Skocz do zawartości

VSF Fahrradmanufaktur (?) 1992(?), czyli sztrucel z Reichu


Commuter69

Rekomendowane odpowiedzi

Przedstawiam Wam rower, który przywrócił moją dawną pasję z rowerami związaną. Został zakupiony w 1994 roku przez mojego ojca na Stadionie X-lecia i wg sprzedającego rower pochodził z Berlina. Na podstawie zachowanych na nim napisów stwierdziłem, że jest to niemiecki VSF Fahrradmanufaktur firmy Räderwerk, ale nie potrafię ocenić z którego jest roku, bo już w 1994 nie był nowy. Po kilku latach użytkowania przez mojego ojca zepsuło się w nim torpedo firmy Sachs i to było głównym powodem długiej, bo kilkunastoletniej przerwy w jego życiorysie. Dopiero moja potrzeba dojazdów rowerem do pracy spowodowała, że dostał on drugie życie. Aby doprowadzić go do jako takiego działania, wykorzystałem części z drugiego roweru, który niegdyś sam złożyłem jeszcze w czasach szkolnych, a którego pęknięta rama (Romet Sport) dyskwalifikowała go w jakichkolwiek dalszych planach. Z tego drugiego roweru przeniosłem przede wszystkim napęd, czyli koła, przerzutki i korby, jak również błotniki, mostek i 30-letni licznik Cateye’a. Dodatkowo musiałem zainwestować w manetki, klamki i oświetlenie. Cała reszta roweru jest oryginalna, oczywiście za wyjątkiem rzeczy, które podlegają normalnemu zużywaniu się – np. opony, łańcuch, kaseta. Nie ukrywam, że nie jest to rower idealny i ma wiele różnych wad, ale to właśnie nim tłukę najwięcej kilometrów i pomimo tego, że mam jeszcze 2 inne, prawie nowe rowery, to chyba najwięcej satysfakcji czerpię z jeżdżenia właśnie tym.
Osprzęt:
korby – Shimano Deore LX M550,
blaty – Suntour SR Sakae Roundtech 48/38/28 (stalowe),
przerzutka przednia – Shimano Deore ?,
przerzutka tylna – Shimano Deore LX M550,
piasta tylna – Shimano Deore XT M730,
piasta przednia – Shimano Exage 300EX,
obręcze – Alesa belgium (szprychy nierdzewne),
manetki – Shimano SL A050,
klamki – Shimano Deore ?,
hamulce – Weinmann Vainqueur.
Co do łańcuchów i kaset, to testuję różne modele. Ostatnio porównywałem Connex'a 804 z Shimano HG-71 na kasecie HG-50-7 (https://forum.szajbajk.pl/topic/1528-ranking-wytrzymałości-łańcuchów/)
Waga:
Z wyposażeniem jak na zdjęciu rower waży około 15 kg.
Wady i zalety:
Do zalet zaliczam przede wszystkim wygodę (skórzane siodełko i aluminiowa kierownica typu jaskółka), co w ruchu miejskim ma istotne znaczenie. Nie jest to też rower, który rzuca się w oczy potencjonalnemu złodziejowi. Jest też stosukowo tani w utrzymaniu.
Wada, która mi najbardziej przeszkadza to giętka rama, co przekłada się na duże straty mocy podczas przyspieszania. Nie łatwo jest też go zatrzymać podczas deszczowej pogody.

vsf_fahrradmanufaktur_20200315_1.jpg vsf_fahrradmanufaktur_20200315_2.jpg

vsf_fahrradmanufaktur_20200315_3.jpg Edytowane przez Commuter69
  • Lubię to! 2
Odnośnik do odpowiedzi

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...