Skocz do zawartości

Rama Zumbi F11


RadekMeridaBafang

Rekomendowane odpowiedzi

RadekMeridaBafang
Opublikowano

Witajcie,

Czy jest tu ktos kto posiada takową ramę lub chociaż na niej jeździł?

Czy na podstawie tych informacji mozna stwierdzic ze rower bedzie mial jako taki zabawowy charakter?

Z przodu mozna dac skok od 140 do 170 mm a z tylu jesli wymiary montazowe dampera to 200x57 to znaczy ze skok tylni bedzie mial tylko 57 mm?

Screenshot_20200211-200903_Samsung Internet.jpg
Opublikowano

To rama z pogranicza enduro i am z geo z poprzedniej epoki. Dzisiaj skok 140mm mają ścieżkowce a kąty główki 67 niedługo staną się typowe dla xc. Rama jest teź koszmarnie krótka (górna rura) jak na dzisiejsze.standardy oraz mogłaaby mieć.dłuższy reach i krótsze tylne widły. Dla mnie zecydowanie bardziej zabawowy jest np. ns snaab 150 na kołach 29.

Opublikowano
4 godziny temu, RadekMeridaBafang napisał:

jesli wymiary montazowe dampera to 200x57 to znaczy ze skok tylni bedzie mial tylko 57 mm?

Serio? Rama ma przełożenie (po to są te wszystkie zawiasy), skok damera nijak sie ma do skoku ramy, strzelam że ma 130-140mm.

Sama rama totalnie nieciekawa, kupujesz amor za 3k to kup też rame odpowiednią, chcesz elektryka to poszukaj w necie może ktoś sprzedaje rame elektryka endoro z silnikiem. Jak wsadzisz do tego to co masz w meridzie to będzie koszmar, silnik jest tam pod suportem, efekt będzie taki, że będziesz nim walił w każdy kamien albo konar jak chcesz się tym rowerem "zabawiać".

RadekMeridaBafang
Opublikowano
8 godzin temu, vdcmike napisał:

To rama z pogranicza enduro i am z geo z poprzedniej epoki. Dzisiaj skok 140mm mają ścieżkowce a kąty główki 67 niedługo staną się typowe dla xc. Rama jest teź koszmarnie krótka (górna rura) jak na dzisiejsze.standardy oraz mogłaaby mieć.dłuższy reach i krótsze tylne widły. Dla mnie zecydowanie bardziej zabawowy jest np. ns snaab 150 na kołach 29.

Ta rama Snaab 150 niestety odpada poniewaz dolna rura jest zagieta i wowczas mialbym silnik strasznie nisko.

W porownaniu do mojej obecnej Ramy Merida Ninety Six wymiary sa bardzo podobne oprocz kata glowki ramy gdzie ma 70°.

A to jest rozmiar M dlatego ma troszke krotsze wymiary.

7 godzin temu, PiotrekGT napisał:

Serio? Rama ma przełożenie (po to są te wszystkie zawiasy), skok damera nijak sie ma do skoku ramy, strzelam że ma 130-140mm.

Sama rama totalnie nieciekawa, kupujesz amor za 3k to kup też rame odpowiednią, chcesz elektryka to poszukaj w necie może ktoś sprzedaje rame elektryka endoro z silnikiem. Jak wsadzisz do tego to co masz w meridzie to będzie koszmar, silnik jest tam pod suportem, efekt będzie taki, że będziesz nim walił w każdy kamien albo konar jak chcesz się tym rowerem "zabawiać".

Wiesz, nie potrzebuje silnika poniewaz go juz posiadan. I dlaczego uwazasz ze w tej ramie bede walil silnikiem o ziemie?

W tej ramie silnik bedzie wyzej niz w meridzie a i w meridzie ani razu o nic nie zahaczylem...

Cala ta manufaktura Zumbi ma bardzo dobre opinie klientow. I tak jak napisalem w porownaniu do Meridy wymiary sa bardzo podobne, niemal identyczne oprocz par szczegolow.

RadekMeridaBafang
Opublikowano
1 minutę temu, leszcz napisał:

Załóż swój wątek tutaj https://pojazdyelektryczne.org/viewforum.php?f=30

Tam siedzą pionierzy i mistrzowie konwersji na "e" w Polsce.

O dziekuje bardzo. Nie znalem tego forum. Na pewno porusze tam wątek:)

A to sa wymiary dla rozmiaru L.

Mi chodzi o to zeby rower mial wygodna pozycje oraz wiadomo dobrze skrecal i byl stabilny a zarazem manewrowy.

Obecna merida cholernie wrecz skreca przy mocniejszych zakretach ale to przez kat 70° glowki ramy oraz nisko polozony suport i do tego ciezko znalezc wygodna pozycje na tej meridzie.

A czy ta geometria Geo jest czyms zlym pomimo ze jest z poprzedniej epoki?:)

Screenshot_20200212-090706_Samsung Internet.jpg
Opublikowano

Dzisiejsze geometrie są bardziej agresywne, kąty główki inne, sam popatrz jak ramy wyglądały np z 2012 roku a dzisiaj.

Rama nie będzie zła przecież tylko będzie ciut mniej wybaczać przy katowaniu w stosunku do dzisiejszych ram enduro.

RadekMeridaBafang
Opublikowano
2 godziny temu, Kruk napisał:

Dzisiejsze geometrie są bardziej agresywne, kąty główki inne, sam popatrz jak ramy wyglądały np z 2012 roku a dzisiaj.

Rama nie będzie zła przecież tylko będzie ciut mniej wybaczać przy katowaniu w stosunku do dzisiejszych ram enduro.

Czyli warto szukac ramy chocby z katem glowki 65°?

Katowanie masz na mysli skakanie?

Ta rama ma system fps co ponoc rewelacyjnie jesli chodzi o izolację, odgranicza nierownosci od ridera.

Jakie wymiary maja wplyw na wygodna pozycje na rowerze?

Opublikowano

Chodzi zarówno o kąt główki jak i o pracę całego zawieszenia, to są już szczegóły konkretnych ram ale krótko, nowe ramy są bardziej przemyślane pod skakanie i tłuczenie ich.

Co do wygody w sprawach Enduro się nie wypowiem.

W XC ogólnie jest tak że czym wyżej kiera tym wygodniej.

Opublikowano

Chcesz to konwertować na elektryka jakimś zestawem z silnikiem centralnym? Zmieści się w ogóle z racji istnienia centralnego pivota? Uwzględniłeś wpływ napędu elektrycznego na anti-squat (może wcale nie pracować zawieszenie tylne przy napędzie z elektryka jeśli moc będzie odpowiednio wysoka).

RadekMeridaBafang
Opublikowano
Teraz, vdcmike napisał:

Chcesz to konwertować na elektryka jakimś zestawem z silnikiem centralnym? Zmieści się w ogóle z racji istnienia centralnego pivota? Uwzględniłeś wpływ napędu elektrycznego na anti-squat (może wcale nie pracować zawieszenie tylne przy napędzie z elektryka jeśli moc będzie odpowiednio wysoka).

Bede niedlugo wlasnie przymierzal czy silnik sie zmiesci. Jesli sie zmiesci to dopiero pojadę do firmy na jazde testowa zeby zobaczyc jak sie bede czul na tym rowerze w różnym rozmiarze i ogolnie.

Mam juz ktoras rame pod elektryk8em i zawsze wszystko pieknie pracuje takze raczej bez obaw.

Opublikowano (edytowane)

Przekombinowany ten dodatkowy zawias oraz dolne mocowanie dumpera które wygląda jak miska na błoto.

W midzie idzie wielokrotnie większa średnia moc na tylną oś przez łańcuch, która wygina wahacz na bok od strony kasety.

Te zawiasy dostają bardzo mocno w kość czego projektanci tych ram nie uwzględniali i np u mnie w Specialized StumpJumper po roku jazdy midem koło chodziło 3-4cm na boki przy obciążeniu.

Przyjrzyj się firmie która jest pionierem w konwersjach rowerów na "e" w Stanach. Zobacz jak mało fabrycznych fuli skonwertowanych na "e" obecnie oferuje:

https://lunacycle.com/e-bikes/ a kiedyś mieli w zasadzie tylko fule.

 

6751228737093632.png?k=46E1xkhvkooIbxkCO

 

 

Ten giant stance2 jeszcze ma prostą dolną rurę https://lunacycle.com/luna-lone-wolf-full-suspension-stance-2/

Jeden koleś u nas takiego skonwertował https://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=7732&highlight=stance

Na mocniejszym badangu BBSHD.

Szybko potem go sprzedawał.

Pewnie jak zobaczył co taki mocny mid robi z wahaczem.

Być może fabryczne midy mają mocniejsze te wahacze.

Na pewno customy: https://www.cyklonebike.com/

Na prawdę jak chcesz pojeździć dłużej na rowerku a nie sprzedać go po roku to wsadź mida do hard-taila, najlepiej w ramę pod 27,5+ na grubszych oponkach i będzie pan zadowolony.

Albo jak śpisz na keszu to fabryczny lub custom.

Edytowane przez leszcz
RadekMeridaBafang
Opublikowano
4 minuty temu, leszcz napisał:

Przekombinowany ten dodatkowy zawias oraz dolne mocowanie dumpera które wygląda jak miska na błoto.

W midzie idzie wielokrotnie większa średnia moc na tylną oś przez łańcuch, która wygina wahacz na bok od strony kasety.

Te zawiasy dostają bardzo mocno w kość czego projektanci tych ram nie uwzględniali i np u mnie w Specialized StumpJumper po roku jazdy midem koło chodziło 3-4cm na boki przy obciążeniu.

Przyjrzyj się firmie która jest pionierem w konwersjach rowerów na "e" w Stanach. Zobacz jak mało fabrycznych fuli skonwertowanych na "e" obecnie oferuje:

https://lunacycle.com/e-bikes/ a kiedyś mieli w zasadzie tylko fule.

 

6751228737093632.png?k=46E1xkhvkooIbxkCO

 

 

Ten giant stance2 jeszcze ma prostą dolną rurę https://lunacycle.com/luna-lone-wolf-full-suspension-stance-2/

Jeden koleś u nas takiego skonwertował https://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=7732&highlight=stance

Na mocniejszym badangu BBSHD.

Szybko potem go sprzedawał.

Pewnie jak zobaczył co taki mocny mid robi z wahaczem.

Być może fabryczne midy mają mocniejsze te wahacze.

Na pewno customy: https://www.cyklonebike.com/

Na prawdę jak chcesz pojeździć dłużej na rowerku a nie sprzedać go po roku to wsadź mida do hard-taila, najlepiej w ramę pod 27,5+ na grubszych oponkach i będzie pan zadowolony.

Albo jak śpisz na keszu to fabryczny lub custom.

Wiesz co, ja tego problemu ze kolo chodzilo na boki nie mam i to po roku uzytkowania.

Lunacycle co nowy rower wypuszcza to wlasnie full:)

A za hardtail to ja panu podziekuje, juz nigdy na niego nie wroce:) Szczegolnie na ebiku gdzie wszystkie przeszkody przy szybkiej predkosci wyjatkowo czuc na wlasnym ciele.

A Ty jakiego miales mida?

Opublikowano
2 minuty temu, RadekMeridaBafang napisał:

Wiesz co, ja tego problemu ze kolo chodzilo na boki nie mam i to po roku uzytkowania.

Pokażesz to cudo?

To był mój:

5760019212271616.png?k=bdsLgUtdLatNFZN5b

RadekMeridaBafang
Opublikowano
15 minut temu, leszcz napisał:

Pokażesz to cudo?

Moze przez tak wielka baterie szlo jakies wielkie obciazenie?

To Bbshd czy Bbs02?

20200215_083647.jpg

A wczesniej takiego mialem. I bylo super, oprocz amortyzacji😊

20200215_084049.jpg
Opublikowano

Pytałem o to już kiedyś ale zapytam jeszcze raz, dlaczego nie prościej kupić kompletnego elektryka tylko robić ulepa?

RadekMeridaBafang
Opublikowano
1 minutę temu, PiotrekGT napisał:

Pytałem o to już kiedyś ale zapytam jeszcze raz, dlaczego nie prościej kupić kompletnego elektryka tylko robić ulepa?

Ale ja juz odpisywalem.

Gotowy ebik ma po pierwsze mala moc. Po drugie nie ma najczesciej manetki. Po trzecie mala pojemnosc baterii a po czwarte te lepsze sa bardzo drogie.

A ulep chodzi rewelacyjnie, ma duza moc, duza mozliwosc konfiguracji, rowniez jesli chodzi o ustawienia sterownika silnika. I jest wrecz cholernie cichy co jest rowniez mega sprawą.

Poza tym mam juz taki zestaw wiec po co mialbym kupowac cos co juz poniekad mam.

Gdybym nie mial w ogole roweru i nie znal mozliwosci mid drive Bafanga to moze bym sie skusil na gotowy zestaw

3 godziny temu, leszcz napisał:

Ten giant stance2 jeszcze ma prostą dolną rurę https://lunacycle.com/luna-lone-wolf-full-suspension-stance-2/

Sprawdzilem i ten model na prosta dolna rure tylko przy kolach 27.5. Przy 29 jest juz wykrzywiona niestety.

  • Lubię to! 1
RadekMeridaBafang
Opublikowano

Sluchajcie, czy ta rama jest krzywa? A dokladnie tylny trojkat. Az ciezko uwierzyc zeby tak bylo.

20200219_191115.jpg 20200219_191131.jpg
RadekMeridaBafang
Opublikowano
5 minut temu, Kruk napisał:

Może miarka jest krzywa.

Koło też?🤣

No nie moge uwierzyc zeby to byla prawda...

20200219_222829.jpg 20200219_222813.jpg
Opublikowano

Faktycznie coś jest nie tak, hehe raczej asymetrycznego trójkąta nie ma jak Cannondale :D

RadekMeridaBafang
Opublikowano
2 minuty temu, Kruk napisał:

Faktycznie coś jest nie tak, hehe raczej asymetrycznego trójkąta nie ma jak Cannondale :D

Czyl jednak cos takiego istnieje jak asymetryczny trojkat:) Niech sobie bedzie asymetryczny tylko niech koła prosto jadą.

Masakra

Opublikowano

Noo Cannondale ma system AI ale to tylko on chyba.

A co to za rama?

RadekMeridaBafang
Opublikowano
44 minuty temu, Kruk napisał:

Noo Cannondale ma system AI ale to tylko on chyba.

A co to za rama?

No wlasnie Zumbi F11

Opublikowano

aaa czyli jednak ją kupiłeś. To nówka sztuka ?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...