piterrrxd

B'twin 920 AF Ultra

Rekomendowane odpowiedzi

piterrrxd

Witam wszystkich. Jakiś czas temu kupiłem szosę na tarczówkach, niestety nie podpasowała mi geometria i sam rozmiar. Szukałem czegoś innego, nawet z nowych rowerów. Polowałem głównie na Gianta TCR, zawsze mi się podobały. Niestety rynek jest mocno przebrany i praktycznie nie da się dostać rozmiarów L. Trafiały się oferty używanych, ale nie w mojej kolorystce - jak wiemy nic tak nie motywuje, jak wygląd maszyny :D W końcu zacząłem też brać pod uwagę klasyczne hamulce i tak stałem się posiadaczem modelu, którego w sumie nie brałem pod uwagę, a jednak bardzo mi się spodobał i wizualnie, i jeśli chodzi o cenę za to co oferuje.

rTRTbly.jpg

Specyfikacja:

Frameset - rama aluminium, widelec carbon z rurą al

Klamki - Ultegra R8000

Korba - Ultegra R8000 52-36, suport Pressfit

Przerzutka przód - Ultegra R8000

Przerzutka tył - Ultegra R8000 GS

Łańcuch - Shimano HG601 (3szt rotacyjnie)

Hamulce - Ultegra R8010 Directmount / R8000

Koła - Mavic Cosmic Elite US

Opony - Mavic Yksion 25mm

Kierownica - 42cm Btwin

Mostek - 110mm Btwin

Sztyca - 31,6mm btwin

Siodełko - Fizik Antares R5

Pedały - Shimano RS500

Pierwsze wrażenia bardzo pozytywne. Pozycja nie jest ani zbyt wyprostowana, ani zbyt sportowa. Rozmiar L wydaje się być idealny pod mój wzrost. Rower bardzo fajnie się prowadzi - jest mniej nerwowy niż Huragan, ale nie stracił na zwrotności w moim odczuciu.

Rower odkupiłem od pierwszego właściciela, który miał go od 03.2019, całość jest zadbana, rama praktycznie bez rys czy innych śladów, osprzęt również.

Wymieniłem od razu stary łańcuch KMC i chyba muszę też wymienić pressfit. Początkowo myślałem, że to obręcze ocierają o klocki przy mocniejszym pedałowaniu na stojąco i trzeba wyregulować, ale wykluczyłem to przez mocne poluzowanie szczęk. Po nasmarowaniu i ponownym założeniu korby słychać ten "szurający" dźwięk przy obrotach. Może spróbuję Tokena Ninja - nie mogę znaleźć info jaka to mufa, ale chyba będzie to BB86.

Sama Ultegra działa bardzo dobrze. Porównując do Tiagry 4700 kultura wydaje się byc lepsza i klamki łatwiej zmieniają biegi, ale nie jest to jakaś kolosalna różnica. Na pewno same klamki są wygodniejsze niż te Tiagry. Różnica za to jest duża w heblach, tu dodatkowo mocowanie directmount robi robotę. Regulacja przedniej przerzutki jest bardziej skomplikowana niż w starszych grupach. Zauważyłem też, że korba Ultegry ma bardzo wąski rozstaw ramion i między przerzutką w górnym położeniu a prawym ramieniem jest bardzo mały prześwit ok 1-2mm. Zdążyłem już przeczytać, że to normalne.

Co do zmian na pewno założę kierownicę Pro LT Ergo, na której fajnie mi się jeździło w Romecie i jakąś wygodną owijkę. Dodatkowo sztyca carbon - szkoda że jest to rozmiar 31,6mm, nie wiem czy dobrym pomysłem byłoby zastosowanie adaptera na 27,2mm. Oponki pewnie zmienię na 28mm, rama ma dużo miejsca przy obecnych 25.

Myślałem też nad zmianą kół. Pierwsza opcja to nowe Fulcrumy Quattro LG (dopłata 200zł), jako że znam te koła wiem że są bezobsługowe i pancerne (nie wiem jak jest z tym w Mavicach które posiadam). Druga to polowanie na coś lekkiego i sztywnego (np Fulcrum Zero) lub jakiś wyższy stożek z powierzchnią hamowania alu - znalazłem np Cosmic Carbon Pro 45mm za 2400zł, praktycznie nowe kupione na początku tego roku z papierami i gwarancją. Nie orientuję się niestety jak wygląda łożyskowanie i trwałość przy dłuższym przebiegu.

 

  • Lubię to! 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.