Skocz do zawartości

Rockrider 560


Krys007

Rekomendowane odpowiedzi

Hej, jestem tu nowy ;)

W ubiegłym roku, tuż przed wakacjami skradziono mojego wieloletniego towarzysza podróży - Krossa Evado (nie pamiętam konkretnego modelu). Rower był świeżo po wymianie części napędu, opon, betek i osiek, więc strata bolała nawet bardziej. Ale cóż, zebrałem się w sobie, poszedłem do pracy i zebrałem na nowy rower (niestety cały sezon w plecy..).  

I oto jest: Rockrider 560! Już wycofany ze sprzedaży - udało mi się załapać na miły rabacik. 

Czemu ten model? Zastanawiałem się jeszcze nad Mustangiem M1, Krossem Levelem 2.0 oraz Unibike Shadow 27,5. Jednak tak, Kross był tylko w największym rozmiarze i zaskoczyło mnie to, że rower może okazać się za duży. Nigdy wcześniej nie spotkałem się z taką sytuacją, aby jakiś rower był dla mnie za duży :P. Mustanga mi bardzo wiele osób odradzało, bo to Romet, a Unibike był biednej wyposażony - np. korba na kwadrat.

Jednak brat ma Rockridera ST 120, i mimo, że to kompletna budżetówka to nie było z nim najmniejszych problemów, zatem postanowiłem zaufać marce Decathlon. Skuszony również atrakcyjnymi warunkami gwarancji i łatwo dostępnym serwisem wybrałem się do najbliższego sklepu, już zdecydowany na model 540...i wyszedłem z 560 :) No cóż, czasem wybiera się oczami a nie rozumem.

 

O samym rowerze nie mogę jeszcze zbyt wiele powiedzieć, dopiero zaczynam pełny sezon na nim. Rower podoba mi się, jest wygodny mimo, że na początku wydawało mi się, że mogę być na niego za duży (188 cm i 95 kg). Jestem mile zaskoczony widelcem XC 30, niby sprężyna a działa świetnie. Nieźle wybiera nierówności, blokuje się niemal na sztywno, ma regulację tłumienia odbicia - nie ma do czego się przyczepić. Napęd 2x10 Sram X5 to absolutne złoto w moim odczuciu (dodam, że nigdy nie miałem okazji spróbować topowych napędów, ale Shimano Altus, Acera i Alvio zostają w tyle). Manetki przyjemnie klikają, biegi zmieniają się natychmiastowo, nawet pod dużym obciążeniem. Najbardziej podoba mi się o dziwo przednia przerzutka (słyszałem, że Sram miał sporo problemów z przednimi zmieniarkami), a muszę powiedzieć, że tak płynnej przedniej przerzutki nie miałem nigdy. 

Jest też parę minusów które dostrzegam, a absolutnie największym z nich są hamulce TEKTRO. Nie nadają się one do niczego poza spokojną miejską jazdą, są zbyt słabe, klamka ma nieprzyjemny skok i modulację. Na początek wlecą nowe klocki metaliczne lub ceramiczne, zobaczymy na ile to pomoże. A jak nie pomoże, to po tym sezonie najprawdopodobniej wlecą Shimano Deore M6000.

 

 

Rama: ROCKRIDER CGF PRO, podwójnie cieniowana w rozmiarze XL
Widelec: RockShox XC 30, 100 mm

Blokada widelca: ComboLock
Suport: GXP 


Napęd:
Mechanizm korbowy: SRAM S1000.
Manetki: SRAM X5
Przerzutka przednia: SRAM X5
Przerzutka tylna: SRAM X5 SRAM X5 z długim wózkiem
Łańcuch: SRAM, ale nie znam modelu
Kaseta: SRAM PG1020 (11-36)

Hamulce:
Przedni hamulec: B'TWIN by TEKTRO  160 mm. 
Tylny hamulec: B'TWIN by TEKTRO 160 mm. 
Klamki hamulcowe: aluminiowe TEKTRO

Koła:
Obręcze: AeroTrailPRO dwukomorowe - 28  szprych 
Opony: HUTCHINSON COBRA AIR LIGHT 27,5" x 2,10



Komponenty:
Wspornik kierownicy: BTWIN 90 mm BTWIN 35 MM OVERSIZE 
Kierownica: BTWIN 680 mm BTWIN 720 MM OVERSIZE (15 mm wzniosu)
Chwyty: ROCKRIDER SPORT 920 CONFORT
Rogi: Accent Horn
Wspornik siodła: FLEX z aluminium o przekroju 27,2 mm
Siodło: CONFORT 500 ROCKRIDER
Pedały: MTB B'TWIN FLAT EVO Dartmoor Stream
Koszyk na bidon: TRIBAN 100
Błotniki: 2x ROCKRIDER FLASH MTB
Lampki: Elops SL 100
Torba na ramę: Riverside 300

Waga 13,15 kg (w rzeczywistości pewnie ciut więcej, choćby ze względu na cięższe pedały) 

 

IMG_0197.thumb.jpeg.5bfeba595e4177eb53b477afc02a2e6b.jpegIMG_0196.thumb.jpeg.8b6f02851e79f603f4ebfd3192dfc3e2.jpegIMG_0191.thumb.jpeg.6d823ca57ba4dc578b2e8e9b056c4533.jpeg

IMG_0195.thumb.jpeg.359e7c62885bb13e26f629498c3461e5.jpegIMG_0193.thumb.jpeg.a9154f4e7be8ef33bdd8d9958ef0f1aa.jpegIMG_0192.thumb.jpeg.75ff0d07ec74608a6154752889672ff9.jpeg 

Pierwsza dłuższa wyprawa, pierwsze uszkodzenia i pierwsze wnioski.

Wyprawa do NDM, do miejsca gdzie Narew łączy się z Wisłą zajęła około 4,5 godziny i miała ponad 80 km. Bardzo przyjemna droga, mniej więcej od wysokości Jabłonnej już szutrowa. Praktycznie całą drogę wzdłuż Wisły jedzie się na wale przedziw powodziowym, jedynie pod koniec trzeba zjechać na asfalt bo wał się kończy w środku pola :P . Po drodze mija się Ławice Kiełpińskie, bardzo urokliwy rezerwat przyrody. 

Na jednym z kamieni lub korzeni, uderzyłem korbą w glebę i złamałem nylonowy pedał...Wymienię aktualne pedały na jakieś fajne aluminiowe platformy.

Doszedłem do wniosku, że 680 mm szerokości to ciut za mało jak dla mnie, oraz, że jestem zbyt wyciągnięty do przodu - chyba spróbuję skrócić mostek. 

2092825530_Obraz04_06.2020godz_22_30.thumb.jpg.d5e1248a4b6f40d6e8e51114a34b5463.jpgIMG_0078.jpgIMG_0092.jpg

IMG_0077.jpg IMG_0085.jpg IMG_0086.jpg IMG_0088.jpg IMG_0091.jpg IMG_0093.jpg IMG_0094.jpg IMG_0103.jpg IMG_0102.jpg

Nowy nabytek - pedały Dartmoor Stream :D

IMG_0679.thumb.jpg.429b237d384ce68465094410a13dd529.jpg

Edytowane przez Krys007
  • Lubię to! 6
Odnośnik do komentarza
7 minut temu, evcia_lina napisał:

Chętnie bym się przejechała sprawdzić czy czuć ronizd na tym osprzęcie 

Rower sam nie jedzie zwłaszcza osprzęt.  Gdyby tak było to już dawno jeździłbym na SLX-ach, XTR-ach, cudach niewidach, a nie  na napędach 6-7s i V-kach, które przez swoją prymitywność są niezawodne wszędzie. Rower  to przede wszystkim rama i koła i co ważne ma być wygodny.

 

  • Lubię to! 3
Odnośnik do komentarza

I pierwsze poważne uszkodzenia. Upadłem nieszczęśliwie na prawą stronę - hak zmieniarki i niestety również wózek, całe pogięte, linka przerwana. Serwis nie był wstanie jej uratować, więc musiałem kupić nową sztukę. 

Muszę za to pochwalić serwis Decathlonu, bo w 3 dni uwinęli się ze wszystkim - łącznie z zamówieniem nowej części.

Edytowane przez Krys007
Odnośnik do komentarza

Hej, mam dwa pytania:

1. Jak szukać adaptera pod tarczę 180 mm? Muszę patrzeć na zgodność z hamulcem czy zgodność z widelcem? 

2. Jakie klocki od Szaja mogę włożyć w te hamulce? To będę te pod Shimano/Tektro, no nie? Teraz mam połmetaliki, a chcę włożyć metaliczne/ceramiczne - co lepsze? 

Odnośnik do komentarza

Krys007  i jak CI sie jezdzi, serio nie za maly? nie wymienilbys na 29? sam sie nad nim zastanawialem az za dlugo...bo o nastawialem sie bardziej na 29 a nie 27,5....finalnie nie mialem okazji na nim usiasc...193cm/96kg
teraz widze ze nawet na stronie wszystkie modele sie koncza u nich.... ST900 zostal tylko chyba XL czyli przymiarka praktycznie nie mozliwa... :/

Odnośnik do komentarza
W dniu 24.06.2020 o 17:08, Lucas1981r napisał:

 

Krys007  i jak CI sie jezdzi, serio nie za maly? nie wymienilbys na 29? sam sie nad nim zastanawialem az za dlugo...bo o nastawialem sie bardziej na 29 a nie 27,5....finalnie nie mialem okazji na nim usiasc...193cm/96kg

 

Cóż, jak dla mnie jest w sam raz. Przymierzałem się do paru 29 ale jakoś mi nie podeszły. Może następny rower będzie na dużym kole, kto wie? 

Bez przymiarki ciężko powiedzieć cokolwiek ;)


 

 

 

 

 

 

 

Oto i jest! Nowa tarcza, zacisk na adapterze i klocki metaliczne od Szaja :D

Siła hamowania jest bardzo zadowalająca, ja tyle, że na razie porzuciłem plany wymiany hamulców na Deore M6000.

Przy montażu, okazało się, że wcześniej na przodzie były klocki żywiczne - mino, że według specyfikacji winny być półmetaliczne (czyli takie jak na tyle). 
Trzeba przyznać, że nowe klocki są dużo głośniejsze niż poprzednie, lubią sobie „pośpiewać”. Ale siła hamowania to wynagradza, a na niej mi zależało.

6609DEF8-7050-4810-9663-2299E6597CA4.jpeg 4BC90B05-1E2E-4C2C-9F89-BBD8B58878B3.jpeg CA284940-E80B-4930-ADA1-40B4081F980F.jpeg

Edytowane przez Krys007
Odnośnik do komentarza

Cześć, to mój pierwszy post tu, ale stwierdziłem, że coś napiszę, przeszedłem przez drogę Rockridera ;). Najpierw miałem 320, ale był za ciężki i jakoś mi nie leżał, oddałem go i wziąłem właśnie 560, zrobiłem na nim około 2tyś km w terenie, mieszkam za granicą w miejscowości z górkami, śmigam po nich cały czas, miałem sporo frajdy z tym modelem, masz rację co do hamulców, są bardzo słabe, udało mi się jako tako "dotrzeć", ale mój syn też czasem na nie narzeka, bo teraz on na tym rowerze śmiga, ja w między czasie przeszedłem przez dwa modele, ale już spoza mojego ulubionego sklepu sportowego ;)
Bardzo pozytywnie zaskoczyła mnie waga tego roweru, moja żona jeździ na 540, tej wcześniejszej z trzema blatami i korbą na "kwadrat" i jest znacznie cięższy.
Podoba mi się jak pracujesz nad tym rowerem, mam nadzieję, że da Ci jeszcze więcej frajdy. :)
Pozdrawiam.

  • Lubię to! 1
Odnośnik do komentarza
W dniu 26.06.2020 o 16:37, Krys007 napisał:

Trzeba przyznać, że nowe klocki są dużo głośniejsze niż poprzednie, lubią sobie „pośpiewać”. Ale siła hamowania to wynagradza, a na niej mi zależało.

Tarcza 180mm jeszcze SLX RT66 robi robotę ;)

Co do metalików,są bardzo dobre, tylko trzeba je rozgrzać.

W dniu 26.06.2020 o 16:37, Krys007 napisał:

wymiany hamulców na Deore M6000.

Świetny pomysł. W Rowerplus.pl masz je za 430zł komplet. Do nich,jak będziesz zmieniał,to kup sobie ceramiki,są ciche i bardzo mocne od początku.

  • Lubię to! 1
Odnośnik do komentarza

Mały dodatek - rogi na kierownicę. Konkretnie są to rogi Accent Horn o długości 80 mm, czyli w sam raz. Muszę przyznać, że spełniają swoją rolę wyśmienicie, przede wszystkim dając wytchnienie nadgarstkom które mogą chwycić w inny sposób kierownicę.

Producent nie podaje tej informacji, ale zaślepki do kierownicy są w zestawie.

 IMG_1210.thumb.jpg.f69e30ba0d05a9db68cf0d1b153a8bbc.jpg

IMG_1212.jpg IMG_1213.jpg IMG_1214.jpg

Zastanawiam się nad kupnem drugiego kompletu opon, bardziej pod asfalt, z niższym oporem toczenia. Mam na oku Continental Double Fighter III, ale martwi mnie ich waga (na komplecie tych opon dodam prawie 1 kg do masy roweru, więc nie wiem czy niższe opory toczenia mi to wynagrodzą :/

Czy możecie coś polecić pod koło 27,5? 

Odnośnik do komentarza
10 godzin temu, Accent_Szaj napisał:

Jakim cudem 1kg na plus?

Mój błąd - nie 1 kg, a 0,5 kg.

Obecne HUTCHINSON Cobra ważą 590 g per sztuka, a Continetale 845 g, czyli na komplecie wychodzi dokładnie 510 g więcej.

 

13 godzin temu, Rowerowa Szajba napisał:

To jaką długość kierownicy masz teraz z rogami? Przy giętej kierownicy nadal było niewygodnie?Jakos patrze na taki układ i dziwnie to wyglada. 

Sama kierownica ma 720 mm, a rogi nie dodają praktycznie nic do tej szerokości. 
W dłuższych trasach bywało tak, że nadgarstki miały dość i bardzo brakowało mi jakiegoś innego chwytu - teraz jest dużo lepiej.

  • Lubię to! 1
Odnośnik do komentarza
12 godzin temu, Accent_Szaj napisał:

Ale za to jaki komfort z jazd

Czyli mówisz, że lekko się toczą po asfalcie? Nie szumią podczas szybszej jazdy?

I czy da się na nich wjechać do lasu, lub na szuter - nie gubią wtedy przyczepności?

Odnośnik do komentarza
29 minut temu, Krys007 napisał:

czy da się na nich wjechać do lasu,

Za lasem nie przepadają,no chyba że suche dróżki. Za to na asfalcie i szutrach czują się jak ryba w wodzie. One lubią wysokie ciśnienie 

  • Pomógł 1
Odnośnik do komentarza
W dniu 29.08.2020 o 23:46, Krys007 napisał:

Czyli mówisz, że lekko się toczą po asfalcie? Nie szumią podczas szybszej jazdy?

I czy da się na nich wjechać do lasu, lub na szuter - nie gubią wtedy przyczepności?

Mam te opony continental ☺️ W swoim rr st540 bo latam dużoo po asfalcie i opona radzi sobie pięknie jak jest dobrze „nabita” 😂 na utwardzonych sciezkach szutrowych czy po parkach tez daje radę , sypkiego piachu bym unikał 😅 

(na zdj. rower mój i mojej kobiety mój na tej właśnie oponie a Pauli jeszcze na fabrycznej wtedy się bujał)

27F6D3E4-97C9-4F3D-90DE-B7B4CF0C6C1A.jpeg
  • Pomógł 1
Odnośnik do komentarza

Parę fotek z ostatniej wyprawy - uwielbiam to połączenie czerwieni i czerni :D

Nadal nie mogę się nadziwić, jak bardzo optycznie kierownica została poszerzona po założeniu rogów 😮 ma 720 mm, a wydaje się jakby spokojnie miała kilka cm więcej.

 

Ostatnio przedni hamulec zaczął niemiłosiernie piszczeć, szczególnie gdy już "ledwo się toczę". Myślicie, że to może być kwestia zatłuszczenia? Na samych zaciskach (mówię o obudowie zacisku), cały czas zbiera mi się brud, tak jakby były wiecznie zatłuszczone - ale są regularnie myte i nie są tłuste w dotyku...wygląda to jakby olej uciekał z układu - ale nie czuję tego ubytku w samej pracy hamulca.

 

 

IMG_1429.thumb.jpg.b80407f79941b62f758d6f996be2b56d.jpgIMG_1452.thumb.jpg.b612a31328ae27835bd9d1b7896cd61d.jpgIMG_1428.thumb.jpg.b38f026a661408972e9bb4715f23da3f.jpg

Odnośnik do komentarza

Mam dokładnie taki sam rower i co najlepsze chce zrobić dokładnie takie same modyfikacje ( kierownica , hamulce , mostek ) 😄 , jak narazie udało mi się zmienić pedały na Dartmoor Candy, siodełko na Witkop Medicus 4.0 i w sumie wymieniłem opony na Continental Mountain King  2.2 ;)

Odnośnik do komentarza

Z ciekawości ile waży ten rower?
Też mam 560, ale 2016 rocznik.
3x9.
Wymieniłem amor na powietrze i i kasetę z tyłu na 11-40 i teraz z koszykami na bidon, garminem i pedałami spd wychodzi 14,5 kg ciężki kloc.

Zmieniłem też siodełko, bo to fabryczne mi mega nie odpowiadało.

Też myślę aby zmienić hamulce i chyba zastosuje taki myk jak ty. Na pewno muszę kupić inne klocki, ale chyba też tarcze 180 z przodu.

Wysłane z mojego VOG-L29 przy użyciu Tapatalka



Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...