Bujak Napisano 17 Luty 2020 Udostępnij Napisano 17 Luty 2020 Cześć, Robię pierwszy przegląd Manitou Machete Comp. Odkręcenie goleni nie wymaga jakichś specjalistycznych kluczy. Zwykły Hex 8mm - lewoskrętny i zewnętrzny sześciokątny - prawoskrętny (użyłem nastawnego, więc nie znam rozmiaru). Oleju w środku co napłakał. Pierwszy problem napotkałem przy uszczelce kurzowej. Mianowicie mocno siedzi. W instrukcji jest, żeby podważyć łyżką do opon, ale boję się, że ją zniszczę, a i tak nie zdejmę. Nie chcę jej jeszcze wymieniać, tylko dostać się do tej gąbki pod spodem. Jak to zrobić? Nie bać się i podważyć, czy może lepiej wyjąć gąbkę bez zdejmowania uszczelki? Odnośnik do komentarza
vdcmike Napisano 17 Luty 2020 Udostępnij Napisano 17 Luty 2020 Jak nie zamierzasz wymieniać to zostaw je w spokoju! Gąbki wyciągnij, wyplucz w izo, nasącz olejem, zamontuj, pod uszczelki daj nieco odpowiedniego smaru i tyle. 1 Odnośnik do komentarza
Bujak Napisano 17 Luty 2020 Autor Udostępnij Napisano 17 Luty 2020 W goleni tłumika oleju dużo. Na oko zgodnie z instrukcją. Odnośnik do komentarza
Bujak Napisano 18 Luty 2020 Autor Udostępnij Napisano 18 Luty 2020 Do rozkręcenia całości wystarczą 2 kluczne Hex 2mm i 8mm, klucz nastawny i klucz do wolnobiegu. Całość po rozkręceniu: Odnośnik do komentarza
Bujak Napisano 18 Luty 2020 Autor Udostępnij Napisano 18 Luty 2020 Przy okazji serwisu będzie modyfikacja: zmiana tłumika kwik-toggle na Absolute+. Mam nadzieję, że zwiększy się czułość szybkiej kompresji. Odnośnik do komentarza
vdcmike Napisano 18 Luty 2020 Udostępnij Napisano 18 Luty 2020 Raczej zwiększy się przepływ co zaowocuje być może lepszą czułością (efekt podobny można uzyskać lejąc olej o mniejszej lepkości). Odnośnik do komentarza
Bujak Napisano 18 Luty 2020 Autor Udostępnij Napisano 18 Luty 2020 Tłumienie wolne reguluje się pokrętłem, szybkie za pomocą podkładek.Instrukcja modyfikacji tłumienia szybkiego w tłumikach ABS+: https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://www.shockcraft.co.nz/media/wysiwyg/Manitou%2520ABS%2BTuning%2520Guide.pdf&ved=2ahUKEwiN3IXh7NvnAhVzolwKHZgQCAYQFjAAegQIARAB&usg=AOvVaw2AzmAbCNfDjS-0r53kN6Bk Masa taka sama: Instrukcja serwisowa do Manitou Machete: https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://manitoumtb.com/wp-content/uploads/sites/2/2018/08/MY18-Machete-Service-and-Travel-Guide.pdf&ved=2ahUKEwj9w6S-_9vnAhVPiFwKHaRvD2EQFjAAegQIBBAC&usg=AOvVaw2CITFCg6TbVUbVLJPK867r Odnośnik do komentarza
Bujak Napisano 19 Luty 2020 Autor Udostępnij Napisano 19 Luty 2020 Przegląd bajecznie prosty. Podchodziłem do niego jak do jeża, zupełnienie niepotrzebnie. Polecam wszystkim niezdecydowanym. Jak zmontuję rower to dam znać jak moje odczucia po zmianie tłumika (robię pełen serwis więc to może trochę potrwać). Oczywiście założyłem też o-ring 32mn do pomiaru wstępnego ugięcia. Jeszcze będą manetki Milo, ale to dopiero za jakiś czas, bo na razie są na lotnisku w Chinach. Jeszcze zapomniałem napisać:Amortyzator Manitou Machete Comp 140 mm bez osi 15mm, ster cięty na 185mm (z bieżnią i sterówką) ważył 2004 g.Po serwisie waży 35 g więcej, bo w dolnych lagach jest teraz po 15 ml oleju 5W40, a w komorze powietrznej jest 8 ml smaru CX80. Wcześniej nie było prawie wcale. Odnośnik do komentarza
Sunon Napisano 28 Luty 2020 Udostępnij Napisano 28 Luty 2020 Jakiego oleju użyłeś po wymianie? Odnośnik do komentarza
Bujak Napisano 6 Marzec 2020 Autor Udostępnij Napisano 6 Marzec 2020 Rockshox 5wt do komory tłumika.Olej syntetyczny 5W40 Norauto w dolne lagi i w górne gąbki.Smar CX-80 do komory powietrznej i na uszczelki. 1 Odnośnik do komentarza
przesmo Napisano 10 Marzec 2020 Udostępnij Napisano 10 Marzec 2020 Hej, Widziałem , że robiłeś serwis Machete i widziałeś jak to wygląda w środku. Zastawiam się nad zakupem Machety bo są w w fajnych pieniążkach nawet w PL ( z tłumikiem ABS+) jest to wersja pod koła 27,5/29 boost. Sprzedają ze skokiem 120 mm-moje pytanie czy da się tam zmniejszyć skok do 100 mm? ( na stronie Manitou jest info, że regulacja może być 110-120 mm) Moja rama jest dedykowana pod 100 mm i się zastanawiam czy to zrobi dużą różnice jak by się nie dało nic ze skokiem zrobić. Odnośnik do komentarza
Bujak Napisano 10 Marzec 2020 Autor Udostępnij Napisano 10 Marzec 2020 Cześć, specjalistą nie jestem i nie interesowałem się zmianą skoku. Amorek bardzo fajny i super łatwy w przeglądzie - polecam. Nie mam porównania do rockshox czy fox. Odnośnik do komentarza
Kruk Napisano 10 Marzec 2020 Udostępnij Napisano 10 Marzec 2020 Jeśli masz ramę XC to 110 mm skoku amora nic nie zrobi, serio, bierz śmiało jak chcesz RS y są to dobre amory, dobrze pracują, i są proste w serwisie. Odnośnik do komentarza
Kołtun Napisano 7 Maj 2020 Udostępnij Napisano 7 Maj 2020 W dniu 19.02.2020 o 15:47, Bujak napisał: Przegląd bajecznie prosty. Podchodziłem do niego jak do jeża, zupełnienie niepotrzebnie. Polecam wszystkim niezdecydowanym. Jak zmontuję rower to dam znać jak moje odczucia po zmianie tłumika (robię pełen serwis więc to może trochę potrwać). Oczywiście założyłem też o-ring 32mn do pomiaru wstępnego ugięcia. Jeszcze będą manetki Milo, ale to dopiero za jakiś czas, bo na razie są na lotnisku w Chinach. Jeszcze zapomniałem napisać: Amortyzator Manitou Machete Comp 140 mm bez osi 15mm, ster cięty na 185mm (z bieżnią i sterówką) ważył 2004 g. Po serwisie waży 35 g więcej, bo w dolnych lagach jest teraz po 15 ml oleju 5W40, a w komorze powietrznej jest 8 ml smaru CX80. Wcześniej nie było prawie wcale. Jak wrażenia po zmianie tłumika na ABS+? Zastanawiam się nad taką przeróbką w swoim. Odnośnik do komentarza
Bujak Napisano 8 Maj 2020 Autor Udostępnij Napisano 8 Maj 2020 Zdecydowanie na plus.+ mam regulację wolnej kompresji. Wcześniej było tylko on off.+wydaje mi się, że zakres wolnej kompresji jest większy, przez co amortyzator jest bardziej czuły.+jest możliwość regulacji szybkiej kompresji po rozkręceniu tłumika przez zmianę podkładek. Nie robiłem tej modyfikacji, bo trzeba na to więcej czasu, ale sama możliwość jest też plusem.- w moim poprzednim tłumiku kwik-toggle był odwrócony kierunek obrotu czyli naciagnij, żeby odblokować. Teraz w ABS+ jest naciagnij, żeby zablokować. Nie mogę przez to używać manetki obrotowej, którą miałem w rowerze, bo ona wymagała przeciwstawnych ruchów naciągu linki amortyzatora przedniego i tylnego. Teraz jest to ustawione jak w typowych manetkach cynglowych w rowerach z pełnym zawieszeniem. Poprostu Rockrider ma to zrobione inaczej, nietypowo. Odnośnik do komentarza
Drzonos Napisano 7 Czerwiec 2020 Udostępnij Napisano 7 Czerwiec 2020 (edytowane) Witam wszystkich serdecznie, jestem tu nowy. Kupiłem niedawno identyczny rower jak autor tematu . Zrobiłem nim około 100km, większość po mieście. Wczoraj przy czyszczeniu amortyzatora zauważyłem rysę na górnej goleni (tej z tłumikiem). Nie jest zbyt mocna, ale czuć ja trochę pod paznokciem. Iść z tym na gwarancję czy skorzystać z powyższego poradnika i rozebrać widelec samemu? Edytowane 7 Czerwiec 2020 przez Drzonos Odnośnik do komentarza
Bujak Napisano 7 Czerwiec 2020 Autor Udostępnij Napisano 7 Czerwiec 2020 Rysa to raczej uszkodzenie mechaniczne. Ciężko wskazać tu wadę fabryczną.Przegląd zerowy jest wskazany, bo w dolnych goleniach jest za mało oleju. Odnośnik do komentarza
vdcmike Napisano 7 Czerwiec 2020 Udostępnij Napisano 7 Czerwiec 2020 Mańki są raczej obficie smarowane fabrycznie. Rysa może być "wrodzona" (kilka x trafiłem na pojedyncze rysy w pudełkowych mańkach, raz nawet głęboką (do gołęgo alu)). Trzeba zdjąć dolne golenie i spróbować ustalić przyczynę (mały kamyk pod uszczelką, wada ślizgu itp.). Odnośnik do komentarza
Drzonos Napisano 7 Czerwiec 2020 Udostępnij Napisano 7 Czerwiec 2020 4 godziny temu, vdcmike napisał: Mańki są raczej obficie smarowane fabrycznie. Rysa może być "wrodzona" (kilka x trafiłem na pojedyncze rysy w pudełkowych mańkach, raz nawet głęboką (do gołęgo alu)). Trzeba zdjąć dolne golenie i spróbować ustalić przyczynę (mały kamyk pod uszczelką, wada ślizgu itp.). Podważyłem delikatnie uszczelkę kurzową i nie widzę tam żadnego syfu. Oddawać to na serwis do decathlona czy rozbierać samemu? No i czy takie zarysowanie może zniszczyć amortyzator? Na zdjęciu wygląda to nieco gorzej niż w rzeczywistości. Odnośnik do komentarza
vdcmike Napisano 8 Czerwiec 2020 Udostępnij Napisano 8 Czerwiec 2020 Szczerze to na zdjęciach niczego się nie dopatrzyłem. Samo zarysowanie tego typu nic nie zniszczy pozostaje tylko kwestia o przyczynę i ew. pogłębianie się wady. Odnośnik do komentarza
Drzonos Napisano 8 Czerwiec 2020 Udostępnij Napisano 8 Czerwiec 2020 2 godziny temu, vdcmike napisał: Szczerze to na zdjęciach niczego się nie dopatrzyłem. Samo zarysowanie tego typu nic nie zniszczy pozostaje tylko kwestia o przyczynę i ew. pogłębianie się wady. Dzięki za poradę. Dodam jeszcze, iż nie zauważyłem żadnych zmian w pracy amortyzatora- pracuje płynnie. Zastanawiam się tylko czy rozebrać widelec samemu, czy oddać go do jakiegoś sprawdzonego serwisu. Oddanie amora do decathlona odpada- nie po tym, jak ichniejsi mechanicy "przygotowali" mi rower do odbioru... Możecie polecić jakiś rzetelny serwis z Wrocławia? W dniu 6.03.2020 o 06:16, Bujak napisał: Rockshox 5wt do komory tłumika. Olej syntetyczny 5W40 Norauto w dolne lagi i w górne gąbki. Smar CX-80 do komory powietrznej i na uszczelki. Odnośnie tego oleju 5W40. Do oleju silnikowego dodawane są środki utrzymujące wnętrze silnika w czystości, usuwające nagar itp. To dość agresywnie działające substancje- często po kontakcie z takim olejem miałem wysuszoną i popękaną skórę na dłoniach. Żeby nie okazało się, że gąbki w amortyzatorze reagują podobnie :P Odnośnik do komentarza
vdcmike Napisano 8 Czerwiec 2020 Udostępnij Napisano 8 Czerwiec 2020 Masz to szczęście, że we Wrocławiu jest jeden z dwóch najlepszych w PL serwisów zawieszenia: http://www.wichuworkshop.pl/ 1 Odnośnik do komentarza
Drzonos Napisano 8 Czerwiec 2020 Udostępnij Napisano 8 Czerwiec 2020 Czas oczekiwania w serwisie 4 tygodnie Chyba jednak skompletuję niezbędne akcesoria i zabiorę się za to sam. Dzięki za pomoc, mam nadzieję że zaznaczyłem właściwego plusa @Bujak Ze zdjęć wynika, że kluczem do wolnobiegu wykręcałeś tłumik. Dobrze kombinuję? Odnośnik do komentarza
Gość Napisano 8 Czerwiec 2020 Udostępnij Napisano 8 Czerwiec 2020 Sądzę że dłużej niż 4 tygodnie Trzeba czekać u wicha Odnośnik do komentarza
Bujak Napisano 8 Czerwiec 2020 Autor Udostępnij Napisano 8 Czerwiec 2020 [mention=7439]Bujak[/mention] Ze zdjęć wynika, że kluczem do wolnobiegu wykręcałeś tłumik. Dobrze kombinuję? Tak, klucz do wolnobiegu pasuje. Odnośnie tego oleju 5W40. Do oleju silnikowego dodawane są środki utrzymujące wnętrze silnika w czystości, usuwające nagar itp. To dość agresywnie działające substancje- często po kontakcie z takim olejem miałem wysuszoną i popękaną skórę na dłoniach. Żeby nie okazało się, że gąbki w amortyzatorze reagują podobnie Wg instrukcji serwisowej trzeba użyć oleju syntetycznego 5W40 i tak zrobiłem. Według tego źródłahttps://r.tapatalk.com/shareLink/topic?url=http://endurotrophy.pl/forum/showthread.php?tid=12692&share_tid=12692&share_fid=61185&share_type=t&link_source=app w amortyzatorze jest zwykły olej silnikowy syntetyczny 5W40 Motorexhttps://gmoto.pl/olej-silnikowy-motorex-power-synt-4t-5w40-1-l,186364.html Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się