Skocz do zawartości

Manitou Machete Comp - pierwszy przegląd.


Bujak

Rekomendowane odpowiedzi

 

Cześć,

Robię pierwszy przegląd Manitou Machete Comp.

Odkręcenie goleni nie wymaga jakichś specjalistycznych kluczy.

Zwykły Hex 8mm - lewoskrętny

i zewnętrzny sześciokątny - prawoskrętny (użyłem nastawnego, więc nie znam rozmiaru).

Oleju w środku co napłakał.

1ae221c002149a6570751a2176c85523.jpg&key=6ad713dafec5245315838446fd30f17589d75d6cca6116f2ac49edb2dbd87afd

Pierwszy problem napotkałem przy uszczelce kurzowej.

Mianowicie mocno siedzi.

W instrukcji jest, żeby podważyć łyżką do opon, ale boję się, że ją zniszczę, a i tak nie zdejmę.

Nie chcę jej jeszcze wymieniać, tylko dostać się do tej gąbki pod spodem.

Jak to zrobić?

Nie bać się i podważyć, czy może lepiej wyjąć gąbkę bez zdejmowania uszczelki?

8268e694d144722859d50add0645eb21.jpg&key=7fa26bd0ea57c1b2d732394e5fa22b209fbf87808e7b28de28ff5f05fa58bd07

 

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza

Jak nie zamierzasz wymieniać to zostaw je w spokoju! Gąbki wyciągnij, wyplucz w izo, nasącz olejem, zamontuj, pod uszczelki daj nieco odpowiedniego smaru i tyle.

  • Lubię to! 1
Odnośnik do komentarza

Przy okazji serwisu będzie modyfikacja: zmiana tłumika kwik-toggle na Absolute+.
Mam nadzieję, że zwiększy się czułość szybkiej kompresji.

Odnośnik do komentarza

Przegląd bajecznie prosty.

Podchodziłem do niego jak do jeża, zupełnienie niepotrzebnie.

Polecam wszystkim niezdecydowanym.

Jak zmontuję rower to dam znać jak moje odczucia po zmianie tłumika (robię pełen serwis więc to może trochę potrwać).

Oczywiście założyłem też o-ring 32mn do pomiaru wstępnego ugięcia.

 

ff38fc74b81a57e5de086568e2e6d4fa.jpg&key=87890f7e2ff0b6290d22abfeff431ef1517bef104ae07e8e8f76b3364293045273a07d673855080f905c4bdb879d329e.jpg&key=4f9a74118c90a439450c191837c27ca5acef4edc97e0d6621d11d6dafaf9f57d

Jeszcze będą manetki Milo, ale to dopiero za jakiś czas, bo na razie są na lotnisku w Chinach.

Jeszcze zapomniałem napisać:

Amortyzator Manitou Machete Comp 140 mm bez osi 15mm, ster cięty na 185mm (z bieżnią i sterówką) ważył 2004 g.

Po serwisie waży 35 g więcej, bo w dolnych lagach jest teraz po 15 ml oleju 5W40, a w komorze powietrznej jest 8 ml smaru CX80. Wcześniej nie było prawie wcale.

 

 

 

 

 

1b4a555ae7feed43e08962b168fee4b6.jpg&key=619e27d6a54360d090a7d5350c9ecedcf5306e23429e543e5d7caec00a6c834f

 

 

Odnośnik do komentarza

Hej,

Widziałem , że robiłeś serwis Machete i widziałeś jak to wygląda w środku. Zastawiam się nad zakupem Machety bo są w w fajnych pieniążkach nawet w PL ( z tłumikiem ABS+) jest to wersja pod koła 27,5/29 boost. Sprzedają  ze skokiem 120 mm-moje pytanie czy da się tam zmniejszyć skok do 100 mm? ( na stronie Manitou jest info, że regulacja może być 110-120 mm) Moja rama jest dedykowana pod 100 mm i się zastanawiam czy to zrobi dużą różnice jak by się nie dało nic ze skokiem zrobić.

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza

Cześć, specjalistą nie jestem i nie interesowałem się zmianą skoku. Amorek bardzo fajny i super łatwy w przeglądzie - polecam. Nie mam porównania do rockshox czy fox.

 

 

Odnośnik do komentarza
W dniu 19.02.2020 o 15:47, Bujak napisał:

Przegląd bajecznie prosty.

Podchodziłem do niego jak do jeża, zupełnienie niepotrzebnie.

Polecam wszystkim niezdecydowanym.

Jak zmontuję rower to dam znać jak moje odczucia po zmianie tłumika (robię pełen serwis więc to może trochę potrwać).

Oczywiście założyłem też o-ring 32mn do pomiaru wstępnego ugięcia.

 

ff38fc74b81a57e5de086568e2e6d4fa.jpg&key=87890f7e2ff0b6290d22abfeff431ef1517bef104ae07e8e8f76b3364293045273a07d673855080f905c4bdb879d329e.jpg&key=4f9a74118c90a439450c191837c27ca5acef4edc97e0d6621d11d6dafaf9f57d

Jeszcze będą manetki Milo, ale to dopiero za jakiś czas, bo na razie są na lotnisku w Chinach.

Jeszcze zapomniałem napisać:

Amortyzator Manitou Machete Comp 140 mm bez osi 15mm, ster cięty na 185mm (z bieżnią i sterówką) ważył 2004 g.

Po serwisie waży 35 g więcej, bo w dolnych lagach jest teraz po 15 ml oleju 5W40, a w komorze powietrznej jest 8 ml smaru CX80. Wcześniej nie było prawie wcale.

 

 

 

 

 

1b4a555ae7feed43e08962b168fee4b6.jpg&key=619e27d6a54360d090a7d5350c9ecedcf5306e23429e543e5d7caec00a6c834f

 

 

Jak wrażenia po zmianie tłumika na ABS+? Zastanawiam się nad taką przeróbką w swoim.

Odnośnik do komentarza

Zdecydowanie na plus.

+ mam regulację wolnej kompresji. Wcześniej było tylko on off.

+wydaje mi się, że zakres wolnej kompresji jest większy, przez co amortyzator jest bardziej czuły.

+jest możliwość regulacji szybkiej kompresji po rozkręceniu tłumika przez zmianę podkładek. Nie robiłem tej modyfikacji, bo trzeba na to więcej czasu, ale sama możliwość jest też plusem.

- w moim poprzednim tłumiku kwik-toggle był odwrócony kierunek obrotu czyli naciagnij, żeby odblokować. Teraz w ABS+ jest naciagnij, żeby zablokować. Nie mogę przez to używać manetki obrotowej, którą miałem w rowerze, bo ona wymagała przeciwstawnych ruchów naciągu linki amortyzatora przedniego i tylnego. Teraz jest to ustawione jak w typowych manetkach cynglowych w rowerach z pełnym zawieszeniem. Poprostu Rockrider ma to zrobione inaczej, nietypowo.

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza

Witam wszystkich serdecznie, jestem tu nowy.

 

Kupiłem niedawno identyczny rower jak autor tematu . Zrobiłem nim około 100km, większość po mieście. Wczoraj przy czyszczeniu amortyzatora zauważyłem rysę na górnej goleni (tej z tłumikiem). Nie jest zbyt mocna, ale czuć ja trochę pod paznokciem. Iść z tym na gwarancję czy skorzystać z powyższego poradnika i rozebrać widelec samemu?

IMG_20200607_110415.jpg

IMG_20200607_110216.jpg Edytowane przez Drzonos
Odnośnik do komentarza

Mańki są raczej obficie smarowane fabrycznie. Rysa może być "wrodzona" (kilka x trafiłem na pojedyncze rysy w pudełkowych mańkach, raz nawet głęboką (do gołęgo alu)). Trzeba zdjąć dolne golenie i spróbować ustalić przyczynę (mały kamyk pod uszczelką, wada ślizgu itp.).

Odnośnik do komentarza
4 godziny temu, vdcmike napisał:

Mańki są raczej obficie smarowane fabrycznie. Rysa może być "wrodzona" (kilka x trafiłem na pojedyncze rysy w pudełkowych mańkach, raz nawet głęboką (do gołęgo alu)). Trzeba zdjąć dolne golenie i spróbować ustalić przyczynę (mały kamyk pod uszczelką, wada ślizgu itp.).

Podważyłem delikatnie uszczelkę kurzową i nie widzę tam żadnego syfu. Oddawać to na serwis do decathlona czy rozbierać samemu?  No i czy takie zarysowanie może zniszczyć amortyzator? Na zdjęciu wygląda to nieco gorzej niż w rzeczywistości.

Odnośnik do komentarza
2 godziny temu, vdcmike napisał:

Szczerze to na zdjęciach niczego się nie dopatrzyłem. 

Samo zarysowanie tego typu nic nie zniszczy pozostaje tylko kwestia o przyczynę i ew. pogłębianie się wady.

Dzięki za poradę. Dodam jeszcze, iż nie zauważyłem żadnych zmian w pracy amortyzatora- pracuje płynnie.

Zastanawiam się tylko czy  rozebrać widelec samemu, czy oddać go do jakiegoś sprawdzonego serwisu. Oddanie amora do decathlona odpada- nie po tym, jak ichniejsi mechanicy "przygotowali" mi rower do odbioru...

Możecie polecić jakiś rzetelny serwis z Wrocławia?

 

W dniu 6.03.2020 o 06:16, Bujak napisał:

Rockshox 5wt do komory tłumika.

Olej syntetyczny 5W40 Norauto w dolne lagi i w górne gąbki.

Smar CX-80 do komory powietrznej i na uszczelki.

 

 

Odnośnie tego oleju 5W40. Do oleju silnikowego dodawane są środki utrzymujące wnętrze silnika w czystości, usuwające nagar itp.

To dość agresywnie działające substancje- często po kontakcie z takim olejem miałem wysuszoną i popękaną skórę na dłoniach.

Żeby nie okazało się, że gąbki w amortyzatorze reagują podobnie :P

Odnośnik do komentarza

Czas oczekiwania w serwisie  4 tygodnie :(

Chyba jednak skompletuję niezbędne akcesoria i zabiorę się za to sam. Dzięki za pomoc, mam nadzieję że zaznaczyłem właściwego plusa :)

 

@Bujak

Ze zdjęć wynika, że kluczem do wolnobiegu wykręcałeś tłumik. Dobrze kombinuję?

Odnośnik do komentarza

 

 

 

 

[mention=7439]Bujak[/mention]

Ze zdjęć wynika, że kluczem do wolnobiegu wykręcałeś tłumik. Dobrze kombinuję?

 

Tak, klucz do wolnobiegu pasuje.

 

 

 

Odnośnie tego oleju 5W40. Do oleju silnikowego dodawane są środki utrzymujące wnętrze silnika w czystości, usuwające nagar itp.

To dość agresywnie działające substancje- często po kontakcie z takim olejem miałem wysuszoną i popękaną skórę na dłoniach.

Żeby nie okazało się, że gąbki w amortyzatorze reagują podobnie

 

Wg instrukcji serwisowej trzeba użyć oleju syntetycznego 5W40 i tak zrobiłem.

 

Według tego źródła

https://r.tapatalk.com/shareLink/topic?url=http://endurotrophy.pl/forum/showthread.php?tid=12692&share_tid=12692&share_fid=61185&share_type=t&link_source=app

 

w amortyzatorze jest zwykły olej silnikowy syntetyczny 5W40 Motorex

https://gmoto.pl/olej-silnikowy-motorex-power-synt-4t-5w40-1-l,186364.html

 

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...