Dawid Opublikowano 21 Czerwca 2017 Opublikowano 21 Czerwca 2017 Witam, miesiąc temu kupiłem używany rowrr w bdb cenie. Przy zakupie dokładbie obejrzałem cały rower. Niby wszystko ok, ale jakieś 2 tygodnie temu zaczęła mi cieknąć prawa klamka na tłoczku. Dzisiaj zobaczyłem, że cieknie też lewa i do tego w tym samym miejscu. Zaciski są idealnie suche. Dodam, że wyciekający płyn jest koloru czarnego. Proszę Was o pomoc, bo nie wiem co robić...
egzo23 Opublikowano 21 Czerwca 2017 Opublikowano 21 Czerwca 2017 Chyba innej rady niż wymiana klamek nie ma niestety . A wiesz ile to ma przejechane?
Franz Mauer Opublikowano 21 Czerwca 2017 Opublikowano 21 Czerwca 2017 Czy jesteś w stanie określić dokładnie w którym miejscu? Jakieś zdjęcie uda się zrobić?
Dawid Opublikowano 21 Czerwca 2017 Autor Opublikowano 21 Czerwca 2017 Nie jestem w stanie wysłać zdjęcia, bo mi jakiś błąd wyskakuje, ale leje się dokładnie z miejsca, gdzie pracuje tłoczek. O ile wiem to heble mają 1,5 roku. Nie jeżdżone dużo, bo gościu na szosę się przesiadł.
egzo23 Opublikowano 21 Czerwca 2017 Opublikowano 21 Czerwca 2017 To trochę lipa. Klamki do wymiany. Ale jak to ma półtora roku, to powinno mieć jeszcze gwarancję. Dał Ci papiery do roweru? ( dowód zskupu) Wysłane z mojego E2303 przy użyciu Tapatalka
Dawid Opublikowano 21 Czerwca 2017 Autor Opublikowano 21 Czerwca 2017 Składał sam rower, a heble gdzieś na upolował na allego niby jako nowe.
egzo23 Opublikowano 21 Czerwca 2017 Opublikowano 21 Czerwca 2017 To pewnie nie nowe były . Lipa Wysłane z mojego E2303 przy użyciu Tapatalka
Franz Mauer Opublikowano 22 Czerwca 2017 Opublikowano 22 Czerwca 2017 Zapytaj co w nich grzebał,bo dziwne aby dwie klamki ciekły jednocześnie w tym samym miejscu i to w dodatku takiej klasy. Tym bardziej, że ja intensywnie używam tych klamek od 2,5 sezonu i kompletnie nic, ale to zupełnie nic się nigdy nie spociło. Niespotykane. Na razie nic nie wymieniaj. Może coś poradzimy
Dawid Opublikowano 22 Czerwca 2017 Autor Opublikowano 22 Czerwca 2017 Ok, zapytam się. Wydaje mi się, że wlał nieprawidłowy olej. Ale z drugiej strony, gdyby tak było to ciekły by też zaciski.
Franz Mauer Opublikowano 22 Czerwca 2017 Opublikowano 22 Czerwca 2017 NIe sądzę, że to wina oleju. Chyba, że zamiast oleju wlał DOT'a? Co mogłoby spowodować uszkodzenie uszczelek, gdyż dot jest żrący.
egzo23 Opublikowano 22 Czerwca 2017 Opublikowano 22 Czerwca 2017 Takie błędy się zdarzają niestety. I mogło zabić klamki, a zaciski wcale niekoniecznie już. Wysłane z mojego E2303 przy użyciu Tapatalka
Franz Mauer Opublikowano 22 Czerwca 2017 Opublikowano 22 Czerwca 2017 Rozmawiałem z autoryzowanym sewisem Shimano i okazało się, że ta usterka jest nienaprawialna. Podobno są części zamienne, ale nikt ich w serwisie nie widział,bo Shimano traktuje hamulce modułowo tzn. klamka-przewód-zacisk. Wychodzi na to, że @egzo23 trafiłeś z koniecznością wymiany klamek. Dowiedziałem się również,że gdyby wlano DOT to ciekłoby wszystko, łacznie z zaciskami.
egzo23 Opublikowano 22 Czerwca 2017 Opublikowano 22 Czerwca 2017 Właśnie wcale nie koniecznie ciekło by wszystko. Na własne oczy widziałem. Wysłane z mojego E2303 przy użyciu Tapatalka
Dawid Opublikowano 22 Czerwca 2017 Autor Opublikowano 22 Czerwca 2017 Napisałem do niego i odpisał, że nic przy nich nie robił. Nawet klocków nie zmieniał. Zauważyłem, że lewa klamka zaczeła cieknąć jak rower postał 2 godziny na słońcu.
Dawid Opublikowano 23 Czerwca 2017 Autor Opublikowano 23 Czerwca 2017 Nie wiem czy się w to pakować dalej. Chyba sprzedam sprawne zaciski i dam gratis cieknące klamki. Kupię jakieś magury, bo jak na razie, to mam złe doświadczenie ze shimano. Przykro mi bardzo, bo heble bardzo dobre, ale co z tego jak mojego kolegi budżetowe tektro lepiej hamują i nie ma z nimi problemów.
egzo23 Opublikowano 23 Czerwca 2017 Opublikowano 23 Czerwca 2017 (edytowane) XT mają taką moc, że by to pociąg zatrzymało . Ja bym jednak wymienił klamki . Cała rodzina Deore, SLX, Deore XT, XTR, to są naprawdę porządne hamulce. Jak budżetowe tektro lepiej hamują, to masz coś więcej zrypane tam. Na przykład zabrudzone okładziny i tarcze, albo zaciski też podciekają, od tłoczków Edytowane 23 Czerwca 2017 przez egzo23
Dawid Opublikowano 23 Czerwca 2017 Autor Opublikowano 23 Czerwca 2017 Owszem, jak hamuje przednim, to jest potęga, bo olej do końca nie zszedł z niego. Bardzo mocny hebel, przy lekkim naciśnięciu podbija tylne koło i to mocno. Tylko nie wiem czy dalej się w to pakować, bo ciekną klamki, ale nie wiadomo czy same z siebie, czy przez jakiś inny czynnk. To dzinwne, ale wydaje mi się, że to zaczęło cieknąć po zmianie klocków na nowe. W czasie gdy zszedł mi olej kompletnie z prawej klamki, postanowiłem, że dam tylne klocki na przód (było ich po prostu więcej). W tym samym dniu zaczęła cieknąć lewa klamka. Może to jakiś inny czynnk związany ze zmianą klocków zepsuł całą sytuacje?
Franz Mauer Opublikowano 23 Czerwca 2017 Opublikowano 23 Czerwca 2017 @egzo23 może kolega rzeczywiście ma pecha. Czytałem recenzje w prasie branżowej od hamulcach XT serii M8000, o których nie wypowiadano się pochlebnie. Stwierdzono nawet, że XT M785 to najlepszy wyrób shimano, który podobno jest uznawany za bardziej niezawodne niż XTR. Wczoraj od chłopaków z serwisu shimano słyszałem, że bardzo dużą ilość XT M8000 odesłali reklamacyjne do producenta. Podobno były technologiczne do bani. Przymierzałem się do nich, ale odradzali mi kazali pozostać przy XT M785.
egzo23 Opublikowano 23 Czerwca 2017 Opublikowano 23 Czerwca 2017 A to ciekawe.. Jak mam właśnie M 785. Dawidzie, czy jak założyłeś nowe klocki i rozpychałeś tłoczki, to na otwartej klamce? Bo jeśli nie, to w pewnych przypadkach może to doprowadzić do uszkodzeń klamki.Wysłane z mojego E2303 przy użyciu Tapatalka
Franz Mauer Opublikowano 23 Czerwca 2017 Opublikowano 23 Czerwca 2017 Ja też mam M785 i nie wiem co to znaczy pocenie się czegokolwiek w nich...
egzo23 Opublikowano 23 Czerwca 2017 Opublikowano 23 Czerwca 2017 Mam od dwóch lat... Cisza, spokój... Przeżyły dwie potężne gleby, raz poszła klamka do wymiany, drugim razem oba kable. Serwis reż bajeczne prosty. Mocy, że pociąg by zatrzymało. ( Obie tarcze 160mm XT) Do autora. Jeśli układ był przelany ( co jest możliwe w nowych heblach nawet) i nie otwarłeś klamki podczas resetowania tłoków, to mogłeś ubić uszczelki. Wysłane z mojego E2303 przy użyciu Tapatalka
Dawid Opublikowano 24 Czerwca 2017 Autor Opublikowano 24 Czerwca 2017 Układ nie był przelany. Nie miałem tam dużo oleju, jednak robiłem to przy zamkniętej klamce. Jakoś o tym wtedy nie myślałem.
egzo23 Opublikowano 24 Czerwca 2017 Opublikowano 24 Czerwca 2017 To to mogło być powodem uszkodzenia Wysłane z mojego E2303 przy użyciu Tapatalka
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się