Rower odkupiłem od pierwszego właściciela, który miał go od 03.2019, całość jest zadbana, rama praktycznie bez rys czy innych śladów, osprzęt również.

Wymieniłem od razu stary łańcuch KMC i chyba muszę też wymienić pressfit. Początkowo myślałem, że to obręcze ocierają o klocki przy mocniejszym pedałowaniu na stojąco i trzeba wyregulować, ale wykluczyłem to przez mocne poluzowanie szczęk. Po nasmarowaniu i ponownym założeniu korby słychać ten "szurający" dźwięk przy obrotach. Może spróbuję Tokena Ninja - nie mogę znaleźć info jaka to mufa, ale chyba będzie to BB86.

Sama Ultegra działa bardzo dobrze. Porównując do Tiagry 4700 kultura wydaje się byc lepsza i klamki łatwiej zmieniają biegi, ale nie jest to jakaś kolosalna różnica. Na pewno same klamki są wygodniejsze niż te Tiagry. Różnica za to jest duża w heblach, tu dodatkowo mocowanie directmount robi robotę. Regulacja przedniej przerzutki jest bardziej skomplikowana niż w starszych grupach. Zauważyłem też, że korba Ultegry ma bardzo wąski rozstaw ramion i między przerzutką w górnym położeniu a prawym ramieniem jest bardzo mały prześwit ok 1-2mm. Zdążyłem już przeczytać, że to normalne.

Co do zmian na pewno założę kierownicę Pro LT Ergo, na której fajnie mi się jeździło w Romecie i jakąś wygodną owijkę. Dodatkowo sztyca carbon - szkoda że jest to rozmiar 31,6mm, nie wiem czy dobrym pomysłem byłoby zastosowanie adaptera na 27,2mm. Oponki pewnie zmienię na 28mm, rama ma dużo miejsca przy obecnych 25.

Edytowane przez piterrrxd
Spec
  • Lubię to! 1
Odnośnik do odpowiedzi

Dzisiaj w końcu zabrałem się za wymianę suportu, bo łożysko zaczęło głośniej się odzywać.

A3r7biU.jpg

0Y2adMo.jpg

5oOpaVL.jpg

Klucz Bitul pasuje idealnie, a same miski weszły z dużym oporem. Oczywiście dałem pastę antiseize przed wkręceniem. Korba kręci się lżej.

Wymieniłem też kierownicę na Pro LT Ergo oraz owijkę na Merida TA-MD024 (przyjemna w dotyku i jest mięsista). Ukręcił się również jeden z gwintów w mostku mimo dokręcania kluczem dynamometrycznym, być może kiedyś ktoś za mocno ją potraktował. Wymieniłem więc również mostek, przy okazji na 1cm krótszy czyli 100mm.

Tylna oponka zbliża się do końca swych możliwości, więc niedługo zmienię komplet na jakieś 28mm, zapewne zwijane Conti Ultra III.

Czekam też na "replikę" siodełka Specialized Power od majfrendów, żeby przed zakupem oryginału sprawdzić czy mi będzie pasował taki kształ. Póki co muszę przemęczyć się na Fiziku, który nie jest jakiś zły ale gniecie to co wrażliwe :)

Myślałem o zakupie lepszych butów (obecnie Shimano RP3), choć nie wiem czy nie odłożę tego na przyszły sezon.

HyCsACA.jpg

  • Lubię to! 2
Odnośnik do odpowiedzi

Super rowerek, gratulacje.


Dwa pytanie: piszesz o szukaniu suportu, tylko to skłoniło cię do wymiany?
Drugie: token ninja ponoć wymaga dwóch kluczy do przykręcenia, ilu ty użyłeś?

Odnośnik do odpowiedzi

Dźwięk był taki, jakby klocek hamulcowy mocno ocierał o obręcz podczas pedałowania, zwłaszcza wstawając z siodła. Początkowo było to dość ciche, ale po miesiącu odezwało się konkretniej. Poza tym nie było typowego strzelania czy trzeszczenia.

Najpierw bez narzędzi skręciłem miski aż zaklinowały się w mufie. Potem już normalnie jednym kluczem dokręcałem od strony napędu tak jak w instrukcji. Wchodziło tak ciasno, że nie ma szans by druga miska sama się obkręcała.

Podejrzewam, że jeśli ktoś ma jakąś lekko ponadwymiarową mufę i miski wchodziłyby z małym wysiłkiem, to wtedy mogłyby się obracać. Ale z tego co się orientuję producent ma też wersję suportu z grubszym kołnierzem, który jest dedykowany właśnie do takich nietypowych otworów.

Odnośnik do odpowiedzi

Dzięki za info.

Mam po prostu również wrażenie, że suport mimo, że praktycznie nowy (ze 2000 km) to wydaje dziwne dźwięki przy wstawaniu na pedały.

Waham się, czy zmieniać na tokena, czymże dalej iść w pressfit, bo mam jeszcze ultegrowego pressfit w szpargałach. Jeden klucz bitula mam, gdybym miał kupować drugi to szala zwycięstwa przesunęła by się na stronę shimano

Odnośnik do odpowiedzi

jesteś pewien że to suport? Bo dzwiek sie dość specyficznie rozchodzi i cieżko zauważyć, równie dobrze mogą to być pedały czy bębenek piasty. Wszystko to co przenosi siłę podczas pedałowania

pedały możesz wykluczyć czyszcząc, dając trochę smaru na gwint i wkręcając

  • Lubię to! 1
Odnośnik do odpowiedzi

Nowy rower, nowe koła (zipp), pedały tez nasmarowane i montowane na czysto,

Mam pierdolca na punkcie grzebania przy rowerze i raczej wszytko włożone jest po bożemu.

Natomiast czy to suport wydaje dźwięki? Pewny nie jestem, raczej właśnie drogą eliminacji.

Odnośnik do odpowiedzi
Łukasz_P

U mnie też były dziwne dźwięki. Wymieniłem PF30 na Tokena i co? Nic się nie zmieniło 😂. Dopiero na forum podpowiedzieli mi, żeby sprawdzić zacisk QR tylnego koła i  po zmianie jak makiem zasiał :)

  • Lubię to! 1
Odnośnik do odpowiedzi

Sprawdziłbym też regulację przedniej przerzutki. Nie wiem jaki masz napęd, ale Ultegra R8000 (i zapewne 105/Dura Ace) ma starsznie mały prześwit między ramieniem korby a przednią przerzutką w maksymalnym położeniu, u mnie jest ok 1,5mm przy prawidłowej regulacji. Jak śruba H jest za mocno dokręcona, to może dochodzić tam do styku. Widać to wtedy po charakterystycznej rysie na ramieniu korby.

Odnośnik do odpowiedzi

Dzisiaj byłem na szosie i metaliczne "szuranie" dalej występuje... Obstawiam, że to jednak będzie tylna piasta. Na tokenie korba łatwiej się obraca i teraz prowadząc rower do przodu bębenek kręci się razem z kołem, łańcuchem i korbą, chyba coś nie tak tam będzie 🤔 Trzeba rozebrać.

Odnośnik do odpowiedzi

Kupiłem zwijane Ultra Sporty III 28mm i o ile po godzinie walki w końcu wlazła na obręcz, to nie ma opcji by na całej długości rant wskoczył w rowek, nawet pompując do maksymalnego ciśnienia. Podobnie miałem przy próbie nałożenia Conti 4000S na Fulcrumy Quattro Carbon. Dla porównania duciany Michelin wchodził bez wysiłku. W poprzedniej szosie już się przekonałem, że Continentale są ciasne, ale wersje zwijane to jakiś obłęd :/ Albo wymienię na druciaki, albo wybiorę innego producenta...

Odnośnik do odpowiedzi
23 godziny temu, piterrrxd napisał:

Kupiłem zwijane Ultra Sporty III 28mm i o ile po godzinie walki w końcu wlazła na obręcz, to nie ma opcji by na całej długości rant wskoczył w rowek, nawet pompując do maksymalnego ciśnienia. Podobnie miałem przy próbie nałożenia Conti 4000S na Fulcrumy Quattro Carbon. Dla porównania duciany Michelin wchodził bez wysiłku. W poprzedniej szosie już się przekonałem, że Continentale są ciasne, ale wersje zwijane to jakiś obłęd :/ Albo wymienię na druciaki, albo wybiorę innego producenta...

Ja Ultra Sporty III 28c na koła z Tribana 100 RC bez użycia narzędzi założyłem.

Odnośnik do odpowiedzi

Niestety każda obręcz jest trochę inna, tak samo opony. Czytałem juz na necie, że inni też często nie dawali rady założyć Conti na Mavici. Przy carbonowych Fulcrumach tak samo cudowałem z płynem do naczyń itd, a opona i tak nie chciała wskoczyć poprawnie na rant, za to opony Speca wlazły praktycznie bez użycia siły.

Odnośnik do odpowiedzi

Szosa była na serwisie Decathlona w związku z tym dziwnym szuraniem w tylnym kole, okazało się że tylna ośka się lekko wygięła i łożyska źle pracowały. Nie mieli części do tych Cosmiców i wymienili mi je na nowe Ksyriumy Elite. Niby to lepsze koła, ale jakoś nie podoba mi się ten niski stożek (i trochę się zraziłem do mavica), chyba je sprzedam. 

Odnośnik do odpowiedzi
W dniu 17.09.2020 o 17:30, piterrrxd napisał:

Niby to lepsze koła, ale jakoś nie podoba mi się ten niski stożek (i trochę się zraziłem do mavica), chyba je sprzedam. 

Mavic to już trup, sprzedany w stanie upadłości. Ich polityka względem klienta to jakiś smutny żart i mam wrażenie, że tylko rynek OEM trzymał ich na powierzchni.

Jednorazowe koła nie do naprawy czy nawet wycentrowania, na jakichś "ślizgach", kosmiczne ceny części zamiennych lub ich całkowity brak. Jest to chyba ostatnia marka, której koła chciałbym nabyć. Nie będę po nich płakał jeżeli znikną z rynku.

Odnośnik do odpowiedzi
Godzinę temu, Argi napisał:

Mavic to już trup, sprzedany w stanie upadłości. Ich polityka względem klienta to jakiś smutny żart i mam wrażenie, że tylko rynek OEM trzymał ich na powierzchni.

Jednorazowe koła nie do naprawy czy nawet wycentrowania, na jakichś "ślizgach", kosmiczne ceny części zamiennych lub ich całkowity brak. Jest to chyba ostatnia marka, której koła chciałbym nabyć. Nie będę po nich płakał jeżeli znikną z rynku.

No ja wracam do Fulcruma, bo mnie jeszcze nie zawiodły :)

Odnośnik do odpowiedzi

Nie wiem co mają w sobie te rowery ale bardzo mi się podobają. Jestem ciekawy jakby mi się na nim jechało. Jest ktoś może z WWA kto ma M'ke lub L'ke i da się przejechać? :D Jestem ciekawy o ile szybciej pokonałbym moją pętle szosową nim zamiast gravelem.

Odnośnik do odpowiedzi

Rower prowadzi się bardzo dobrze, geometria moim zdaniem fajnie wyważona. Poza kołami nie ma się do czego przyczepić. No może też poza serwisem, przy okazji. Niestety musiałem oddać na gwarancję ze względu na tylne koło. Rower został wysłany czysty i wyregulowany (sam wszystko serwisuję). Serwis centralny (bo oczywiście trzeba było odesłać cały rower, w sklepie robili tylko duże oczy mimo że przyszedłem z problemem podanym "na tacy", wymagającym wymiany 1 części w pieście) odesłał mi rower z ramą i osprzętem potłuszczonym od smarów, napęd również przesmarowany jakimś badziewiem. Wszystko rozregulowane, nawet stery kierownicy skręcone za mocno :) A rozmawiając przez telefon prosiłem, by poza kołami niczego nie ruszać... Gdybym wiedział, to zaoszczędził bym sobie czasu i sam wymienił część za 100 czy tam 200zł. Koła dostałem nowe, oczywiście przy zakładaniu musieli użyć metalowych łyżek by nie były zbyt nowe. Ale żeby nie było, większość "serwisów" rowerowych ma podobne pojęcie.

Odnośnik do odpowiedzi

Kółka zmienione na Fulcrumy i klocki na BBB Techstop, opony Conti Ultrasport III 28mm. Szkoda że nie ma narazie pogody by coś jeszcze pokręcić. Przejechałem się tylko "wokół komina", opony 28c wydają się przyjemniej toczyć mimo tego samego ciśnienia 7 barów. Gdyby nie szczęki rama spokojnie przyjęłaby 32mm, szłoby to zrobić wysuwając klocki na czas montażu koła ;)

B9ISdYB.jpg

Zamówiłem u majfrendów własne stickery, żeby obręcze nie były tak "smutno" czarne :D

j5nEzHn.jpg

  • Lubię to! 1
Odnośnik do odpowiedzi

@zibi_j1 dzisiaj się przejechałem i ciężko mi narazie stwierdzić, czy jest poprawa w hamowaniu, bo już na zwykłych klockach ultegra direct mount świetnie hamuje (w suchym). Wydaje mi się, że lepiej modulują, na zwykłych łatwiej było zablokować tylne koło. Ale to musiałbym więcej pojeździć, żeby wyczuć i móc na 100% potwierdzić. Na pewno będą też łaskawsze dla obręczy, zwykłe są twarde jak jakiś plastik, te są wyraźnie miększe.

To co na pewno mogę stwierdzić, to przyjemność jazdy na oponce 28c. Zdecydowanie lepiej wybiera nierówności i fajniej się toczy przy 6-7 barach. Chyba już nie wrócę do 25c, nie na naszych drogach.

iTvuJXQ.jpg

Edytowane przez piterrrxd
Edit
Odnośnik do odpowiedzi

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...