Skocz do zawartości

Kross Vento 4.0 2020 [Ferrari RED]


Rekomendowane odpowiedzi

PaweL_Unibike

Witajcie,
Dzisiaj przyszła paczka, a to oznacza rozpoczęcie mojej przygody z pierwszą szosą. Rower prosto od polskiego producenta.
Tak na szybko, to rower przyszedł w ogromnym pudle, cały skręcony, trzeba było tylko kierownice przekręcić o 90 stopni i ustawić.
Pierwsze wrażenia wszystko na plus, oprócz przedniej opony która miała bicie, nawet odczuwalne na asfalcie. Zdjąłem oponę bo po spuszczeniu powietrza nie podobała mi się taśma w obręczy, w sensie nie równo ułożona, ale po mojej ingerencji nie wiele zmienia. Oponę założyć ponownie - droga przez mękę (naklejka na obręczy ucierpiała, dwie łyżki złamane😁)
Pierwsze 15 km zrobione, jutro lecimy po setkę😋

IMG_0485.JPG
  • Lubię to! 5
Odnośnik do komentarza
10 godzin temu, PaweL_Unibike napisał:

jutro lecimy po setkę😋

odważnie tak od razu :D

Ja przez pierwszy tydzień co chwilę podczas jazdy dokonywałem korekt, a to mostek w dół, a to kiera pod innym kątem, a to klamki wyżek, a to niżej... :D

Szerokości :D
 

Odnośnik do komentarza
PaweL_Unibike

Wydaje mi się, że jak najbardziej tak. Moje pierwsze wrażenie po wyjęciu roweru z kartonu, ze jest on mały w porównaniu do mojego crossowego 19 rama. Ale okazało się, że jest ok, bo to jednak całkiem inna geometra. Pod Twój wzrost ja bym brał L, chyba wg krossa też powinieneś. 

Wczoraj w ramach szybkiego strzału trasa niespełna 40 km w 1h 40 minut, rowerem crossowym przejeżdżam to w 10 minut dłużej. A może to mój progres 🤣🤣🤣

Trasa na odcinki 7 km posiada kilka przewyższeń, jedno ponad 9% plus moja kaseta 11X25 daje w kość 🤣ale dałem rade👍 

87F4918B-724A-49F7-9EE9-06819860235D.jpeg FC3E2F5C-8B9F-4CB8-BE98-B01F9EF4A062.jpeg
  • Lubię to! 1
Odnośnik do komentarza

Zestaw lampka + licznik jak u mnie 

Chociaż może w tym roku zmienię sigme na wahoo 😉 

PS. Dla mnie, kaseta była by tu do wymiany, na jakies 11-32 😋

Edytowane przez Cris92
Odnośnik do komentarza
3 godziny temu, bazyl33 napisał:

Zastanawiam się nad Vento 3.0 i chce wziąć L przy 180 cm wzrostu

Mam Vento 4.0 przy wzroście 181 cm i przekroku 86 cm. Jest ok. Choć jest to rozmiar 56 cm, to efektywna długość górnej rury w/g naklejki na ramie ma 57,5 cm. Porównywałem kiedyś z ciekawości cyferki z tabelek innych producentów i przeważnie rozmiary 56 mają u nich nieco mniejsze wymiary.

P.S. Piszę o roczniku 2017, nie wiem, czy coś się zmieniło od tamtej pory w rozmiarach i/lub geometrii aluminiowych Vento.

Odnośnik do komentarza

przymierzam się również do szosówki , pewnie pojdę równiez w kierunku vento 3.0  lub 4.0 , swoją drogą przejscie na spd mam nadzieję nie jest bolesne dosłownie:)

Odnośnik do komentarza
PaweL_Unibike

Sam jestem tego ciekawy, w planach oczywiście mam zamiar przesiąść się na zatrzaski. Sam stałem przed tym dylematem czy 3 czy 4. U mnie wygrały kwestie estetyczne. Jak narazie dla mnie hamulce tarczowe i sztywne osie nie przemawiają w tym aspekcie ze hamulce niedotarte hamują wg mnie średnio a osie, bądźmy szczerzy, amator poczuje to? Ale kolor jest najważniejszy w tym wszystkim🤣

Odnośnik do komentarza

Ja już po pierwszej jeździe w spd-sl nie wyobrażałem sobie powrotu do zwykłych pedałów, bez porównania :) Fajny kolor tego Vento, jednak z tego co słyszałem dosyć delikatny lakier. No i dosyć dziwne podejście, żeby w każdym rozmiarze dawać kierownicę 40cm, w większość przypadków w L/XL oznacza odrazu wymianę.

 

Odnośnik do komentarza
gregory gregory

Cześć

To mój pierwszy post tu. Trafiłem przez Vento 4.0, które m.in. też mam na oku z listy tych nad , którymi się zastanawiam ;)

@PaweL_Unibike napisz parę szczegółów o tym sprzęcie.

Tam są sztywne osie. Widać różnicę?  (jeśli masz porównanie :))

Jak tam opony się sprawują? Są standardowo 28C ale czy da się włożyć szersze? Jest zapas w widelcu? Szczególnie chyba punktem newralgicznym jest odległość rury podsiodłowej w tym modelu. Hamulce są tarczowe to i nie przeszkadzają.

No i właśnie hamulce. Jak się sprawują? Tam oba tłoczki się zaciskają czy tylko jeden jest ruchomy jak w niektórych wynalazkach?

Czy ważyłeś swój rower? Przydałaby się realna waga konkretnego egzemplarza.

Ja mam 187cm, granica rozmiarów ale chyba jednak postawię na L.

Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
PaweL_Unibike

Witaj,
Co do pierwszego pytania, wcześniej nie miałem tarczówek ale zauważam sztywniejsze koła, ogólnie po demontażu i ponownym założeniu mam komfort, że nie trzeba się bawić z ustawianiem zacisku - taka obiegowa opinia.

Opony, hmm... - sprawują się, źle ale to możliwe że tylko mój egzemplarz, ponieważ po kupnie roweru chciałem poprawić osadzenie jednej bo miała bicie i zauważyłem że rant opony gdzie znajduje się drut został delikatnie uszkodzony zapewne przy montażu. Później moje męki z założeniem opony - bo musisz wiedzieć, że opony szosowe bardzo ciężko założyć, jedne niej ale ogólnie na początku to przeraża, doprowadziły, że po założeniu opony po złapaniu kolca doprowadziły do rozerwania dętki w miejscu uszkodzonego rantu. Po ponownym rozerwaniu dętki zostałem zmuszony do zmiany opony. Kupiłem już dwie, inne, teraz nawet węższe 25C Michelin Lihion 2 i jak narazie jestem zadowolony. Kupiłem zwijane, gdyż wcześniejsza sytuacja wyleczyła mnie zdrutowanej jeśli nowe miały by tak samo ciasno się montować. I tak było, czyli znowu ciężko ale z patentem smarowania płynem do naczyń, który to pomaga montować i dzięki niemu łatwiej równo ułożyć oponę na obręczy - nie ma bicia.
Coś większego niż 28C wejdzie.

Co do hamulców, na początku miałem mieszane uczucia bo na pierwszej jeździe stwierdziłem, że hamulce prawie wcale nie hamują. Ale podobno nowe tak mają i się dotrą. Po ponad 500km stwierdzam, że się docierają ale jeszcze v-breaki hamują lepiej. Ale kolega ma mechaniczne tarczowe i twierdzi, że się dotrą :)
Przy hamowaniu zaciska się prawa i lewa część tłoczka.

Waga- hmm nie bardzo jak mam zważyć.

IMG_0611.JPG

Edytowane przez PaweL_Unibike
Odnośnik do komentarza
gregory gregory

@PaweL_Unibike dzięki za odpowiedzi. Szkoda, że nie w pełni mnie usatysfakcjonowały.

Czytałem o strzelających oponach w Decathlonowskich Tribanach i myślałem, że Krossa to nie dotyczy, a tu proszę. To opony w końcu drutowe kupiłeś czy zwijane bo jak czytam to chyba pomyłkę w tekście zrobiłeś i na dwoje babka wróżyła: "Kupiłem drutowane, gdyż wcześniejsza sytuacja wyleczyła mnie zdrutowanej".
Ciekawe czy wejdzie 35C. Hamulce nie przeszkadzają więc może i da się.

Co do hamulców też dziwne. Co prawda ja mam hydrauliki (zarówno tarcze w mtb jak i szczękowe magury w krosie) ale nie przypominam sobie bym musiał 500km jechać aby się dotarły. Zresztą niedawno zmieniałem klocki  w tarczowych i dotarcie to było może 50km ale po trasie mtb, czyli sporo hamowania więc może dlatego tak szybko podczas gdy jadąc szosą mało hamujesz. Dobrze chociaż, że są dwustronnego działania. Czy odtłuszczałeś tarcze? Może tu problem? Może coś się dostało przypadkiem na nie i stąd takie efekty hamowania.

Pozdrawiam. Miłej jazdy!

Odnośnik do komentarza
PaweL_Unibike

Kupiłem zwijane, już poprawiłem.
Co do tych wybuchów to z mojej winy bo uszkodziłem przy zakładaniu i drut dotykał dętki po napompowaniu. A co do hamulców to faktycznie nie za bardzo ich używam. Ale wg mnie jeszcze się nie dotarły do końca, ale jest lepiej niż było. Tarcz nie odtłuszczałem bo niby co im się stało jak niczym ich nie zalałem itp itd.

Odnośnik do komentarza

Podobno w tych hamulcach, tak samo jak w trp spyre, są kiepskie klocki i wymiana na metalliki bardzo dużo daje. Nie wiem tylko czy fabryczne tarcze nie byłyby wtedy również do zmiany.

A co możesz powiedzieć o wewnętrznie prowadzonych pancerzach linek, hałasują na nierównościach? W Huraganie było to kiepsko rozwiązane i zawsze wkurzał mnie ten hałas.

Zastanawia mnie też jak trzyma się lakier. Trochę już pojeździłeś, pojawiają się jakieś odpryski od kamyków?

Co do wagi roweru na pewno sporo ważą koła i na tym najwięcej dałoby się zyskać.

Odnośnik do komentarza
PaweL_Unibike

Co do klocków nie wypowiem się bo nie testowałem, ale bardzo możliwe ze zacząłbym od klocków ale hamulce ewidentnie się docierają bo coraz lepiej hamują. 
Co do pancerzy to słyszę je tylko przy szybkiej jeździe po kocich łbach, w innej sytuacji nic nie słyszę.

Odprysków lakieru narazie nie widzę. Dzisiaj pogoda słaba więc może wezmę się za kompleksowe czyszczenie roweru i takowe zobacze🤣

Odnośnik do komentarza

Siemka tez mam vento 4.0 z 2020 i rower bylby extra gdyby nie te pi... kola. Założenie grandsportow 28c lub ultra sportow 25c to jakas makabra na tych obreczach. Pierwszy wyjazd w gory skonczyl sie 4 gumami z przodu i 1 z tylu. Tasma ewidentnie sie zawija i przecinala detke. Uszkodzenie bylo zawsze od wewnetrznej. Wymiana to kolejne 3 czy 4 zerwane detki.... Oryginalnie zamontowana jest tasma z takimi rowkami ktore maja na celu nie przesuwanie sie tasmy bo na feldze tez sa rowki. ale przy takim mocowaniu z opona nie sposob tego nie przesuwać z kolei tasma ledwo kryje otwory i wg mnie 2 gumy byly wlaśnie od nie do konca przykrytego otworu.

Przy 7 barach detka sama strzelila mi po zalozeniu... 

Ogólnie przekrój tych obreczy mach1 wyglada tak jakby to wszystko bylo pod mleko a nie pod detki. Wszystkie kola jakie dotychczas widzialem w szosach ktore mialem nie mialy wewnetrznych wypustek i tak zdecydowanych hakowatych rantow.

Napisalem do krossa w tej sprawie i poradzili mi reklamowac kola tylko co !? Ja nie chce dostac nowych tych samych kół bo to jakieś  kompletne G.

Zamierzam pojechac z tymi kołami do któregoś z serwisow krossa i zażyczyć założenia opon zobaczymy jak sobie poradzą doswiadczeni serwisanci..

 

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...