Skocz do zawartości

M785 - cieknące klamki


Dawid

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, miesiąc temu kupiłem używany rowrr w bdb cenie. Przy zakupie dokładbie obejrzałem cały rower. Niby wszystko ok, ale jakieś 2 tygodnie temu zaczęła mi cieknąć prawa klamka na tłoczku. Dzisiaj zobaczyłem, że cieknie też lewa i do tego w tym samym miejscu. Zaciski są idealnie suche. Dodam, że wyciekający płyn jest koloru czarnego. Proszę Was o pomoc, bo nie wiem co robić...

Opublikowano

Chyba innej rady niż wymiana klamek nie ma niestety .  A wiesz ile to ma przejechane? 

Opublikowano

Czy jesteś w stanie określić dokładnie w którym miejscu? Jakieś zdjęcie uda się zrobić?

Opublikowano

Nie jestem w stanie wysłać zdjęcia, bo mi jakiś błąd wyskakuje, ale leje się dokładnie z miejsca, gdzie pracuje tłoczek.

O ile wiem to heble mają 1,5 roku. Nie jeżdżone dużo, bo gościu na szosę się przesiadł.

Opublikowano

To trochę lipa. Klamki do wymiany. Ale jak to ma półtora roku, to powinno mieć jeszcze gwarancję. Dał Ci papiery do roweru? ( dowód zskupu)

Wysłane z mojego E2303 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Składał sam rower, a heble gdzieś na upolował na allego niby jako nowe.

Opublikowano

To pewnie nie nowe były . Lipa

 

Wysłane z mojego E2303 przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 

Opublikowano

Zapytaj co w nich grzebał,bo dziwne aby dwie klamki ciekły jednocześnie w tym samym miejscu i to w dodatku takiej klasy. Tym bardziej, że ja intensywnie używam tych klamek od 2,5 sezonu i kompletnie nic, ale to zupełnie nic się nigdy nie spociło. Niespotykane.

Na razie nic nie wymieniaj. Może coś poradzimy :)

Opublikowano

Ok, zapytam się. Wydaje mi się, że wlał nieprawidłowy olej. Ale z drugiej strony, gdyby tak było to ciekły by też zaciski. 

Opublikowano

NIe sądzę, że to wina oleju. Chyba, że zamiast oleju wlał DOT'a? Co mogłoby spowodować uszkodzenie uszczelek, gdyż dot jest żrący.

 

Opublikowano

Takie błędy się zdarzają niestety. I mogło zabić klamki, a zaciski wcale niekoniecznie już.

Wysłane z mojego E2303 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Rozmawiałem z autoryzowanym sewisem Shimano i okazało się, że ta usterka jest nienaprawialna. Podobno są części zamienne, ale nikt ich w serwisie nie widział,bo Shimano traktuje hamulce modułowo tzn. klamka-przewód-zacisk. Wychodzi na to, że @egzo23 trafiłeś z koniecznością wymiany klamek. 

Dowiedziałem się również,że gdyby wlano DOT to ciekłoby wszystko, łacznie z zaciskami. 

Opublikowano

Właśnie wcale nie koniecznie ciekło by wszystko. Na własne oczy widziałem.

Wysłane z mojego E2303 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Napisałem do niego i odpisał, że nic przy nich nie robił. Nawet klocków nie zmieniał. Zauważyłem, że lewa klamka zaczeła cieknąć jak rower postał 2 godziny na słońcu. 

Opublikowano

 Nie wiem czy się w to pakować dalej. Chyba sprzedam sprawne zaciski i dam gratis cieknące klamki. Kupię jakieś magury, bo jak na razie, to mam złe doświadczenie ze shimano. Przykro mi bardzo, bo heble bardzo dobre, ale co z tego jak mojego kolegi budżetowe tektro lepiej hamują i nie ma z nimi problemów.

Opublikowano (edytowane)

XT mają taką moc, że by to pociąg zatrzymało . Ja bym jednak wymienił klamki . Cała rodzina Deore, SLX, Deore XT, XTR, to są naprawdę porządne hamulce.  Jak budżetowe tektro lepiej hamują, to masz coś więcej zrypane tam. Na przykład zabrudzone okładziny i tarcze, albo zaciski też podciekają, od tłoczków 

Edytowane przez egzo23
Opublikowano

Owszem, jak hamuje przednim, to jest potęga, bo olej do końca nie zszedł z niego. Bardzo mocny hebel, przy lekkim naciśnięciu podbija tylne koło i to mocno. Tylko nie wiem czy dalej się w to pakować, bo ciekną klamki, ale nie wiadomo czy same z siebie, czy przez jakiś inny czynnk. To dzinwne, ale wydaje mi się, że to zaczęło cieknąć po zmianie klocków na nowe. W czasie gdy zszedł mi olej kompletnie z prawej klamki, postanowiłem, że dam tylne klocki na przód (było ich po prostu więcej). W tym samym dniu zaczęła cieknąć lewa klamka. Może to jakiś inny czynnk związany ze zmianą klocków zepsuł całą sytuacje?

Opublikowano

@egzo23 może kolega rzeczywiście ma pecha. Czytałem recenzje w prasie branżowej od hamulcach XT serii M8000, o których nie wypowiadano się pochlebnie. Stwierdzono nawet, że XT M785 to najlepszy wyrób shimano, który podobno jest uznawany za bardziej niezawodne niż XTR. Wczoraj od chłopaków z serwisu shimano słyszałem, że bardzo dużą ilość XT M8000 odesłali reklamacyjne do producenta. Podobno były technologiczne do bani. Przymierzałem się do nich, ale odradzali mi kazali pozostać przy XT M785.

Opublikowano

A to ciekawe.. Jak mam właśnie M 785.
Dawidzie, czy jak założyłeś nowe klocki i rozpychałeś tłoczki, to na otwartej klamce? Bo jeśli nie, to w pewnych przypadkach może to doprowadzić do uszkodzeń klamki.

Wysłane z mojego E2303 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Ja też mam M785 i nie wiem co to znaczy pocenie się czegokolwiek w nich...

Opublikowano

Mam od dwóch lat... Cisza, spokój... Przeżyły dwie potężne gleby, raz poszła klamka do wymiany, drugim razem oba kable. Serwis reż bajeczne prosty. Mocy, że pociąg by zatrzymało. ( Obie tarcze 160mm XT)

 

Do autora.

Jeśli układ był przelany ( co jest możliwe w nowych heblach nawet) i nie otwarłeś klamki podczas resetowania tłoków, to mogłeś ubić uszczelki.

 

 

Wysłane z mojego E2303 przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 

 

 

Opublikowano

Układ nie był przelany. Nie miałem tam dużo oleju, jednak robiłem to przy zamkniętej klamce. Jakoś o tym wtedy nie myślałem.

Opublikowano

To to mogło być powodem uszkodzenia

Wysłane z mojego E2303 przy użyciu Tapatalka

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...