Skocz do zawartości

B'TWIN Triban 100 - jaką korbę wybrać ?


kristof1666

Rekomendowane odpowiedzi

Po pierwsze chciałem się przywitać na forum.
Zaczynam przygodę z szosą zakupiłem rower na podjazdach brakuje mi lżejszych przełożeń, czy korba FC-A070 50/34 będzie pasować bez wymiany wkładu suportu??
Ewentualnie skoro z tyłu jest kaseta mtb czy można dać korbę 48x38x28.

Odnośnik do komentarza

To zależy jaki masz wkład suportu. Jak zauważyłeś dla FC A 070 zalecany wkład to 110 mm jeśli masz taki sam to będzie oka. Możesz dać trzyrzędową korbę ale czy Twoja manetka jest przystosowana do obsługo trzech blatów? Jeśli nie to będzie wymagać wymiany. Manetki masz szosowe czy MTB? Co to w ogóle za rower?

Odnośnik do komentarza

7 rzędów z tyłu? Coś mi się wydaje, że potrzebna by była przebudowa napędu. 3 x 9 chyba było by dla Ciebie w sam raz. Wszystko zależy jakim budżetem dysponujesz.

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Wawrzyniec Wiór

7 rzędów z tyłu i (chyba ?) wolnobieg - ale to proszę sprawdzić, z przodu brak przerzutki. Prawdę mówiąc, trzeba przebudować cały rower - chcąc załadować przyzwoite komponenty, warto się zastanowić, czy to się opłaca.

Odnośnik do komentarza
13 minut temu, Wawrzyniec Wiór napisał:

7 rzędów z tyłu i (chyba ?) wolnobieg - ale to proszę sprawdzić, z przodu brak przerzutki. Prawdę mówiąc, trzeba przebudować cały rower - chcąc załadować przyzwoite komponenty, warto się zastanowić, czy to się opłaca.

Prawda. Przebudowa napędu niestety parę zł pochlania. Tak, tył jest na wolnobiegu, wiec i koła wymagały by wymiany. Klamkomanetki, kola, korba, kaseta, lańcuch, przerzutki łącznie około 1000 zł.

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Wawrzyniec Wiór

A ja jeszcze tak sobie głośno pomyślę (bo gdzieś tam z tyłu głowy siedzi taki pomysł).

Zapoznaj się z tym tematem: https://forum.szajbajk.pl/topic/169-napęd-1x11-wasze-opinie/

I teraz dając jednoblat 42T oraz kasetę 11-42T mamy takiego prawie Rag+ ;) Koszta też niemałe, bo trzeba by wymienić też tylne koło (oraz sprawdzić, czy 11-rzędowa kaseta zmieści się w ramie).

Odnośnik do komentarza

rower kupiłem jako dodatkowy (wiadomo - jest to namiastka szosy), ogólnie jestem zadowolony, tylko z górkami jest problem
nie chce wydawać więcej niż kilkaset zł.
boje się, że na korbie 50/34 może mi na górkach zabraknąć miękkich przełożeń + manetka SL-A050 (do kompletu)
raczej skłaniam się ku 48x38x28 - to będzie też najtańsze rozwiązanie, najwyżej wymienie też wkład suportu

Edytowane przez kristof1666
Odnośnik do komentarza
Wawrzyniec Wiór

Korba + przednia przerzutka + manetka + linka + wkład suportu - wydaje mi się, że w kilkuset złotych będzie ciężko ( chociaż 999 zł., to też kilkaset - ale chyba nie o to ci chodziło ;) ). Ja bym sugerował jednoblatową korbę 36T.

Tam jest ten wolnobieg: http://www.bikestacja.pl/pl/wolnobieg-shimano-mf-tz31-7speed-14-25t-9732.html indeksacja 14-16-18-20-22-24-34, a szczególnie przeskok z 24 na 34, to masakra jakaś.

Odnośnik do komentarza

Kup klamkomanetki, korbę (plus wkład jeśli będzie konieczny), korbę dwójkę i przednia przerzutkę.

http://allegro.pl/klamkomanetki-szosowe-shimano-tourney-st-a070-2x7-i6853633928.html

http://allegro.pl/shimano-fc-a070-tourney-korba-szosowa-50x34-170mm-i6809630274.html

http://allegro.pl/przerzutka-2rz-shimano-tourney-fd-a070-przod-szosa-i6812105980.html

Z linkami powinieneś się zamknąć w około 460 zł (plus wkład). Nadal nie mało ale niestety takie są ceny.

15 minut temu, Wawrzyniec Wiór napisał:

Tam jest ten wolnobieg: http://www.bikestacja.pl/pl/wolnobieg-shimano-mf-tz31-7speed-14-25t-9732.html indeksacja 14-16-18-20-22-24-34, a szczególnie przeskok z 24 na 34, to masakra jakaś.

Zamontowany tam Tourney obsłuży największa koronę maks 28 T na kasecie. Przynajmniej tak jest napisane w specyfikacji.

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza

Napisałem co podaje Shimano ;) Pełna pojemność napędu dla tej przerzutki to 37 T wiec zamontowanie 2rzędowki z przodu będzie wymagać wymiany wolnobiegu. Wiem, że to zapętlone ale to nie ja to wymyśliłem.

http://productinfo.shimano.com/#/spec/2.1/ROAD/Rear Derailleur

Przekroczy się o te 2T i problemów nie powinno być jednak łańcuch ewidentnie będzie do wymiany.

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza

w klamko-manetki nie chce w tym momencie inwestować - jak mi się nie spodoba szosa będę przerabiał na fitness (zmiana kierownicy)
na razie mogę założyć "motylka", jak zostanę przy szosie klamko-manetki prędzej czy później będą konieczne

monoblat też rozważę - ale przy wolnobiegu to będzie raczej rozwiązanie tymczasowe (zaleta- nie trzeba zmieniać suportu)

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza

Swoją drogą, rowerek testował ostatnio magazyn SZOSA, moim zdaniem fajna maszyna i zbiera dobre opinie jako budżetówka. Czekałem, aż ktoś na forum ją przedstawi. To co zaoszczędzili na sprzęcie, władowali w ramę, więc koniecznie "dno" to nie jest. Myślałem o tym jako o rowerku dla mojej połówki, żeby raz na jakiś czas ze mną gdzieś pojechała w ramach wycieczki. 

Zacząłbym od zmniejszenia blatu przedniego i tak jeździł, później uzbierał troszkę kasy na koła i przy zmianie kół, wsadził kasetę 11s i dopiero wtedy klamkomanetki i nową przerzutkę. Jednak, ze to drugi rowerek, nie trzeba od razu iść w topowy sprzęt, to można szukać jakieś Sory pod 9s i bawić się w przerabianie tego wszystkiego. Nie skreślałbym tej ramki, przerabiał stopniowo. Na "już" zmieniłbym korbę. Obserwowałbym co w rowerze ssie i wymianiał po kolei. 

Odnośnik do komentarza
43 minuty temu, Rolo napisał:

Swoją drogą, rowerek testował ostatnio magazyn SZOSA, moim zdaniem fajna maszyna i zbiera dobre opinie jako budżetówka. Czekałem, aż ktoś na forum ją przedstawi. To co zaoszczędzili na sprzęcie, władowali w ramę, więc koniecznie "dno" to nie jest. Myślałem o tym jako o rowerku dla mojej połówki, żeby raz na jakiś czas ze mną gdzieś pojechała w ramach wycieczki. 

Zacząłbym od zmniejszenia blatu przedniego i tak jeździł, później uzbierał troszkę kasy na koła i przy zmianie kół, wsadził kasetę 11s i dopiero wtedy klamkomanetki i nową przerzutkę. Jednak, ze to drugi rowerek, nie trzeba od razu iść w topowy sprzęt, to można szukać jakieś Sory pod 9s i bawić się w przerabianie tego wszystkiego. Nie skreślałbym tej ramki, przerabiał stopniowo. Na "już" zmieniłbym korbę. Obserwowałbym co w rowerze ssie i wymianiał po kolei. 

Ja bym nie katował żony tym rowerem. Znacznie lepiej jeździ Triban 500, nie ma porównania między tymi rowerami.

Pomijam, że zdecydowanie wolałbym kupić szosę używaną w kwocie do 1500zł jest w czym przebierać.

 

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza

wczoraj wybrałem się Tribanem na typowo płaską trasę, z szutrami (tu się sprawdził), biegu 6 wrzucałem rzadko 7 prawie w ogóle, na 5 jadę w granicach 30-35km/h,
przechodze na blat 38T (na 7 bede miał to samo co obecnie na 5 przy 48T), pytanie czy na podjazdach będzie odczuwalna różnica, ale myślę że tak.

przez zimę pomyśle o klamkomanetkach i zmianie napędu
ewentualnie sprzedaż lub przeróbka na fitness i nowa szosa

Odnośnik do komentarza

Ja też zastanawiam się nad Tribanem 100, w kontekście taniej dojazdówki do pracy (Wrocław). Niektórzy piszą, weź Tribana 500, ale to kompletnie inne rowery i, moim zdaniem, o zupełnie innym przeznaczeniu. W "setce" podoba mi się prostota i to, że bez problemu wrzucę tam oponę 35c (jakieś Marathona Plus itp). Przy minimalnym wkładzie w serwis, rower będzie mi służył przez lata.

Posiadam i szosę, i MTB, ale żadnym z nich nie jeździ się wygodnie na co dzień do pracy. Chciałbym też posmakować turystyki rowerowej - myślę, żeby w przyszłości do Tribana założyć bagażnik, żeby targać nim sakwy, ale tu chyba pomyślę o wymianie na prostą kierownicę.

 

Sorry za zaśmiecanie wątku, ale chciałem przy okazji zapytać autora, jak mu się ten rower sprawdza (jakość podzespołów, poręczność w mieście itp.)?

 

Odnośnik do komentarza

kupiłem jako drugi rower, już zmieniłem korbę dzisiaj będę testował
ogólnie jestem zadowolony, na szutrze, ubitej leśnej drodze da się beż problemu jeździć na fabrycznych oponach (32c)
 

testy z tarczą 38T wypadły pomyślnie, max. prędkość: 30-35, min. 10-12 przy kadencjach ok. 80-100
na moje potrzeby jedynie z górki brakuję, ale coś za coś

Edytowane przez kristof1666
Odnośnik do komentarza

Witam,

Nabyłem ten sprzęt jako czwarty do kpl. Szczerze mówiąc ciągły banan na twarzy w trakcie jazdy. jazda po szutrach błocie kocich łbach nie robi na nim jakiegokolwiek wrażenia. Jednakże ze względu na moją wagę i chcąc niechcąc kawał nogi, korba raczej gumową przypomina. Czy w tym cudzie techniki mogę wymienić korbę na coś konkretnego bez przebudowy połowy roweru? (nadmieniam że nie przeszkadza mi ilość blatów zębów i sposób pracy mechanizmów) Na tyle polubiłem to coś że cena nie jest istotną :)

Proszę o jakieś podpowiedzi

Odnośnik do komentarza

możesz zmienić na wszystko, ale jak zależy ci na sztywności to wkład suportu trzeba wymienić na sztywną oś
a to już połowa wartośći roweru

Edytowane przez kristof1666
Odnośnik do komentarza
Dnia 17.06.2017 o 15:28, kristof1666 napisał:

kupiłem jako drugi rower, już zmieniłem korbę dzisiaj będę testował
ogólnie jestem zadowolony, na szutrze, ubitej leśnej drodze da się beż problemu jeździć na fabrycznych oponach (32c)
 

testy z tarczą 38T wypadły pomyślnie, max. prędkość: 30-35, min. 10-12 przy kadencjach ok. 80-100
na moje potrzeby jedynie z górki brakuję, ale coś za coś

Kristoff, na jakiej korbie masz aktualnie zbudowany rower?

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...