Skocz do zawartości

Dalszy progres przy ograniczeniach czasowych

Wallenquist

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Heja,

Na szosie jeżdżę regularnie od trzech lat, w tym roku prawdopodobnie przekroczę pierwszy raz  3000km w sezonie, czasowo jestem w stanie poświęcić między trzy a pięć godzin tygodniowo na trening.

Mój rekordowy miesiąc jeśli chodzi o przejechane kilometry to niecałe 700 w lipcu ubiegłego roku. W zimie robiłem sobie test FTP na trenażerze i wyszło 188W, moja waga waha się między 73 a 77kg w zależności od momentu w sezonie w którym jestem. W tym roku kupiłem trenażer, więc jest szansa, że w zimie podtrzymam formę albo nawet poprawię (dotychczas chodziłem jedynie na spinning raz w tygodniu).

Ograniczenia czasowe sprawiają, że raczej nie będę miał więcej czasu na jazdę. Mam ogólne pojęcie o treningu, próbowałem już robić interwały (np. 5x5 z minutową przerwą na 95% FTP), ale większość treningów to wspólna jazda z kolegami w miarę stałym tempem na 30 bądź 50km.

Moje podstawowe pytanie brzmi: czy przy takich ograniczeniach czasowych można robić stały progres i celować gdzieś w okolice 4W/kg (czyli 280W zakładając wagę w okolicach 70kg) ? Czy też lepiej sobie darować, skupić się na frajdzie z jazdy i zapomnieć o wattach ? Oczywiście, jedno nie wyklucza drugiego, ale jako informatyk i fan cyferek lubię widzieć progres i zmiany :)

Opublikowano

O Watach zapomnij, bo to zabija całą przyjemność, nawet wtedy kiedy robisz trening. Warto co pewien czas monitorować tą wartość na zasadzie: czy rośnie / czy spada aby wiedzieć czy np. nie jesteś przetrenowany, czy jest progres itd.